@simba83: ja ik heb de hele strip uitgenomen We zijn gewoon wat vroeger gestopt dan voorzien. Ik heb op 15 november mijn laatste pil genomen. Ik zit dus nu meteen ook al in mijn eerste ronde
ik ben 3 daagjes na jou gestopt met de pil moet nog ongesteld worden vrijdag en dan gaan we voor het echie! vidn het wel spannend, en ben heel benieuwd hoe mijn lichaam reageert
Whaaaa wat gaat het idd snel bij jullie nu! Ik ben zooo jaloers! En nu helemaal... heb van het weekend gehoord dat mijn 'stiefzusje' zwanger is.. niet gepland, 20 jaar maar wel supergelukkig ermee. Ze horen nog hoever ze is .... Ik vond het superleuk om te horen maar na een paar nachtjes slapen vind ik het stiekum niet heel erg leuk. Stiekum droomde ik ervan dat ik de 'eerste' zou zijn en dan met haar shoppen ipv andersom... flauw van mezelf dus ik probeer het maar snel weer leuk te vinden alleen soms kan je gevoel je niet tegenhouden he Heb nu ook het gevoel: zullen we nu ook stoppen (ben nu net ongi ) maar mijn verstand zegt dat ik beter mijn proeftijd kan afwachten. Ik moet nog beginnen aan de nieuwe baan dus tis allemaal nog zo spannend en onzeker! Is het misschien handig een schema te maken want t worden steeds meer mensen, superleuk, alleen weet ik soms niet meer wie en wat. Iets als: Naam Leeftijd Datum stoppen Reden wachten Bijzonderheden Sinja 24 jan/feb 2008 nieuwe baan per 1/12 - zoiets? of misschien is iemand handig met word/excel met tabelletjes? Of andere dingen erin? Maar meer zo van voor de handigheid
Hey Sinja! Maak je niet druk, er zijn meer mensen die er moeite mee hebben als er iemand in haar omgeving zwanger is! is helemaal niks mis mee om je rot te voelen hoor! natuurlijk vindt je het leuk voor haar, maar je wil zelf zo graag en daarom is het moeilijk. Ik weet niet of je goed met haar omgaat, maar als je het er moeilijk mee hebt, kun je dat denk ik best tegen haar zeggen. In ieder geval, ik zit ook nog in mijn proeftijd en ben net gestopt met de pil. In principe gaan wij er niet vanuit dat het gelijk raak is (dat is bij de meesten niet zo) en ik denk dat als je eenmaal zwanger bent, altijd wel een oplossing te vinden is met je baan. Ik denk ook dat je werk ineens een stuk minder belangrijk is dan. Je hebt in principe recht op allerlei tegemoetkomingen, en dan kun je wel lekker genieten van je zwangerschap en je baby. Ik ben niet handig in schema's maar hier is mijn verhaal: Leonie, 21 jaar, net gestopt met de pil! Liefs
Ja dat weet ik wel, vind het suuupergeweldig als er iemand in mijn omgeving zwanger is, maar bij haar heb ik er op de een of andere manier moeite mee.. Misschien ook omdat mijn moeder nu dus 'oma' wordt door haar, en niet door mij (haar eigen dochter) dat ze dat spannende alles voor de 1e keer dus met haar meemaakt Tegen mij zegt mijn moeder vaak: wacht nog maar even, en: ik moet er nog niet aan denken. En nu vind ze het opeens helemaal geweldig. Daar ook wel moeite mee omdat ik 5 jaar ouder ben als haar. Maar aangezien niemand weet hoe sterk onze kinderwens is, hou ik mijn mond toch maar hoor! Mijn gevoel draait zich vanzelf wel! Tis ook nu gewoon even, weet het nog niet zolang dus komt vast goed Aan de ene kant wil ik ook wel graag stoppen nu, denk ook wel dat het allemaal goed komt. Maar tis ook meer het praktische: niet wetend wanneer je ongi wordt in je nieuwe baan (waar alles nieuw is), altijd heel erg last van ongi (ook niet ideaal) en mocht ik zwanger worden en stel je voelt je de eerste weken niet lekker, lijkt me ook niet fijn als je net ergens werkt. Ach ja, allemaal redenen van nix, maar toch... Sowieso wachten we nog 1 maand, daarna zien we wel weer! Wel spannend joh! jullie gaan er nu dus gelijk voor
heeey ik ben ook niet zo handig met lijstjes maar hier wel mijn gegevens simba, 24 jaar en 18 nov gestopt met de pil @sinja, snap ook goed dat dit even moeilijk is, en heel dubbel voelt, maar dat is ook heel logisch. je bent er zo mee bezig en wilt er zelf ook zo graag mee beginnen. ik wou echt eerst wachten maar ik moet eerst maar is kijken hoe mijn lichaam reageert en ga er ook zeker vanuit dat ik eerst moet ontpillen en het niet gelijk raak zal zijn maar je weet maar nooit! de tijd vliegt voorbij en zeker in de laatste maanden van het jaar dus het zal voor de rest ook heel snel januari/februari zijn
Ja de tijd vliegt! Vooral met de feestdagen in het vooruitzicht! Gaan jullie sinterklaas vieren? Simba spannend zeg! Ben benieuwd hoe het ontpillen gaat!
ik werk op een kinderdagverblijf en daar vieren we het zowiezo natuurlijk. ook met mijn collega's een avond gepland en met mijn schoonfamilie op pakjesavond zelf dus wel leuk en jij?
@ Sinja Ik begrijp je gevoel...Ik heb dat ook. Een tijd geleden (toen wij het om allerlei redenen beter nog even konden uitstellen) zei zij doodleuk dat ze ging stoppen met de pil. Het maakte me zo verdrietig dat zij er zo makkelijk over dacht. Mijn zwager heeft niet eens een vaste baan en het is echt zo'n stelletje dat elk weekend gaat stappen, lang leve de lol leven leiden. Ze is nog niet zwanger hoor, maar zou het echt niet leuk vinden als zij net eerder is ....Ik wil graag dat mijn vriend's oma als eerst van ONS kind overgrootmoeder word. Stom dat ik dat zo voel, weet dat het nergens op slaat. Maar toch voel ik het zo. Maar gelukkig is mijn vriend erbij en die kan me vaak weer van dit gevoel afpraten en me weer laten zien dat andere dingen belangrijker zijn en dat wij wachten om zo ons kind in een voor ons fijnere situatie geboren te laten worden. Beter voor ons, beter voor het kind. Ik hoop dat jij dit ook zo kan gaan zien! Enne, hoe zit dat met dat lijstje? Niemand lijkt te weten hoe of wat....ik ook niet
Hoi meiden...... Als het mag klets ik gezellig met jullie me, ook wij gaan 2008 stoppen met de pil! Zo spannned! Wilden eerst in janauri al stoppen, maar gaan in april in het buitenland trouwen, moeten behoorlijk stuk vliegen en er doen diverse verhalen de ronde dat vliegen tijdens de 1e 3 maanden schadelijk zou kunnen zijn voor het ongeboren vruchtje i.v.m. bepaalde straling die vrij komt in de lucht......dus durven het risico niet te nemen om al eerder te gaan klussen, stel het is wel opeens raak...maar ja aan de andere kant denk ik dan weer, kan ook zo 6 maanden duren ofzo, maar ja moeilijk moeilijk allemaal, maar durf het risico dus niet aan te gaan, eind maart stoppen we dus definitief en dan afwachten.......liefst zou ik nu al stoppen hoor hahahaha, wil het zo graag....zou het wel lukken? Hoe gaan we dat financieel allemaal doen? Pfff wordt soms gek van al het gepieker hihi, ben er al zo mee bezig, net alsof ik al zwanger ben! Stiekem ook al mutsje gekocht met de tekst "bad hair day" kon het gewoon niet laten! Verder hebben we beide een vaste baan, alleen zou ik graag wat dichter in de buurt willen werken, maar denk dat ik die plannen maar eventjes uitstel totdat er eventueel een kleintje is! X Dushi
@dushi: van harte welkom! ik hoop dat ook jij hier lekker je ei kwijt kan! Ik wil ff weten hoe jullie hier over denken: Ik ben net een paar dagen gestopt met de pil. Eigenlijk wilde mijn vriend wachten tot januari, maar uiteindlijk vond hij het goed om eerder te stoppen i.v.m. ontpillen. Maar hij wil voorzichtig doen, hij wil er in januari pas echt voor gaan. Is op zich niet lang wachten zou je zeggen, maar ik kan er niet meer tegen! nu is de belangrijkste stap al gezet.. en dan moet ik alsnog wachten! zit iemand hier in dezelfde situatie? of heeft iemand enig idee hoe ik mijn lieve ventje kan overhalen? of moet ik dat niet eens proberen? Ik hoor het graag! Liefs, Leonie
@ Leonie1986 Ik begrijp je gevoel heel goed. Dat had ik ook toen ik het vorige maand om praktische redenen moest uitstellen. Toch denk ik dat je de mening van je vriend moet respecteren. Het is een besluit die je samen moet nemen. En januari duurt ook zo lang niet meer... Nogmaals, ik begrijp je volledig, maar ik zou niet gaan pushen. Wekrt denk ik alleen maar averechts.
@dushi, leuk dat je ook hier komt kletsen! leuk en spannend zeg een bruiloft in het buitenland waar gaan jullie heen, als ik vragen mag? @leonie, ik zat er precies andersom in, mijn vriend wou al eerder stoppen en voor het echt gaan. En ik hield het een tijdje af, wou in jan pas stoppen. langzaam begon ik te twijfelen en besloot toen om eerder te stoppen om te ontpillen. Nu ben ik afgelopen weekend gestopt en ben helemaal omgedraaid wil er gelijk voor gaan! wacht even af misschien als het dichterbij komt wil je vriend er toch ook voor gaan. je bent nu al een hele grote stap verder door al te beginnen te ontpillen, je kan er natuurlijk altijd over praten met hem maar ik zou hem niet proberen omtepraten want ook ik ben bang dat dat niet werkt ik begrijp je gevoel wel heel goed hoor, ik zou het wachten ook heel moeilijk vinden!
Hoi Simba83, We gaan trouwen op de Seychellen, heb er echt zoveel zin in! Enige domper was dus dat ik hoorde dat je beter niet kan vliegen tijdens de 1e 3 maanden van een zwangerschap, zou dus schadelijk zijn, al is dit nooit echt bewezen. Hetw el bij diverse verloskundige al nagevraagd maar krijg niet echt een duidelijk antwoord, ook terecht gekomen bij het erfocentrum en die raaden het dus af, dus durf geen risico's te nemen, dus helaas nog wat langer wachten voordat we echt aan de slag kunnen! Maar spannend hoor jij bent gewoon al gestopt.......hoop voor je dat het snel raak is! Dushi
Ik heb hier al eerder gereageerd maar lees nog steeds trouw mee! Ik ben nu sinds 2 november gestopt met de pil en officieel in ronde 1. Ik wilde in eerste instantie ook 1 a 2 maanden rustig aan doen maar als je eenmaal gestopt ben, dan kriebelt het zo erg dat je niet meer rustig aan kan doen. Wij hadden zoiets van, als het niet raak is, word k vanzelf ongesteld, is het wel raak dan zijn we heel blij en gelukkig. Dus we zijn er serieus mee bezig en het lijkt wel of ik nu opeens elk dingetje voel in m`n lichaam. Heb ook geen idee wat m`n cyclus is, heb een beetje gegokt met de banner.. Er wordt altijd gezegd je moet je er niet zoveel mee bezig houden, maar hoe kan dat nou als je net bent gestopt met de pil en serieus voor een kindje wil gaan? Maja het komt als de tijd er rijp voor is!
Mijn vriend en ik willen eerst verhuizen voordat ik stop met de pil. We hebben nu een huis dat net iets te klein is voor een kleintje erbij. Zal waarschijnlijk rond augustus 2008 worden dat we er echt voor gaan. 8)
Hoi hoi Leuk om dit allemaal te lezen. Ik ben in oktober gestopt met de pil. Ik ben na ongeveer 45 dagen voor het eerst ongesteld geworden. Op naar ronde 2 dus. Voor ons is het eigenlijk ook niet echt handig om nu al zwanger te worden, maar we vrijen niet om zwanger te worden, gewoon als we daar zin in hebben. Word ik zwanger dan is het kindje welkom, zo niet dan hebben we ook geen haast...(al begint het wel erg te kriebelen). Ik verwacht dat mijn schoonzusje ook zwanger wordt binnenkort, zeker als ze hoort dat wij dat ook willen. Zij heeft al een kindje van 2. Ik hoop ook dat wij eerder zijn, dan is ons kindje net iets specialer dan als er twee baby's tegelijk komen.
hoi hoi meiden hoe is het met jullie allemaal ook lekker weekend? suhe en suusco leuk dat jullie ook mee komen kletsen @suusco, wij zijn in maart ook pas verhuisd naar een groter huis wel lekker hoor om een groter huis te hebben het bevalt ons erg goed @suhe, mag ik vragen waarom het nog niet echt handig is als je nu zwanger zou raken? wel leuk lijkt me dat om samen met je zusje of vriendin zwanger te zijn ik ga nog even voor de tv hangen hebben net deel 3 van pirates of the carribean gekocht en zijn nu eerst deel 2 nog een keer aan het kijken
Hallo! Als jullie het goed vinden kom ik ook meekletsen! Ik ben ''Zeepbel'' 24 jaar en woon samen met mn man ergens in het midden van het land. Vlak voordat wij in 2008 op zomervakantie gaan, willen we gaan proberen zwanger te worden (nouja IK dan he haha) dus dat zal mei/juni 2008 gaan worden, kan nu al echt niet meer wachten! Ook het onbekende ben ik erg nieuwsgierig naar, hoe het zal zijn om mama van iemand te zijn! Wat heerlijk en leuk om dit topic te lezen, hoop dat we een vast groepje gaan worden, lijkt me erg leuk om al jullie belevenissen te lezen!