Gestopt met de pil ....! Ook nieuwe leden zijn welkom.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sinja, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Heb ik ook wel hoor, maar ik wil als ik zwanger zou zijn eens bellen met personeelszaken/salarisafdeling van mijn werk, en hun een aantal berekeningen laten maken met hoeveel ik zou verdienen als ik minder zou gaan werken

2. simba83

simba83 Actief lid

30 jan 2007
    118
    0
    0
    die berekening heb ik zelf ook al wel een beetje gemaakt
    weet je al hoeveel dgn/uren je zou blijven werken?

3. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Serieus het liefst helemaal niet meer,zou het heerlijk vinden om fulltime te moederen, maar dat is echt niet haalbaar als we daarnaast ook nog eens kleine leuke dingen willen doen e.d, mijzelf lijkt ideaal om de ene week 2 dagen te werken en de andere week 3 dagen.
    Mijn moeder zou erg graag willen oppassen dus dat is al geregeld haha
    Ik werk in de zorg, dus sowieso kan eigenlijk altijd wel wat je zelf wilt gaan werken.

En jij al enig idee?

4. suusco85

suusco85 Nieuw lid

18 nov 2007
    4
    0
    0
    beveiligster
    sinja/ 24 jaar/ jan-feb 2008, nieuwe baan per 1/12
    simba83/ 24 jaar/ nov. 2007 /
    leonie/ 21 jaar/ nov. 2007/
    marit/ 24 jaar/ aug. 2008/ afronding studie
    alice/24 jaar/ mei 2008/ 1e kindje in aug 2007 geboren
    eva1983/24 jaar/nov 2007/
    suusco85/ 22 jaar/ aug. 2008/ nieuwe woning

5. simba83

simba83 Actief lid

30 jan 2007
    118
    0
    0
    het liefst zo weinig mogelijk haha
    maar als ik op deze plek wil blijven werken
    zal ik niet minder dan 3 dgn kunnen werken
    en ik denk dat ik dat ook wel zal moeten blijven werken
    vooral idd ook voor de extra;s enzo
    en ik wil graag een 2de autotje erbij zodat ik ook weg kan gaan op mijn vrije dagen met de kleine dat lijkt me ideaal!

6. simba83

simba83 Actief lid

30 jan 2007
    118
    0
    0
    heeey meiden

alles goed?

ik zal snel weer een nieuw tabelletje maken maar kan hem niet voorop zetten dus wacht ik even af

doeggg

7. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Hoi hoi

Er werd mij gevraagd waarom ik nog even wil wachten. We hebben pas een huis gekocht er ik weet al precies welke kamer de babykamer wordt :) Ik heb begin van dit jaar mijn opleiding afgerond en mijn vriend heeft een goede baan. Tot zover allemaal prima. Ik heb alleen van mijn werk een opleiding aangeboden gekregen en die verwacht ik januari 2009 af te ronden. Ik ben al hard aan het werk, want het liefst rond ik hem eerder af en kan er een kindje komen.

Ik vind het ook erg leuk dat we ongeveer van dezelfde leeftijd zijn. Allemaal dezelfde zorgen over de financien enz.

We gaan echt aan de slag :oops: rond april/ mei 2008. Zet mij ook maar op de lijst.

8. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Leuk dat er al veel meiden bij zijn :D Welkom allemaal! Inderdaad echt leuk dat we zo'n beetje van dezelfde leeftijd zijn!

Simba wat een supertabelletje! Hoe plaats ik hem vooraan? Want ik kan mijn 1e bericht niet wijzigen. Dan krijg ik de melding dat dit alleen kan binnen 60 minuten na het plaatsen. Weet iemand hoe ik dit moet doen?

Mijn computer was stuk dus vandaar dat ik een paar dagen niet online was! Maar vriendlief heeft em net gemaakt dus ik ben weer happy 8)

Maandag start ik met mijn nieuwe job! Echt superspannend! Heb er wel zin in ook al is het wel eng om weer ergens opnieuw te moeten starten ;) Hopelijk valt het mee, is het superleuk! Want van deze job hangt het ook een beetje af hoe snel we met kinderen gaan beginnen ;)

9. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Hallo allemaal,
    wij wilden eigenlijk volgend jaar zomer beginnen maar eigenlijk hoop ik dat het nu al raak is. We zijn een beetje expres onvoorzichtig.
    We hebben een ander huis gekocht waar veel in moet worden verbouwd. We verwachten volgend jaar juli ongeveer klaar te zijn. En het was de bedoeling er dan voor te gaan.
    Maar je hoort zoveel van die verhalen van mensen die er maanden of wel jaren mee bezig zijn. Als dat het geval is, is het zonde dat je niet eerder bent begonnen.
    Ik heb ook zo`n angst dat het niet zou lukken vanwege die verhalen van anderen. Hebben jullie dat ook?

Verder vind ik het idd leuk dat we van dezelfde leeftijd zijn. Ik ben 24 en mijn man is 23. Soms twijfel ik of dat ik niet te jong ben. Aan de andere kant, we gaan nooit uit en zitten al vaak thuis samen. Die feesttijd hebben we wel gehad.

Groeten Rian

10. Mariekie

Mariekie Lid

29 nov 2007
    74
    0
    0
    Na veel gesprekken met mijn vriend, hadden we besloten dat we er volgend jaar voor zouden gaan. We kennen elkaar volgend jaar 10 jaar, dus dat leek ons ook wel een mooi moment.

Maar vanaf het moment dat ik "volgend jaar" in mijn kop had, kon ik echt aan niets anders meer denken. Ik wilde altijd al wel kinderen, maar de wens hield me nooit zo bezig.

Toen we het in augustus er weer eens over hadden, ben ik stiekum toch meteen gestopt met de pil. Ik was nl. zo bang dat het misschien nog wel een paar jaar zou kunnen duren, je weet maar nooit?
    Na twee weken had ik het natuurlijk al meteen aan mijn partner opgebiecht, hij vond het wel grappig: "Heb je haast!?"

Maar na twee menstruaties was het al raak! Gezien jouw leeftijd moet het statistisch gezien ook vast en zeker snel lukken. En het is helemaal niet raar dat je het voor 2008 gepland hebt, alleen maar fijn toch, dat dat tegenwoordig kan?
    xxxx

11. Mariekie

Mariekie Lid

29 nov 2007
    74
    0
    0
    In Nederland vindt iedereen 24 te jong. Maar ja, Nederlanders vinden altijd van alles over anderen, haha! En bovendien zijn wij met een gemiddelde leeftijd van 29 de OUDSTE MOEDERS TER WERELD!

In heeeeel veel andere landen hadden wij er al lang drie of vier rondhuppelen :) :) :)

En die angst om niet zwanger te kunnen worden... die had ik ook echt heel erg. Soms wordt ik een beetje boos op alle media en programma;s zoals Babyboom. Het is heel erg als het niet wil lukken, en het is goed om dat onder de aandacht te brangen, maar ik geloof dat gemiddeld iets van 80% van alle vrouwen binnen een jaar zwanger zijn en die hebben in de eerste vier weken 5% kans op een miskraam, die lijkt op een late menstruatie. En gedurende de volgende acht weken daalt die kans naar een luttele 0.3% kans.
    Typisch Nederlands om ons daar ontzettend druk om te maken, want stel je voor.......... Dus, de kans dat het WEL lukt is VEEEEEL groter en de kans dat het heel snel lukt is OOK HEEEEEL ERG GROOT!
    XXXXXXX

12. kikka

kikka Actief lid

9 mrt 2007
    269
    0
    0
    bediende
    kikka/22jaar/maart 2008/

13. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Ik ben ook al gestopt met de pil en wij zijn ook een beetje expres onvoorzichtig, we zien wel.
    Het is zeker zo dat iedereen je jong vindt als je voor je 30ste kinderen wil. Toch denk ik niet dat er mensen raar opkijken als ze horen dat wij kinderen willen.

Allemaal heel veel suc6 komend jaar!

14. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Nog een berichtje van mij.

Ik wil ook in dat lijstje.

suhe, April 2008, studie

15. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    hoi meiden ik ben 24 jaar heb met me man vaak gehad over kinderen vandaag weer in de zomer ga ik stoppen met de pil ik denk augustus ofzo dan zijn we ook 1 jaar getrouwd 5 augustus 2007 :) we zijn nu al 2,5 jaar samen

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi allemaal

Ik sta ook in het lijstje voor stoppen in 2008, maar zit nu al vrolijk in het molentje van klussen en wachten op mijn NOD. Kan niet wachten tot mijn NOD er is en dan natuurlijk zonder menstruatie! Duimen jullie voor me? :D

17. simba83

simba83 Actief lid

30 jan 2007
    118
    0
    0
    hoi hoi

ook ik ben al gestopt en wacht mijn eerste nod af
    wanneer is tie van jou eva?

18. San1986

San1986 Lid

12 nov 2007
    51
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hi iedereen...
    Ik heb al eens eerder gereageerd in dit forum! Nog steeds lees ik mee! Erg leuk allemaal.. spannend voor de gene die al gestopt zijn!
    IK WIL OOK!

Ik zit met een dilemma:
    Ik heb afgelopen zaterdag mijn laatste pil in genomen. Ik wil eind februari echt stoppen met de pil ivm wintersport in feb 2008 en ik rond mijn studie af in juni 2008 ( daarna automatisch vast contract ). Maar ik hoor iedereen over, dat het verstandig is om een paar maanden te ontpillen? en ik wil in feb het liefst zo snel mogelijk zwanger zijn ( hahah, ik weet je hebt het niet voor het zeggen ) Ik denk er nu aan om geen pil meer te nemen, maar ja mijn vriend vind het wat minder om het 3 maanden met condoom te doen.. hmmm wat nu? Moet snel beslissen want anders moet ik a.s. zondag de pil weer nemen!

Ik klets gewoon gezellig mee.
    Groetjes Sanne :D

19. San1986

San1986 Lid

12 nov 2007
    51
    0
    0
    Verzorgende IG
    San1986/21 jaar/ feb 2008/ivm wintersport 02-2008 en afronding studie
    kikka/22jaar/maart 2008/
    suhe, April 2008, studie

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @Simba83: Mijn NOD is 19 december...en die van jou?

Deel Deze Pagina