De mamapoli is borstonderzoek, je borsten noemen ze mama's... Pumbaa wat een getob om de juiste voeding te zoeken voor je kleine, dat hoor je veel overal inderdaad.Hopelijk nu het juiste en dat het beter zal gaan. Fijn dat het zoiezo geen tumor is! Tara inderdaad de roze wolk ken ik ook niet, jaren naar uitgekeken maar hij voelt niet zo. Veel kwalen, veel ziek geweest en onzeker/bang hormonen gieren door je lijf. Zeker geen roze wolk. Heb de eerste 3 maanden ook niet bewust meegemaakt, alle kaartjes en cadeautjes, (waren er gewoon teveel voor woorden) stonden op de kast maar kreeg er geen gevoel bij. Bij mij ging de buik al met 11 weken groeien (darmen naar buiten klappen en kindje ligt vooraan). Dus ik ben voor mijn gevoel al heel lang zwanger en voel me ook echt zwanger. Heb rond week 21 tot 24 met het kamertje opknappen wel op een roze wolk geleefd, daarna rugpijn en maagzuur dus dan zakt dat weer. Op het werk is het zwaar en aftellen. Inderdaad geen roze wolk en geen liefdevol gevoel naar het kindje, met verloskundige over gepraat en zei zegt dat dit heel normaal is en de meeste moeders pas genieten vanaf het moment dat het in je armen ligt. De boekjes ouders van nu en wij jonge ouders, schotelen een roze wolk voor welke meestal niet, dan wel is. Sterkte meid. x
Lady ik zie de baby flink bewegen ja, leuk he! Buik staat helemaal scheef, en inderdaad een harde rug of billen duwen langs de navel omhoog. Vooral als ik in bad lig. Maar als ik wil slapen doet ie dat ook, dat is minder leuk... Had ik jullie al verteld dat wij een bad bevalling wensen? Zitten zoveel voordelen aan dat het me ontzettend aantrok. Verminderde kans op inscheuren, weeen kun je beter opvangen, ontsluiting gaat sneller en overgang voor kindje in het water is rustgevender en minder stressvol. We gaan zo'n bad kopen (soort zwembad) en onze verloskundige heeft ingestemd. Nu maar hopen dat er geen complicaties zijn en je alsnog naar ziekenhuis moet. Houd dat wel in mijn achterhoofd. Maar het idee dat je gewoon in het bad kunt stappen ter verlichting lijkt me heerlijk. Helaas is je eigen bad op badkamer te klein. Kelien hoe is het met je?
goh, dank jullie meiden voor de eerlijke verhalen. Toch fijn dat jullie mijn gevoel herkennen en dat ik me dus niet al te schuldig hoef te voelen. Het voelt zo gek aan omdat je zo lang naar dit moment hebt verlangt en het het mooiste is wat je kan overkomen. En dan is het er, en dan voelt het anders dan je had verwacht. Maar ik weet zeker dat we straks allemaal voor honderd procent van onze kindjes gaan genieten. Pumbaa, fijn dat het beter gaat met je meisje! Ik zou zelf toch zo snel mogelijk willen weten wat er aan de hand is. Het zal vast niks ernstigs zijn, maar je kan het maar beter weten toch? Jela, wat speciaal een badbevalling!! Ben erg benieuwd hoe je dit gaat ervaren. Anoniempje en Lady, willen jullie ook thuis bevallen? x
Ik vind ook dat je je echt niet schuldig hoeft te voelen dat de roze wolk een beetje ontbreekt. Het is echt niet allemaal rozegeur en maneschijn Moet alleen wel eerlijk bekennen dat ik die roze wolk wel degelijk voel! Op de misselijkheid in het begin na voel ik me echt helemaal geweldig en geniet met volle teugen van het zwanger zijn. Kan me ook niet herinneren dat ik me ooit zo gelukkig en vrolijk heb gevoeld... @Tara, ik wil ook graag thuis bevallen. Lijkt me toch het fijnst zo in mijn eigen omgeving. @Jela, jeej, een badbevalling! Ben ook erg benieuwd hoe je dat gaat ervaren. Ik heb er idd ook veel positieve verhalen over gehoord. Het zou alleen niets voor mij zijn maar kan me heel goed voorstellen dat anderen dat wel als prettig ervaren. @Pumbaa, gelukkig dat het niks ernstigs is!! Maar moet je nu echt 4 weken afwachten?
Beetje gek om te zeggen maar toch fijn om te horen dat meerderen niet op de roze wolk zweven ... Ik ben ZOO blij dat ik zwanger ben en besef me ook heel goed dat we ons gelukkig mogen prijzen dat het bij ons al gelukt is na 5 maandjes gestopt te zijn met de pil en inderdaad dan is het zover en lijkt die roze wolk heel ver weg.. Lady1985 wel mooi dat jij het wel zo ervaart!! @ Tara Nee .. ik wil niet thuis bevallen maar ga dit in het ziekenhuis doen! Dit is puur een gevoel, het gevoel dat mocht er toch iets mis zijn als het kleintje er is dat ze dan alles bij de hand hebben en we niet alsnog snel naar het ziekenhuis moeten dat lijkt me zo erg.. Of als het thuis bevallen toch niet gaat zoals gehoopt en je vol in de weeen in de auto richting ziekenhuis moet haha ik zie dit zo voor me en lijkt me geen pretje .. Sorry als ik jullie nu iets aan praat Is het bij jullie ook zo lekker weer?? Hier schijnt heerlijk de zon.. lekker de was weer buiten en genieten.. We hebben echt geluk dat we het mooie seizoen in gaan en straks ook als de kleintjes er zijn hopelijk heerlijk weer hebben.. daar wordt toch iedereen vrolijk van! Fijne dag allemaal
Zoals meerdere van jullie hier reageren op het advies van de huisarts reageerde mijn directe familie ook. Heb vandaag dus de huisarts gebeld met de vraag of ik de verwijzing toch kon krijgen zodat ik een afspraak kan maken. Ik zie dat er verschillende thuis willen bevallen, nou had ik die stelling natuurlijk ook maar ik kreeg nu van de arts van het cb te horen dat als ze me voor de bevalling had gesproken ze me geadviseerd had om in het ziekenhuis te bevallen bij de eerste. Je weet dan nog niet hoe je geboortekanaal is enz. Ik heb het natuurlijk ervaren om midden in de weeën naar het ziekenhuis te moeten en dat heb ik niet als prettig ervaren! Daarbij heb ik door de lange persweeën toch wel wat schade opgelopen, deze zal wel weer herstellen maar dat heeft iets langer de tijd nodig nu. Enuh die roze wolk heb ik ook nooit ervaren hoor!! Voelde me daar ook erg schuldig over maar het blijkt erg vaak zo te zijn. Dat heeft geen gevolg voor het gevoel dat ik nu voor mijn meisje heb. Ze is nu alles voor me en ik heb die niet roze wolk er voor over gehad.
Lady, wat fijn dat jij die roze wolk wel zo sterk ervaart! Geniet er maar volop van. Ik hoop dat hij bij mij ook nog zo sterk komt. Pumbaa, goed dat je die doorverwijzing gevraagd hebt! Je kunt maar beter duidelijkheid hebben toch? Hmm, ik wil ook heel graag thuis bevallen. Maar het lijkt mij wel naar om dan alsnog snel naar het ziekenhuis te moeten. Ik zal hier nog eens wat meer info over opzoeken. Wij gaan vandaag lekker van het zonnetje genieten!! Oh, wat was ik daar aan toe. Hoop dat het zo lekker blijft de komende tijd. Wij gaan vanmiddag trouwens in ondertrouw voor geregistreerd partnerschap! Fijne dag allemaal
Wat leuk Tara! En wat een mooie dag om dit te gaan doen Veel plezier! Ik mag zo gaan werken met dit mooie weer, grehe... Daarna wel lekker weekend
@ pumbaa misschien toch wel een verstandig besluit!! Hopelijk ben je er dan snel achter wat het is komt vast allemaal goed... @ Tara Wat leuk dat jullie ook geregistreerd partnerschap aangaan! Veel plezier, je hebt er in elk geval mooi weer bij! @ Lady Wat een luxe dat je na vandaag al weekend hebt.. wel fijn Geniet er lekker van
Wat was het toch een fijne dag!! Heerlijk op de fiets naar de stad geweest, op terrasje gezeten, door de stad gewandeld, in ondertrouw gegaan en weer lekker terug gefietst, heerlijk!! Merk wel echt dat mijn conditie zwaar achteruit is gegaan (en die was al niet zo goed...) Moet weer eens wat meer gaan bewegen! Hebben jullie nog een fijne dag gehad?
Tara gefeliciteerd met de ondertrouw! Heerlijk weertje is het he! Wij hebben ook de tuin weer bijgewerkt. Onkruid is weg, roosjes gesnoeid en het gras gemaaid. De stoep algen vrij gemaakt, zo'n lelijke groene aanslag verschijnt daar dan op. De bloemetjes moeten nog komen, daar wacht ik even mee tot mijn verlof. Nog 4 weken, tel nu echt af! Dan heerlijk genieten van het voorjaar, of zelfs zomer (dat was het vorig jaar al in April!) Fijn te lezen hoe iedereen ook geniet van dit weer! Doet goed he!
@tara, gefeliciteerd!! Je had er in ieder geval geweldig weer bij. Hier is het weinig genieten van het weer. Vorige week zijn de kids van mijn vriend met een griep het huis in gekomen en die dwaalt hier nog steeds rond zullen we maar zeggen. Ik hoop dat mijn weerstand snel weer op het oude peil is. Ik had altijd een geweldige weerstand, was nooit ziek, maar sinds de zwangerschap is het alleen maar ellende. Ach ja komt ook wel weer goed, wat een zeur ben ik toch!! Gelukkig doet mijn meisje het heel erg goed. Met de andere voeding lijkt het nu een stuk beter te gaan. Ze spuugt bijna niet meer en de krampjes lijken ook minder. Het enigste dat ik nog merk is dat de ontlasting nog steeds lastig gaat maar dat zal het wennen aan de voeding ook wel zijn. Geniet nog van het weekend en het mooie weer, volgens mij word het morgen weer wat minder, maar ja de lente komt eraan!!!
Hallo dames. hopelijk nemen jullie het me niet kwalijk dat ik er niet vaak ben, maar vind het af en toe best moeilijk om hier allemaal zwangerschapsverhalen te lezen. ik ben sinds 3 dagen geleden ook alweer een jaar van de pil af. @tara gefeliciteerd met jullie ondertrouw. @pumbaa goed dat je toch voor de doorverwijzing hebt gevraagd. dan heb je snel duidelijkheid en hopelijk valt het allemaal mee.
Kelien, natuurlijk nemen we je dat niet kwalijk! Ik hoop dat jij het ons niet kwalijk neemt dat we alleen nog maar over onze zwangerschappen kletsen. Ik denk vaak aan je en ook aan Joeysmama (hoe zou het daar mee zijn??) en aan Kimmy. En als ik zie dat je een bericht hebt gepost hoop ik iedere keer op het grote nieuws (dat uiteindelijk zeker een keer gaat komen!) Ik bedacht me deze week ook dat ons topic al een jaar bestaat. En ik vind het super fijn dat we nog met een aantal meiden over zijn. Laten we met zijn allen heel hard hopen en duimen voor deze drie meiden, dat 2012 jullie geluksjaar mag zijn!! Pumbaa, veel beterschap! Jela, de tuin, goed idee!! Die ga ik ook snel eens aanpakken (met handschoenen natuurlijk) Ohhh, ik ben zo blij! Voel me ineens zoveel beter deze week! Ik leef weer, haha. Heb gisteren een nieuw jurkje gekocht waar je mijn buikje ineens super goed in ziet! Hij is er ineens De verkoopster zei meteen: "oh, wat mooi zo met je buikje". En ik kan weer eten!! En het zonnetje schijnt! Ik ben blij!
@tara. nee meid tuurlijk neem ik het jullie ook niet kwalijk. het is ook echt met de momenten. de ene keer vind ik het hartstikke leuk om te lezen wat mij nog allemaal te wachten staat. en de andere keer kan ik het even niet zo goed aan. joeysmama heb ik laatst nog gemailt en het zwanger worden stond even op een laag pitje. vrienden van ons hebben nog wat vuurpijlen over van oud en nieuw. maar we hebben afgesproken zodra ik zwanger ben mogen mijn vriend en ik er 1 de lucht in schieten. wij zijn vandaag ook lekker in de tuin bezig geweest. een hoop zooi hebben we eruit gehaald en op de aanhanger gedaan zodat het aankomende week weg kan.
@Tara, wat fijn dat je je weer beter voelt! Zie je wel, 16 weken, had ik precies hetzelfde. Wat een opluchting is dat hè om je niet meer misselijk te voelen. Nu breekt echt de leuke tijd aan: je buik begint te groeien, je gaat je kindje voelen en mensen zien echt dat je zwanger bent waarop je weer leuke reacties krijgt. Voel me altijd apetrots wanneer mensen een opmerking maken over mijn buik, haha. Geniet ervan!
@ Tara Gefeliciteerd met jullie geregistreerde partnerschap.. fijn dat het zo´n mooie dag is geweest @ Jela Haha.. fijn he, dat vooruitzicht!! nog 4 weken inderdaad (ik nog 5) maar heb er ook helemaal zin in vooral als ik het zonnetje zie schijnen.. We gaan echt een mooi seizoen in met onze zwangerschappen en verlof!! @ Pumbaa Ach meis.. dat af en toe ´zeuren´ is toch juist fijn even lekker van je af gooien!! Hopelijk knappen jullie allemaal gauw op en kun je nog fijn genieten van je verlof!! Hoelang duurt je verlof eigenlijk nog en hoe ga je het daarna doen met je kleintje als je weer aan het werk gaat? @ Lady1985 Wat fijn meid dat je geen misselijkheid meer hebt!! En dat je zo geniet van de opmerkingen van anderen Ik heb dat een stuk minder.. ik moet zeggen dat ik nu ik zwanger ben pas merk hoe ´lomp´ sommige mensen uit de hoek kunnen komen zo af en toe, hebben jullie dat ook?? Ik bedoel.. ik ben heel trots op me buik en je kunt het nu ook goed zien (ben 29 weken en 3 dagen dus dat mag dan ook hihi) en vind het ook mooi dat mensen het zien maar sommige maken dan opmerkingen als ´Goh.. wat een buik of niet!!´ of ´Poeh.. jij wordt al dik´ en heb zelfs een opmerking gehad of het geen tweeling is nou en eerlijk gezegt als ik ook vergelijk met de meiden in me zwangerschapsgym groepje die allemaal evenver zwanger zijn is mijn buik heel normaal!! Die opmerkingen komen me soms wel de strot uit .... Zo dat is er even uit @kelien He meid.. Tuurlijk is het niet erg dat je wat minder aanwezig bent.. sterker nog dat is juist heel begrijpelijk!! Van ons hele ´groepje´ zijn we bijna allemaal zwanger en delen we nu alle kwaaltjes en leuke en minder leuke dingen en als je als niet zwangere dat dan moet lezen lijkt mij ook heel moeilijk!! Ik denk ook vaak aan jou, kimmy en joeysmama en hoop dat het voor jullie ook snel raak mag zijn en dat jullie ook heeeeél veel kwaaltjes mogen hebben en dan zeggen net als ons ´pff.. hoe heb ik ooit kunnen zeggen kom maar op met al die kwaaltjes´ haha Jullie tijd komt vast heel snel, ik duim in elk geval!
Heerlijk Tara niet meer misselijk zijn! Echt genieten nu dan! Kelien heel vervelend voor jou meid, zou omgekeerd hetzelfde hebben en er nog slechter mee om kunnen gaan dan jij. Knap hoe je jezelf er toch steeds toe zet om hier af en toe wat neer te zetten. Inderdaad verwacht ik ook steeds als ik je naam zie dat het misschien wel raak zou zijn... Zometeen 30 weken echo, goed het geslacht omzeilen dan maar.... hopelijk groeit het goed. Zon schijnt weer hier vandaag, heerlijk. Muziekje aan en weer het nestellijstje verder afwerken, fornuis maar eens laten blinken vandaag. Wat erg zeg .... en weg strepen van de lijst hoppakee.
Jela, anoniempje en Lady, hebben jullie al een wandelwagen gekocht? Ben benieuwd van welk merk. Ben nu tweedehandse wagens op marktplaats aan het bekijken en heb nu twee opties, een quinny speedi of een maxi cosi mura 4. Wil eigenlijk voor de maxi cosi gaan, maar de aanbieder reageert nogal traag op mijn mails.... Heb trouwens ook een kamertje tweedehands over kunnen nemen van familie van een vriendin. Ben er helemaal blij mee! We kunnen hem binnenkort al ophalen! Jela, hoe was de echo?
@Tara, wij hebben ook de Maxi Cosi Mura 4. Ik vond hem erg fijn toen we er in de winkel een testritje mee gemaakt hebben En daarnaast ook niet zo duur als die andere kinderwagens... @Anoniempje, ik heb ook het idee dat iedereen persee wat van je buik moet vinden Echt iedereen heeft zijn mening wel klaar. Maar ik heb echt zoiets van: laat ze maar kletsen. Ik ben blij met hoe mijn buik eruit ziet, ook al issie wat klein of juist groot in andermans ogen.