Hey meiden, Ik pas eigenlijk niet zo goed op dit forum omdat ik nog niet gestopt ben met de pil. Maar, ik lees en zie wel dat jullie in 2007/2008 gestopt zijn en de meeste van jullie volgens mij zwanger zijn/geweest of al bevallen zijn. Nu heb ik een vraag, juli dit jaar ga ik trouwen en op onze huwelijksdag zou ik eigenlijk weer met een nieuwe pilstrip moeten beginnen. Dat ga ik dus niet doen want vanaf dat moment willen we er voor gaan om zwanger te worden. Nu ben ik benieuwd wanneer jullie gestopt zijn met de pil. Vanaf welk moment, na het stoppen met de pil, jullie zijn begonnen om zwanger te worden. Wanneer (welke ronde) jullie uiteindelijk zwanger zijn geraakt! @Noukie, heel veel sterkte! Groetjes, DreamyGirl
Eindelijk nieuwe inbreng! Op jou zaten we allemaal met smart te wachten Dreamygirl, dus welkom hier! Spannend dat jullie van plan zijn voor een kindje (of kindjes ) te gaan. Je bevindt je hier in heel divers gezelschap; meiden die heel druk bezig zijn zwanger te raken, zwangeren, meiden die op het punt staan te bevallen (Miekie waar ben je? ) en die al bevallen zijn. Genoeg ervaringsdeskundigen dus! Ik ben begin januari 2008 gestopt met de pil, direct met de bedoeling zwanger te raken. Zoals jij beschrijft; niet meer begonnen aan de volgende pilstrip. Je kunt dan even je cyclus afwachten. Dat raden sommigen aan, maar dat hebben wij niet gedaan. We zijn er meteen voor gegaan. En wij waren zo gelukkig om al in de 2e ronde zwanger te raken. En dus van een tweeling (dat zagen we pas tijdens de 12-weken echo... ). Ik had al direct na het stoppen met de pil een vrij regelmatige cyclus. Ook ben ik toen begonnen met Etos-zwanger worden (multivitamines). Ik weet natuurlijk niet of dat er aan bijgedragen heeft dat het zo snel ging, want je hoort er heel veel verschillende verhalen over (een heel topic hier), maar het kon in ieder geval geen kwaad. Er zit ook foliumzuur in. Als je weet dat je in juli gaat stoppen met de pil kun je al ongeveer een maand daarvoor foliumzuur gaan slikken. Nou, ben erg benieuwd hoe het je verder vergaat. Succes al vast met het genieten vooraf...
Hallo, Ook ik ben al even gestopt met de pil om zo me syclus te ontdekken en me lichaam te leren kennen, zaols me eisprong voelen enz. Onze kinderwens is (erg) groot maar omdat we financieel niet zo lekker zitten, zijn we eerst dat aan het regelen en kunnen we hopelijk over een paar maanden beginnen met zwanger worden.
@gelukkig; Ook van harte welkom hier. Spannend allemaal. Hopelijk kunnen jullie snel gaan werken aan de kinderwens!
Hi meiden, @Jipper: Bedankt voor het warme welkom . Ja er wordt inderdaad gezegt dat je beter je 1e cyclus af kan wachten om zo te kunnen weten of je uberhaupt vruchtbaar bent en om de evt, zwangerschapsduur te kunnen bepalen. Mijn huisarts heeft gezegt dat dat onzin is omdat ze op de echo precies kunnen vaststellen hoelang je zwanger bent en hij vindt het zonde van de eventuele ei-sprong die je dan evt. al gehad hebt. Dus wij gaan net als jullie gewoon gelijk aan de slag... Ik ga vanaf juni Dagrivit mama & baby slikken. Fijne dag allemaal en hopelijk krijg ik nog wat meerdere reacties op mijn vorige berichtje met vragen! Groetjes...
Dat hoop ik ook. Het is maar akelig stil hier... Jij ook een fijne dag, maar dat zal wel lukken met dit weer!
haha hier ben ik....en nog steeds met een dikke buik.. We wachten met spanning af wanneer de kleine puk zich meld! Heb wel een rommelig gevoel en buikpijn maar er zet helaas nog steeds niets door. Ik zal even een poging doen om te reageren op sommige al moet ik eerlijk zeggen dat mijn hoofd er nie echt naar staat en jullie t me niet kwalijk nemen als ik iets vergeet.. Sinja morgen naar de gyn? Spannend hoor, wens jullie veel succes! Noukie hoe gaat t? Kun je t allemaal een plekje geven? Suhe, Bij jouw schiet het ook op! Zag dat je verlof hebt en nu lekker nog even kunt genieten van de vrije tijd.. Hoe is t met je buik? Mooi rond? Jipper, kan me voorstellen dat je geleefd wordt...En natuurlijk is het ook niet niks wat jullie de afgelopen maanden allemaal hebben meegemaakt. Dat moet toch verwerkt worden. Hopelijk wordt het snel mooi weer en kunnen jullie lekker gaan genieten samen met de kereltjes van de zon. Probeer in ieder geval beetje aan jezelf te denken! Dreamygirl, Welkom! Je gaat een spannende tijd tegemoet! Wij zijn vorig jaar maart gestopt met de pil en ongeveer 5 maandjes later was het raak.. We hebben niet gewacht maar zijn gewoon direct voor t echie gegaan. Wel heb ik behoorlijk last gehad van het 'ontpillen' mijn lichaam hield me af en toe flink voor de gek. Ben na het stoppen begonnen met "etos zwanger worden" pillen. Gelukkig, ook welkom natuurlijk. Hopelijk is het financiele probleem snel opgelost en kunnen jullie aan het werk met de kinderwens! Noeska, wat een ommezwaai haha. Goed dat je keuzes maakt! Hopelijk laat je af en toe wat van je horen, en succes met alles! Ben ik nog wat of iemand vergeten? Hoop dat ik jullie snel goed nieuws kan brengen! Liefs Miekie
@Miekie; Wat spannend! Ik kan me voorstellen dat je op dit moment iedere steekje of rommeltje voelt. We wachten geduldig (nou ja...) af tot je ons het grote nieuws komt vertellen! En mocht het nu ieder moment écht inzetten; heel veel succes! Dat wordt hard werken...
Miekie, heel veel succes de komende dagen! Jipper, ik kan het goed voorstellen dat je alleen nog maar met je mannetjes bezig bent. Dat was ook een grote angst van mij. Daaroom hebben we pas geleden ook een auto voor mij gekocht, omdat ik al de kriebels kreeg bij het idee dat ik straks helemaal aan huis vast gekluisterd zou zitten. Gelukkig wordt het weer beter en kan je lekker naar buiten gaan. Wel tijd voor jezelf nemen hoor, dat verdien je! Gelukkig, ik zie dat je als 4 maanden aan het ontpillen bent en dat je cyclus vrij regelmatig is. Alvast veel succes! Dreamygirl. Ik was steeds heel onregelmatig ongesteld en nadat ik met provera en clomid was begonnen, was het meteen raak. In oktober 2007 waren wij gestopt met de pil en in juli 2008 ben ik zwanger geworden. In die tijd was is ik maar 3 keer op de natuurlijke manier ongesteld geworden, we hadden dus niet zoveel kans. Ik heb die Etos pillen ook geslikt, maar vond het niets. Te groot en je moet ze 2 keer per dag slikken, maar er staan wel verhalen hier op het forum die heel positief over die pillen zijn.
Ja, me syclus is idd. erg netjes. Dat is alvast mooi meegenomen! Zal nog een paar maanden moeten wachten voordat we echt aan de kinderwens kunnen beginnen maar dan weet ik gelukkig wel dat me syclus vrij regelmatig is.
Hoihoi, Dreamgirl welkom hier hoor! Waarom zou je niet passen op dir forum? Zoals jipper al zei zijn we idd verschillend geworden nu Kom dus maar lekker gezellig meekletsen! Om op je vraag te antwoorden, toen we voor onze kleine man gingen was het na 4 rondes(5 met de oefenronde bij hihi) (dacht ik toch) raak. Toen we voor nrtje 2 gingen was dat in ronde zes (maar liep dus helaas mis bedankt trouwens voor je lieve reactie) Ik heb wel telkens 1 maand na het stoppen van men pil op safe gespeeld en dus condoom gebruikt.Niet zozeer om men cyclus te kennen ofzo(want die is toch niet regelmatig 30 tot 39 dagen) maar gewoon het idee dat er nog wat restjes pilgedoe in men lijf zaten vond ik maar niks vandaar dus... Ben wel in die ontpillingsmaand om het zo maar te noemen gestart met folium en vitamines (omnibionta pronatal) En ook mijn lichaam heeft me soms flink voor de gek gehouden! Alvast veel succes!Ben benieuwd Jipper, begrijp wat je bedoeld hoor, had ik met onze kleine man ook. Ik reed heel vaak met men moeder op kleertjesjacht ofzo vanaf de voedingen wat langer uit elkaar lagen omdat ik ook gek werd thuis. En uiteindelijk ging ik werken met een dubbel gevoel.Blij omdat ik eens weg was van de luiers en voedingen, maar toch ook verdrietig omdat ik onze kleine man moest achterlaten bij de opvang. Maar het is bij jou ook niet min he wat je allemaal al doorstaan hebt van stres en onzekerheden enzo! Zoals Suhe al zei petje af hoor meisje! En bij jou is het dubbel zoveel luiertjes verversen en flesjes geven enzo he!Hoop voor je dat je dipje snel wat over raakt! Suhe, hoe was het bij de gynecoloog?En geniet je wat van het lekker thuis zitten? Gelukkig, Fijn dat ook jij je bij ons gezelschap aanmeld!Van harte welkom hoor! Wat goed dat je cyclus zo netjes is! Hoop voor je dat je snel van je financiële zorgen verlost bent en je zorgeloos aan je kinderwens kan beginnen!Veel succes alvast! Miekie, die kleine meid van jullie maakt het lekker spannend hihi!Al kan dat gerommel wel eens een goed begin zijn Ook ik wacht ongeduldig op het fijne nieuws en je verhaal!Heel veel succes! Idd eventjes hard "werken" maar ooo zooooo de moeite waard Hier alles ok hoor. Ik denk wel dat het zo stilaan een plekje krijgt al heb ik zo af en toe nog wel een emo momentje waar ik dan probeer niet aan toe te geven. Daarstraks vroeg een collega van me of ik dan schijnzwanger was... Nou voelde me effe een beest. Dacht bij mezelf wat is dat nou weer voor uitleg?Net of ik mezelf wijsmaakte dat ik zwanger was en er dus niks was...jeetje toch!Was ik even niet zo happy mee! Het "vloeien" is nog wel niet gedaan al hoef ik enkel maar een inlegkruisje hoor maarja...Wat zal ik blij zijn als het 15 april geweest is en we weer voor het echte werk mogen gaan (denk ik) Afgelopen weekend zijn we nog eens lekker op stap geweest met de meiden(vrijgezellenavond vieren van men toekomstige schoonzus) Dat heeft me wel deugd gedaan al ben ik nog wel moe van dat bijna slapeloze nachtje liefs xxx
Wat kunnen mensen toch domme dingen zeggen! Niet gewoon... Alsof je ook op zo'n opmerking zit te wachten. What was she thinking?! Fijn dat je je wel weer iets beter voelt. Het moet een plekje krijgen, maar dat zal niet meevallen. Evengoed sterkte! Sja, een 2e auto zit er voor ons niet in. Bovendien ben ik niet zo'n held in de auto. Ik laat me liever rijden... Maar nadat ik donderdag een heel goed gesprek heb gehad met m'n vriend gaat het nu wel weer iets beter. Het weer zal daar misschien ook wel aan bijdragen. Het is hier nl. al dagen prachtig weer! Dit weekend hebben we alleen maar leuke en ontspannende dingen gedaan. Lekker zaterdag met m'n moeder en de boys op stap geweest, zondag een heerlijke boswandeling gemaakt. Donderdag ga ik met collega's wat drinken en uit eten. Daar kijk ik ook erg naar uit. Even onder de 'normale' mensen. En dat een weekendje weg. Dan heb ik vast weer energie om er weer tegen te kunnen. En bedankt dat jullie het me gunnen...hihi...
He meiden, Hoe is het met iedereen! Eindeiljk er zijn nieuwe niet zwangere leden hihi, welkom hoor! Miekie, spannend hoor... misschien lig je inmiddels wel te puffen of heb je een kleintje in je armen.. Suhe wat eng zeg, dat je naar het ziekenhuis moest... heftig! Hopelijk gaat t nu wat beter? Voor jouw begint het ook al te tellen.. Jipper je hebt ook een heel heftig jaar gehad! Dat is natuurlijk niet nix! Fijn dat je je nu iets beter voelt! Met dit mooie weer kun je strax lekker wandelen met je boys! Noukie wat een opmerking van die collega zeg! Logisch dat je je af en toe emo voelt... Dreamygirl ik ben in januari 2008 gestopt maar ik ben dus nog niet zwanger. Er waren geen tekenen dat het lastig zou worden. Had altijd normale menstruatie en mijn cyclus is ook niet raar.. En toch zitten we nu in de mmm... Waarschijnlijk komt het door de zwemmers van mijn vriend. Het is echt een tegenvaller en heb er echt veel verdriet van. Het beheerst momenteel mijn hele leven. Denk er constant aan en lig er ook wakker van. Vooral nu het molentje is gaan draaien.. Tja best apart hoor, zit je daar in de wachtruimte met allemaal andere stelletjes. Opeens ben je niet meer de enigste maar zit je tussen andere stelletjes met dezelfde problemen. We hadden een arts assistent. Ze stelde eerst wat vragen, was allemaal goed en normaal (over menstruatie, erfelijke ziektes, ontstekingen, alcoholgebruik, gewicht etc.) Naja, dat was dus allemaal helemaal goed. Toen wilde ze bij mij een uitstrijkje maken en een echo om te zien of het er allemaal normaal uitzag. Uitstrijkje lukte niet omdat ik nog te heftig ongi ben (ze probeerde het wel) en bij de echo zag ze dat alles er normaal uitzag. Baarmoederslijm was mooi dun, wat hoort als je ongesteld bent (2 mm ongeveer ofzo) verder zag ze follikels zitten in beide eileiders (dacht ik). Grappig om te zien, en zag er ook allemaal mooi en normaal uit. Ze heeft het helemaal niet gehad over de slechte zaadtest. Ze zei alleen dat ze daar nu nog niet naar keek. 1 test betekent bij hun nog niets. Ze willen het eerst zelf op hun eigen lab hebben onderzocht en dan kunnen daar pas conclusies aan worden verbonden. Wel dacht ze dat mijn vriend waarschijnlijk naar een uroloog werd doorgestuurd als het weer slecht was. Ook voelde ze in 1 balzak spataderen (varicocele) zitten. Tja, mijn cyclus is normaal maar omdat ie iets onregelmatig is wil ze toch een cyclusanalyse doen. Dus 1 maand precies mijn cyclus bijhouden dmv echo's, bloedtests en samenlevingstest. Dus vandaag kon ik de 1e bloedtest doen, volgende week maandag een echo. Daarna nog een keer een samenlevingstest, dan weer een echo 1 week na de eisprong, dan weer een bloedtest. En dan na een paar weken kun je terugkomen voor alle uitslagen... Tja... moet nu dus een aantal keren naar het ziekenhuis wat helaas niet in te plannen valt op vrije dagen. Het loopt zoals mijn cyclus loopt. maandag kunnen ze pas zien aan mijn follikels wanneer het volgende onderzoek moet. En waarschijnlijk krijgen we dus alle uitslagen ergens half mei. Als het bij mijn vriend weer slecht is wordt hij dan doorgestuurd naar de uroloog (weer 6 weken wachten dan ofzo..) en heb je kans dat hij misschien ooit een ok krijgt voor zijn spataderen. Die kans zit er in. En dan komen er nog veel meer maanden wachten bij. Als het niet aan vriend ligt en bij mij mijn cyclusanalyse ook goed is, krijg ik een HSG (baarmoederfoto) en daarna een kijkoperatie. Maar zover is het dus nog niet. Het komt er wel op neer dat ik de komende tijd vaak naar het ziekenhuis zal moeten, dat het sowieso nog een hele lange weg is en dat we nu dus nog steeds niets weten. Maaaaar wel fijn dat we gestart zijn en de medische molen aan het draaien is! Ergens wel heel heftig hoor.. dat het nu echt zover is!
Goh Sinja, wat een heftig verhaal! Ik mag dan niet meer actief zijn op het forum maar ik leef ontzettend met je mee! Ik ben wel blij voor je dat het balletje rolt en er nu werk van gemaakt wordt. Laten we maar denken aan het resultaat, de weg daar naartoe ben je heel snel weer vergeten! Heel veel succes meisje! Dikke knuf
Lieve Sinja, wat heftig allemaal zeg. Gelukkig wordt er nu wel 'werk van gemaakt' en voel je je misschien iets minder machteloos. Als ik je verhaal zo lees was de arts nog aardig positief. Het is geen uitzichtloze situatie, zo lijkt het. Maar misschien zie ik dat verkeerd. Heel veel sterkte in ieder geval de komende tijd. En als je je ei kwijt moet (o nee, die wil je natuurlijk liever voor iets anders gebruiken... ) dan weet je ons te vinden hè? Hou je taai meissie!
thnx meiden! Echt lief van jullie! Tja, de gyn. kon nog echt helemaal nix zeggen en dat wilde ze ook niet. Dus tis echt afwachten nu! En ondertussen dus onderzoeken etc. Hopelijk valt het allemaal te regelen op mijn vrije dag (heb 1 dag per week vrij) maar dat is puur geluk hebben... Dat vind ik nog het allerspannendst eigenlijk (wil en kan het momenteel nog niet op mijn werk vertellen)
Jeetje Sinja, wat heftig allemaal! Ik hoop voor je dat je het kan regelen op je vrije dag of eventueel later op de dag of 's avonds. Gelukkig is het nog niet zo, dat alle hoop weg is. Ik blijf meelezen hoe het gaat. Hoe gaat het met Miekie? Hier gaat alles zijn gangetje. De tijd vliegt voorbij. Nog een paar weekjes...
Hier nog niets aan de hand, wel krampen maar er zet niets door helaas. We wachten maar rustig af (anders zit er toch nie op ) Sinja wat een verhaal zeg! Ben wel blij voor jullie dat het balletje nu aan het rollen is. Met t werk zal het vast wel goed komen, belangrijkste nu is dat jullie weten waar jullie aan toe zijn. En zoals de anderen al zeiden, wil je wat kwijt of gewoon ff lekker zeuren dan moet je dat gewoon hier doen! Suhe ook voor schiet het op! Jipper voel je je al wat beter? Meiden zodra er nieuws is vanuit hier, horen jullie t! Liefs
Nou Miek, je maakt het wel spannend hoor! Hopelijk gaat het snel gebeuren. @Sinja; Is er niemand op je werk die je hierover kunt inschakelen? Het lijkt me waardeloos als je je daar nu druk over moet/gaat maken. Niet doen hoor, je hebt wel iets anders aan je hoofd! @suhe; Kun je een beetje genieten van het lekkere weer met je dikke buik? @Noukie; Hoe is het met jou nu? En met gelukkig en Dreamygirl? Wij zijn ons aan het klaarmaken om morgen te vertrekken voor een weekendje weg. Daar zal ik vast van opknappen. Straks ga ik nog gezellig met collega's (die ik al een half jaar niet gezien heb) wat drinken en daarna uit eten, daar heb ik ook heeeel veel zin in. Het gaat opzich ook wel weer wat beter hoor. De jongens zijn zo vrolijk de hele dag, dan kan ik moeilijk gaan zitten sippen... Voor nu een fijn weekend iedereen en tot maandag!
Veel plezier Jipper en hopelijk kan ik je maandag goed nieuws melden! Geniet van t weekendje weg, jullie hebben t verdiend!