Oh anoniempje, wat vervelend voor je. Ik snap dat je het even helemaal zat bent. Klaag maar even lekker Ik zou je toch adviseren om eens te kijken wat je veilig in kan nemen. Als jij de hele dag pijn hebt en hierdoor spanningen en stres hebt lijkt me dat ook niet goed voor je zwangerschap. De verloskundige moet je toch goed kunnen adviseren over medicijnen. Als zij zegt dat het absoluut geen schade brengt aan het kindje, dan zou ik het toch echt wel overwegen. Je moet toch nog een behoorlijke tijdje door en die tijd wil je toch niet met pijn en maagzuur doorkomen? Je moet er ook nog een beetje van kunnen genieten hoor!! xx
Lieve anoniempje! Tijd om echt gas terug te nemen, ik denk dat de verloskundige dit ook zal zeggen! Zoveel rugpijn en dan zo doorwerken kan echt niet. Halve dagen lijkt me meer dan reeël! En dan 's middags liggen, rusten. In een warm bad liggen, de warme straal van de douche op je rug! Maagzuur heb je Rennie voor, bij mij helpt dat echt supergoed. Het zakt meteen! Ik pak er elke avond eentje voor het slapen gaan, heb elke dag alleen met het naar bed gaan last van maagzuur. Ik begrijp dat je niets wilt nemen, maar stress door dit alles, oftewel spanning in je lichaam is veel slechter voor het kindje! Ik hoop dat je er iets mee kunt. Ik zit voor het eerst sinds een week op een roze wolk. Wat een gaaf gevoel, nog niet eerder gehad in mijn zwangerschap. Wel eens een uurtje ofzo maar langer niet. Nu al een hele week. Iedereen vindt me mooi, ik voel me fit en vrolijk. Heb veel zin in de komst van de kleine en vind het opeens minder eng. Ik geniet maar even van deze fase voordat het weer om slaat in stress en bang zijn... Hoe is het met de rest?
Jela, wat fijn dat je je zo voelt! Geniet er maar van! Oh, en je hebt ook helemaal gelijk met je tip voor anoniempje. Tijd om gas terug te nemen meid! Je bent zwanger!!!! Nu moet je even aan jezelf en je kindje denken. Op je werk komen ze daar wel overheen hoor! Met mij gaat het redelijk. Ga vanaf vandaag drie uurtjes per dag werken. Heb nog wel een stuk minder energie dan voorheen, maar het gaat de goede kant op. De kleine in mijn buik is lekker actief, dat geeft een fijn gevoel Fijne dag allemaal!
Nou, ik ben daarentegen juist even keihard van mijn roze wolk afgedonderd Heb vorige week een paar dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege nierstenen. Heb echt nog nooit zo'n pijn gehad!! Normaal gesproken zetten ze dan direct een injectie met diclofenac, maar dat mag niet als je zwanger bent. Heb dus een paar dagen een infuus gehad met een spierverslapper... Ben nu weer thuis sinds vrijdag maar voel me nog steeds niet echt geweldig. Nog erg slap en een beetje down dus ik hoop dat ik me snel weer de oude voel en weer terug kan klimmen op mijn roze wolk! Wel fijn voor jou Jela, dat jij eindelijk het roze wolk gevoel hebt Hopelijk blijft het zo!
He lieve allemaal bedankt voor jullie lieve reacties en ik probeer ook echt rustiger aan te doen (en werk halve dagen al sinds een tijdje) maar ondanks dat blijft die elendige rugpijn lastig.. Ben nu echt aan het aftellen NOG 3 WEKEN!! haha.. Het is alleen balen of ik nou wel of niet werk of rust neem of ´van alles´ doe de rugpijn en onderbuikpijn (zo noem ik het maar ) is er.. natuurlijk erger als ik gewerkt heb maar door het rusten gaat het niet over zeg maar.. heb bijvoorbeeld gisteren echt helemaal NIKS gedaan, hele dag (en dat is niks voor mij) en dan krijg ik het nog van het zitten dus eigenlijk niks helpt.. Die tip van de rennie´s kan ik wel eens gaan proberen want dat maagzuur is ook echt irritant!! Wat fijn jela dat jij eindelijk die roze wolk ´gevonden´ hebt Hopelijk blijft deze tot het eind!! Ik heb hem nog niet een keer gehad helaas en hoop maar dat alles na de tijd helemaal goed komt.. En tara wat fijn dat die 3 uurtjes werken lukt! Hopelijk blijft dit zo en wordt je energie vanzefl wat meer @lady1985 Een paar dagen in het ziekenhuis! Nierstenen! Aii.. pijnlijk.. Hopelijk voel je je gauw beter meid en beleef je de roze wolk ook snel weer
Lady veel beterschap, heftig zeg! Schijnt zo zeer te doen! Jeetje! Pumbaa hoe gaat het? Gister 2e groeiecho gehad met 32 weken, alles prima. Hopelijk blijft hij/zij zitten tot 37 weken ik wil zo graag thuis aan de gang gaan. Anoniempje je hebt het pittig zeg! Je rug is zo'n irritante plek! Warme straal en kruik ertegen helpt echt vond ik. Heb het nu af en toe.
Wat een rust hier zeg!! Hoe gaat het met jullie allemaal? Alle zwangere zijn in ieder geval een heel eind op weg naar hun verlof! Komt een spannende tijd voor jullie aan! Hier gaat mijn zwangerschapverlof alweer een heel eind naar zijn einde toe. Ook weer spannend, heb wel zin om weer aan het werkt te gaan. Even weer wat andere praat om me heen. Gisteren de collega's weer even gezien, was weer meteen gezellig, zat weer meteen op mijn oude niveau (kon weer lekker gek doen en ff geen mama zijn ) Mijn kleine meisje doet het nog steeds erg goed. Over twee weken gaat ze haar eerste prikjes krijgen, ben benieuwd hoe dat gaat. Hoop dat vriendlief even mee gaat want ik denk dat ik er niet zo goed tegen kan als ze gaat huilen
Lijkt me ook heel moeilijk Pumbaar om die kleine te zien huilen! Fijn dat je jezelf goed voelt om weer te gaan werken! Dat is altijd maar afwachten inderdaad! Ik heb maandag mijn laatste dienst, dan ga ik ook met verlof. Joepie! Zin in! Hij/zij stampt flink rond in mijn buik, ik groei met de dag nu. Wel een beetje eng hoor, wat een grote toeter zeg! Met slapen al echt wel lastig. En bij de rest? Fijne Pasen, liefs
@jela, geniet van je zwangerschapverlof!! Hoe voel je jezelf nu je rust hebt?? Hier gaat alles goed. Vandaag mijn spiraaltje laten zetten. Had me zo druk gemaakt door alle verhalen maar het viel me 100% mee!!
Hee meiden! Ik heb al een tijdje niets meer geschreven, maar alles gaat goed hier!! Hoe is het met jullie? Lady, ben je weer helemaal opgeknapt? Anoniempje, hoe is het met je rug? Nog een paar weekjes meid, dan kun je rustig aan gaan doen! Jela, heb je morgen je laatste werkdag? Alvast een heel fijn verlof gewenst. Pumbaa, wanneer moet jij weer beginnen? Super dat alles goed gaat met jullie! Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad. Alles was helemaal goed en we verwachten een.....jongen!!! Het was een hele speciale dag en ik voel me super blij. We krijgen gewoon een zoon, helemaal geweldig! xx
Hey Tara, gefeliciteerd!! Geweldig hè die 20 weken echo, als alles dan goed is toch helemaal top! En een zoon, leuk meid, geniet ervan!! Ik mag 14 mei weer beginnen. Heb er toch wel zin in hoor!!
Tara, wat leuukkk!! Gefeliciteerd!!!!!! Jeetje, jij ook alweer 20 weken onderweg, wat gaat de tijd toch snel zeg. En een zoon! Hadden jullie het verwacht? Geniet er maar goed van Met mij gaat het weer helemaal goed. Heb deze week vakantie dus kan weer even goed bijtanken. Ik heb nu alleen weer erg last van bekkenpijn. Pff, de kwaaltjes wisselen elkaar wel af zeg... Vind het langzamerhand ook wel een beetje zwaarder worden allemaal. Maar goed, nog 4 weekjes werken en dan kan ik ook lekker met verlof. Kijk er nu al naar uit!
Ja, het gaat snel he!! Ik had zelf niet echt een voorgevoel, maar had mezelf wel altijd als meisjesmoeder gezien. Dacht dat ik dus even zou moeten wennen aan het idee van een jongen, maar dat hoef ik helemaal niet. Ik ben gewoon ontzettend blij Alles zat erop en eraan en dat is toch het belangrijkste. Even alle roze kleertjes etc. uit mijn hoofd zetten en op zoek naar stoere jongens dingen Verder weet niemand het geslacht, toch? Fijn dat het weer goed met je gaat Lady. Kan me voorstellen dat je ook uitkijkt naar je verlof! Nog een paar weken! Vanaf vandaag ga ik vier uur werken per dag. Een hele ochtend dus. Voel me goed genoeg, dus denk dat dat goed gaat lukken. Over zes weken loopt mijn contract af en ik heb ook nog redelijk wat verlofdagen. We moeten nog even kijken of ik deze op kan nemen terwijl ik nog gedeeltelijk in de ziektewet zit. Maar anders ben ik ook over zo'n vier weken weg daar. Wel een raar gevoel hoor. xx
He allemaal hier alweer een tijdje niks meer geschreven dus werd weer tijd @Pumbaa.. Pff wat vliegt de tijd toch, zo ga je met verlof en nu moet je over een aantal weken alweer beginnen!! Fjin dat je er zelf ook aan toe bent dat is beter dan dat je met tegenzin zou gaan.. het is vast al eerder gevraagd maar ik geef het maar even op de zwangerschap dat ik vergeetachtig ben hihi .. Hoeveel ga je straks werken en wie past er op je meisje?? @Jela Nou meid.. lekker verlof he!! Fijn hoor.. ik moet volgende week nog en dan gaat mijn verlof ik.. ik kijk er erg naar uit al zal het wel wennen zijn zoveel ´vrije´ tijd te hebben vooral voordat de kleine er is, daarna hebben we waarschijnelijk handen te kort haha Fijn alles aan kant maken en kan ik ook eindelijk aan mijn lijstje beginnen te strepen wat ik allemaal nog wil doen voor de tijd.. we hebben hier thuis nu alles klaar, de nieuwe vloer en alles ligt erin dus poetsen maar Wat fijn dat je groeiecho goed was.. ik heb mijn groei echo (pas) met 35 weken dus ben benieuwd. Je zei dat je hoopt dat de kleine sowieso nog tot week 37 moet blijven zitten omdat je thuis nog aan de gang moet.. ga je wat bijzonders doen of bedoel je ´gewoon´ je poetslijst haha? @Lady1985 Fijn dat het bij jou ook allemaal goed gaat!! HIer zelfde verhaal wat kwaaltjes betreft het blijft elkaar afwisselen en er is elke keer wel iets wat zeer doet of zo.. als het mijn rug niet is dat wel mijn onderbuik (of beide tegelijk dat is helemaal geen pretje) en anders heb ik wel maagzuur en daar wordt ik langzamerhand ook niet meer vrolijk van (heb inmiddels al 2 soorten maagzuurtabletjes geprobeerd maar werkt helaas niet!) Maar goed.. we gaan vol goede moed verder en het aftellen kan beginnen @tara Gefeliciteerd.. wat leuk een jongen!! En fijn ook dat de echo helemaal goed was, toch een hele gerust stelling! Wij weten niet wat het word.. volgens mij maar goed ook anders had half prenatal al in de klerenkast gehangen met al die schattige kleertjes wat ik steeds zie hihi ... houden jullie het verder geheim in de familie en zo of vertellen jullie het gewoon? Nou hier verder weinig nieuws.. Kwaaltjes blijven helaas, voel me steeds meer een gans als ik loop haha maar dat komt echt door me rugpijn dat ik toch een andere houding aan neem of zo en dan anders loop.. Verder van de week naar de VK geweest en alles was helemaal goed gelukkig met de kleine en ook met mij qua bloeddruk en ijzergehalte en al die dingen meer dus dat was ook weer een gerust stelling! Hoe is het met jullie buik trouwens.. echt enorme buiken of valt het mee?? Ik vind zelf als ik anderen zie in mijn termijn (33 weken nu) mijn buik gewoon normaal.. en heb geen enorme toeter zoals Jela haar buik noemde De VK zei van de week ook dat ik een netjes formaat buik had voor dit termijn dus dat was ook wel goed te horen! En last van stria?? Nou ik stop maar eens.. heel verhaal.. Groetjes
Gefeliciteerd tara! Kei leuk, nu krijgt je kindje inderdaad meteen een identiteit. Al uit over de naam? Ik bedoelde tot 37 weken blijven zitten want wil thuis aan de gang, is Brabants voor ik wil thuis bevallen. Die kwalen ja, erg hè. Heb geen striemen, maar schijnt inlaatste dagen nog te kunnen komen. Verder wat rugpijn en onrustig slapen. Dud en wazig gevoel, vooral met dit regenweer. Ziekenhuistas staat klaar, verder lijstje af aan het werken ja,hihi. Positief dat je uitkijkt naar je werk pumbaa. Voelen jullie het ook al indalen? Baksteengevoel op je blaas en vagina..?
Nou, ik voel nog niks indalen hoor Jela Die Brabantse uitspraak ken ik trouwens niet, als echt Brabander Ik wist helemaal niet dat jij Brabants bent. Waar kom je ongeveer vandaan? Ik uit het noord-oosten. Wij zijn nog niet uit over de naam. We hebben nu een lijstje met zo'n zes namen, maar er is er nog niet een waarvan we echt zoiets hebben van "Dat is het!" Gans Anoniempje Haha, ik zie je echt al door je huis waggelen. Fijn dat alles verder goed met je is! Ik ga vanmiddag naar de stad om het eerste pakje voor mijn knul te kopen!! Wij vertellen het trouwens gewoon aan iedereen dat we een jongetje verwachten. Fijne dag meiden!
@ jela oo... thuis bevallen hihi, sorry dat haalde ik er niet uit blond Heb je je tas al klaar staan ja, ik niet .. ik mag nog wel eerst even een fatsoenlijke pyama gaan aanschaffen haha (wil in het ziekenhuis bevallen) want me gewone passen natuurlijk niet meer en kan moeilijk in me ondergoed gaan liggen Ach voor me gevoel heb ik nog ´tijd zat´ maar onder tussen vliegen de weken voorbij.. Ik heb soms ook enorme steken van onder jij ook? En inderdaad dat baksteengevoel herken ik ook wel, soms houdt ik tijdens het lopen me buik even vast omdat het zo drukkend aanvoelt.. Ach nog een paar weken en dan hebben we onze kleintjes in onze armen nou een fijn weekend allemaal en hopelijk wordt het snel mooier weer
Hahaha tara, ik ken het wel hoor de uitpraak thuis aan de gang enuh volgens mij zit er tussen jouw oude woonplaats en mijn woonplaats niet enorm veel kilometers! Waar kom je vandaan Jela? Ik verwacht dat ik al weet waar het aan ligt dat ik het wel ken en tara niet! Anoniempje, je moet inderdaad wel een fatsoenlijke pyama hebben als je het ziekenhuis ingaat. Moet wel zeggen, ik had ook netjes pyama's gehaald maar uiteindelijk ben ik in een t'shirt van mijn vriend zijn zaak bevallen ziet er erg belachelijk uit op de foto's maar ach als je thuis begint en je ligt dan in zo'n shirt dan ga je jezelf echt niet omkleden hoor. De pyama kreeg ik netjes aan nadat ik gedoucht had in het ziekenhuis . Ik ga straks 22 uur werken en da word mijn kleine meisje deels opgevangen door mijn moeder en deels door mijn vriend!
Pumbaa, er zitten inderdaad niet veel kilometers tussen mijn geboorteplaats en jouw woonplaats Ben daar in mijn puberjaren regelmatig op stap geweest!