Wat fijn Jela dat het nu zo goed gaat met je meisje!! Hopelijk blijft dat nu zo Ik ga straks 24uur werken .. ik deed ruim 37 uur maar dat is nu met een kleintje erbij veel te veel, lijkt me wel een hele verandering ineens toch veel minder te werken.. maar die overige uurtjes kan ik nu beter besteden.....Genieten van me mooie meisje Waar gaat jou kleintje heen Jela als jij werkt? Hebben jullie dat ook dat je soms een heele tijd naar je kleintje kunt kijken en ineens beseffen dat het allemaal wel heel bijzonder is! Ik wel, en moet er ook nog niet aan denken weer aan het werk te gaan. Ik probeer zoveel mogelijk te genieten nu want de tijd gaat zo snel, ontzettend zeg!
Jela, wat fijn dat het zo goed gaat met jullie kleintje Ik heb ook goede verhalen gehoord over de Dr. Brown fles. Ons ventje drinkt zijn fles ontzettend snel leeg en ons wordt ook geadviseerd om de Dr. Brown fles te kopen. Ben benieuwd of dat gaat helpen! Hier gaat het verder helemaal super! M. is een ontzettend rustig en ontspannen mannetje en we hebben er haast niets mee te doen. 's Nachts wordt hij maar 1x wakker omdat hij honger heeft om daarna weer te slapen tot ongeveer half 8. Heerlijk! We genieten echt ontzettend van hem en kan me nu al niet meer voorstellen dat hij er niet zou zijn. Raar hoe snel je gehecht raakt aan zo'n kleintje. Net wat je zegt anoniempje, ik heb dat ook dat ik af en toe denk hoe bijzonder het allemaal wel niet is. Denk dan ook terug aan de tijd waarin we probeerden zwanger te worden en nu ineens ben ik gewoon moeder!! Heel bizar, maar o zo geweldig!!!! Ik blijf nog even lekker op die roze (of blauwe ) wolk zweven...
Wat een positieve verhalen allemaal!! Super leuk om te lezen! Dat geeft moed Ik begrijp dat jullie allemaal kunstvoeding geven? Ik wil zelf graag borstvoeding gaan geven, ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik wil straks ook graag 24 uur werken, maar moet dus weer opnieuw opzoek naar werk na mijn verlof. Hoop dat ik terug kan komen bij mijn oude werkgever, maar het is nog onzeker of er uren beschikbaar zijn. Lijkt me wel fijn Jela, zo'n lange diensten maken, dan heb je direct veel uren gemaakt en heb je toch ook veel tijd thuis.
Fijn Lady dat het ook met jou kleine man zo goed gaat! Tot nu toe veel positieve verhalen inderdaad.. Super leuk toch! Tara.. wat vervelend zeg dat je na je verlof op zoek moet naar ander werk! Zit je nu of straks na je verlof zonder inkomen? Dat zou het nog lastiger maken!? Ik geef inderdaad flesvoeding, heb geen bv geprobeerd.. klinkt stom maar het is niks voor mij en me meisje doet het super goed
Vraagje voor iedereen die hier al bevallen is.. (voor Lady denk ik nog wat kort dag hihi) Maar in hoeverre kunnen jullie je oude kleren alweer aan en zijn jullie kilo´s kwijt? Natuurlijk geen idee hoe jullie er zwanger (en daarvoor) uitzagen maar hier valt het enorm tegen, kan bij lange na me oude kleren niet aan Ik was voor me zwangerschap absoluut niet dik, probeerde goed op me lijn te letten en sporten.. gewoon normaal postuur en ben tijdens me zwangerschap ruim 24kilo aangekomen!! Ben nu bijna de helft kwijt dus waarschijnelijk moet ik niet zeuren maar het kan mij niet snel genoeg gaan eerlijk gezegt.. heb nu echt een blubberbuik eerlijk gezegt, heb nooit een super strakke buik gehad maar hij was wel plat en nu vind ik het gewoon echt een blubberbuik met zebrastreepjes (had een enorme buik eind vd zwangerschap).. Iedereen zegt dat dat tijd kost en dit en dat en dat weet ik ook wel maar ik zit er echt enorm mee en weet dat het nog maar 6 en halve week na de bevalling is maar kan me niet voor stellen dat het ooit nog goed komt?? Sorry voor me klaag verhaal, moest ik ff kwijt en me vriend zegt alleen maar ´Nou en.. komt wel goed kijk dan wat voor moois eruit is gekomen´ en dat is ook wel zo maar zijn lichaam is nog hetzelfde en ik kan maar moeilijk accepteren dat mijne zooó erg veranderd is!! Kent iemand dit gevoel?
prima toch anoniempje, als het voor jou niet goed voelt moet je het zeker niet doen. En op flesvoeding groeien ze natuurlijk ook prima! Ik krijg nu gewoon nog uitbetaald door het uwv tot halverwege november. Daarna zou ik eventueel nog recht hebben op ww, maar ik hoop gewoon dat ik snel weer iets vind. Het gaat nu alleen erg slecht in de kinderopvang waardoor er veel mensen uit moeten. Niet de beste tijd om werk te zoeken dus... Maar bij mijn oude werk hebben ze wel aangegeven dat ze me graag terug willen, dus ik hoop gewoon dat er tegen die tijd weer uren zijn.
He, wat vervelend anoniempje. Kan me heel goed voorstellen dat je daar van baalt hoor. Ook al heb je er iets geweldigs voor terug. Ik kan natuurlijk nog niet zeggen hoe het bij mij gaat zijn, maar ben tot nu toe 6,5 kilo aangekomen, dus ga er vanuit dat dat bij mij geen problemen gaat opleveren. Het lijkt mij inderdaad een kwestie van tijd. Als je gewoon gezond blijft eten en weer wat meer gaat bewegen zal het er toch grotendeels wel weer vanaf gaan. Maar dat kost inderdaad tijd. Probeer positief te blijven meid!
@Tara, ik heb wel geprobeerd om borstvoeding te geven maar bij mij is het uiteindelijk niks geworden. Het deed me veel te veel pijn en ik verkrampte al helemaal als M. met zijn mondje in de buurt kwam van mijn borst. Niet echt de ideale omstandigheden om borstvoeding te geven en niet goed voor de melkproductie. Nu geven we flesvoeding en ik moet zeggen dat dat me heel goed bevalt. Ook fijn dat je het voeden dan ook uit handen kan geven. Maar ik blijf er nog steeds bij dat ik borstvoeding het beste vind voor een baby... Het moet alleen wel leuk blijven natuurlijk @Anoniempje, ik moet zeggen dat de zwangerschap mijn lichaam ook niet echt goed heeft gedaan. Ben in totaal 12 kilo aangekomen en er is nu wel het 1 en ander van af, maar ook ik heb nog een behoorlijk blubberbuikje inclusief striae... Over dat blubberbuikje maak ik me niet zoveel zorgen, daar ga ik gewoon mijn best voor doen om dat eraf te krijgen, maar die striae zit me meer dwars. Ik hoop dat dit nog wat bijtrekt.
Wat jammer Lady, dat het niet gelukt is. Ik denk dat ik het daar even heel moeilijk mee zou hebben, omdat ik het zo graag wil doen. Fijn dat het jou nu goed bevalt om flesvoeding te geven! Verder alles goed met jou en M? Hoe geneest de keizersnee? Moet je nu langer rust nemen?
De keizersnee geneest prima! Het is best een mooie wond en hij heelt heel goed. Het herstel was de eerste paar dagen best zwaar. Ik kon echt helemaal niets. Nu gaat het al veel beter. Gisteren zelfs een heel stuk gewandeld met de kinderwagen en ik kon het goed volhouden. En dat terwijl het pas 1,5 week geleden is. Ik mag dus niet klagen! Achteraf is het me heel erg meegevallen. Wel heel vervelend dat ik sinds vandaag een borstontsteking heb. Voel me er flink beroerd door! Gelukkig had de kraamverzorgster me hier al voor gewaarschuwd en wist ik precies op welke symptomen ik moest letten waardoor ik er op tijd bij ben. Heb nu een antibioticakuur gekregen en hoop dat dit snel aanslaat. Met M. gaat het ook nog atlijd prima. Hij slaapt 'snachts goed en overdag is hij een stuk levendiger dan in het begin. Erg leuk! Hoe gaat het nu met jou Tara?
Wat fijn zeg, echt een positief verhaal! Als ik jullie verhalen lees krijg ik er helemaal zin in. Allemaal zo positief en gelukkig Borstontsteking is natuurlijk niet fijn. Hoop dat het snel voorbij is. De lactatiekundige die laatst een infoavond bij ons gaf, zei toen dat je een ontsteking op het begin ook nog vaak weg kan masseren. Misschien heb je nog iets aan die info. Met mij gaat het goed hoor. Al gaan de weken niet zo snel als ik zou willen Maar heb bijna geen last meer van mijn heupen en voel me verder prima. Vandaag nog bij de vk geweest en ze zei meteen: Wat zie je er goed uit, je straalt helemaal! Maar misschien zegt ze dat wel tegen iedereen Ben nu bezig met de laatste regeldingetjes. En nog maar even genieten van de rust
Poeh, het schiet bij jou ook al op Tara!! Zie nu dat je al 33 weken onderweg bent. Kan me nog zo goed herinneren dat je net een positieve test had en nu hoef je nog maar een paar weekjes. Fijn dat je je verder zo goed voelt en dat de pijn in je heupen bijna weg is. Hopelijk blijf je je de komende weken zo voelen Ik weet inderdaad dat je een beginnende borstontsteking kunt wegmasseren maar ik wilde ook heel graag antibiotica zodat ik zeker weet dat het over gaat. Ik heb nu namelijk al flinke koorts en ben behoorlijk grieperig dus wil het risico niet nemen dat het straks nog erger wordt. Wil ook nog kunnen genieten van mijn lieve ventje
Anoniempje heel erg rot voor je dat je jezelf zo naar voelt over je lichaam. Ik was 12 kilo aangekomen en ze waren er binnen anderhalve week af. Maar die blubberbuik die bleef. Toen ben ik streng aan het lijnen gegaan, 2 boterhammen in de ochtend, 2 in de middag. En gewoon avondeten. Geen tussendoortjes, en geen chips en snoep in de avond. Elke dag ging ik wandelen naar het dorp en weer terug. Ik kon na 3 weken mijn kleding weer aan, maar moest wel wijdere truitjes dragen omdat de buik nog te zien was (ik droeg voorheen altijd strakke truitjes). Inmiddels is Josje bijna 8 weken en kan ik weer strakke truitjes aan, maar ik heb dus overdreven intensief gelijnd om dit te laten slagen. De striemen die vervagen na verloop van tijd, je hebt wel middeltjes op de markt maar of die echt helpen weet ik niet. Helaas gaat het een vorm van accepteren worden, lijkt me ook heel erg moeilijk. Verder moet je negen maanden ontzwangeren en duurt het ook zo lang voordat je je lichaam (welke nooit meer hetzelfde wordt) weer volledig terug hebt. Gun jezelf die maanden en blijf lekker gezond eten en bewegen. Koop wat kleding waar je jezelf goed bij voelt, de mode is toevallig ook dat je wat wijdere truitjes kunt dragen, met zo'n vleermuismouw of een afgezakte schouder, staat wel nonchalant. Vergelijk jezelf ook niet met het verhaal van een ander (ik ben altijd een spinnetje geweest zoals ze me noemen) dus dat werkt natuurlijk mee aan het terug op gewicht komen. Ik hoop dat je je weg er in kan vinden, geeft het wat meer tijd. En geef jezelf ook het gevoel dat je er lekker positief mee aan de slag gaat, zoals bewegen en even wat nieuwe kleding halen of lenen. Tara het aftellen gaat voor jou beginnen!
Even een vraagje over die striemen. Wanneer kwamen die bij jullie? Ik heb er nu nog geen kunnen ontdekken, zouden ze dan nog komen? Of ben ik een van de gelukkigen die daar geen last van heeft?
@Tara, ik kreeg ze echt pas in de laatste 2 weken! Ik dacht eerst ook dat ik ze niet zou krijgen, maar uiteindelijk moest ik er toch aan geloven. Wil natuurlijk niet zeggen dat jij ze ook zult krijgen
@ anoniempje, helaas zit ik nu nog niet op mijn oude gewicht. Het is nog geen kilo meer maar was altijd extreem op mijn gewicht dus ik baal er wel van. Ondanks dat ben ik niet zo gedreven om die keer chips die ik eet te laten staan en natuurlijk kan ik door mijn bekkenklachten nog niet volop gaan sporten. Ik zou mogen gaan zwemmen maar als ik ergens een hekel aan heb @ tara, ik zag mijn striemen pas na de geboorte. Al die tijd zijn ze zelfs door mensen om me heen niet gezien. Ik heb er dan ook wel maar twee hele kleintjes. Een bij mijn navel waar mijn naelpiering heeft gezeten en een heel laag op mijn buik!
Tja, we zullen er maar mee moeten leven, haha! Maar als ik denk aan de reden waarom die strepen er zitten heb ik er al veel minder moeite mee... *kijkt dromerig naar de box waar kleine M. druk in de weer is met zijn handjes en voetjes*
He meiden bedankt voor jullie reacties.. Ik ben dus duidelijk het meeste aangekomen hier en zal dus ook het meeste voor moeten doen het erweer af te krijgen Sorry voor me geklaag hoor, valt me gewoon erg tegen!! Net als Jela eet ik smorgens brood, smiddags brood en savonds gewoon goed warm zodat ik later op de avond geen zin krijg aan wat te snaaien, tussendoor eet ik evt fruit als ik zin heb aan wat! Ik heb sinds de bevalling nog niks ongezonds weer gehad, zelfs geen ijsje met dat warme weer toen en ik ben zooó gek op schepijs hihi En toch gaat het mij niet hard genoeg maar ik zal het inderdaad tijd moeten geven en in me achterhoofd houden dat het bij mij echt 9maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren is:x En Tara wat de striae betreft, bij mij begon het met een paar streepjes rond week 32 maar werd op het laatst al gauw meer en mijn buik zit nu toch boven mijn navel helemaal onder Ik heb vanaf het begin van de zwangerschap met zalfjes gesmeerd en de laaste maanden zelfs met bio oil maar het helpt niks (bij mij tenminste niet) Lady wat vervelend van je borstontsteking!! Hopelijk gaat dit gauw over, wel fijn dat je wond zo goed geneest en je jezelf ook goed voelt! Nou meiden ik hoop dat het mooie weer niet lang meer op zich laat wachten want nog een paar weekjes dan zit mijn verlof er helaas weer op en zou toch graag nog even lekker willen genieten.. Heb nog bijna niet kunnen wandelen met me meisje, vooral de laatste tijd niet, het is hier steeds zo slecht weer Ach ja Nederland he haha xxx