Gestopt met de pil ....! Ook nieuwe leden zijn welkom.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sinja, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    hallo allemaal,

pfff ons internet doet het suuuperslecht, heb deze week al 3 keer een verhaal getypt dat vervolgens weg was toen ik op ok drukte (lag internet er weeeeer eens uit). Dat gaat me vandaag niet gebeuren ;) (ga het verhaal maar ff kopieren en opslaan ;) )

Jipper spannend zeg! ben benieuwd of het 2 'dezelfde zijn' of toch een jongetje en meisje :D haha, is je moeder niet super nieuwsgierig? Maar alles was dus goed met de kindjes :)

Miek, heb je al een beginnend buikje? En weet je omgeving al dat je zwanger bent?

Suhe, heb je een eisprong gehad?

Ik heb vandaag of morgen ofzo mijn eisprong! :D Heb gister én vandaag een positieve ovulatietest (vandaag was de streep nóg iets dikker als gister) dus ben benieuwd ;) Zijn iig druk aan de klus... :p
    Wel raar dat je opeens ziet dat je eisprong eraan komt! :)

2. Miekie26

Miekie26 Actief lid

8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    Hey Sinja, vreemd is dat he...maar hier heeft het zeker wonderen verricht haha maar dat kwam ook omdat ik dacht dat de eisprong eigenlijk een paar daagjes eerder zou zijn dus al die maanden te vroeg en te veel geklust ;)

Ja mijn buik begint nu al te komen en ben bang dat ik het nie lang meer geheim kan houden.. Ben al wel 3 kg afgevallen maar kan mijn eigen broeken gewoon niet meer dichtkrijgen. Dat wordt nog wat..

Sinja veel succes met klussen!

Suhe, waar ben je?

3. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hihi miek, dat hadden wij ook precies zo! Dacht echt dat mijn eisprong eerder was... dus dit is wel grappig om te zien dat ie nu pas is! Hopelijk met hetzelfde positieve effect als bij jullie ;)

Maar je omgeving weet het dus nog niet? Weet je al hoe je het gaat vertellen? Ben je ook misselijk of eet je minder dat je al 3 kg bent afgevallen?

:)

4. Miekie26

Miekie26 Actief lid

8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    Dan ga ik nu voor je duimen haha, spannend he. Zo blijkt maar weer dat we nie allemaal op dezelfde dag een eisprong hebben. mooi dat je er nu achter bent!

Onze ouders weten het al wel en ook mijn broertje en zusje. Woensdag moeten we voor het eerst naar de vk en daarna gaan we t vertellen want ik kan het gewoon niet meer verbergen.
    Ik denk dat mijn lichaam nu aardig wat energie verbruikt en door de misselijkheid eet ik minder en gevarieerder dus dat zal ook vast meespelen.

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik wil wel vertellen dat het 2 dezelfde zijn... ;)

Zo te lezen ben je goed bezig met je ovu-testen. Hopelijk leveren ze het gewenste resultaat zoals bij Miekie. Succes!

@Miekie; het is zo'n opluchting als je het aan iedereen kunt vertellen. Heb je trouwens ook al een echo gehad?

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Miekie; sorry, dat had ik dus al kunnen weten. Je hebt een echo gehad en die was goed. Gelukkig! Wij kregen de eerste echo pas met 13 weken, vandaar mijn verwarring...

7. Miekie26

Miekie26 Actief lid

8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    haha ja klopt we hebben met 7 weken een echo gehad via de huisarts. Heb afgelopen week de vk nog ff gebeld want zou nog even doorgeven of we een nekplooimeting willen. Nou vanwege onze leeftijd is dat dus niet echt nodig en heb de vk verteld dat we het dan alleen voor de echo wilden. En om daar dan 140 euro voor te betalen vinden we beetje veel. Nu krijgen we waarschijnlijk alsnog een 12 weken echo via haar, dus das wel lief.
    Even afwachten dus en anders laten we een simpele echo maken bij een pretecho bureau, wil toch nog wel graag een bevestiging zien dat er echt wat groeit daarbinnen.

@Jipper, lijkt me helemaal geweldig straks twee dezelfde mensjes op de wereld zetten, Spannend hoor!

Suhe waar ben je?

8. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    hoi hoi

Jipper wat leuk dat je het weet! Knap hoor dat je dat voor je kunt houden.

Miekie ik hoop dat die misselijkheid snel overgaat. Je kan daar eventueel pilletjes voor krijgen he?!

Sinja dit worden dan spannende dagen voor jullie.

Ik ben 4 dagen naar de Ardennen geweest met mijn neefje van 3. We zijn wezen kayakken en naar de grotten geweest en dat soort dingen. Hij heeft zich heel goed gedragen.

Ik heb vrijdag een test gedaan en die was heel negatief. Het was wel een beetje te vroeg, maar denk toch dat het deze ronde niets is geworden. Mocht ik woensdag nog niet ongi geworden zijn, dan doe ik nog een test.

9. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hoi Sinja,

Ja hier nog iemand!
    Wij zitten in ronde 2....

Succes meid.

Liefs Inkie

10. Miekie26

Miekie26 Actief lid

8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    Suhe, mijn duimen draaien voor je! Mocht het toch niet raak zijn dan hoop ik toch echt dat die medicijnen snel hun werk gaan doen...
    Zouden ze niet nog eens kijken of je nu de juiste dosering al krijgt? Of heb ik dat nu helemaal mis...

Sinja, goed geklust? haha spannend hoor!

De misselijkheid is met vlagen dus op zich heb ik niets te klagen. Als ik wat eet zakt het weer even af. Denk dat ik ben afgevallen omdat ik nu snel vol zit en onbewust toch gezonder eet. Veel fruit en crackers tegen de misselijkheid.

Inkie ook jij succes de komende tijd, hopelijk is het snel raak!

11. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Miekie, ach een paar kilo'tjes eraf zou vast niet zo erg zijn als je maar de goede voedingsstoffen binnen krijgt.

Verder moet ik eerst ongesteld worden voordat ik te horen krijg of ik een echte eisprong heb gehad. Ik moet dan meteen een nieuwspraak maken voor een echo. De telefooniste aan de telefoon wilde niets zeggen. Ze vertelde dat alleen een gynacoloog hierover kon beslissen. Dat is dus afwachten. Ik hoop dat het de perfecte dosis was...

12. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    spannend suhe, ik duim ook voor je! Hopelijk is het idd direct de goede dosis!

Leuk Jipper! Je bent echt al ver! Iedere keer als ik je banner zie denk ik: huh al zo ver! Moet je ook bijna weer beginnen met werken of heb je nog vakantie?

Miek, leuk zeg! Weet je al wie je het als eerste gaat vertellen woensdag? Ga je een rondje langs familie/vrienden doen? Hopelijk krijg je de echo van de vk woensdag!

Inkie, ook veel succes! Hopelijk is het bij jouw snel raak!

Wij hebben onze vruchtbare dagen goed benut... dus hopelijk blijft er iets zitten ;) :D

13. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Sinja ik hoop het ook voor je!

Ik heb net een ovulatietest gedaan. Ik had gehoord dat die ook aangeven als je zwanger bent. Er staat een heel duidelijke streep, maar niet zo donker als de controlestreep. Volgens mij zegt het dan niets. Eigenlijk ben ik nu onzekerder dan ooit....

14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Sinja en suhe; het klinkt allemaal heel veelbelovend wat jullie schrijven. Ik geloof dat ik nog nooit zo geduimd heb. Hoop zo dat het raak is voor jullie allebei!

@Miekie; hopelijk heb je binnenkort weer een echo. Het kan natuurlijk ook dat de verloskundige nu wel even wil wachten tot 12 weken met een termijnecho. Dat is gebruikelijk geloof ik, maar ik begrijp dat je graag weer de bevestiging wilt dat er écht iets groeit. Dat had ik ook heel erg.

Ik moet morgen weer voor het eerst naar school. De leerlingen zijn er komende week nog niet, dus ik ga alleen wat dingen voorbereiden. De week erna hebben we introductieprogramma, dus dan kan ik ook nog rustig wennen. Heb er nog niet veel zin in, maar het is maar voor een week of 6, dus dat overleven we ook wel weer...

Fijne avond nog!

15. Niet meer actief

Hoi meiden,

Na een lange tijd kom ik hier weer eens gezellig kijken.
    Heb eerder dit jaar hier ook al eens meegebabbeld.
    Toen scheef ik dit;

Wat denken jullie?
    Zal ik nog steeds aan het ontpillen zijn?
    Zie mijn onderschrift hoe onregelmatig ik ben.
    Zelf had ik hier helemaal niet bij stil gestaan dat ik onregelmatig zou zijn, omdat voor het pil gebruik dat dus niet was.
    Iedereen veel succes.

@suhe,
    Spannend hoor, heb je al getest en was het posi?

16. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Hoi ik heb getest en er staat een streep. Hij is niet heel donker, maar het is wel een streep. Nu wacht ik even tot de winkels open gaan en koop ik zo'n clearblue.

Wendy dat ontpillen kan zo'n half jaar duren. Het is wel onregelmatig ja, maar te overzien. Ik zou me in ieder geval nog geen zorgen maken.

17. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Ik heb net de digitale test gedaan en daar staat duidelijk: zwanger!

18. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Hoi meiden, mag ik ook meekletsen?

Ik ben in april gestopt met de pil maar we zijn nog niet echt actief bezig. Ik heb in juli mn hbo-opleiding afgerond en ben nu hard opzoek naar een baan. Verder alles lekker op orde, geweldige vriend, eigen huis, auto voor de deur en motorrijbewijs is ook bijna binnen. Het enige wat ik me nu nog kan wensen is gezinsuitbreiding! We hebben het er samen wel heel veel over maar we wachten nog even tot ik een baan heb. Zodra ik een vast contract heb ondertekend gaan we ervoor! JOEHOE!

@Suhe, Gefeliciteerd met je positieve test!

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    GEFELICITEERD! Wat geweldig! Het is natuurlijk nog pril, maar die streep is al zo super! Geniet ervan!

20. Miekie26

Miekie26 Actief lid

8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    Jeetje Suhe, GEFELICITEERD! Ik kreeg gewoon kippevel toen ik je berichtje las. Hebben de tabletten dus gelijk hun werk gedaan.
    Het is natuurlijk nog pril, maar geniet er maar lekker van meid!

Welkom Noeska, succes met het vinden van een baan. hopelijk heb je snel een vaste baan en kunnen jullie beginnen met klussen ;)

Deel Deze Pagina