gestopt met de pil op 11 maart 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ristoskatje, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je vroeg naar kwaaltjes anoniempje, voel me momenteel erg goed. Wel bukken wordt lastiger, buik doet dan zeer. Rugpijn bij het opstaan 's ochtends en ik vind het lastiger slapen, gevoel een steen in mijn maag te hebben.
    Voor het eerst last van maagzuur gehad voor slapen gaan, baby draait volledig rond in mijn buik, heel gek gevoel, hij duwt overal tegenaan. Je wil dan een boer laten want dat lucht op maar als je dat doet, dan komt het dus omhoog, naar gevoel zeg!

Jeuk herken ik ook, vooral als het koud/droog weer is. Droge huid, oliebadje helpt. Zwitsal olie er in en heerlijk baby wegdromen in bad. Insmeren met bodylotion helpt ook maar ik heb daar nooit zin in dus plons dan in een oliebad.

2. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

@Kelien, wat fijn zeg dat alles goed is gegaan en ze alles weg hebben kunnen halen. En maar goed dat je direct al naar de huisarts bent gegaan want je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als je er nog een hele tijd mee had gewacht :( Nu hopen dat je ook snel je positieve test hier kunt showen ;)

@Tara, jij hebt dus nog steeds flink last van misselijkheid? Vervelend hoor! Pff, ik weet zo goed hoe je je voelt... Ben er nu sinds een paar weken vanaf maar kan me nog zo goed dat gevoel wat ik toen had voor de geest halen. Echt geen pretje! Bij bij was het pas met een week of 16 ECHT weg, dus ik hoop voor je dat het bij jou wat eerder is.
    Bij mij zag je ook heel lang geen buik. Ben nu iets meer dan 19 weken en nu kun je het eigenlijk echt pas zien! (en nog steeds is het een heel klein buikje) Gewoon geduld hebben, uiteindelijk komt het vanzelf :)

3. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @pumbaa
    komt nu wel toch lekker dichtbij allemaal he, spannend.
    succes met de laatste loodjes.

@anoniempje
    ben je geslaagd voor een jas?

@tara
    vervelend dat je zo misselijk bent, hopelijk is het snel weer over en kun je lekker gaan genieten.

@all
    bedankt voor jullie lieve reacties. sinds een paar dagen voelt een zwangerschap weer zo dichtbij.
    het voelde de afgelopen tijd zo ver weg en durfde niet meer te hopen.
    ik zit nu weer een paar dagen voor mijn eisprong
    en denk dat we het vanmiddag maar weer eens voorzichtig gaan proberen, mijn vriend is thuis vandaag.
    hoor zoveel reacties om me heen van mensen die na de hsg binnen 1a2 maanden zwanger waren.

4. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ tara
    Wat fijn dat jullie zoveel namen mooi vinden.. wij hebben tot nu toe één meisjesnaam en één jongensnaam die we echt mooi vinden en het wordt dus nog lastig haha.. maar goed we hebben nog eventjes :)
    Ik droeg met ong 10 weken geloof ik zwangerschapsbroeken.. mijn gewone konden nog wel dicht maar zaten dan vooral aan het einde van de dag echt niet lekker meer en het gevoel dat het knelde..
    Je begint het bij mij nu wel echt te zien en dat begon denk ik zo beetje bij week 16.. toch heb ik niet zoals jela haar buik noemt een voetbal haha.. ach zo is dat toch bij iedereen anders, ik ben morgen 23 weken en vind het echt niet erg dat ik nog geen super ´toeter´ heb, me buik kan me nog lang genoeg in de weg zitten;)

@ kelien
    ik ga vanavond ff shoppen voor een jas.. dus nog niet geslaagd haha.. ach en anders koop ik gewoon een super lange dikke sjaal die ik voor me buik gooi.. er is nu wel overal opruiming maar vaak zijn de goede maten al weg en heb geen zin heel veel geld uit te geven aan een jas

@lady1985
    Bij jou lijkt het ook zo hard te gaan ... alweer 19 weken!! Haha ik weet dat het bij iedereen net zo snel gaat maar toch lijkt het bij een ander soms sneller te gaan.
    Ook al flink aan het babyshoppen?? Jullie hebben denk ik ook bijna de 20 weken echp? Willen jullie het geslacht weten?

xxx

5. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, het is mooi om een buikje te zien, maar hij kan nog lang in de weg zitten en die van mij begint al in de weg te zitten. Dat is het nadeeld. Met bukken, met in auto zitten, opstaan etc. Voordeel is dat het harstikke mooi kijkt en anderen heel duidelijk zien dat je zwanger bent.
    Bij mij begint maagzuur, iemand daar al last van?

6. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Jela
    Nee maagzuur heb ik nog geen last van.. maar we gaan mooi achter elkaar aan en daarom kan dat bij mij deze dagen ook zomaar komen opzetten haha..
    Jij alweer een controle gehad bij de VK ?? Ik vorige week.. kindje doet het goed, groeit goed (en mama ook :)) en hartje weer gehoord!! Erg bijzonder elke keer..

Enige waar ik een beetje van baal ook al hoort het erbij is het dikker worden (en dan bedoel ik niet mijn buik..) dat komt omdat ik de hele dag door ´honger´ heb en ook meer eet.. niet zozeer ongezond en probeer zoveel mogelijk dan een boterham met kaas of wat fruit te nemen (al heb ik wel eens een uitschieter hihi) maar toch zet het wel aan en merk ik het aan me billen :) en me gezicht word wat voller.. Ik was altijd erg bezig met sporten, lijnen en op me eten letten en merk nu ik zwanger ben ik sowieso de weken van week 8 tm 19 helemaal niet gesport heb en sinds 3 weken probeer 1x in de week beetje bij de fitness te fietsen en rustig wat dingen te doen maar dat helpt natuurlijk helemaal niks haha.. mensen roepen allemaal ´ach.. meid na de zwangerschap is het er allemaal ZO weer af..´ maar zo makkelijk werkt dat niet maar heb geen idee hoe ik het kan minderen.. Zo ff me hart gelucht haha.. iemand tips? Of hetzelfde ´probleem´??

7. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ Anoniempje, ik ken het gevoel, ben ook altijd behoorlijk bezig met mijn figuur en baalde ook van het 'dikker' worden. Ik ben totaal geen snoeperd al gebeurd dat nu wel eens, toch heb ik niet de beroemde uitschieters zoals iedereen ze heeft. Toch zal je je er bij neer moeten leggen want hoeveel je ook je best doet de kilo's komen er toch aan!!

Hier vandaag bij de VK geweest en het was duidelijk dat er dus een conflict ligt tussen hun en de gyn. Wel zeggen ze dat het protocol razendsnel blijft veranderen maar dan had de gyn mij meteen moeten kweken op de GBS bac. Ik heb mijn frustraties wel uitgesproken, dat ik het zo niet heel erg fijn vond. Dit geeft niet heel veel vertrouwen natuurlijk. Nou zei ze door deze omstandigheden dat ik kon kiezen of ik toch in het ziekenhuis wilde bevallen. Ik heb aangegeven thuis te willen bevallen tenzij er uit de kweek die ze nou hebben gedaan komt dat de GBS bac wel aanwezig is, dan zal ik kiezen voor het welzijn van mijn kleintje. Al met al weet ik nu dus nog niet waar ik zal gaan bevallen!!

8. Lady1985

@Jela, ik heb ook last van maagzuur. Niet iedere dag, maar zeker een paar dagen in de week. Erg irriant vind ik het!!

@Anoniempje, ik herken het hongergevoel wat je de hele dag door hebt. Dat heb ik ook! En ik heb dan ook heel erg veel zin in ongezonde dingen, maar probeer het net als jij zoveel mogelijk binnen de perken te houden. Ook omdat ik weet dat het nog helemaal niet zo makkelijk is om het er straks allemaal weer af te krijgen! Ik ben verder nog niet dikker geworden (alleen mijn buik dan), dus dat vind ik op zich wel fijn. Maja, wie weet hoe dat over een paar weekjes is.
    Ik heb trouwens komende maandag de 20 weken echo. Wij willen niet weten wat het wordt, dat moet echt nog een verrassing blijven ;)

9. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg irritant Pumbaa dat je de dupe bent van zo'n conflict! Wat een gedoe!

Lady leuk dat de 20 weken echo er aan komt, spannend!

Anoniempje het dikker worden begint bij mij nu ook. Hoewel ik een slank postuur heb, en dit met kleding aan er allemaal netjes uit ziet. Zonder kleding zie ik de bubbels en bobbels ook zitten. Ik snoep elke dag wel een klein beetje, onderkin is het resultaat waar ik een hekel aan heb. Maar inderdaad vanaf nu gaan we echt flink aankomen, dat hoort ook zo (500 gram per week dacht ik te hebben gelezen). Ik kan me voorstellen dat je jezelf er zo ongelukkig van voelt, ik heb dat ook wel met dagen.

Intieme vraag, maar hoe zit het met jullie en seks?
    Mijn vriend ziet mij niet meer als 'lustobject'... dus bij ons gebeurd er al maanden niets. Hij vind het een raar idee dat er een levende baby in mijn buik mee kan genieten, dat vind ie niks.

zucht....

10. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ lady1985
    heel veel plezier morgen bij de echo.. alles is vast helemaal goed en geniet er van!! :)

@pumbaa
    wat een vervelende situatie zo zeg.. hopelijk komen ze er allemaal snel uit dat je wat meer rust krijgt nu de bevalling ook steeds dichter bij komt!!
    Kun je zelf nog goed uit de voeten.. qua huishouding en alles of heb je echt zoiets van .. liever vandaag dan morgen??

@jela
    Haha ja dat van die onderkin heb ik ook last van en me billen.. Erg frustrerend vooral omdat ik iemand ben die altijd erg bezig was met gezond eten.. goed opletten en sporten en dat alles staat nu op een laag pitje en het resultaat is dat ik soms behoorlijke dip dagen heb als ik me een ´olifant´ voel :) .. hoort erbij ik weet het maar ik heb het dr soms toch best moeilijk mee.. ben al bijna 8 kilo aangekomen (ben nu 23 weken en 2 dagen) vind dit best erg (hou ook nu al best veel vocht vast)
    En wat betreft je intieme vraag haha.. Bij ons gebeurt er ook absoluut niet zoveel meer als eerst.. eens in de 2 á 3 weken dan is het veel. ik heb er eerlijk gezegt helemaal niet de behoefte meer naar en vind het ook een beetje een eng idee en me vriend accepteert dit gelukkig.. ook hij vind het wel een beetje een gek idee zo met die kleine in me buik

11. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu heb ik er ook niet meer zo'n behoefte aan moet ik zeggen. Maar vooral de eerste 3 maanden dacht ik 'kom maar op, ik wil wel 10 x'...... :) nu zit die buik in de weg en hijg ik al voordat er wat gebeurd door het in bed stappen. hihihi
    Er gebeurd helemaal niets meer hier, hahaha.

Lady was de echo goed?

12. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ Lady, hoe was je echo gegaan??

Hier nog niks wijzer, vandaag bij de VK geweest maar nog steeds geen uitsluitsel over de bevallingsplek. Zegt ze tegen mij, gewoon zorgen dat je bevalt voordat de uitslag van de kweek binnen is, ben je in ieder geval thuis, pff net of ik het kan plannen en of ik rust heb als ik niet weet of de kleine dus ziek word door mij. Maar ja we wachten het maar af. De kleine heeft er denk ik toch geen zin in om te komen, maar kan het hem/haar niet kwalijk nemen met dit koude weer ;) Ik moet wel zeggen dat het van mij onderhand wel mag komen hoor, het zit voortaan behoorlijk in de weg, heb veel pijn door de voorweeën waar ik mee gezegend ben ;). Ach we tobben nog maar ff heen, het komt er een keertje uit, nu gewoon afwachten wanneer dat zal gaan gebeuren....

13. Lady1985

De echo ging goedd!!!!! Vond het zo mooi! Hij is nu echt al een mensje met alles erop en eraan, heel bijzonder! Maar alles was gelukkig goed met onze kleine frummel... Was goed gegroeid en had een goed gewicht, wat willen we nog meer. Was wel ontzettend zenuwachtig want was er zo bang voor dat iets niet goed zou zijn. Maar gelukkig heb ik heb me voor niks zorgen gemaakt. Nu kan ik ECHT gaan genieten van de zwangerschap :) (deed ik al wel hoor, maar nu ik weet dat alles goed is nog net even iets meer ;))

@Pumbaa, haha, idd! Alsof je kunt plannen wanneer je kindje geboren wordt. Pff! Kon dat trouwens maar, zou soms wel handig zijn. Ik kan me voorstellen dat je zoiets hebt van dat ie nu wel mag komen. Zo'n dikke buik die de hele tijd in de weg zit is ook niet alles. Kun je al wel een beetje genieten van je vrije tijd of vind je het nog steeds moeilijk om er invulling aan te geven?

En Tara, hoe is het met de misselijkheid?

14. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Vandaag bericht gehad dat de GBS bac. op dit moment niet actief aanwezig is. Dit wil zeggen dat ik wel draagster ben maar dat het nu geen gevaar opleverd voor de kleine, dus.......IK MAG GEWOON THUIS BEVALLEN!!! Ik ben helemaal blij, nu kan ik ook rustig toeleven naar het moment omdat ik weet dat ik dus mijn kleintje niet ziek kan maken. Verder is het met de invulling nog steeds lastig. Kan op het moment ook geen auto meer rijden omdat mijn coördinatie niet zo heel goed is, ondanks de last die er zit blijf ik mijn huisje maar poetsen (heb ik nog iets te doen) en ach het is nu tenminste aan het aftellen, dat ff kan er ook nog wel bij ;)

15. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @pumbaa
    ontzettend fijn voor je dat je toch gewoon thuis mag bevallen.
    en dat je je kleintje niet ziek kan maken. goed nieuws voor jullie.

hoe is het met de rest hier? het is erg rustig.

16. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lady goed dat alles in orde is! Fijn! Weet je wat het gaat worden?

Pumbaa super dat je thuis mag bevallen! Geweldig nieuws! Hopelijk mag dit ook zo gaan verlopen.

Ik heb flinke griep, ontzettende rugpijn, vannacht zelfs niet geslapen. Op en neer van beneden thee drinken en in bad liggen, gedurende de hele nacht zodat mijn vriend gewoon kon slapen. Bah bah wat afzien zeg!

17. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Lady, fijn dat je echo goed was!! Ben ook benieuwd of je het geslacht al weet.

Pumbaa, super goed nieuws! Nu kun je je fijn op de bevalling gaan richten. Misschien ben je nu wel aan het bevallen, haha.

Hier helaas geen beter nieuws te melden. Blijf ontzettend misselijk. Kan weinig eten en wat ik eet komt er meestal weer grotendeels uit. Ben nu zes kilo afgevallen:( Zit er af en toe helemaal doorheen, maar op andere momenten probeer ik positief te blijven. Zit bijna aan de drie maanden, dus hoop dat het een keer minder wordt.....

Liefs voor jullie

18. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ Tara, balen dat je zo ziek blijft, ik hoop voor je dat je jezelf snel weer beter voelt en je kunt gaan genieten van je zwangerschap zoals het hoort te zijn.

@ Jela, ook vervelend hoor dat je jezelf zo voelt, ik moet zeggen dat het bij mij de hele zwangerschap aan het sukkelen is geweest. Dan weer een goede periode dan weer ziek, zwak en misselijk. Erg vervelend omdat je er zo weinig aan kunt doen. Veel beterschap!!

Hier nog niet aan het bevallen hoor. Die kleine van mij zit lekker warm weggestopt ;) ziet het niet zitten om de kou in te komen. Ach heel erg lang kan het niet meer gaan duren nu, vind het allemaal wel spannend hoor. Hoop dat het straks niet uiteindelijk toch het ziekenhuis gaat worden aangezien ik maar een week over mag gaan!!

19. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ lady 1985
    wat fijn dat de echo zo mooi was en dat alles goed is!! Dat is een hele geruststelling he :)

@pumbaa
    wat fijn voor je dat je toch thuis mag bevallen.. misschien vandaag wel op valentijnsdag ;)

@ Tara
    Wat vervelend he die misselijkheid.. klinkt me bekend in de oren alleen hoefde ik niet niet over te geven maar hielp het juist om vaker per dag wat te eten.. vandaar ook dat ik best wel groei waarschijnlijk hihi :) Bij mij heeft het zeker tot week 18 geduurd ik hoop dat jij er eerder vanaf bent want ik weet dat het genieten van de zwangerschap erg moeilijk is op die manier

@ Jela
    Wat k*t je ziek bent.. beterschap!!

Ik ga vanmorgen even met de VK bellen.. ben waarschijnlijk voor niks een beetje bezorgd maar heb sinds vrijdag avond met vlagen een erg trekkend soms op kramp lijkend gevoel helemaal onderin me buik.. Dit zal vast normaal zijn maar wil het even zeker weten, ik kon vrijdag avond haast niet meer rechtop lopen ben van ellende maar naar bed gegaan:( zaterdagochtend moest ik werken en dat ging goed maar savonds had ik het weer dus word daar een beetje nerveus van niet wetende of dit normaal is.. herkent een van jullie dit?? Een ´erge´ vorm van bandenpijn misschien :( want het voelt best heftig

20. Lady1985

@Anoniempje, een heeeeeel bekend verhaal!!!! Geloof het of niet maar ik ben afgelopen zaterdagmorgen naar de huisartsenpost geweest met precies dezelfde verhaal als jij! Ook ik had zulke pijn onderin mijn buik dat ik niet rechtop kon lopen.
    Bij de huisartsenpost hebben ze mijn urine gecontroleerd omdat ze dachten dat het een blaasontsteking was. Maar dit was niet het geval. Op aanraden van de dokter toen de verloskundige gebeld en zij zei dat het waarschijnlijk bandenpijn is. De ene vrouw heeft daar meer last van dan de andere. Moest het wel goed in de gaten blijven houden want als het met een paar dagen niet beter werd moest ik terug bellen. Nu gaat het langzaamaan iets beter maar blijf het nog steeds goed voelen (maar het is niet meer zo erg dat ik niet rechtop kan lopen)
    Ik denk dus dat je je geen zorgen hoeft te maken maar voor de zekerheid is het toch goed om het te laten controleren! Succes!

Deel Deze Pagina