Inderdaad anoniempje, ik heb ook zo'n lichamelijke druk, soms is het een paar uurtjes minder, en vooral met zitten/liggen en opstaan inderdaad. 's Nachts heb ik het echt vooral heel de nacht, net of ik tegen de zwaartekracht in, lig te slapen. Niet fijn, pijnlijk zelfs. Het idee dat het nog een paar weken kan duren maakt me bang, zou het wel echt fijn vinden als het deze week of hoogstens volgende week op gang komt. Meestal breken die vliezen in rust, dus ochtend of nacht of bij middagdutje. Dus heel erg bang voor in de supermarkt ben ik niet, maar het zal toch onverwachts gebeuren, hihi en voor je het weet is je zitting van je auto naar de knoppe. Zeiltje wel al in je bed leggen hoor! Want ik had dat dus nog niet met 36 weken, en het bloedverlies van vorige week, zo onverwacht drong door tot in het matras.. Badkamer poetsen gaat ook echt niet meer, althans niet in tempo en met bukken enzo. Daarna harde buiken is echt niet fijn, die dingen moet je aan anderen over gaan laten, wordt met de dag erger....althans hier. Lady fijn dat het met je bekken zoveel beter gaat, althans de goede kant op. Wat een verschil dan met werken of niet werken he! Fijn!! Het badje is niet zo groot, google maar eens op youtube naar water births. Dan kun je ze zien, en zie je ook de bevallingen. Sommige zien er heel alternatief uit, sommige heel gewoon. Ik ben ook maar gewoon, maar wel een type die verder durft te kijken dan het 'normale' zeg maar, dus als men beweert dat een badbevalling de kans op uitscheuren aanzienlijk verkleint en ervoor zorgt dat je in bad minder pijn hebt, dan sta ik daar wat sneller open voor dan een gemiddeld persoon...hihi en regel ik het gewoon.
@Jela, jeej, heb er helemaal overheen gelezen dat je in het ziekenhuis hebt gelegen. Wat slecht van mij zeg! Hoe gaat het nu met je???
Zomaar eventjes hoor lady, helemaal niet erg dat je er overheen leest. Ik overzie alle verhalen soms ook niet joh! Gaat goed hoor, rustig hier. Doe wel rustiger aan uit angst weer bloed te verliezen, dat wel. Dankjewel
Pff even bij proberen te lezen hier hoor. @ jela, naar het ziekenhuis geweest zie ik!! Jullie zullen wel behoorlijk verschoten zijn zeg....rustig aan nu, laat het allemaal maar even op zijn beloop, jullie kleintje is het belangrijkste nu (samen met jezelf natuurlijk ) @ lady, geen spijt dus van je beslissing? Fijn, dat geeft je ook iets meer rust waarschijnlijk! Het word voor jullie allemaal steeds spannender! Echt zo leuk om te lezen. Ow en over de vliezen die breken, de meeste bevallingen beginnen gewoon met de weeën heb ik mezelf laten vertellen dus dan heb je nog tijd zat om terug naar huis te gaan Hier is het doffe ellende, begon naar het laatste ziek zijn van F. Had haar net opgehoogd in de voeding omdat ze honger bleef houden, dat deed ze een week goed en toen begon ze steeds slechter te eten. Afgelopen weekend at ze met moeite nog een half flesje op en maandag weigerde ze de ochtendfles compleet. Ik de huisarts gebeld, werd eerst afgescheept, ben toen behoorlijk nijdig geworden en mocht toen wel ff komen. Krijg ik daar te horen, ach ze heeft een dagje minder honger dat maakt niet uit je bent een overbezorgde moeder ik vals natuurlijk, ik bedoel het is geen dagje wat minder honger hoor! Ik gezegd dat ik het gevoel had dat ze ergens pijn heeft maar dat kon niet, moederinstinct moet je ontwikkelen dat heb je niet meteen dus ik kon dat gevoel niet hebben. Ik was er zo klaar mee dat F heb gepakt en naar huis ben gereden. Daar werd mijn vriend zo boos hierom en die heeft het CB gebeld. Deze vertelde dat het echt niet normaal was dat een kindje zo weinig eet. De huisarts werd gebeld met een verzoek om nexium tegen de reflux en vanmiddag moet ik haar laten zien om te kijken of ze voldoende gegroeid is. Spannend hoor!!
@Jela Nou ons bed staat inmiddels op klossen en zal inderdaad dat zeiltje er ook maar eens inleggen!! You never know Heb even gekeken op google en je hebt inderdaad heel veel verschillende baden! Ben benieuwd naar je ervaring.. we wachten af @Lady1985 Nou fijn te horen dat het de juiste beslissing is geweest voor je! Hoe ging je therapie gister? @Pumbaa Wat ontzettend naar te moeten lezen dat het nog niet goed gaat met je kleintje! Het houdt nu toch al best lang aan.. Ik hoop echt voor je dat ze snel opknapt en dat je je iets minder zorgen hoeft te maken!!
Jela, ik had ook helemaal niet gereageerd op je ziekenhuis verhaal.... wat ben ik een slechte forumvriendin Fijn dat het nu goed gaat. Begrijp dat je nog een beetje angstig bent. Doe maar rustig aan! Lady, goed dat je toen toch besloten hebt te stoppen met werken. Nu kun je gewoon je rust nemen. Hoe was therapie? Pumbaa, wat een rare huisarts!! Voel je je daar nog wel bij op je gemak? Ik zou misschien wel een andere huisarts zoeken als je zo niet serieus genomen wordt... Goed dat het CB zich ermee heeft bemoeid. Was F voldoende gegroeid? Ik ontdek net dat ik vanavond mijn eerste zwangerschapscursus heb!! Helemaal vergeten in mijn agenda te zetten, dom dom. Ben erg benieuwd. Gelukkig heb ik net even geslapen zodat ik nog wat energie heb. Volgen jullie zo'n cursus? Ik weet helemaal niet of het voor mij is, maar ik hoop vooral leuke meiden uit de buurt te ontmoeten. xx
@Tara Nou hoe was je cursus? Ik heb ook lang getwijfeld of ik er een zou volgen, had altijd het idee dat je dan in zo´n groepje een beetje voor je uit zit te puffen haha maar ben achteraf blij dat ik het gedaan heb!! We hadden een leuk clubje meiden en het was ook terwijl je ademhalingsoefeningen ed leert waaraan je tijdens de bevalling vast wat hebt, ook gewoon gezellig om met allerlei meiden te zijn die ook zwanger zijn mijn cursus zit er al 2 weken op en de eersten zijn al bevallen!! Hier gaat het verder zijn gangetje.. krijg steeds meer last van het drukkende gevoel in mijn onderbuik en had gisteravond een ontzettend ongesteldheidsgevoel in me onderbuik en rug.. Dat heb ik echt al weken niet meer gehad. Voortekenen ?? Hihi.. bij elk pijntje denk je nu wat!! Ben nu bijna 37 weken dus kleintje moet nog wel eventjes blijven zitten Fijne dag allemaal.. hopelijk wordt het vandaag nog een beetje zonnig!!
Vond het een beetje tegenvallen eerlijk gezegd.... Vond de cursusleidster helemaal niet enthousiast en er zitten veel meiden van rond de 35+ in de groep. Maakt op zich niet uit natuurlijk, maar kreeg het idee dat zij wat serieuzer in het leven staan (hmmm, kan het niet zo goed verwoorden merk ik, maar er was in ieder geval niet direct een klik). Maar wat wel heel leuk was, was dat er een meisje in de groep zat die ik van vroeger nog via via ken. Zij komt ook uit een dorp bij mijn geboortedorp in de buurt en is ook naar Nijmegen verhuisd. Heb meteen leuk met haar gepraat en dat klikte heel goed!! En er zat nog een meisje van onze leeftijd in de groep die erg leuk overkwam, dus wie weet kunnen we wel met zu'n drietjes contact houden. Lijkt mij gewoon erg leuk om hier in de stad ook meiden te hebben die in dezelfde situatie zitten. Verder ben ik benieuwd naar de inhoud van de cursus. We hebben gisteren alleen onszelf voorgesteld en een oefening voor de bekkenbodemspieren gedaan. En de cursusleidster vertelde nog even dat het echt heel slecht was om te snoepen tijdens je zwangerschap, dus we gingen allemaal met een schuldgevoel naar huis, haha. Beetje vreemd... Anoniempje, ik hoop dat je kleintje nog even goed blijft zitten. Nog even verder doorgroeien in mama's buik. Ik kan me voorstellen dat je nu bij ieder pijntje denkt, zou het? Hou ons op de hoogte! Ik ben vandaag niet naar werk gegaan. Heb weer zo'n last van mijn heup. Het was even minder, maar de laatste dagen is het weer helemaal terug. gisteren de VK proberen te bellen, maar voor niet-dringende vragen kun je maar een half uur per dag bellen en dan zijn ze telkens in gesprek. Heb net dus maar een mail gestuurd. Ben benieuwd of ik naar de fysio moet ofzo. De pijn is nog wel te handelen, maar ik kan er gewoon niet door slapen. Vannacht een kussen tussen mijn benen gelegd, dat gaf wel wat verlichting. xx
Lady, dat weet ik eigenlijk niet zeker. Het zit wel echt aan de buitenkant van mijn been. Je bekken zit toch aan de binnenkant? Heb nog niks gehoord van de VK Hoop vannacht wat te kunnen slapen....
Wat een teleurstelling van je cursus Tara! Jammer! Misschien draait het nog wat bij, het is onwennig in het begin en ik dacht ook van mijn Yoga wat een saaie meiden, ze kletsen niet. Maar dat kwam na een aantal lessen flink op gang. Inmiddels zijn er daar 5 van bevallen, ik ben de volgende... Eentje binnen 2 uur, de andere 4 binnen 4 uurtjes. Volgens onze Yoga lerares heeft zij dit altijd met haar leerlingen, dat ze allemaal een vlotte bevalling hebben...ach ik ga daar natuurlijk volledig in geloven dat begrijp je wel! Je bekken weet ik niet of dat binnen of buitenkant is. Hoe voel je jezelf nu? Heel lastig is het he? Pijn is zo vervelend, zacht uitgedrukt. De nachten hier zijn slopend. Om het half uur wakker om te draaien wat erg zeer doet. Rugpijn, zere voeten en knieën, noem maar op. Wat een gedoe, laat die kleine echt maar komen. 38 weken vandaag. Kom maar op! liefs
Jela, ik denk ook dat de cursus nog wat onwennig was en dat ik er uiteindelijk best wat aan zal hebben. Wat toevallig dat die meiden van yoga zo snel bevallen. Zet je toch aan het denken he. Dus die cursus bevalt je wel? Pfff, het wordt zwaar voor jou zeg. Nog een paar weekjes (max). Zet hem op!! De pijn is bij mij weer te handelen momenteel. Wordt volgende week gebeld door de fysio voor een afspraak. Heb nu alleen weer een nieuw kwaaltje.... Ben donderdag en vrijdag behoorlijk duizelig geweest. Vooral als ik me omdraaide in bed, dan leek het alsof de hele kamer mee draaide. Heb van nature al een wat lage bloeddruk, dus denk zelf dat het daaraan ligt. Het is nu weer weg. Ook maar weer even aankijken. Hoe is het met de andere meiden? Allemaal een fijn weekend, het zonnetje schijnt!
@Tara, buitenkant zou best wel kunnen hoor. Heb het zelf trouwens wel aan de binnenkant en in de rug, maar het bekken loopt helemaal rond! Fijn dat je naar de fysio moet, dan weet je het in ieder geval zeker. En wat betreft die duizeligheid, dat heb ik ook! En ook precies wat je omschrijft, bij het draaien in bed. Erg irritant en best wel eng soms. Het helpt dan om even wat zouts te eten zoals een dropje of zo.
Dat duizelig zijn ken ik niet, lijkt me ook eng ja. Goed uitkijken, ook met warm douchen enzo! Yoga bevalt me wel, maar heb het nu wel gezien daar hihi. Komen nieuwe bij, het vertrouwde clubje ismbevallen, volgende ben ik. Fijne dag
He allemaal Nou leuke eerste ´moederdag´ gehad?? Zijn natuurlijk nog niet helemaal zover maar ik vond het toch al bijzonder Hier nu ook echt aan het aftellen.. aankomende vrijdag 38 weken en van mij mag het dan ook wel komen! Het idee dat het nog zomaar tot 42 kan duren kan me wel wat zenuwachtig maken hoor, weet niet of ik dat vol zou houden Ik slaap zooooo slecht, ong 3 uur per nacht en als ik geluk heb iets meer.. Kan me geen houding vinden en moet constant plassen pfff.. En dan het draaien, dat is pas een opgave, dan doet me buik van onderen echt pijn! Overdag nog van alles doen lukt me ook niet meer.. Me vriend is echt een schat en doet echt veel om het mij uit handen te nemen maar ik wil me voor mijn gevoel dan niet laten kennen en doe dan overdag als hij werken is toch ook wel van alles en dan merk ik dat dat soms toch net te gek gaat terwijl je normaal bij wijze van een marathon liep en dan nog energie over had.. Als ik nu boodschappen gedaan heb moet ik na het weg pakken ervan gewoon even bijtanken omdat mijn buik en rug dan zo zeer doen.. Maar goed, weer even geklaagd Lijkt wel of ik niet anders kan terwijl ik zoveel zin heb om dat kleintje eindelijk vast te houden maar kan me gewoon niet meer goed voorstellen hoe het was zonder die klachten en wil me eigen lichaam weer graag terug.. Ben behoorlijk gegroeid, ik weet dat het erbij hoort maar ik hou zoooveel vocht vast op moment en geen lichaamsbeweging helpt er ook al weeeken niet aan mee om niet aan te komen zeg maar dus zal blij zjin dat ik straks lekker weer naar de sportschool kan om het er weer af te trainen.. Mis dat best wel Nou meiden, proberen te genieten vandaag want de zon schijnt (hier tenminste..!) Wordt eens tijd dat het mooie weer blijft! groetjes
Pff ff snel een reactie. Vandaag mijn eerste werkdag gehad en ben helemaal op nu. F is vanmiddag naar het CB gemogen met mijn vriend. Reageerde goed op de nexium dus het advies was daar mee door te gaan. Verder was ze heel goed gegroeid. Ze heeft meteen haar tweede sessie entingen gehad. Morgen lees ik alles weer ff bij, voor nu ga ik eten en dan met de beentjes omhoog!!
Anoniempje je hele verhaal komt me zo bekend voor, heb hier precies hetzelfde! Erg rot die nachten! Pijnlijk he! Vanmorgen werd ik wat grieperig wakker en extreme honger, dus om half 5 mijn bed uit, eten en daarna ontlasting (sorry).. Ik dacht het gaat beginnen, maar helaas.. Pumbaa fijn dat het goed gaat met je meisje, hoe heb jeje werkdag ervaren?
Het is nu drie uur in de nacht, heb zo'n last met liggen van buik en rug dat het niet meer zinvol is om op bed te blijven en mezelf te kwellen. Onder de douche gezeten op de grond met de straal op mijn rug, parecetamol genomen en zit nu beneden op de bank. Accepteren spreek ik mezelf steeds in, wat een opgave is dit. Het schiet de afgelopen maanden met regelmaat door mijn hoofd dat ik niet een tweede keer zwanger meer wil zijn. Wie herkent dit? Ik ervaar het toch zo erg als een last! Verlang naar mijn kindje, maar ook net zo erg naar mijn oude ik. Liefs
Oh Jela en Anoniempje, ik leef met jullie mee! Kan er me nu nog weinig bij voorstellen omdat het allemaal redelijk goed gaat. Maar kan me indenken als het zo'n opgave wordt, dat je dan alleen nog maar wil dat het voorbij is en dat je je kindje in je armen kunt sluiten. Jela, dat gevoel van dat je geen tweede keer zwanger wilt zijn herken ik wel een beetje van die periode dat ik zo extreem misselijk was. Maar daarna was dat gevoel ook weer direct weg. Ik hoop dat zodra je kindje er is, je alles weer een beetje kan vergeten en voluit kunt genieten. Het duurt nu niet meer lang!!!! Pumbaa, goed om te lezen dat het weer goed gaat met F. Veel succes weer met werken! Ik ga vrijdag naar de fysio. Nog even een vraagje over een ander onderwerp. Gisteren is ons geregistreerd partnerschap gesloten. Ik heb de achternaam van mijn vriend aangenomen. Maar moet ik dit nu nog ergens door gaan geven? Heb eigenlijk helemaal geen info hierover gekregen. Heb ook niks op papier gehad waarop staat dat we nu officieel partners zijn. Hoe ging dat bij jullie?
@Jela O meis ik snap echt precies wat je bedoeld.. die nachten zijn hier ook vreselijk en daardoor is overdag ook slopend want ik heb geen energie omdat ik gewoon niet uitgerust ben zeg maar.. Ik heb .. en vond dit best erg te zeggen tegen mijn vriend .. afgelopen weken ook meerdere keren gezegt dat ik er eerlijk gezegt nu al geen tweede keer aan moet denken om dit mee te maken!! Hoe bijzonder het ook is, en de schopjes binnenin mijn buik, ik zal blij zijn als ik me kleintje straks in me armen heb en dan weer naar me eigen lichaam toe kan werken zeg maar.. Ik weet niet eens meer hoe het is om gewoon op te kunnen staan of gewoon te lopen zonder pijn. Begrijp me niet verkeerd, en dat zal jij ook bedoelen, ik ben erg blij met de zwangerschap maar al die kwaaltjes maken het er gewoon niet makkelijker op! En tuurlijk als het ons in de toekomst gegunt is zouden wij graag een tweede willen maar ik snap precies wat je bedoeld met dat je daar nu niet aan moet denken! Nou meid, het duurt voor ons nu niet lang meer.. @Tara Fijn te lezen dat het bij jou allemaal goed gaat!! Hopelijk blijft dit zo ook later in de zwangerschap! Over dat geregistreerd partnerschap, wij kregen de papieren mee van het gemeentehuis en dat was het geloof ik.. ik heb nergens verder iets doorgegeven! Enige tip wat ik kreeg van de VK was dat ik mijn ponskaartje voor het ziekenhuis moest laten aanpassen omdat daar mijn meisjesnaam nog opstond .. om verwarring te voorkomen of zo dus dat heb ik toen gelijk gedaan en verder heb ik afgelopen weken gewoon zo nu en dan als ik ergens kwam en me naam was daar nog niet veranderd het doorgegeven en zo komt dat vanzelf