Gestopt met de pil ....! Ook nieuwe leden zijn welkom.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sinja, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Oh jee Jipper dat is schrikken! Duim dat er niets ernstigs is!
    Bij mijn zwangerschap heb ik in het beging regelmatig wat bloed verloren..en mn verloskundige zei altijd zolang het geen helderrood bloed is, in combinatie met krampen..is er niets aan de hand en hoort het er gewoon bij.
    Laat je weten hoe het was bij de dokter?

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Net bij de dokter geweest. Hij heeft even gekeken, maar alles zag er goed uit. Moet het in de gaten blijven houden, maar er is geen reden tot paniek...pfff...wat een opluchting!

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Fijn dat het geen reden tot paniek is!
    Hopelijk blijft het bij een beetje onschuldig bloed.

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Gelukkig meid!

5. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Jeetje jipper das wel even schrikken.

Hoe is het verder met iedereen hier?

Ik ben heel slapjes vandaag. Ga morgenochtend nog een testje wagen. Het kn natuurlijk ook zijn dat ik gewoon een beetje ziekjes ben, maar hoop stiekem toh wel op iets anders...

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Change of plans over here :D

We wilden eigenlijk pas in juni voor het echie gaan.
    Maar omdat het toch wel heel erg kriebelt hebben we het een maand vervroegd :D
    *stuiter stuiter*

Ben meteen vandaag begonnen met foliumzuur (vanavond eerste pil van laatste strip! dus ben nog net op tijd begonnen met foliumzuur)

Whoehoeiiiiiiii nog maar 1 stripppppp
    *spring spring*

7. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Heel veel succes dreamer, dat het maar snel raak mag zijn!

8. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hallo dames!

Ik ben hier alweer een paar daagjes niet geweest! Ben echt van sochtends tot savonds druk geweest... maar nu gelukkig even een 'rustig' dagje met niet al te veel verplichtingen ;) !

Jipper dat is even schrikken zeg! Gelukkig is het gestopt! Wanneer mag je naar de vk?

San: volgende week al naar vk! Het schiet al op! Fijn dat je je zo goed voelt! En hoe reageerde je directe omgeving? En hoe heb je het verteld?

Suhe: nog steeds niet ongi? Wat balen zeg! Hoe voel je je? En heb je inmiddels nog een keer getest?

MerleQ leuk en spannend dat jullie er nu ook voor gaan! Wel superfijn lijkt me als je zo'n regelmatige cyclus hebt!

Dreamer wat leuk zeg! Spannend! :D Dus nu je laatste strip en er vanaf mei dus voor gaan! :)

Zoe2008: heb je inmiddels alweer getest? En hoe voel je je nu?

Ik ben gister ongi geworden! Gelukkig weer een nieuwe ronde ;)

9. Marlou1983

3 nov 2007
    48
    0
    0
    Nijmegen
    Hallo dames,
    ik heb in dit onderwerp al eerder meegeschreven, maar vertelde toen dat we volgend jaar mei eerst gaan trouwen, en daarna pas zouden stoppen met de nuvaring. Het kriebelt echter té erg: we stoppen hoogstwaarschijnlijk in december (dus nog nét 2008). In het 'ergste' geval ben ik dan op onze trouwdag 4,5 maand zwanger.
    Ik ben zo blij! Eigenlijk willen we allebei nu al stoppen, maar omdat we na december helemaal geen praktische bezwaren meer kunnen bedenken, en nu nog wel, moeten we nog even 8 maanden geduld hebben... :oops:
    Vorig jaar vlak voor kerst ben ik ten huwelijk gevraagd, dit jaar gaan we proberen een kindje te krijgen!

10. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hoi allemaal,

Het is al weer even geleden... Ik heb gewoon vaak niet eens puf om achter de computer te gaan zitten. Ben zo onwijs moe... Zaterdag nog even last gehad van bloed, dus dat was weer schrikken, maar gelukkig ging dat ook snel weer over en is er verder niets gebeurt. Heb het gevoel dat ik na die bloedingen pas echt last heb gekregen van kwalen. Ben moe, beetje misselijk, heel veel honger, maar eigenlijk staat alles me tegen...pff... Ik mag natuurlijk niet klagen, want het is een wonder dat het allemaal zo snel gelukt is, maar ik had me het zwanger zijn toch wel iets leuker voorgesteld... :rolleyes:

Hoe is het met jullie allemaal? Nog nieuws?

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Jipper: ik hoop dat deze kwalen tijdelijk zijn en dat je straks echt volledig kan genieten van je zwangerschap. Dit is natuurlijk wel even wat minder! De vrouw van mijn vader heeft dat ook iedere keer heel erg gehad en het is echt niet verkeerd om hiervan te balen hoor!

Ik lees steeds dat mensen hun ei voelen. Het is toch ook niet ongebruikelijk om deze niet te voelen hoop ik? Ik begin me hier toch een beetje onzeker over te voelen omdat ik bang ben dat ik deze niet voel omdat er iedere maand helemaal geen eisprong is bij mij....

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Heb m ook nog nooit gevoeld hoor!
    Lang niet iedereen voelt hem.
    Dus er is niks mis met je hoor ;)

13. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Jipper ik heb de eerste weken van mijn zwangerschap ook als niet zo fijn ervaren, het kan ook allemaal best zwaar zijn. Maar als je straks je kleine droppie in je armen hebt..dan is het het allemaal waard geweest. Hopleijk voel je je snel wat energieker en fijner!

MerleQ ik heb ook nog nooit mn ei gevoeld hoor!

14. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Hallo Meiden!

Ook ik ben pas gestop met de pil, zit nu in de 2e ronde...
    Over een paar dagen is het zover, dan weet ik of t gelukt is of niet, spannend!
    Las dat er een aantal van jullie vrij snel zwanger waren, ben idd ook eens benieuwd hoe snel het allemaal zal gaan.

Voor iedereen die al zwanger is, Hartelijk Gefeliciteerd, en voor de rest, veel suc6! :thumup:

groetjes

15. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Spannend Miracle! Heb je al 'symptonen'? Ik zit ook in mijn officiele 2e ronde, vind het allemaal heel spannend... eerst haatte ik het moment waarop ik ongi moest worden, nu kijk ik er naar uit... ben gewoon benieuwd of het is gelukt of niet... En wanneer ga je testen?

Jipper balen zeg dat je je zo voelt. Maar het is wel typisch een kwaal voor het aantal weken van je zwangerschap. Ze zeggen dat het na 3 maanden beter gaat dus wie weet! Ik hoop dat je snel weer kan gaan genieten en je wat fitter voelt!

Merle: ik heb t ook nog nooit gevoeld!

Marit: spannend! Voor je het weet is het zover! Ik opende dit topic ook maanden geleden en de tijd is echt gevlogen! Ben hier zelfs al een paar jaar aan t meelezen omdat we er al 2 jaar 'in ons hoofd' mee bezig zijn. Maar ivm studie/werk/huis etc. uitgesteld. Nu is het eindelijk zover! Wel superleuk dat je gaat trouwen, dat is ook superspannend en leuk en zal de tijd nog wel sneller gaan!

Hoe is t verder met iedereen? Ik moet de hele week werken en heb verder geen verplichtingen. Vrijdagavond wat leuks doen met vriendinnen en verder nog geen idee! Echt heerlijk! :D

16. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    Wij hebben beslist voor ons 2e kindje te gaan. 'k Ben nu m'n laatste strip bezig, nog 9 dagen en dan gaat 'ie de deur uit :)
    'k Ben zo benieuwd hoelang het nu zal duren voor we zwanger zijn (vorige keer 6e ronde) en of moeder natuur het ons nog eens gunt- sta er immers ook bij stil dat het deze keer misschien allemaal niet zo gemakkelijk gaat...

Nog 9 dagen en dàt lijkt me zelfs nog te lang, erg hé. Vanaf dat je die beslissing maakt, ben je er toch veel mee bezig :)
    Ik zou morgen al willen stoppen, waarom niet, toch?! :D

Allemaal véél succes en voor de zwangeren, genieten!

17. Niet meer actief

Hoi,

Ik ben vrijdag 18 April 2008 gestopt met Microgynon 20 na +/- 16 jaar pilgebruik.
    Ik slik sinds zaterdag 19 April 2008 Davitamon femnatal.
    Ik ben dus volop aan het ontpillen zoals ze dat hier noemen.
    Ik wens iedereen veel succes.

Groetjes Wendy

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha ik moet eens deze dagen mijn eisprong hebben en nu denk ik de hele tijd een lichte steek in mijn buik te voelen ;) Slaat echt nergens op volgens mij :p

Ik zit nu officieel in mn eerste ronde. Maar ik heb mezelf er sterk van overtuigd dat het niet direct zal lukken dus daar ga ik al lang niet meer vanuit.

19. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    @wendyvanliemde: wil dit dan zeggen dat je er deze maand nog niet echt voor gaat? Heb er namelijk bij m'n dochtertje geen rekening mee gehouden en weet nu nog niet zo goed of ik het wel zou doen...
    Is ontpillen gezonder? Of is er een andere reden?

20. Niet meer actief

Hoi lila07,

Ik wil eerst even kijken hoe mijn 1e cyclus zal zijn.
    Met de pil was het 29 dagen en hoop dus dat mijn lichaam het zo ook overneemt en het 29 dagen geeft.
    Zo heb ik er een fijner gevoel bij.
    Maar de huisarts heeft groen licht gegeven dus we mogen gewoon meteen zwanger worden, maar doe het voor mijn eigen gevoel.
    En mijn eigen gevoel telt wel erg zwaar.
    Wel spannend moet ik zeggen hoor.

Groetjes Wendy

Deel Deze Pagina