@suhe; heb je al een afspraak met de ha of gyneacoloog? Ik vind het nog steeds zo geweldig! Hopen dat Sinja ook snel goed nieuws heeft... @Noeska; welkom en veel succes de komende tijd. Hopelijk kunnen ook jullie er snel voor gaan!
Bedankt voor jullie felicitaties! 30 september gaan we naar de gyn. Dan ben ik zo'n 10 weken zwanger. Ik weet dat ik nu eigenlijk niet mag klagen, maar ik zo een erge jeuk. Echt overal, ik word er gek van. Ik had de dokter al verteld dat ik zwanger ben en ik had zelf het idee dat het niet echt nodig is om langs te gaan, maar ik denk dat ik morgen toch maar langs ga.
Hey suhe, Ik heb ook best veel jeuk. Voor de zwangerschap had ik wel eens uitslag maar het is erger geworden. Heb er een zalfje voor gekregen, t droogt de huid een beetje uit maar de jeuk is echt al stukken minder. dus ik zou gewoon even overleggen met je huisarts! Hoe voel je je verder?
Suhe, wat suuuuuuuuuuuuuuper geweldig! Echt ik ben héél blij voor je! GEFELICITEERD! Lijkt me echt raar dat je dan opeens een streep ziet staan! Jeuk lijkt me ook echt heel irri! Hopelijk gaat het snel over! Hmmm ben aan het bedenken wanneer ik kan testen. Eigenlijk toch pas 2 weken na de eisprong? Want die was deze maand vrij laat... maar goed, denk niet dat t is gelukt (weet niet waarom, maar gewoon zo'n voorgevoel) Ach ja, we hebben iig ons best gedaan dus daar ligt t niet aan
Sinja ik had ook het gevoel dat het niet gelukt was. 2 Dagen voor mijn nod getest en hartstikke negatief, dat was de bevestiging. Hier op het forum zeiden er een paar dat er wel eens mensen waren die voor hun nod negatief testen en erna positief. Toen werd ik heel nieuwsgierig en toen zag ik een streepje staan. Gewoon nog even geduld hebben. Miekie, behalve de jeuk heb ik nergens last van, gelukkig. Vannacht moest ik naar de wc en toen had ik een heel apart gevoel in mijn buik. Beetje een zwaar gevoel, heel apart. Hoe gaat het verder met jou?
Sinja hoe gaat t? Ook ik had het gevoel dat t nie raak was en even later toch een positieve test in handen. Dus even geduld meid en wie weet! Suhe, wordt de jeuk al minder? en al zwangerschapskwaaltjes? We hadden woensdag intake bij de vk, heel veel info gekregen en ik mag 4 september nog een extra echo laten maken omdat de vorige al zo vroeg was! Yes! Na wat te hebben gegeten zakt de misselijkheid goed af dus kan het goed hebben zo. Moeheid blijft maar deze klachten geven me ook het gevoel zwanger te zijn en daar ben ik wel weer blij om haha vooral omdat je verder nog niets voelt. Lekker onzeker dus nog, maar heb met mezelf afgesproken dat als de echo straks goed is, ik echt moet gaan genieten!
Hey meiden, wat leuk om alle positieve berichten van iedereen te lezen. Hopelijk komt Sinja over een aantal dagen ook met goed nieuws. Je gevoel zegt misschien dat het niet raak is, maar misschien roep je dat gevoel ook wel zelf op om teleurstelling te voorkomen... Zo lang je geen test in handen hebt weet je nog niets zeker. @Miekie; wat leuk dat je nog een echo mag laten maken. Dat zal wel een geruststellend gevoel geven. Toch nog even zien dat er écht iets groeit. Maar pas op met het roepen dat je móet gaan genieten! Soms is het namelijk echt niét genieten. Alles verandert, je stelt je in op een buik die mooi gaat groeien, maar in het begin is het helemaal niet mooi. Je buik krijgt een rare vorm en ik had meer het gevoel dat ik 'gewoon' dik werd. Ook je hormonen doen hele rare dingen met je. Dus probeer er ook aan toe te geven als je je eens helemaal niet happy voelt en laat die mensen maar kletsen die steeds roepen dat je ervan móet genieten. Dat bepaal je zelf wel... Dit lijkt misschien een negatief verhaal, maar natuurlijk is het heel bijzonder wat er met je gebeurt. En ik klaag niet, want alles gaat nog steeds heel goed. Ik wil alleen nog veel te veel...
Nou Jipper, erg herkenbaar. Wil nu ook erg veel, maar die moeheid houd me tegen... Het is ook net of ik al tien kilo ben aangekomen terwijl ik juist ben afgevallen. Mijn buik is al echt aan het veranderen en omdat we het nog niet tegen vrienden hebben verteld probeer ik steeds mijn buik in te houden haha wat natuurlijk niet lukt.. Ik hoop alleen dat na de echo mijn onzekerheid afneemt en het gevoel krijg dat er een echt kindje in mijn buik dobbert. Ff afwachten dus. Jij schiet al lekker op zeg, merk je al veel van die twee hummeltjes?
Gelukkig herken je het... Ik had net m'n verhaal verzonden en toen dacht ik; nu zal ze wel denken wat een negatief gedoe... Maar je leest en hoort overal maar hoe fantastisch het is, terwijl ik veel dingen toch best vind tegenvallen... Ik weet zeker dat die echo je onzekerheid weg zal nemen. Voor onze eerste echo was ik ervan overtuigd dat we te horen zouden krijgen dat het niet goed was, dat het een 'windei' was of zoiets... Niet dat ik daar een aanwijzing voor had, maar je gaat je allerlei dingen in je hoofd halen. Het bleek ook anders te zijn tijdens deze echo, maar dan ook helemaal anders haha... Het worden er twee! Ik merk al een heleboel. Op het moment dat ik dit typ zit er vrolijk een in m'n zij te trappen. Dat is wel een fantastisch gevoel hoor! Maar dan maak ik me ook direct weer zorgen, omdat ik de ander niet zo vaak en duidelijk voel, hoewel op de echo's steeds te zien is dat ze goed bewegen, dus ik maak me ook daarover weer zorgen om niets. Het blijven echt +/- 40 hele onzekere weken...
Hoi De jeuk blijft, ik smeer nu met een mentolspulletje, maar ik word er helemaal gek van nog steeds. Als ik met iemand zit te kletsen kan ik me bijna niet concentreren. Verder worden mijn boobs gevoeliger.Verder heb ik nergens last van. Maar al sik dat bij jullie zo lees, dan zou dat allemaal nog wel komen. Mijn ouders en schoonouders hebben we het al verteld, die vonden het helemaal leuk, al is mijn vader wel bang dat het fout gaat. (zie album) Ik zou ook graag eerder een echo hebben, omdat ik het gewoon niet kan geloven, ik moet nog wachten tot 30 september, dat is echt heeeel lang. Sinja nog een paar dagen...
@suhe; wat een leuke cadeautjes voor de opa's en oma's. Het is nog best moeilijk om te bedenken hoe je het gaat vertellen hè? Hoe heb jij dat gedaan Miekie? Ik heb niet echt last gehad van jeuk, dus heb geen tips voor je om het te verminderen. Zelf smeer ik mijn buik, billen en borsten in met Welleda zwangerschapsolie. Dat zou ook striae voorkomen. Daar heb ik ook inderdaad geen last van, maar of dat van die olie komt weet ik niet. Het is wel lekker om je daarmee in te smeren. Ik heb wel eens gehoord dat dat ook tegen jeuk zou helpen. Hoewel het vervelend is, is de jeuk wel goed, want daaruit blijkt dat de boel lekker aan het het groeien is. Kan me voorstellen dat 30 september nog wel héél ver weg is. Kun je niet aan je huisarts of een verloskundige vragen of het eerder kan? Ook gezien je 'voorgeschiedenis'? @Sinja; nog een paar dagen wachten. Lukt dat nog? Spannend hoor!
haha Jipper, nee ik kan/kon niet meer wachten, en vanochtend dus een matcare testje gedaan. helaas negatief (doordat die matcare testen niet zo duur zijn, test je ook gewoon iets sneller). Je weet natuurlijk maar nooit (gezien mijn late eisprong) maar toch... Had de laatste dagen wel wat 'kwaaltjes' maar die kunnen ook door naderende ongi komen. Denk nog steeds dat het dus nix is! Wat leuk om te lezen hoe iedereen de prille zwangerschap ervaart! Hopelijk is het bij mij ook snel zover! En Suhe, echt leuk die cadeautjes! Hoe hebben de andere dames het verteld? Er mogen hier wel weer wat actieve nog-niet-zwangere bijkomen
Maar Sinja, je hebt ook heel erg vroeg getest als je uitgaat van je banner en als je eisprong voor je gevoel ook nog laat was, dan zegt een negatieve test toch nog helemaal niets? Ik zou de hoop nog niet opgeven hoor! Begrijp wel dat je graag wat fanatieke niet-zwangere-dames erbij hebt, maar wij leven ook met je mee hoor! Hoe is het met de rest van de dames? Ik ben me weer over allerlei dingen zorgen aan het maken. M'n vriend wordt er helemaal gek van. En dan is het ook nog herfstweer en moet ik morgen weer gaan werken...heb even m'n dag niet...
Sinja, die test zegt nog niets. Ik heb op dag 27 getest en ik wist zeker dat ik op dag 15 mijn eisprong gehad had. Die test was hartstikke negatief en 3 dagen later had ik een positieve test. Jipper waar ben je je allemaal zorgen over aan het maken? Ook ik moet morgen weer beginnen, de eerste vergaderingen zijn alweer geweest. Ik had meteen al een meningsverschil met een vakgroepsgenoot. Ik heb ook echt geen zin...
daar ben ik weer na een lange tijd niks te hebben geschreven zie dat er al een aantal zwangeren zijn gefeliciteerd meiden ik heb vanochtend een druppel bloed verloren hoop niet dat het gaat doorzetten wie zijn er al zwanger van het lijstje of houden julli dat niet meer bij
Hoi Hoi, Jipper waar maak je je druk om? En sinja, al goed nieuws? We hebben mijn ouders een slabbetje met mijn allerliefste opa er op gegeven en baby slofjes. De andere a.s opa en oma hebben we een schattig boekje gegeven met leuke tips voor opa's & oma's. Suhe die cadeautjes van jouw zijn echt heel leuk! Ilayda, ook jij moet nog paar daagjes wachten, spannend hoor! Mijn duimen draaien voor jullie!
bleh, ik heb t ff helemaal gehad... Ben druk aan het solliciteren maar ik vraag me werkelijk af waarom ik die hele opleiding heb gedaan als ze nergens starters aannemen?! AArrgghh! Daarnaast heb ik zo erg babykriebels... Iedereen om me heen wordt zwanger en ik moet wachten. Ik blijf mezelf voorhouden dat ik niet die opleiding ben gaan doen om huismoeder te worden, maar om heel eerlijk te zijn kan het me echt niks schelen! Het enige waar ik de hele dag aan kan denken is zwanger worden en een kindje krijgen... Ik wil het zo ontzettend graag dat die vier jaar opleiding me echt niks kunnen schelen. En ik kan het er met niemand over hebben... Getver, heb gewoon ff een zeikbui en zit er echt doorheen... Hoelang gaat het nog duren? Ik zal wel weer even door moeten zetten, want zolang ik geen baan heb doet mn vriend zn jasje niet uit zeg maar... Sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar moet t gewoon ff kwijt!
maakt toch nie uit Noeska, hier kun je al je frustraties kwijt hoor! Stom dat je geen baan kunt vinden, je zult toch ergens ervaring op moeten doen.... iedereen begint toch als starter.. Wat voor opleiding heb je gedaan, nergens eerder stage gelopen waar je nu eventueel verder zou kunnen?