Hoihoi, Jipper, Wat fijn te lezen dat je flinke kerels het nog steeds zo goed doen! Sinja, idd echt balen seg! Dikke knuf! Hopelijk kan je Ha je verder helpen! Hopelijk heb je niet al te veel buikpijn meer!Als ik er last van heb leg ik er lekker warme kersenpitjes op of een lekker warme waterkruik. Suhe, Wat gemeen van je klas om je zo te irritere!Goed dat het nog maar 10 weekjes zijn!Je kan idd al beginnen aftellen! Goh je zit alweer over de helft van je zwangerschap! Wat gaat dat snel!Je buikje zal al wel mooi bol staan, niet? Verder hier niet veel nieuws,zondag het laatste nieuwjaarsfeestje gehad(nee ik lieg eind deze maand nog een van men werk hihi)en onze kleine man is weer maar eens ziek Weer 39 koorts en zoooo zeuren.Maar half de familie loopt met de griep dus we zijn niet alleen he Het "fijne" eraan is dat hij dan extra komt kroelen hihi anders is het zo snel een knuffel en weer verder spelen Miekie, alles nog goed met je? Het is al een tijdje gelede dat we wat van je hoorde... veel leifs en tot gauw!
Hoi meiden, Even snel een vraagje, zouden jullie nog een reis boeken naar Spanje voor deze zomer (juli) met de caravan?Ik was het eigenlijk van plan maar bedacht me net, als ik nu zwanger zou zijn (hoop ik natuurlijk) zou ik dan een maand of zeven zwanger zijn...Als natuurlijk e liefs xxx
Tja lastig Wij doen het zelf niet, maar gaan (net als vorig jaar) voor de last minute... Maar wij zijn dan ook niet gebonden aan plaats en vakantietijd (dus wij kunnen de drukke volgeboekte tijd ontwijken) Dinsdag heb ik trouwens dubbele afspraak bij huisarts... ik vind het echt héél erg spannend en eng...
Hmm Noekie, lastig. Aan de ene kant zou ik gewoon boeken en wel zien hoe het allemaal loopt. Aan de andere kant is het wel "veiliger" om last minute te gaan maar dan is wel de vraag of de plaats/accomodatie die je voor ogen had nog beschikbaar is. Wij wachten het ook allemaal nog eventjes af. We willen eigenlijk samen op motorvakantie maar dan moeten we wel allebei een motor hebben want ik ga er geen huren. We zijn al wel druk aan het sparen ervoor dus hoop dat het lukt! Mocht ik tegen die tijd zwanger zijn dan zie ik dat dan wel weer. Wij gaan zoiezo een week met de familie weg voor mijn oma haar 75e verjaardag dus een vakantietje hebben wij zoiezo al!
Sinja, goed dat je naar de huisarts gaat! Heb je al getemperatuurd? Noukie, zeer boeken. Als je altijd maar denkt, wat als... Je maakt jezelf dan helemaal gek. Gewon dorgan met je normale leven en als et komt, komt het... En met 7 maanden is het toch lekker om nog even weg te gaan? Ik heb wel medelijden met je hoor, met al die zieke thuis... Wij zijn van het weekend naar Brussel geweest. We zijn naar die tentoonsteling geweest van Gunther von Hagen (als het het zo goed schrijf). Hij heeft die mensen helemaal geprepareerd. Er waren ook babyvruchtjes bij. Vanaf 5 weken tot 9 weken op sterk water. Je ziet bij 9 weken als echt dat het een klein mensje is. Ook waren er foetussen van 13 weken, 23 weken en 36 weken. Ik had verwacht dat het me heel veel zou doen, maar ik vond het heel mooi om te zien en je ziet zo echt hoe het menselijk lichaam in elkaar zit. In die baby'tjes was trouwens niet gesneden hoor! Het was wel erg lekker, even met zijn tweetjes weg, misschien wel de laatste keer voorlopig... En idd. mijn buik is goed aan het groeien en de kleine kan ik heel goed voelen nu. Dat is echt fantastisch leuk! Jullie gaan dat zeer binnenkort ook meemaken...
Hoihoi! Tja last minute en onze camping dat komt niet goed vrees ik Vorig jaar zijn we op hotl geweest, maar dat vond ik maar niks!Zo alles op uur en tijd, nee geef ons maar het lekkere campingleven, doen wat je wil wannneer je wil! Tja manlief werkt in de bouw dus is het ieder jaar in vol topseizoen dat we moeten gaan Sinja,Zal wel meevallen bij de huisarts!Onze duimpjes zullen hun werk eens extra goed doen dan!Naar waar zouden jullie op vakantie gaan? (ja ik heb echt zomerkriebels gekregen door dit koude weer hihi) Noeska, ooo lijkt me ook wel fijn met de motor!Wat fijn zo met de hele familie op vakantie voor de verjaardag van oma!Heb je al wat van de gemeente gehoord?Hier ook druk aan het sparen voor onze eigen caravan.Voor onze kleine man geboren was gingen we met mijn ouders mee en sliepen wij bij hen op de staanplaats in een tentje.Nu hebben we echt een prachtige 2ehands gezien.Hebben er een optie op genomen en gaan een dezer dagen een kijkje nemen... Suhe,je hebt mss wel gelijk maar ik ben zo een denkertje hihihiIntussen hebben manlief en ik het ook flink te pakken, hoesten en nieze amai amai vraag me af of door al dat hoestend geschok men eisprong al niet lang geweest is Wat reuzefijn dat je buikje zo goed groeit en je die kleine schat zo kan voelen!Ja hopelijk kunnen we er allemaal snel over meepraten Ooo lijkt me wel interressant die tentoonstelling! liefs xxxx
Hallo meiden, Hoe is t met iedereen? Wij zijn vanochtend naar de huisarts geweest... ik vond het heel spannend maar gelukkig was de huisarts heel begripvol.. Hij vond het logisch dat we na een jaar bij hem kwamen en hij vond het ook tijd voor actie. Mijn vriend moet nu een zaadtest doen... volgende week potje inleveren in het ziekenhuis dan de week erna weer naar de huisarts voor de uitslag... En dan krijgen we ook de brief mee voor de gyn. Dus ik moest al nadenken welk ziekenhuis ik naartoe wil (omdat ik ook werk met gyn. en dus niet bij hen terecht wil...) Spannend dus... voor ons is de medische molen gestart...
Wat een stap Sinja! Fijn dat de HA zo begripvol reageerde en direct is overgegaan tot actie. Heel veel sterkte!
Sinja, mooi dat er nu een begin is gemaakt! Ik zal voor je duimen dat alles goed is. He Jipper, hoe gaat het? Al een beetje gewend aan je twee mannetjes thuis? Gek idee dat je anders nu net pas bevallen zou zijn en nu zijn ze zelfs al meer dan 4 maanden oud! Hebben ze nog iets van een achterstand, of ontwikkelen ze zich nu zoals ze dat met vier maanden zouden moeten doen?
Damessss Even een snel berichtje van mij. Ik ben bij de gemeente uitgenodigd voor een tweede gesprek! Joehoe! En ik heb nu officieel een contract voor 16 uur bij het verkleedpaleis! Het ziet ernaar uit dat ik onder de pannen ben!
Hey allemaal, hier was ik weer eens. Drukke tijd gehad qua feestdagen en verbouwen enzo en nu voel ik me weer nie lekker, vandaar dat ik ook nie zoveel reageer. Misschien een griepje ofzo. Maar wilde wel ff laten weten dat t verder goed gaat. Noeska wat een goed nieuws! Nu komt het echte klussen in zicht haha spannend! Sinja, fijn dat jullie huisarts zo goed meedenkt en direct actie onderneemt! Jipper, heb je site site nog ff bekeken. Wat fijn dat jullie kereltjes het zo goed doen! geniet ervan! Suhe, Mooi dat je buik zo lekker groeit en geniet maar lekker van al dat getrappel. Noekie, ik zou ook voor een last minute gaan maar kan me ook voorstellen dat je de zekerheid van een plek op de camping wilt...moeilijk... liefs
@suhe; hier is alles goed. En met jou? Langzaam naar je verlof aan het toewerken? Het zal wel zwaar zijn voor de klas nu. Eigenlijk was het een geluk bij een ongeluk dat ik de laatste weken niet meer voor de klas hoefde. Denk niet dat ik dat had getrokken. Zeker omdat ik van collega's hoor dat ik hele pittige klassen zou hebben gehad. Hou je taai hoor! Vanmiddag hebben de mannen hun 3e vaccinatie gehad. En wat een bikkels. Ze lieten even horen dat ze de prik niet zo lekker vonden en daarna was het weer helemaal goed. Heel wat anders dan het kindje dat voor hen moest; die krijste alles bij elkaar... Je vraag over hun ontwikkeling is nogal ingewikkeld om te beantwoorden. We moeten nu denken in ongecorrigeerde en gecorrigeerde leeftijd. En dan nog klopt er geen bal van. Ongecorrigeerd zijn ze nu 4 1/2 maand, maar gecorrigeerd worden ze zaterdag pas 6 weken. Toch zijn ze in hun mentale ontwikkeling al verder dan kinderen van 6 weken, maar in hun fysieke ontwikkeling zijn het nog kleine prutsjes. Ze zweven dus een beetje tussen de 6 weken en de 4 maanden in. Voor het ene (zoals de vaccinaties en de groeicurves) gaan artsen uit van de ongecorrigeerde leeftijd, maar bij de controles in het ziekenhuis en voeding gaan ze weer uit van de gecorrigeerde leeftijd. Je bent eigenlijk constant aan het rekenen. Ze hebben tot hun 2e jaar de tijd om alles 'in te halen'. Dat vonden wij heel raar, maar het schijnt echt zo te werken dat prematuren rond hun 2e verjaardag hetzelfde doen en kunnen als hun 'ongecorrigeerde' leeftijdsgenootjes. (Snap je het nog? ) Maar wat het belangrijkste is; ze groeien als kool, eten goed, zien er gezond uit, kijken hun ogen uit alsof ze alles al begrijpen en lopen met kijken, spierontwikkeling, enz. voor op hun 'gecorrigeerde' leeftijdsgenootjes.
He meiden, even een kort berichtje... heb vandaag op mijn werk de uitslag van de zwemmers van mijn vriend gezien... het ziet er allemaal heel slecht uit... Dinsdag krijgen we de defi uitslag maar het is waarschijnlijk niet goed
Verdorie! Wat rot voor jullie Sinja... En dan druk ik me nog voorzichtig uit. Hopelijk heeft de arts dinsdag, als de uitslag inderdaad zo slecht is, ook oplossingen voor jullie. Heel veel sterkte, hou je taai!
Hoihoi, Noeska, gefeliciteerd meid!Dan kunnen jullie snel aan het echte kluswerk beginnen! Lekker spannend! Miekie, blij nog eens wat van je te horen!Begon me al beetje zorgen te maken Voel je je al wat beter?Hier heeft de griep ook weer mooi de ronde gedaan hoor!Ik ben er gelukkig met een dagje wat moe zijn en flink hoesten onderuit gemuist, maar manlief is nog steeds niet terug voor de volle 100% in orde.Hopelijk voelde de zwemmertjes zich beter Jipper, fijn dat jullie kereltjes het zo goed doen!Wat lekker stoer van ze om zo flink te zijn bij de prikjes!Knap hoor!Wel ingewikkeld je met die gecorrigeerde en niet gecorrigeerde leeftijd enzo!Het belangrijkste is idd dat ze het goed doen! Sinja, Niet zo fijn die uitslag he!(om het idd zacht uit te drukken) Maar ik weet bijna zeker dat de arts ook voor jullie een oplossing zal vinden!Mss is IUI wel iets voor jullie? Zo is een vriendin van me uiteindelijk ook zwanger geraakt.Ook al is het makkelijk praten van me, de moed niet verliezen hoor meid!We hopen dat ze snel een oplossing vooor jullie vinden en je snel zo een klein kriebelbeebje in je buik mag voelen! [-o< Dikke knuf! veel liefs xxx
Sinja, nee toch... Ik weet even niet wat ik hierop moet zeggen. In ieder geval de hoop nog niet verliezen! Noeska, mooi! Dan kunnen jullie voor het echie gaan, dat worden spannende tijden! Jipper, een heel verhaal, maar volgens mij begrijp ik het wel allemaal. Ik weet ook nog niet of ik het tot het einde vol ga houden hoor. Ik doe mijn best. Miekie, beterschap! Doe rustig aan. Noukie, al een beslissing over de vakantie genomen? Ik ben afgelopen woensdag toch maar even naar de huisarts gegaan. Uit onderzooek van mijn urine bleek dat ik een flinke blaasontsteking heb. Ik heb een antibioticakuur meegekregen voor 10 dagen, 4 pillen per dag. Ik heb helemaal geen last bij het plassen, maar kreeg na ongeveer 20 meter lopen flinke steken in mijn buik en rug. Nu is het belangrijk dat ik geen koorts krijg, anders zou het toch nog een nierbekkenontsteking kunnen zijn, maar denk dat dat allemaal wel meevalt.
Ahhh Sinja meid, een hele dikke knuffel! Wat enorm vervelend zeg. Gelukkig zijn er tegenwoordig voldoende technieken waardoor het niet helemaal uitzichtloos is maar het is heel erg rot! Inderdaad de moed niet opgeven hoor! Suhe wat vervelend van die blaasontsteking. Vriendin van mij heeft tijdens deze zwangerschap al 3 keer een blaasontsteking gehad! Zij had er ook geen last van maar inderdaad maar hopen dat je er geen koorts bij krijgt. Ik heb ook 1 keer nierbekkenontsteking gehad en daar ben ik 2 weken zeer beroerd van geweest en dat wens ik echt niemand toe! Hou je haaks allemaal! Dikke knuf
Hoihoi, Ais Suhe, niet zo fijn he!Gelukkig heb je er niet al te veel last van dan!Hopelijk blijft die koorts weg en ben je er snel vanaf! Wat onze vakantie betreft hebben we de knoop door gehakt.Of toch bijna. De caravan hebben we gekocht, maar zoals ik al vreesde bleek de camping(volgens de boekingssite) dus al volzet te zijn ](*,) Ik heb ze nu een mailtje gestuurd in de hoop dat ze toch nog een plekje vrij hebben voor ons, maarja 's afwachten nu he...Anders hopen dat ze in de campings in de buurt daar een plekje vrij hebben... Het zou natuurlijk leuker zijn om samen met men ouders op dezelfde camping te kunnen maar we zien wel hoe het loopt. En anders toch maar thuis blijven he veel liefs xxx
Ha meiden, Wij hebben inmiddels de uitslag Een natuurlijke zwangerschap zit er zeer waarschijnlijk sowieso niet in.. mijn vriend had heel heel heel weinig zaadcellen, maar 200.000 (0,2 M) Daarvan was ook nog eens de helft dood, en de andere helft weten we niet eens of ze de juiste vorm hebben enzo.. Oftewel de huisarts zei: je hebt er maar 1 nodig, dus dan wordt het zoeken naar die ene goede... Ziet er allemaal dus heel slecht uit.. Voor IUI is bijv. een miljoen zaadcellen nodig.. nou daar komen we op dit moment nog láng niet aan... en zelfs voor ivf heb ik gelezen dat dat nodig is. Dus dan heb je alleen icsi en that's it... Hopelijk zijn de zaadcellen van mijn vriend de volgende keer verberterd. Maar of het zóveel verbeterd is... En dan moet ik ook nog door de hele mmm want ze moeten ook nog onderzoeken of bij mij alles wel goed is.. We hebben een verwijzing, gaan naar het radboud ziekenhuis. Daar moeten we een inschrijfformulier voor opsturen en dan zouden we binnen 6 weken een afspraak krijgen..
Hey Sinja, Weet even nie wat ik moet zeggen... Wat een tegenvaller zeg! Jeetje, hoop dat jullie in het Radboud meer duidelijkheid krijgen over hoe en wat... Liefs miekie