Gestopt met de pil ....! Ook nieuwe leden zijn welkom.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sinja, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    wish. Ik heb gehoord dat het lichaam niet hoeft te ontpillen. Het is niet schadelijk voor het kind. Het is wel makkelijk om even te wachten op een regelmatige cyclus zodat je weet wanneer je aan de slag 'moet'. Ik zou al wel ruim op tijd beginnen met het slikken van foliumzuur.

Sinja nog een paar dagen...

2. Miekie26

Miekie26 Actief lid

8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    sinja voel je al iets? spannend, nog paar daagjes...
    Hoever ben je met je kraammand?

Suhe, ben je al begonnen met de hormonen?

Net de huisarts gebeld en 29 juli kunnen we naar het ziekenhuis voor een eerste echo, spannend.

3. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @Suhe klopt ik heb ook gehoord dat ontpillen niet nodig is.

Zijn er nog meer mensen die in september stoppen met de pil?

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ik voel me alsof ik ongi ga worden ;) Denk serieus dus dat het deze keer weer niet raak is. Ga toch morgen voor de zekerheid testen (kan t wachten niet meer aan ook al is het nog vroeg :p ;) ) en ben morgen vrij ;)

ach ja, ik denk dus deze ronde weer geen geluk. Maar goed, je weet nooit. Heb sinds vrijdag ook geen symptonen meer die duiden op een evt. zwangerschap en voel wel de ongi-buikpijn al een beetje opkomen. We zullen zien...

Spannend miekie, hoeveel weken ben je dan?

5. Celia

Celia Lid

6 jul 2008
    29
    0
    0
    Hoi Allemaal!

Wij zijn nu bezig aan ronde zes. Alhoewel je januari en februari niet echt mee kan tellen (ontpillen enzo). Ik heb 12 jaar de pil geslikt (mercilon) en had na twee en een halve maand weer een normale regelmatige cyclus, zoals ie was voor de pil.

We hebben niets aan de omgeving verteld maar het is zoooo moeilijk om er niet over te praten. Met mijn man kan ik er wel over praten maar het is en blijft een man he! :)

6. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ik ga het niet vertellen als ik met de pil stop,ik heb namelijk vriendinnen die me dan elke maand vragen of ik al zwanger ben :( dan lijkt me echt niks maar kan me voorstellen dat het moeilijk is om je mond te houden haha

7. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Wij lopen dus praktisch gelijk :) hetzelfde verhaal hier namelijk (jan+feb)
    Jij mag dus ook bijna testen! Spannend!

Het is idd echt heel moeilijk om niets te vertellen. Gelukkig heb ik 1 buurvrouw die zelf ook bezig is met de 2e die het weet én 1 vriendin die vorige week zelf mama is geworden. Dus af en toe kan ik het er met hun over hebben. Verder weet ook niemand het en dat is echt lastig soms!

8. Miekie26

Miekie26 Actief lid

8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    ik ben dan iets meer dan 7 weken, dus dan zullen we als alles goed is een hartje moeten zien kloppen en natuurlijk een wurmpie dat al op iets begint te lijken...pff vind het echt spannend haha

spannend Sinja, laat je het morgen wel weten?

Ik heb t ook aan een goede vriendin verteld die zelf net een kindje heeft gekregen toen ik stopte met de pil. Vond het ook moeilijk om mijn mond te houden en nu weer precies hetzelfde. Ik ontloop haar al de hele week want ik denk dat ze wel aan me kan zien dat t raak is deze maand en we willen eigenlijk wachten met vertellen totdat we de echo hebben gehad.

9. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    hihi miekie, inderdaad. T is natuurlijk super als je echo hebt (die je kan laten zien :p ) Wel lekker dat je al zo vroeg een echo krijgt (is normaal toch als je naar de vk gaat met een week of 11?)

Wij gaan op naar de volgende ronde... heb vanochend al getest omdat we een dag vrij zijn. Maar helaas. Zag het ook wel aankomen want voel me helemaal precies hetzelfde als anders als ik ongi moet worden.. dus dat zit er deze week wel weer aan te komen (hopelijk snel)

10. Miekie26

Miekie26 Actief lid

8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    hm das wel jammer...heb je al eens ovu testen geprobeerd dan? Want die hebben ons echt meer duidelijkheid gegeven...

De echo is wel lekker op tijd ja, maar ze willen graag precies weten hoever ik ben. Ik ben nl nog bezig met revalideren tgv een auto ongeluk 1,5 jaar geleden. Dan weten we met de therapie ook een beetje waar we aan toe zijn. En wij vinden het absoluut nie vervelend om zo snel een echo te krijgen :)

11. Celia

Celia Lid

6 jul 2008
    29
    0
    0
    Hoi Sinja,

Inderdaad leuk dat we bijna gelijk lopen. Vandaag is de dag van mijn kortste cyclus en die heb ik bijna overleefd! Ik voel me niet anders dan anders, behalve dan dat ik me klem eet aan van alles en nog wat, maar dit kan ook een ongi zijn, haha.

Ik ga proberen te wachten met testen tot zaterdag omdat ik dan voorbij de langste cyclus ben.

12. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Miekie, niet zo mooi van het ongeluk zeg! Natuurlijk voor nu wel fijn dat je dan vroeg een echo krijgt (maar de reden wat minder natuurlijk)
    Wij willen nu ook starten met ovulatietesten. Van welke merk had jij ze? Wil ze gaan bestellen van matcare. En heb je ze iedere dag gebruikt of alleen tijdens de vermoedelijke vruchtbare dagen?

Celia, heb je al getest of heb je je ongeduld kunnen bewaren tot zaterdag? wel spannend zeg! Succes en natuurlijk hier laten weten als je meer weet :D

13. Miekie26

Miekie26 Actief lid

8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    Ik heb de ovulatie testen van matcare besteld. In de beschrijving staat wel wanneer je het beste kunt beginnen, ligt aan je gemiddelde cyclus... Ik ben voor de zekerheid op dag 10 begonnen en had een echte positieve test op dag 16. Dan kan het nog 24 tot 48 uur duren voordat je een eisprong hebt. We hebben vanaf dag 16 iedere dag geklust. Hier heeft het zeker geholpen haha ;)
    Zie dat je overtijd bent? Voel je al iets of toch ongi?

Revalidatie moet nu ff wat rustiger totdat ik drie maand ben maar heb t gister verteld en mijn therapeute was helemaal blij voor me. Kreeg gelijk drie dikke kussen dus het komt wel goed.

14. Celia

Celia Lid

6 jul 2008
    29
    0
    0
    Hoi Hoi,

Nou testen is niet meer nodig deze maand! :( Ben zojuist ongi geworden, blehhh. Op naar de volgende ronde

15. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Zo dames. Even dit topic weer even naar voren halen.

Sinja hoe staat het ermee?
    Celia balen zeg!

Ik ben vandaag ongi geworden. Donderdag moet ik beginen met clomid en voor de 30ste moet ik een afspraak regelen met de gyn. Ik hoop dat er dan iets te zien is en dat het deze maand meteen raak mag zijn!

16. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Spannend Suhe! Mijn buurvrouw gebruikt ook Clomid, maar ze zijn begonnen met een lage dosis bij haar. En t is natuurlijk even kijken welke dosis geschikt is! Hopelijk is het bij jouw wel direct genoeg en raak :D

Celia, balen zeg! We gaan gewoon voor de volgende ronde ;) :)

Pff ik ben nog niet ongi, maar ook niet zwanger ;) Heb vanochtend toch nog maar eens getest (heb toch tig testen van matcare) maar helaas... Nu maar hopen dat de ongi snel komt!

17. San1986

San1986 Lid

12 nov 2007
    51
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi Iedereen,
    Het is een hele tijd geleden dat ik hier wat geplaatst hebt!
    Ik heb voor mezelf afstand genomen van deze site, omdat ik alles even van me af wilden zetten. Die miskraam heeft veel impact op mij gemaakt. Ik was er in mijn hoofd wel veel mee bezig, maar goed als je iets graag wil he?

Maar na 2 menstruaties na de miskraam, heb ik afgelopen zaterdag een positieve zwangerschapstest gehad! Er stond echt weer ZWANGER! :D :D :D
    Ik ben echt super blij, maar ook overdonderd! Ook ben ik erg zenuwachtig of het nu allemaal wel goed gaat, maar positief blijven denken natuurlijk!
    Woensdag mag ik de gynacoloog bellen en dan krijg ik waarschijnlijk al over 2,5 week een echo. Kunnen ze al kijken of het hartje klopt! Dus nog even geduld, tot die tijd duimen en hopen dat dit wondertje bij ons mag blijven!

Groetjes Sanne :D :) :)

18. Miekie26

Miekie26 Actief lid

8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    Gefeliciteerd san! Probeer ervan te genieten en hopelijk ben je snel aan de beurt voor een echo...

Suhe spannend! hopelijk doet de clomid deze maand gelijk zijn werk, zal voor je duimen!

Hier nog een week voor de echo, zijn toch allebei best zenuwachtig..
    Gisteren wat roze afscheiding, maar ben zaterdag ook best druk geweest dus misschien dat het wel gewoon daar van kwam.

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Dat had ik ook rond de 6 weken, maar dat kan zijn omdat je nu eigenlijk ongesteld zou moeten worden. Zo lang het geen 'echt' bloed is hoef je je geen zorgen te maken.

Wat zijn er ondertussen steeds meer meiden zwanger zeg! Ik hoop nu nog extra dat het voor Sinja en suhe ook snel raak mag zijn. Het lijkt me toch frustrerend om ook het forum steeds mensen te moeten feliciteren terwijl je zelf ook zo graag wilt! Sterkte meiden!

Vandaag zijn we weer naar de gyneacoloog geweest. Alles gaat super. We hadden de 20 weken echo. Veel uitgebreider dan normaal en van 1 kindje hebben we het geslacht (waarschijnlijk) gezien. Spannend, want nu kunnen ze nog steeds een ander geslacht hebben. Niet dat het wat uitmaakt hoor! Ik heb trouwens qua omvang al een buik van 31 weken (bij een eenling), waar gaat dat naartoe?!

20. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    San gefeliciteerd super!

Ach jipper straks kan je rollen in plaats van lopen! Heel veel succes de komende tijd! Zijn jullie al bezig met het kinderkamertje of de kinderkamertjes?

Deel Deze Pagina