gestopt met de pil op 11 maart 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ristoskatje, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ lady, goh wat vervelend zeg. Goed naar je lichaam luisteren hoor. Ik heb de naweeën nou nog van waarschijnlijk een bi die niet herkend is door de VK.

@ Kelien, leuk om hier ook we iets van je te horen, hou je natuurlijk wel een beetje in de gaten via FB ;)

@ all, met mijn kleine meisje gaat het op en af. De ene dag iets beter dan de ander. Vind het akelig als ze zo hard begint te hoesten en er bijna niet meer uit komt, gelukkig doet ze dat steeds minder. Haar oogjes zijn nog wat ontstoken maar dat is ook al een stuk minder. Haar temp is gelukkig weer een heel eind goed. Ben van de week nog bij de huisarts geweest met haar maar daar ook niet veel wijzer geworden. Ach ja we kijken het wel aan.

2. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Even wat van me laten horen, heb alles bijgelezen maar niet precies onthouden om te reageren.
    Komt omdat ik afelopen week 2x in ziekenhuis ben geweest. Een keer door klachten en wilden ze zwangerschapsvergiftiging uitsluiten. En afgelopen zondag verloor ik bij het opstaan bloed, vocht en een groot stolsel. Ik dacht slijmprop, maar daar was het te groot voor.
    Inwendig onderzocht, spannend allemaal, konden niets vinden. Nog genoeg vruchtwater bij de baby en geen weeen dus mocht naar huis.

Zit een beetje in een roesje, spannend allemaal. Het kan dus onverwacht zomaar beginnen besefte ik ineens heel goed.
    Kijk uit naar zaterdag, dan mag ik thuis bevallen, voor zover dit kan, na deze tekenen allemaal, soms is er geen oorzaak, we vertrouwen er maar op.

Ik lees jullie verhalen wel steeds, het reageren op de i pad die we nu hebben is ook zo wennen met typen, kortom ik volg jullie wel

Liefs

3. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    He allemaal :)

@Lady1985
    Wat vervelend die klachten van je! Hoe gaat het nu, nu je die band hebt.. geeft dat wat verlichting??

@Pumbaa
    Het zit ook niet echt mee he!! Hoe gaat het nu met je kleintje? Hopelijk knapt ze gauw .. Ben je alweer begonnen met werken?

@Jela
    Wat een ´eng´ idee dat je ineens bloed en een stolsel bent verloren en dat dit niet de slijmprop was zeg maar.. Moet je nu rustiger aandoen? Dit is iets waarover ik ook wel eens nadenk van, je zal maar in de supermarkt lopen en dan ineens van alles ´verliezen´ ... Voor ons wordt het nu echt aftellen :D Ik ben vrijdag 36 weken!! De tijd vliegt voorbij.. heb je alles klaar thuis, je hele lijst afgewerkt haha??? Ik stel hier eerlijk gezegt alles een beetje uit :) voor mijn gevoel heb ik nog wel even, kamertje is wel helemaal klaar en kleertjes en dergelijke is allemaal gewassen enz maar qua poetsdrang en sommige dingen die ik nog perse wil doen kan ik me nog niet echt zetten.. moet me ´vluchttas´ ook nog inpakken maar goed dat kan nog wel :p

Nou een fijne dag allemaal.. hier schijnt heerlijk het zonnetje en hopelijk wordt het qua weer alleen maar beter de aankomende tijd.. Genieten:)

4. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha anoniempje, dat ken ik wel ja. Alles uitstellen, dat doe ik ook steeds. Vluchttasje is wel belangrijk hoor, die moet je wel even in orde maken. Hij moest bij ons al een keer mee in de kofferbak, hihi..
    Maar poets en opruimdingen stel ik ook steeds uit ja, ben echt een luie donder. Maar wel tot 2 uur naar een bruiloft op de dansvloer of werken in de tuin met zon, slaat nergens op, kan echt niet meer, daarna ook veel last.

Het gaat nu snel he! Kei spannend. Net het geboortebad besteld, vanaf zaterdag mag ik thuis bevallen. Dan 37 weken, laat maar komen.
    Hoe gaan de nachten bij jou?

5. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jela
    Tja een luie donder wil ik mezelf niet noemen haha ik wil alles wel graag doen maar me lichaam wil niet meer zo goed.. ik kijk er ook erg naar uit om me eigen lichaam straks weer te hebben en alles zo te kunnen doen als ik altijd deed!! En natuurlijk me kleintje lekker vast te kunnen houden :) ... Die tas.. ja daar moet ik inderdaad echt even mee aan de slag haha, wel fijn als die klaar staat dus dat moet ik maar niet verder uitstellen!!
    De nachten worden hier steeds minder.. Ik was voordat ik zwanger was altijd een buikslaper, sliep nooit op mijn rug of op me zij ALTIJD op me buik en dat kan nu gewoon al maanden niet :(.. En de laatste weken zijn mijn nachten echt heel erg gebroken, ik moet soms wel 7x:$ uit bed om te plassen echt super irritant en ik kom vaak ook gewoon niet meer in slaap!! Ik voel ook van onder dat de kleine erg aan het zakken in er dat is waarschijnelijk ook de oorzaak van vooral het gevoel hebben nodig te moeten plassen want vaak is het de moeite niet om er voor uit bed te gaan haha :( Ach al die rare dingen ook.. nog eventjes ;)

Heb trouwens de liggingsecho gehad en het kleintje is al mooi ingedaald en ligt goed.. Alweer een zorg minder dat is wel fijn!

6. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het anoniempje! Ik sliep ook altijd op mijn buik. Irritant he! Ja ik verlang ook weer naar mijn eigen lichaam, heerlijk energie en goed kunnen bukken enzo, wat merk je dat gezondheid toch belangrijk is he!

De klossen gaan dit weekend onder het bed, het zeil ligt al op het matras, best benauwd maar het kraken valt mee.

Ben je bang of voel je jezelf sterk?

7. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ Jela, dat was dan schrikken meid!! Doe je het rustig aan? Laat die kleine nog maar even wachten!

@ Anoniempje, maak je vluchtkoffertje maar snel klaar. Ik werd er op een gegeven moment verplicht aan gezet omdat ik het ook steeds uitstelde! En tja als je begint is het toch echt wel fijn als je je koffertje zo kan pakken hoor.

Hier mag ik over ongeveer een weekje weer aan de slag. Vind het zo enorm spannend maar heb er wel enorm veel zin in. Even weg uit de 'sleur' even mijn eigen dingetjes doen.

Mijn meisje heeft het nog steeds heel moeilijk. De ene dag lijkt het goed te gaan en lijkt ze een stuk beter de andere dag begint de ellende weer. Eergisteren weer een gevecht met de fles enz. Vanaf twaalf uur tot zes gehuild, toen uiteindelijk gepoept wat haar al een hele dag niet gelukt was en vervolgens spuugt ze alles onder. Was toeval dat ik nog even bij haar ging kijken, kun je zien dat je onbewust dingen toch aanvoelt. Ze lag al een half uur in bed en ik dacht dan ga ik zelf ook maar slapen en meteen erachteraan dacht ik och nog even kijken bij mijn meisje, nou wat ik daar aantrof :$:$:$ ik wist dat kindjes ver konden spugen maar dit was echt het toppunt. Het zat echt all over de place, bedje onder, kleertjes onder, F onder, op de vloer en zelfs het matje ontkwam er niet aan. Ach ja het hoort er allemaal bij zeggen we dan maar ;)

8. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou pumbaa inderdaad, wat een zorgen allemaal om zo'n kleine he. Poeh dat gaan wij ook nog ervaren.
    Het is zo'n mooi poppetje, heb haar gezien op foto via mail. Echt een knap meisje. Hopelijk gaat het nu beter.

Succes met je laatste weekje verlof en het voorbereiden op je werk.

9. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Jela
    Nou meid je hebt de 37 weken gehaald!! Thuis bevallen kan ´doorgaan´ voor jou ;) SPANNEND!!
    Tja en wat betreft mezelf bang of sterk voelen.. Het gevoel is bij mij erg dubbel en wisselt nogal, het ene moment denk ik ach ik doe dat gewoon ´even´ en het andere moment slaat de angst toch wel toe hoor omdat het toch allemaal nieuw is en je natuurlijk nooit weet hoe het gaat.. En het thuis zijn valt me ook best wel tegen en zet je alleen maar meer aan het denken, ik merk wel dat het beter is voor me lichaam dat ik lekker verlof heb maar verder vind ik er nog niet veel aan :).. En hoe zit dat bij jou??

@Pumbaa
    Nou ik heb een begin gemaakt aan me tas dus hij is deels ingepakt :) ...
    Ook wel weer lekker he om weer aan het werk te gaan, alleen lijkt het me enorm lastig omdat je kleintje zich niet zo goed voelt om dan ´weg te gaan´ ... Ik hoop dat ze snel opknapt dat geeft ook wat meer rust!!

10. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herken wat je bedoeld, door zoveel vrije tijd ga je veel piekeren. Ik plan zoveel mogelijk, maar sinds een dag of 3 gaat dat niet meer. Kreeg gister zelfs harde buiken van een avondje visite.
    Joepie het thuisbevallingsseizoen is geopend! Mijn bad is binnen en gaan we zometeen op zetten.
    Wat niet kan, kan niet..maar ik ga er voor!

Hoe is het met de rest?

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hee meiden,

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik heb jullie verhalen gevolgd hoor. Wat gaat het nu snel voor Jela en Anoniempje!! Had dat nog niet echt in de gaten, maar binnen een paar weken zijn jullie kindjes er! Spannend hoor! Goed dat jullie alle voorbereidingen aan het treffen zijn, het kan zomaar komen:)
    Pumbaa, wat vervelend zeg dat je meisje zich zo lang niet lekker voelt. Wat zegt de huisarts er nou van? Is er een oorzaak voor gevonden? Ik hoop dat ze snel weer beter is.

Wij hebben deze week de babykamer afgemaakt en ik ben er helemaal blij mee. Gaan zo nog even naar de ikea om wat laatste spulletjes te kopen voor de aankleding. Ben nog in een heel andere fase dan jullie:)

Fijn weekend allemaal!

12. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Jeej, het gaat inderdaad snel zeg allemaal!! Alweer 37 weken onderweg, ongelooflijk he? Ikzelf ook al 33 weken! Weten jullie nog? Vorig jaar rond deze tijd zaten we iedere maand maar weer te hopen op een positieve test en nu zijn we allemaal al flink op weg om moeder te worden ;) Wat dat betreft mogen we echt niet klagen toch?

13. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klopt Lady! Inderdaad, wat gaat het hard! Leuk van je te horen hoe gaat het met je?

Tara die fase vond ik het fijnste en voelde me het meest energiek en gelukkig! Spullen inrichten en uitzoeken, geniet er van!

Mijn vent gaat vanavond voor de laatste keer op stap, aan de zuip....hij houdt zijn telefoon bij de hand. Tja....het kan zomaar gebeuren natuurlijk, ook al ben ik over 3 weken pas officieel uitgerekend.
    Heb liever dat ie nu nog gaat, dan straks als de kleine er is. Ik ga zelf ook graag op stap, mis dat wel echt hoor! Hoe is dat bij jullie?

14. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lady1985
    Het gaat inderdaad snel.. de tijd vliegt!! Vorig jaar waren we inderdaad flink aan het ´stressen´ met zijn allen wanneer we weer ongesteld waren geworden en nu zijn we er bijna :)
    Hopelijk is dit ook snel het geval voor kimmytje, kelien en joeysmama.. Iemand nog wat van hun gehoord hoe het is??

@ Tara
    Leuk he fijn met het kamertje bezig zijn en alles inrichten voor je kleintje!! Ik spiek elke dag even in het kamertje en vind het nog steeds erg onwerkelijk dat daar over een aantal weekjes een klein beebje ligt die helemaal afhankelijk is van mij en me vriend.. zo bijzonder, een kindje van ons samen :)..

@Jela
    Nou is het opzetten van het bad gelukt..? gekke vraag maar waar zet je zo´n ding neer?? Lijkt me best een groot ding toch of valt dat mee?? Wel bijzonder dat je zo wilt bevallen, ik zou er zelf niet aan moeten denken maar ben ook geen type voor in bad..
    En wat het uitgaan betreft.. tja we gaan nu een heel andere fase in en nou vond ik uitgaan op ze tijd wel leuk maar dit was bij ons niet wekelijks het geval en ik moet zeggen dat ik het ook niet echt mis.. Mijn vriend stopt deze week ook met drinken, vind ik toch een wat fijner idee.. moet er niet aan denken dat ´het´ begint en dat hij zowat in slaap valt door het ´teveel op hebben´ zeg maar haha :)

@pumbaa
    Nou hoe gaat het daar?!

15. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, de tijd vliegt!! Als ik vorig jaar had geweten dat ik nu al dik over de helft zou zijn, had ik me niet zo druk gemaakt:)
    Lady, hoe is het? Gaat alles goed met je?

Ik ga zelf ook graag uit, al was dat de laatste tijd sowieso al minder. Mijn vriend gaat eigenlijk nooit uit (soms naar een concert ofzo) en drinkt heel weinig. Vorige week ben ik nog uit geweest en natuurlijk Koninginnedag gevierd, maar ik merk al dat dat steeds lastiger wordt. Is toch weer een aanslag op je lichaam.

Jela, ik ben ook heel benieuwd naar je bad! Haha, ik zie mezelf daar ook echt niet in liggen. Ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren.

Anoniempje, ik loop nu echt de hele dag naar de babykamer. Kan daar zo een kwartier om me heen staan kijken, haha. Heerlijk wegdromen over dat kleine ventje wat daar straks in zijn bedje ligt!

Vandaag is het bij ons koopzondag, dus ik ga nog even de stad in voor lakentjes voor het ledikantje!

16. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is een blauw zwembadje, zo ziet het er uit. Staat bij ons op de slaapkamer, het badje is niet zo heel groot. Opblazen en klaar, stelt niet veel voor. Maar het is het onbekende, ik begrijp dat als je niets met een bad hebt, dat je daar ook niet in wilt, hihi..
    Ik heb er heel veel mee, lig er elke dag in, het ontspant mijn rug bij rugpijn. Ik lees er in, slaap er in en lig daar soms wel anderhalf uur in te weken, haha.
    Ik doe een bikinitopje aan met bevallen, vind dat wat netter voor de foto's en om nu in je nakie zo te gaan kreunen in dat bad is niks voor mij. Het is puur en alleen voor de pijnvermindering, schijnt echt te helpen.
    Het moet maar kunnen, is een gok, want in vruchtwater poepen en daar ga je al....

17. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Oh, ik lig ook bijna iedere dag in bad, heerlijk!!! Maar tijdens de bevalling lijkt het me lastig om nat te zijn en dan een beetje "gebonden" te zijn aan het bad. Ik wil (zolang het kan), rond kunnen lopen, verschillende houdingen aan kunnen nemen etc. Wanneer zou je dan in het bad moeten gaan zitten? Zodra de weeën beginnen of echt alleen op het einde?
    Fijn dat we allemaal kunnen kiezen wat het beste voor ons voelt! Ik krijg best veel reacties als ik vertel dat ik het liefste thuis wil bevallen. In mijn omgeving zou iedereen voor het ziekenhuis kiezen.

18. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat rond lopen trekt mij ook heel erg. Want liggen doet maar zeer nu al! Dat voelt tegen zwaartekracht in. Zodra weeen beginnen laat je bad vol lopen, duurt wel een half uur, het slimste is om bij 4 cm ontsluiting er in te gaan en het bevallen doe je ook daar in, hangend over de rand of hurkend, je lichaam is gewichtsloos in water waardoor het allemaal niet zo zwaar voelt. Schijnbaar...

Ik krijg ook allemaal reactie's om me heen ja, over risico van thuis bevallen.. Vroeger deed men niet anders. Als er iets aan de hand is dan ben je zo in ziekenhuis, als dat niet goed ingeschat kan worden thuis, dan was thuis bevallen wel verboden. Maar begrijp dat bijna iedereen ook gewoon pijnbestrijding bij de hand wil hebben bijvoorbeeld. Alleen het eerste gedeelte moet je toch echt thuis doen, dus je moet hoe dan ook met weeeen die auto in, dat vergeten veel mensen.

Beiden voor en nadelen.

19. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Tara
    Bij mij is het juist andersom.. ik heb vanaf het begin gezegt in het ziekenhuis te willen bevallen en veel mensen reageren met ´Maar waarom, thuis is zoveel knusser en je eigen plekje.. enz enz..´ Bij mij is het gewoon het gevoel dat mocht er iets zijn dat daar alles bij de hand is om het kleintje te helpen.. Maar goed net zoals Jela zegt je zal hoe dan ook met weeen in de auto moeten als je naar het ziekenhuis moet en daar nou wel of niet voor gekozen hebt! We zien het wel :) Vind het wel spannend allemaal..

@Jela
    Nou fijn dat je bad staat ;) .. Ik dacht dat het een enorm ding was maar zo te ´horen´ valt dat mee!! Ben erg benieuwd naar je ervaring straks na de bevalling :)
    Hoe gaat het met jou lichamelijk op dit moment? Voel je je ook zo ´lomp´?? Ik kan echt niet meer fatsoenlijk opstaan als ik in de bank zit haha en ga dan ook het liefst hoog zitten op een gewone stoel.. en uit bed komen is ook zoiets, alleen het draaien van de een naar de andere zij gaat al lastig laat staan eruit komen! En die enorme druk de hele dag door in vooral me onderbuik is soms echt niet fijn, het hoort erbij denk ik dan maar maar belemmerd me overal mee.. Ik kan ook niet veel meer doen, als ik bijv de badkamer heb schoongemaakt moet ik daarna echt gaan zitten zoveel last van me buik heb ik dan :(..
    Zou makkelijk zijn als we wisten wanneer de kleintjes komen :) Kunnen we er ons op instellen haha en hoef ik me niet steeds druk te maken als ik ergens heen ga ´Het zal toch niet nu..´ of het idee alleen al dat je in de supermakrt staat en je vliezen zullen breken :) denk jij hier ook wel eens over na of denk ik gewoon teveel :(:(?? HIHI :)

20. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Hoiii!! Met mij gaat het goed hoor. Sinds ik gestopt ben met werken gaat het ook veeeel beter met de bekkeninstabiliteit dus dat was echt 1 van mijn beste beslissingen de afgelopen tijd ;) Vanmiddag weer naar de therapie dus ik ben benieuwd.

@Jela, wat goed dat je het bad al hebt staan. Ben echt ontzettend benieuwd hoe het je gaat bevallen (goh, wat een dubbel woord, hihi) dus je moet het hier wel even laten weten he! ;)

@Tara, fijn zeg, dat je al zo ver bent met het kamertje. Wij hadden het ook allemaal heel snel op orde. Nu nog wat kleine laatste dingetjes, maar in principe zijn we er helemaal klaar voor. Ik loop ook iedere dag wel even het kamertje in... Kan niet wachten tot het zover is!

Ik moet zeggen dat ik het uitgaan eigenlijk ook best wel mis. Ik ging ook regelmatig met mijn vriendinnetjes naar de kroeg of iets dergelijks, maar heb daar nu totaal geen zin meer in. Ook omdat ik weet dat ik daarna een paar dagen nodig heb om bij te tanken! Af en toe voel ik me echt een oud vrouwtje, haha.

Deel Deze Pagina