Hallo allemaal, Alice, je hebt een positieve ovulatietest gehad aan je onderschrift te lezen! Spannend! San: gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo snel weer raak is! Hopelijk krijg je snel een echo! Miek, spannend! Nog heel even voor je echo! Jipper: wow, het gaat zo hard bij jouw! Best raar idee, want ik weet nog wel dat je positief teste en nu ben je al zover! Soms is het wel moeilijk te horen als er weer iemand heel snel zwanger is, maar hier vindt ik het eigenlijk voor iedereen superleuk! Alleen in mijn direct omgeving vind ik het wel heel moeilijk. En dat terwijl ik eigenlijk niet mag zeuren.. sommige mensen zijn jaren bezig. hopelijk staat dat ons niet te wachten (je maakt je er ergens toch zorgen over ) Suhe, ben benieuwd hoe t gaat met de hormonen bij je! Hopelijk snel raak! Nou ik ben nog steeeeds niet ongi! Ik snap er nix van, heb tot nu toe nog niet zo'n lange cyclus gehad. Heb nu 2x getest met matcare (vorige week dinsdag en afgelopen zondag) en ook allebei geen streepje te zien. Maar ook nog niet ongi. Dus daar baal ik echt van want wil snel starten met de volgende ronde (kans..)
Balen Sinja! je kan beter ongi dan overtijd en geen positieve test. Ja had gisteren idd een positieve ovulatietest dus druk aan de klus! Wel fijn om je ei te ontdekken! Veel succes meid hoop dat je gauw duidelijkheid hebt en anders veel geluk in je nieuwe ronde! (voorjaarsbabies zijn de leukste )
haha dat vind ik ook! zeg ook iedere keer tegen mijn vriend dat we er maar de voordelen van in moeten zien... mochten we de komende maanden zwanger worden ben je in het voorjaar of zomer uitgerekend.. dus misschien mooi weer als je verlof hebt of mooi weer om achter de kinderwagen te lopen, of mooi weer om altijd de verjaardagen buiten te vieren, kinderfeestjes buiten te vieren etc. etc. (ja, ik overdrijf het gelijk weer... maar goed, je moet ergens ook proberen de voordelen ervan in te zien ) Was je deze maand gestart met ovu-testen? of deed je dat al langer?
Hey meiden! @suhe; hoe gaat het met jou? Ben je al begonnen met de hormonen? Ben heel benieuwd. We zijn inderdaad al begonnen met de kinderkamer. Eigenlijk is het al bijna klaar (we hebben vakantie haha...). De meubeltjes moeten nog komen, maar verder is het meeste werk gedaan. @Sinja; wat vervelend dat je nog steeds wacht op een ongi. Ik wil je geen valse hoop geven, maar je hoort toch wel eens dat meiden pas laat een positieve test hebben? Ik blijf voor je duimen! Vandaag zijn we voor het eerst bij een haptonoom geweest. Die gaat mij zwangerschapsbegeleiding geven i.p.v. 'normale' zwangerschapsbegeleiding. Dit op advies van de verloskundige. Ik vond het nu al fantastisch. Ze helpt me met ontspannen en leert me mijn lichaam beter kennen. Klinkt misschien een beetje zweverig, maar zelfs mijn oernuchtere vriendje vond het wel goed. Hij heeft daardoor ook voor het eerst een van de kindjes kunnen voelen. Echt mooi! Ik kan het, zelfs na 1 consult, echt aanraden!
Dat klinkt inderdaad wel heerlijk Jipper! Heb er wel eens van gehoort maar wist eigenlijk niet precies wat het inhield! Hoe ziet de babykamer eruit? En wanneer krijgen jullie de meubeltjes? Ik ben nog steeds niet ongi Stiekum heb ik natuurlijk wel hoop, maar de test was hartstikke negatief zondag, en voel me ook wel ongi (maar dat voel ik me nu al 1,5 week) Baal er echt heel erg van, wil niet 'doorlekken' op mijn werk dus gebruik iedere dag op mijn werk tampons. Nu na 1,5 week voelt dat allemaal echt niet meer superlekker en heb er ff genoeg van (en mijn humeur is ook al 1,5 week alsof ik ongi moet worden )
Kun je niet, totdat je ongi (hopelijk toch niet) komt, maandverband gebruiken. Dat lijkt me fijner dan steeds tampons voor niets in te brengen... Wel balen hoor. Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt en niet een onwijs lange cyclus krijgt (behalve die van 9 maanden dan... ). Sterkte hoor! De babykamer is helemaal in het thema 'onder water'. Twee muren zijn aquablauw, heel fris. De meubeltjes zijn strak en wit. We hebben allerlei spulletjes om de kamer aan te kleden in het onderwater thema. Vissen, krabben, schelpen, een 'fuik' aan het plafond (lang leve de Ikea!). Het wordt volgens mij erg leuk. O ja, ik heb ook nog schilderijtjes gemaakt met verschillende zeedieren erop. Niets kunstzinnigs, gewoon simpele, vrolijke figuren. Als het allemaal af is zal ik wel wat foto's in m'n album zetten. Maar nu gaan we vanaf zaterdag lekker nog twee weken 'kamperen' (in de tent, maar dichtbij huis voor het geval ik niet kan slapen). Even de zinnen verzetten voordat we weer aan het werk moeten... Fijne avond allemaal!
Klinkt heel mooi Jipper! Ben heel benieuwd naar je foto's! Je bent nu waarschijnlijk op vakantie, mocht je dit toch nog lezen een fijne vakantie! Ik ben eindelijk ongi geworden gister... en echt ook direct héél erg... dat is wat minder, maar ben blij dat het eindelijk heeft doorgezet! Alleen weet ik direct niet meer goed hoe mijn cyclus nu verloopt. Ga nu wel starten met ovu-testen! Nu er weer baby's in de familie zijn vraagt iedereen of wij er nog niet aan willen beginnen. Vooral omdat het overduidelijk is dat we helemaal gek zijn op kinderen. Dus nu zeggen we maar iedere keer dat we willen wachten tot ik een vast contract heb op mijn werk. (dat krijg ik hopelijk in december, dus ik hoop wel voor die tijd zwanger te zijn....)
Sinja op naar de volgende ronde. Even balen, maar je weet nu wel waar je aan toe bent. Veel suc6! Alice nog 10 dagen, heb je al een idee of het raak is of niet? Jipper klinkt helemaal leuk! Ik moet woensdagochtend naar de gyn. en krijg ik een follikelmeting. Ik hoop dat het helemaal goed is. Ik laat het jullie weten als ik ben geweest.
Ik zou nog even laten weten hoe het bij de gyn is gegaan... Op de echo zag het eruit alsof 1 eiblaasje zich aan het ontwikkelen was. Vrijdag moet ik terug komen om te kijken of het idd zo is. We gaan in ieder geval de komende dagen weer flink aan de klus. (van mij mag het wel weer iets kouder worden)
ja echo was helemaal geweldig...al is het natuurlijk nog erg klein maar we hebben het hartje zien kloppen. We vonden het erg bijzonder. Zo vreemd om te zien dat er iets in je leeft... Ik hoop dat jullie dat ook allemaal snel mogen meemaken!
Miekie wat goed dat ze dat al konden zien. Ik ben net weer geweest, mijn eitje was goed gegroeid en ik heb waarschijnlijk over 2 dagen mijn eisprong. Maandag over een week moet ik bloed laten prikken voor mijn progesteronwaarde. Ze kunnnen dan zien of het een volwaardige eisprong is geweest. Mocht het dan niet gelukt zijn moet ik afwachten tot mijn menstruatie en weer opnieuw beginnen. Is mijn eisprong niet helemaal goed dan krijg ik een hogere dosis. Ik merk dat ik een beetje prikkelbaar begin te worden van dit alles.
dat kan ik me goed voorstellen.. ben je prikkelbaarder door die hormonen of die onzekerheid? Die onzekerheid lijkt me nl niets maar gelukkig gaan ze nu wel verder kijken! Ik duim voor je dat je een dezer dagen een super ei hebt
Hier Mijn kereltje is dinsdag terug gekomen van motor tourtocht en heeft nog paar daagjes vakantie dus waren nog ff van onze daagjes samen aan het genieten. Verder gaat hier alles goed, moe en regelmatig misselijk. Maar kan het allemaal goed hebben dus mag nie klagen! Hoe is t met de rest van jullie? liefs miekie
Hoi meiden, ik ben ook weer terug van weg-geweest! @suhe; wat goed dat je nu zeker weet dat je een ei hebt (gehad). Heb je het nog op kunnen brengen om tijdens de warme dagen te klussen? Hopelijk brengt dit goede nieuws gelijk supergoed nieuws... Mijn buik begint al aardig in de weg te zitten. Zwanger zijn is erg bijzonder, maar om nu te zeggen dat ik heb ook heel leuk vind... Maar ik klaag niet, want alles gaat nog steeds super. Maandag weer naar het ziekenhuis voor een echo. Dit keer gaat mijn moeder mee, ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden! Fijn weekend nog!
hey Jipper, hoe vond je moeder het? Was alles goed? @Suhe, weet je al iets meer? Hoop echt op goed nieuws voor je! @all, hoe gaat het?
Sjonge, is iedereen nog op vakantie? @Miekie; m'n moeder vond het heel bijzonder om te zien. Ze werd wel nog even de gang op gestuurd omdat wij het geslacht zouden gaan zien en dat mag zij nog niet weten haha... Maar wij weten het nu wel!...en houden het voor onszelf (wel lastig trouwens).