gestopt met de pil op 11 maart 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ristoskatje, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hahahah zouden wel kunnen doen inderdaad. Maar moet zeggen dat ik niet zo van het roze ben!!! ;)

2. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje wel meiden.. En Tara mijn geheim, goed puffen, die gym heeft voor mij echt goed gedaan!! En proberen rustig te blijven voor zover dat lukt

Voor de naam stuur maar een PB :) Wil hem nier hierop zetten
    xxx

3. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd anoniempje!!!! Wauw!!! Super!!!!
    Leuk!!!

Inderdaad tara die van jou krijgt een harem hahaha
    Lady jij weet het nog niet he?

Kelien gaat ie meid?

Pumbaaa niet van het roze? Hier is het een barbiehuis aan spullen en kleding haha

Tips nodig, focussen, goed pffen in het ritme blijven. Tijdens pauzes bewust nadenken om je spieren te ontspannen, je slap te maken. Ontspannen dus, mensen hebben een hekel aan dat woord, want hoe doe je dat tijdens zoiets heftigs, maar het kan wel! Het kan alleen als je niet bang bent. Gelooft in de natuur, je lichaam die kan dit gewoon, demk naar beneden, als je je mond ontspant, ontspant je bekkenbodemspier en doet het minder pijn.
    Focussen en ademen, in het ritme van je verloskundige. En daar gaat mijn water overtuiging weer: ga in de douche of bad, warme straal op je buik! Of rug! Het verzacht, heb het letterlijk gevoeld toen ik paar keer er uit moest om te kijken, was pijn feller dan gewoon in water.

Bevallen durf ik zo weer, een zwangerschap durf ik niet meer, ik vond dat vele ziek zijn erger, dan die paar uur heftigheid.
    Het is voor iedereen anders, mein meisje was er binnen 4 uur, dus kan me voorstellen dat het dan uitputting om de hoek komt kijken en het pijner doet door je eigen onrust.

Liefss

4. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een stomme spelfout trouwens, ik typ mein meisje, ipv mijn, oopsssss

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    goeie tips Jela. Ik denk dat ik daar zeker wat mee kan. Kan me altijd erg goed ontspannen en heb (momenteel) helemaal geen angst voor wat komen gaat. Hoop dat ik er ook zo "zen" in kan staan.
    Die 4 uur, vanaf welk moment tel je dan?

6. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    dames sorry voor mijn late reactie maar was een weekendje weg. jela en anoniempje gefeliciteerd met jullie dochters.
    super een echte meidenclub hier. de namen zou ik ook wel graag via pb willen weten. geniet er maar lekker van, en laat jullie maar lekker laten verwennen.
    en jela over je onderwater bevalling zou ik graag meer willen weten. het lijkt mij wel wat voor als het zover mag zijn.

7. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Anoniempje, GEFELICITEERD!!!! Wat leuk!!! En wat fijn dat jouw bevalling ook zo goed is verlopen! Dat geeft de burger moed, haha ;) Fijn te horen dat het allemaal goed gaat met je kersverse dochtertje. Geniet ervan!
    Haha, ik weet nog niet wat het bij ons gaat worden maar ik denk al vanaf het begin af aan een jongetje. Dus Tara, wie weet sta je er straks wel niet helemaal alleen voor :p

8. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Ik dacht je telt vanaf vliezen beken, of vanaf dat je buikpijn krijgt. Maar verloskundige tellen vanaf 2cm ontsluiting, dus als je menstruatiepijn, in ritme en golfbewegingen komen leek wel. Vanaf toen heeft het 3 uur en drie kwartier geduurd, ik zeg gewoon 4 uur.
    Fijn dat je wat met mijn ervaringuitlegje wat kunt, inderdaad jezelf zweverig maken...hihi

Weet iemand hoe het is met kimmytje?

9. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Als ik bij mij kijk vanaf de 2 cm ontsluiting heeft het 6 uurtjes geduurd, vanaf de eerste wee 8 uurtjes. Het zijn hier dus tot nu toe allemaal snelle bevallingen geweest, en wel toeval dat het bij Jela en Anoniempje begon met het breken van de vliezen want als je al de verhalen moet geloven gebeurd dat toch niet zo vaak!!

Hier heb ik gisteren een andere fles gehaald. Mijn meisje is behoorlijk aan het vervelen met de fles, daarbij drinkt ze nog steeds heel slecht, zit nog steeds met twee 135 flessen ertussen terwijl ze officieel alle vijf de flessen zeker op 165 zou moeten zitten en volgens mij zelfs al een tree hoger, ach ze zal wel een kleine eter zijn, net als mama ;)

10. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad pumbaa, zoals mijn vent zegt: het zijn geen machines, de een eet nu eenmaal meer of minder dan de ander! Vertroue op je instinct!

Hoe is het met de rest?
    Hier goed, rustig aan, mijn meisje drinkt goed en krampjes heeft ze nauwelijks, wat een bofkonten zijn we. 's nachts slaapt ze al wel eens door, hopelijk blijft dit zo!

11. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    He allemaal

Nou hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het goed..
    Ben wel erg moe, zoooveel visite gehad afgelopen dagen en iedereen blijft maar plakken haha.. Maar snachts moet er wel gewoon gevoed worden, maar ja komt ook wel weer goed!!
    Me meisje doet het erg goed en is erg tevreden en dat is het belangrijkste.. Kan soms echt wel een uur achter elkaar naar dr blijven kijken, zo schattig en bijzonder! Onwerkelijk ook nog een beetje..
    Met mijn onderrug gaat het minder goed maar ja dit zal gewoon tijd nodig hebben, ben bij de fysio geweest en die zegt ook dat dit nog wel weken kan duren :( Maar ja, ik weet wat ik ervoor terug heb! :)

Nou lady1985 jij bent de volgende.. Spannend meid, ben erg benieuwd of je een jongen of meisje krijgt en of de kleine van Tara inderdaad de Koning van dit forum wordt ;)

Kelien, hoe gaat het met jou??
    xxx

12. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    meiden, hoe is het met jullie?? Alles goed met jullie dochters? Zo leuk dat jullie nu mama's zijn:)

Ik zit vandaag een week thuis. Moet er nog een beetje aan wennen. Weet nog niet zo goed wat ik met mijn tijd moet doen. Met mijn heupen gaat het niet zo goed:( Overdag gaat het prima, maar heb 's nachts echt pijn. Fysio vind ik maar vaag en heb niet het gevoel dat ik daar wat aan heb. Gisteren weer naar het hartje van onze knul mogen luisteren, hij doet het prima:)

xx

13. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Tara
    Hier alles goed.. de kleine meid doet het prima, gister hebben we haar gewogen op het bureau en ze was goed gegroeid!! :)
    Met mijn rug gaat het minder maar dat zal tijd nodig hebben..

Wat balen dat jij ook klachten hebt, en zo last van je heupen! Doe mooi rustig aan..!! Fijn dat je mannetje het ook zo goed doet, altijd fijn vond ik die controles om even het hartje te horen :D

14. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tara heel vervelend, vooral de nachten zijn dan pittig he! Dan wil je graag slapen maar heb je juist last. Heel irritant! Sterkte! Rustig aan! Als het mooi weer is, scheelt het wel om je tijd lekker in te vullen. Deze regen is maar niks he! Hopelijk snel het zonnetje, dan kun je buiten zitten met een boekje, en factor 30 op je snoetje, want pigmentvlekken zijn niet leuk :(

Anoniempje, irritant dat je zoveel last hebt van je rug! Warme kruik helpt dat? Bijna geen tijd voor he?
    Hier doet mijn dochter het ook goed. Ze huilt alleen als ze krampjes heeft, dat is 2 x een half uurtje op een dag, mogen niet klagen dus. 's Nachts tuft ze al een beetje door, vannacht van 1 tot half 8 geslapen. De nacht er voor van 24.00 tot 5.00, op zich ook lekker.

Met mij gaat het steeds beter, heb direct na de bevalling in de avonden het huishouden opgepakt. Ben daardoor overbelast geraakt en heb afgelopen 2 weken op bed en de bank door moeten brengen. Er is extra kraamzorg geweest en ook ouders hebben geholpen. Wat een gedoe zeg. Visite steeds af moeten bellen, en dan ook nog die pokke regen.
    Nu weer ter been, ben inwendig onderzocht en het wijst op overbelasting/kneuzing van onder.
    Wie gaat er nu ook het huishouden doen op dag 2 en 3?! Je hoort in bed te liggen, maar dat wist ik niet. Ik dacht ach...dat is pure luxe hier in Nederland, 8 dagen kraamhulp nergens voor nodig.
    OOPSS :(

Uitkijken toekomstige moeders rustig aan.

Kelien hoe gaat het met je?
    Weet iemand hoe het met Kimmytje is?
    Joeysmama is volledig verdwenen he? Of heeft iemand haar op facebook of iets dergelijks?

Lady hoe gaat ie?

15. Lady1985

Oh wat is het toch fijn om zwanger te zijn ;) Maar nu even niet... Pff, heb al een paar nachten moeite met slapen maar vandaag spant toch wel echt de kroon... Ben al vanaf 2 uur wakker en maar aan het woelen en draaien. Kan echt mijn houding niet meer vinden in bed. Daarom er maar even uit gegaan en kijken of ik zo de slaap weer kan vatten. Daar bovenop ook nog eens flink verkouden waardoor mijn neus verstopt zit en ik voor mijn gevoel niet genoeg lucht krijg wanneer ik in bed lig. Grrr.... Erg irritant! Zo, moest even mijn hart luchten ;)

16. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jela
    Wat fijn dat de nachten al zo mooi gaan bij jou! Op zich mag ik ook niet klagen hoor.. meestal een keer per nacht komt ze voor de voeding! Verder een heel tevreden meisje!
    Je verhaal klinkt me bekend.. ik was gelijk de dag na de bevalling alweer beneden, de kraamhulp stuurde me zo beetje weer naar boven want was toch niet de bedoeling dat ik iets ging doen want ik moest rusten! Maar zodra zij weg was pakte ik toch bepaalde dingen op want ik voelde me super.. maar ik merk dat ik nu af knap, heb afgelopen tijd zoveel visite gehad, en erge last van me rug en waarschijnlijk toch teveel gedaan en dat breekt me nu op :):(
    tips voor de nog zwangeren.... doe het rustig aan na de bevalling!!!

@Lady1985
    Vervelend he die slechte nachtrust.. die lastige dikke buik wat in de weg zit haha!! nog een paar weekjes meid!! ;) Dan heb jij je kleintje ook in je armen :)

17. Lady1985

Pfff, ik heb het nu echt wel gehad hoor... Het liefst zou ik um nu direct zelf gaan halen, haha. Hadden jullie op het laatst ook zoveel last van jullie buik? Bedoel dan niet alleen tijdens het slapen, maar ook gewoon overdag?

18. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lady inderdaad ik vond het ook zo klote op het einde, gewoon ook zo duf en suf, helemaal gefocust op de bevalling.
    Echt buikpijn had ik niet, meer soort irritant gevoel wat je 's nachts ook hebt ja. Veel wakker, om het half uur maar weer uit bed.
    Nou lady wie weet is ie er wel over een week, ik ben met 39 weken en 2 dagen bevallen....

Tara hoe gaat ie?

19. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hee!!

Sorry, even niks laten horen. Hier gaat alles zijn gangetje! Weer wat minder last van mijn heupen, dus dat is fijn. Verder verveel ik me soms een beetje en duren de dagen wel lang... Maar ik geniet ook wel volop en voel me eigenlijk verder heel goed.

Jela en Anoniempje, ik heb net bij de zwangerschapscursus nog gehoord hoe belangrijk het is dat je, in ieder geval de eerste vier dagen, gewoon niks moet doen. Alleen focussen op je herstel en je lichaam alle tijd en energie geven hiervoor. Ga me daar na jullie verhalen gelezen te hebben ook wel echt aan houden denk ik. Laat de rest maar even voor mij zorgen, daarna word ik wel weer de perfecte huisvrouw:)

Lady, ik leef met je mee meid. Voor jou is het nu het zwaarst. Nog even volhouden en denk maar vooral aan wat je er zo voor terug krijgt! Hopelijk mag hij of zij nu snel komen!!

Pumbaa en Kelien, hoe is het met jullie?

xx

20. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lady1985
    Nou meis.. ikweet niet hoe jou buikpijn voelt maar ik herken het zeker!! Ik heb dit echt weken lang gehad, een pijnlijk, zwaar gevoel zo ervaarde ik het.. Maar zodra me meisje geboren was, was dat gevoel weg, heel appart
    Nog even volhouden.. Makkelijk gezegd ik weet het maar het kan niet anders, mijn meisje is geboren met 38 weken en 6 dagen dus misschien heb jij dat ´geluk´ ook! Het kan zomaar ineens heel snel gaan :)

@Tara
    Wat fijn dat je heupen wat minder pijn doen! Al die kwaaltjes is sowieso niet prettig :(
    De eerste weken van mijn verlof duurden de dagen ook super lang maar nu mijn meisje er is vliegt de tijd.. ik snap soms niet waar de uren blijven!! Geniet er nog maar even van ;)

@Jela
    Nou hoe gaat jou herstel nu een paar weekjes na de bevalling? Ik voel me behalve de rugpijn nog steeds goed.. Wel met vlagen erg moe maar dat komt vooral door de nachtrust die ik toch wel mis nu, maar ik klaag zeker niet want me meisje doet het super goed en dat is me veel belangrijker :) Hoe gaat het met jou dochterje??

En hoe gaat het met de rest??

Deel Deze Pagina