Gestopt met de pil ....! Ook nieuwe leden zijn welkom.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sinja, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Hallo allemaal!

Sinja, ik snap dat je onwijs baalt van dat wiegje! Zou ik ook hebben hoor. Hopelijk klopt je voorgevoel inderdaad niet en heb je straks gewoon een dikke vette postieve test in handen. Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen!

Miekie, wat leuk dat je buikje al begint te groeien. Ik zou er onwijs trots op zijn geloof ik. Heerlijk hoor, wordt het hele zwangerzijn een beetje werkelijk. Wil jij ook weten wat het wordt? Mn vriendin heeft vorige week haar 20weken echo gehad en zij wilde het niet weten maar haar man wel. Dus ze hadden gezegd van nou je hoeft het niet op te zoeken maar als we het zien is het goed. Nou meteen toen ze die dop op dr buik zette was er een dikke vette piemel te zien hahaha! Nu weet iedereen ondertussen dat ze een jongetje verwachten!

Nou Suhe, je mag bijna voor de echo. Dan heb je eindelijk de bevestiging dat er een klein mensje in je groeit.

Hier wat betreft werk, ik heb op dit moment 5 sollicitaties lopen. Allemaal wat verder weg dan ik in eerste instantie wilde, maar het is nu wel duidelijk dat hier in de buurt gewoon weinig te vinden is. Je zou zeggen dat er toch wel wat bij zou moeten zitten.

Verder nogsteeds niet ongi... Heb af en toe wel buikpijn dat ik denk, zou het? maar nee... nogsteeds niks... ben opgehouden met tellen, zal ergens rond de 57 zitten ofzo... Dinsdag weer naar de dokter...

2. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Noeska, hopen dat de uitnodigingen snel op de mat vallen! Veel succes dinsdag!

Sinja, dat balen mag zeer hoor, en wij zijn hier om tegenaan te praten. Ik snap dat je dingen laat voor je kinderwens, maar ik denk dat je gewoon door moet gaan met de dingen die je in gedachten had. Als je dat niet doet, dan komt er nog zo'n extra druk op te liggen. Bij vrienden van ons lukte het niet en zij hadden al veel geld gespaart voor als de baby zou komen. Toen hebben ze besloten om verder te gaan en hebben een veel te dure, maar erg mooie nieuwe keuken besteld. Een paar dagen later kwam zij erachter dat ze zwanger was. Ze wilde de keuken eigenlijk meteen afbestelen, maar iedereen zei dat ze hem moesten houden. Als je dan naar de keuken loopt verschijnt er vanzelf een lach op je gezicht...

Hier nog een paar dagen, ik begin het nu toch wel heel spannend te vinden!

3. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Suhe, nog 1 nachtje slapen! :D

Ik heb vandaag mijn motorrijbewijs gehaald! Dat wilde ik ook nog doen voordat er kindjes komen. Was bang dat ik het erna nooit meer zou doen, maar tis gelukt, ik heb m! Heb ondertussen bericht van 2 sollicitaties, 1 dat ik in behandeling ben en 1 dat de vacature reeds (al in feb) is ingevuld en tot hun spijt nog niet van de vacaturesite was gehaald :S beetje slordig maarja... Nog 4 kansen...

4. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Noeska gefeliciteerd! Misschien krijg je van die ene binnenkort bericht dat je langs mag komen. Motorrijbewijs heb ik ook. We hebben ook een motor, een Honda CB600, maar die gaat nu de deur uit. Teveel ongelukken gebeurt de laatste tijd in onze omgeving, ook voel ik me er niet echt prettig meer op.

En nog een gevoel dat je ongesteldheid eraan komt?

5. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Dankjewel! wij hadden tot vorige week een honda cbr 600 F, maar dr kwam olienevel uit de uitlaat en repareren was duurder dan hij waard is, dus de motorzaak heeft m overgenomen :( wel balen dat ik nu ik het papiertje heb niet kan rijden!

CB600 zijn ook wel leuke fietsies! Daarom wilde ik het ook nu doen, was bang dat als ik zwanger zou zijn of eenmaal een kindje heb ik niet meer zou durven. Nu heb ik het papiertje in ieder geval! Hoogstwaarschijnlijk gaan we van het voorjaar weer n nieuwe motor kopen.

Nog geen aankondiging... af en toe wel behoorlijk buikpijn maar lijkt niet op menstruatiekramp. Heb sinds gister wel heel venijnige steken in mn lies. Heel kort en heel pijnlijk, voornamelijk in mn linker soms in mn rechterlies. Morgen weer naar de dokter, ben benieuwd wat hij ervan gaat zeggen. Morgen zit ik op dag 60!

6. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Hoi

Vandaag de eerste echo gehad! Zag er allemaal goed uit. Hoef ook niet bij de gynaecoloog te blijven. De kleine was lekker druk aan het bewegen.

Dat was het weer.

7. Miekie26

Miekie26 Actief lid

8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    Gefeliciteerd! Mooi he om de kleine uk eindelijk te zien?!

8. eefkoekie

eefkoekie Actief lid

8 mei 2008
    106
    0
    0
    Hoi meiden,
    Hier ben k ook weer eens een keer,..

Hier nog geen nieuws, 3x getest en die waren negatief, dus ik ga er vanuit dat die vroege bloeding, toch mijn ongi is geweest.
    Dus op naar de volgende ronde!

Suhe, wat geweldig dat je je kleine uk nu hebt kunnen zien!
    Hoe voel je je verder?

Noeska, gefeliciteerd met het behalen van je motorrijbewijs!

Sinja, wat vervelend allemaal meid,.. Kan me je gevoel goed voorstellen!
    Hoop dat het voor jou ook snel raak mag zijn!

En andere meiden, hoe is het verder met jullie?

Ga nu nog even hier in huis lekker opruimen enzo en daarna nog even sporten. Maar ga proberen gauw weer te reageren!

groetjes

9. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Suhe wat gaaf dat je je ukkie lekker hebt zien bewegen! fijn dat alles goed was!

Ik ben vanochtend bij de dokter geweest. De zwelling in mn borst was gehalveerd dus das fijn. Deed ook geen pijn meer dus verwachtte ook niks anders eigenlijk. Wat mn cyclus betreft, omdat we nog niet actief bezig zijn met zwanger worden mag hij me officieel pas doorsturen als ik langer dan een half jaar niet ongesteld wordt. Maar aangezien ik gestopt ben met de pil om eerst mn cyclus op gang te brengen en er daarna voor te gaan, en er zonder cyclus weinig is om voor te gaan, gaat hij me toch eerder doorsturen. Ik moet morgen bloedprikken om mn schildklierwerking en bloedarmoede uit te sluiten en dan moet ik over 2 weken terugkomen. Ben ik dan nog niet ongesteld verwijst hij me door, ben ik wel ongesteld geworden dan wachten we de volgende cyclus af en duurt die weer zo lang dan verwijst hij me alsnog door. Ben wel blij dat hij er zo serieus mee omgaat en me eerder door wil verwijzen. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik dit nu heb en niet als je actief bezig bent. Het is nu al niet fijn, maar helemaal frustrerend als je echt zwanger probeert te worden. Sorry tis een heel verhaal geworden maar wilde het toch even vertellen...

Liefs

10. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Gaaf Suhe!

Noeska dat snap ik! Maar hopelijk wordt je snel ongi!

Tja hier is het ook weer niet raak :( Baal er écht van... heb vanochtend getest maar voelde al dat ik ongi ga worden.... echt zo;n zeurderig gevoel... Mijn vriend zou het liefst nu ook naar de dokter gaan om even te vragen wat en hoe maar ik vind het nog te snel (tenslotte pas na een jaar dat je wordt doorgestuurd en ik werk met gyn. en wil niet dat ze er op mijn werk van weten) Hoewel we zeker weten iedere maand volgens mij (als ik naar cyclus kijk) op het juiste moment geklust hebben en ik ook gewoon een eisprong heb gehad. Ik snap dat het langer duurt als je maar 1x per 3 maanden ongi wordt ofzo maar dat is bij ons ook niet van belang. Drink ook geen alcohol meer omdat ik ergens had gelezen dat zelfs 1 glaasje je vruchtbaarheid kon verminderen (op dat moment) en leven zo gezond mogelijk. Echt kan gewoon bijna niet geloven dat sommige mensen 'per ongeluk' zwanger worden, als ik zie hoeveel moeite we ervoor doen. En het 'los laten' lukte ons de eerste 5 a 6 maanden nog wel maar laatste tijd niet echt meer. Ach ja, hopelijk is het ook snel onze tijd...

Suhe: ik wil écht niet zwanger trouwen dus hebben we besloten dat we gaan trouwen als we een kleintje hebben. Want nu de kinderwens stilzetten voor een aantal maanden willen we niet. En qua werk heb ik werk gezocht wat onder mijn niveau is maar waar ik wel parttime kan werken. Ik wil niet het risico lopen nu ander werk te zoeken en vervolgens direct zwanger te zijn en zonder werk te zitten, tja, wat dat betreft denken we er echt over na. Ook net een andere auto gekocht met voldoende ruimte voor kinderwagen. (je koopt een auto niet voor 1 jaar, dus daar hebben we wel over nagedacht) We willen ook al zo lang kinderen dat deze maanden ook al heel lang lijken natuurlijk ;)
    Maar goed, baal gewoon...

11. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Sinja, ik begrijp het ook wel, hoor. Als je toch naar de dokter wil, kan je het misschien nog iets langer maken. Niet zo netjes, maar word je misschien wel sneller geholpen... Ben je al ongesteld geworden?

Noeska, van je borst is in ieder geval goed nieuws! Hopen dat je cyclus korter gaat worden!

Eefkoekie, dat kan natuurlijk goed. Het duurt bij jou niet zo lang meer voordat je weer kun testen.

Het was heel gaaf om het kleintje te zien bewegen! Over ongeveer 1,5 week krijgen we weer en echo. Dan wordt de nekplooi gemeten en wordt er bij mij bloed afgenomen. Ik had mijn echofoto op hyves gezet en heb er meteen heel veel reacties op gekregen. Erg leuk!

12. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hallo dames,

hoe is het met iedereen? Nog nieuwtjes?

Suhe, wat gaaf zeg! Je hebt er dus voor gekozen om die test te doen? Want die wordt niet vergoed of wel? maar wel super dat je de kleine hebt zien bewegen! :D

Ik ben inmiddels weer ongi. Dag 3 alweer... Tja, op naar de volgende ronde :)

13. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Balen Sinja, nou ik hoop dat het ook voor jou snel raak is!

Hoe is het met de rest van de dames?

Ik ben donderdag bloed wezen prikken en ben gewoon flauw gevallen :( Nog nooit gehad, ik vind bloedprikken ook helemaal niet eng ofzo, dus ik denk dat doe ik even, niet dus... haha voelde me echt lullig! Nu een hele blauwe arm :( gaat ook wel weer over. kan dinsdag bellen voor de uitslag. Heb sinds gister behoorlijk wat bruinverlies en (eindelijk) krampen die op een beginnende menstruatie duiden dus hoop dat het nu door gaat zetten.

Verder weinig nieuws, heb 12 sollicitaties de deur uit :) daar moet toch wel iemand bijzitten die mij wil hebben?! haha!

14. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Sinja, das balen! Gebruik je eigenlijk iets van ovulatietesten ofzo? Nee die test wordt niet vergoed. Kost 132,-, vriend wil het graag, zelf denk ik dat alles gewoon goed is, maar je weet nooit... Ik heb ook meteen geinformeerd voor kraamzorg. Daar moet je een bijdrage van 3,70 euro per uur voor betalen. X 49 is 181.30 euro. begint nu al een dure hobby te worden. We hebben ook al de kinderwagen uitgezocht. Is zo rond de 600,00 (krijgen we van opa en oma) kinderkamertje rond de 1000,00 euro en zo kan ik nog wel even doorgaan. Had hier ook allemaal wel op gerekend, maar is toch een hoop geld zo allemaal bij elkaar.

Noeska, is wel vervelend ja flauwvallen. Voor jou is het vervelender dan voor het personeel! Je hebt in ieder geval genoeg sollicitaties de deur uit gedaan! Komt helemaal goed.

15. Noukie82

Noukie82 Lid

12 sep 2008
    96
    0
    0
    Hoihoi,

Ik kom hier eventjes klagen hoor...
    Ben ervan overtuigd dat het weer niks gaat zijn deze ronde!
    Manlief had drukke week op het werk en kwam dus iedere avond (van mijn vruchtbare tijd) doodmoe thuis...Met weinig geklus tot gevolg natuurlijk, en alsof dat nog niet genoeg was heb ik mijn neus nog gebroken en kreeg er gelijk een lichte hersenschudding bij en een verkoudheid om U tegen te zeggen! :cry:
    Die neus en die hersenschudding komt van het lekker wild stoeien met ons zoontje! :rolleyes: Door het dolle heen is zijn hoofd tegen mijn neus terecht gekomen en oma hoorde hem tot in de keuken knakken! :cry:
    De hersenschudding is gelukkig al beter maar die neus doet verd*md pijn en nu zeker nu ik snipverkouden ben!
    Maar men beklag is bij deze weer gedaan he :( (sorry)

Nouska gefeliciteerd met je motorrijbewijs! En hopelijk komen er snel sollicitatiegesprekken voort uit al je brieven he! We duimen mee hoor!
    Idd tof dat ze je zo goed verder helpen he! Anders blijf je maar wat aanmodderen wat ook niet tof is he!
    Zou me ook lullig voelen denk ik moest ik flauw vallen, maar ik denk dat ze al erger dingen meegemaakt hebben dan dat hoor ;)

Sinja, idd niet zo fijn he dat het weer niets wordt! Kan me een beetje voorstellen hoe je je voelt en als ik dat alles lees heb ik eigenlijk totaal nog geen recht van klagen! Ik hoop echt voor jou en voor iedereen hier trouwens dat het snel raak is!

Suhe, wij hebben bij ons zoontje ook een nekplooimeting laten doen, was ook niet noodzakelijk maar zo heb je toch iets meer zekerheid of je je al dan niet moet voorbereiden op eventueel "slechter" nieuws he! Het is idd super hoe dat kleine mensje al zo beweeglijk is he!

En eefkoekie en alle andere? alles goed met jullie?

K ga vlug in men bedje kruipen nu want men hoofd begint weer serieus pijn te doen... slaapwel iedereen en tot gauw hoop k!
    xxx

16. Miekie26

Miekie26 Actief lid

8 mrt 2008
    192
    0
    0
    Twente
    Hier ook alles goed, alleen sinds donderdag blaasontsteking. Moest eerst proberen met veel drinken of het over ging maar moet vandaag toch beginnen met kuurtje, pff dat doet echt pijn.
    verder groei ik goed.

Suhe, wij hebben die test nie gedaan maar komt omdat we nie voor die keus wilden staan als er een verhoogde kans zou zijn. Weet nie of ik al die extra onderzoeken zou willen doen.

Sinja, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!

Noukie, beterschap met je neus en verkoudheid lijkt me geen prettige combinatie.

Noeska, gefeliciteerd met je rijbewijs! Ik heb zelf ook motorrijbewijs al heb ik sinds mijn ongeluk nog niet weer gereden. Mis het rijden wel vooral met die mooie dagen.

Hoe is het met de rest?

17. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Noukie, auuuu!

Miekie, ja een blaasontsteking is altijd erg vevelend! Gelukkig is het vaak snel over als je met een kuurt begint! Kan iedereen al goed zien dat je zwanger bent? Wanneer heb je weer een echo? Willen jullie weten wat het wordt?

Zometeen even langs de verloskundige. Vast een afspraak maken voor over een paar weken. Donderdag hebben we meteen die echo voor de nekplooi. De oma's gaan allebei mee. Verder gaat alles hier nog prima.

18. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Noukie en miekie beterschap! Lijkt me beide geen fijn gevoel!

Suhe wat leuk dat je de oma's meeneemt! Hoe reageerden ze!? En je vriend gaat ook mee?

Noeska, met zoveel brieven moet er wel een leuke baan voor je bijzitten! Veel succes!

Suhe ik gebruik trouwens nu 2 rondes ovulatietesten. Wel grappig want ik wordt dus exact 2 weken na een positieve test ongesteld. Ook heel handig om te weten ;) Helaas wel redelijk duur (hoewel ik ze van matcare bestel) en moet nu alweer testen bijbestellen ;) Maar goed tis voor een goed doel!

19. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ha meiden,

Auw Noukie, lijkt me heeeel pijnlijk! En dan nog verkouden ook... bah bah!

Miekie beterschap, blaasontsteking is niet fijn! Hopen dat t kuurtje gauw aanslaat en je er snel vanaf bent.

Suhe, wat leuk dat de oma's meegaan. Vinden ze super waarschijnlijk!

Ik ben eindelijk ongesteld geworden, na 64 dagen! Had zondag vieze bruine prut en maandagochtend vroeg had ik onwijs buikpijn, echt enorm. Kon niet staan, liggen, zitten. heb in mn bed liggen janken van de pijn. Heb toen een warme kruik gemaakt en 3 paracetamols van 500 mg genomen en terug naar bed gegaan want wilde nog minstens een uurtje slapen aangezien ik de hele dag tot laat moest werken. Ben 2 uur helemaal in coma geweest, weet nieteens dat ik mn wekker heb uitgezet, was helemaal out, heerlijk! Daarna gelukkig niet meer zo'n pijn en met paracetamol ben ik de dag goed doorgekomen. In de middag ben ik toen ongesteld geworden en het is meteen een stortvloed, niet normaal! Maar ben wel blij dat het er eindelijk uitkomt. Resultaten van het bloedonderzoek waren goed, zowel het bloedbeeld als de hormonen. Dus ben eigenlijk voor niks flauw gevallen hahaha!

Nu van 4 sollicitaties bericht, 2 dat ik "in behandeling" ben, 1 was de vacature ingevuld en 1 had niets (was open sollicitatie) nog 8 te gaan...

20. Noukie82

Noukie82 Lid

12 sep 2008
    96
    0
    0
    Hoihoi!

Heb even men banner aangepast want ik had er dus wat naastgeteld :oops: (32 ipv 34 dagen)

Ooo Miekie wat vervelend seg!Gaat het al wat beter met de blaas?
    Fijn he dat je buikje zo lekker groeid!Geniet er maar van!

Suhe, wat leuk dat de oma's meegaan! Ze zullen wel ongelooflijk fier zijn dat ze meemogen!?

Noukie,64 dagen... :confused: klinkt behoorlijk pijnlijk ja!Dan is het nu afwachten of je volgende cyclus weer zo lang duurt...Moet je verder iets speciaals nemen ofzo?

xxx

Deel Deze Pagina