gestopt met de pil op 11 maart 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ristoskatje, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Nou, ik heb echt pech zeg...
    Heb deze week een dubbele borstontsteking gekregen met 40 graden koorts, twee keer flauwgevallen en me hondsberoerd gevoeld. Mijn kraamhulp had al jaren geen kraamvrouw zo ziek gezien... Nu de derde dag antibiotica en de koorts is gelukkig gezakt en de ontsteking verdwijnt langzaamaan.
    Als ik dit nog een keer meemaak stop ik denk ik met de borstvoeding....
    Als alles goed gaat, ga ik morgen voor het eerst sinds 1,5 week naar buiten, even een rondje om met mijn mooie manneke.

2. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Dat is inderdaad niet niks meid! Ik moet zeggen dat mijn kraamhulp hier elke dag mijn borsten nakeek ofdat ze rood keken, heftige stuwingen hadden enz. Hopen dat je het inderdaad niet meer krijgt. Morgen genieten van de wandeling met je kleine mannetje! Ik vond het heerlijk na een week weer naar buiten te gaan… doet jullie mannetje het verder goed?? F heeft inmiddels de 6e ziekte gehad. Uitslag is bijna weg nu. Ze heeft er weinig last van gehad, nu nog een loopneus. Ach ja ze kan het maar gehad hebben ;)

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, de kraamhulp keek dat bij mij ook na, maar het was er ineens en ook direct heel heftig. We hebben die eerste dag nog geprobeerd het te verhelpen met paracetamols, kolven en masseren, maar helaas mocht dat niet baten. De volgende dag direct aan de antibiotica gegaan omdat het gewoon te heftig was. Waarschijnlijk heeft het ook te maken gehad met het feit dat ik met een tepelhoedje voed, dan drinken ze de borst minder goed leeg. Helaas kan ik niet zonder hoedje voeden...
    Met ons mannetje gaat het gelukkig super!! Hij drinkt goed, is meestal heel tevreden en zit nu al boven zijn geboortegewicht. Allemaal super dus. We leren hem ook iedere dag beter kennen, dus kunnen steeds beter zijn behoeftes herkennen.
    Ah, wat zielig voor jouw meisje. Gelukkig is ze aan de beterende hand!

4. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Aah Tara, wat vreselijk zeg een borstontsteking! Ik heb het ook gehad en dat was voor mij de druppel om te stoppen met borstvoeding. Ik heb ook een tijdje aangeklooid met een tepelhoedje maar dat vond ik echt helemaal niks. Goed van je dat je het alsnog probeert! Fijn te horen dat verder alles goed gaat met de kleine man. Inderdaad een hele leuke naam! Heeft bij ons ook nog een tijdje op het lijstje gestaan, haha.

Hier gaat verder alles helemaal prima. M. doet het erg goed en huilt eigenlijk alleen maar als ie honger heeft of moe is. Hij slaapt ook erg goed en slaapt snachts vaak al door tot half 8! hij is een vrolijke baby en lacht continue. Erg leuk, haha. Ik heb nu nog 2 weken vakantie en dan moet ik weer aan het werk. Heb er best wel weer zin in!

5. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    He allemaal
    Nou hier alweer een poosje aan het werk.. Was er ook wel weer aan toe en met de kleine meid gaat het erg goed bij de oppas dus dat is erg fijn! Ze is een vrolijke meid en lacht de hele dag door.. Dat is zo ontzettend genieten!! :D

Tara
    Wat hebben jullie je zoon een leuke naam gegeven!! Wel ontzettend balen dat je nu die borstontsteking hebt.. Hopelijk gaat het snel de goede kant op!

Lady
    Wat gaat de tijd toch snel.. Moet jij ook alweer bijna aan het werk!? Geniet nog fijn van je laatste weekjes!

Jela
    Hoe gaat het met jou en je meisje? En qua werk.. Werk je inmiddels al minder en valt het zo goed te combineren?

En hoe gaat het met de rest? Heeft iemand trouwens nog contact met Joeysmama? Zal zij inmiddels in verwachting zijn?

6. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik moet zo wennen aan het werken. Ben al gaan minderen met ouderschapsverlof, dus werk 3 diensten in de week nu.
    Maar ben zo graag thuis bij mijn troeleke. Uitrraard is het fijn om er tussenuit te zijn maar echt passie mis ik momenteel voor het werk. Wat ik wel altijd gevoeld heb. Hoop dat het snel terug komt.

Hoe is het met de rest?

Liefs

7. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Jela.. Wat vervelend dat je de passie mist momenteel, hopelijk komt dat snel terug! Het gevoel van het thuis willen zijn bij mijn meisje herken ik ook wel erg sterk maar ja er zal toch gewerkt moeten worden hihi ;) ... Als ik op mijn werk ben, ben ik er wel 100%, de eerste week vond ik het wel erg moeilijk maar het ging zo goed bij de oppas dat de weken erna al een stuk leuker waren om naar mijn werk te gaan!! Natuurlijk ben ik ook wel met mijn gedachten bij mijn meisje maar kan me wel 100% inzetten op mijn werk !!
    Gaat alles verder goed met je meisje.. Ze is alweer 4 maanden he!! Mijn meisje nu ook.. Het gaat zo snel, en ze groeit zo hard. Al met de eerste hapjes begonnen?

En hoe gaat het met de rest??

8. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden..
    Wat een rust hier!? Hoe gaat het met jullie?
    Hier gaat het goed, vooral de kleine meid doet het erg goed :D Ik merk wel dat ik erg vermoeid ben en dat het wel echt wennen is het combineren van werken en me meisje. Ik heb alweer bijna 5 weken gewerkt nu maar moet nog eventjes een ´ritme´ er in vinden en toch op me vrije dagen iets meer rust pakken maar dat blijkt mijn woordenboek niet te kennen:):(!!
    Steeds denk ik ´nou eindelijk die dag heb ik helemaal niks en plan ik ook niks..!!´ En elke keer als het zover is komt er weer wat en anders is er nog het huishouden wat ook niet vanzelf gaat! Hoe gaat dit bij jullie?? En Lady1985 ben jij ook inmiddels weer aan het werk?
    En hoe gaat het met alle kindjes??

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hoihoi!

Pfff, ja, een ritme vinden. Dat is hier ook nog lastig.. en dat zelfs zonder te hoeven werken:) Ik kan me voorstellen dat het pittig is wanneer je weer aan het werk moet.
    Hier gaat het allemaal goed! Ons ventje is echt een geweldige baby, haha. Super tevreden en gezond! Ik heb maandag weer een beginnende borstontsteking gekregen. Maar door direct veel te masseren, verwarmen en paracetamols te slikken heb ik het nu weer onder controle. Was zo bang weer 40 antibioticapillen te moeten slikken. Mijn vriend wilde ook dat ik dan ging stoppen met de borstvoeding wat ik echt nog niet wil. Maar gelukkig lijkt het nu vanzelf weg te trekken. Mijn borst is nog een beetje rood en pijnlijk, maar al een stuk minder dan maandag.
    Het moederschap bevalt me super goed al is het soms ook wel zwaar. Je leven staat echt compleet in het teken van je kindje en je eigen behoeftes komen ergens ver daar achteraan, als je nog een beetje tijd over hebt. En de tijd die je nog aan je partner kan besteden is helemaal ver te zoeken. Maar goed, dat zal ook steeds beter gaan. Het is toch nog allemaal wennen.
    Hoe zijn jullie nachten nu? Als ik geluk heb slaap ik van 00:00-03:30 en dan van 05:00-8:30. Dat is al een stuk beter dan de eerste weken, maar ik vind het toch nog wel pittig. Vooral omdat hij na de voeding zo slecht weer in slaap komt.

Nu even snel tussendoor naar de kapper met mijn knul slapend in de wagen.... hoop dat hij doorslaapt!!

xx

10. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Tara
    Wat vervelend zeg die borstontsteking.. maar wel dapper van je dat je de borstvoeding door zet!! :D Fijn dat het zo goed gaat met je kleine man..
    Hier was ook de tijd die me vriend en ik voor elkaar hadden ver te zoeken, alle energie en aandacht ging naar onze kleine meid.. Volgens mij hoort dat ook gewoon zo, alles is nieuw en wennen en eerlijk gezegt moest ik de eerste weken ook even geen handen aan me lijf en al helemaal niet denken aan ´verder te gaan dan een zoen´ Haha zal het netjes houden :p .. Dat kwam vanzelf wel weer!

Hier sliep ons meisje vanaf 7 weken door van 21.30u tot 07.00u en ze krijgt nu sinds een week de laatste fles tussen 19.30u/20.00u en slaapt dan ook gewoon door tot een uur of 07.00u!! Dat is wel fijn hoor, moest er niet aan denken om nu nog gebroken nachten te hebben in combinatie met werken dat is pittig.. pff!! Nee wat dat betreft niks te klagen hier!
    Hoe is het gegaan bij de kapper?:)

11. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    He hallo
    Tara petje af dat je zo doorzet met je borstvoeding! Pijnlijk wat een gedoe!
    Fijn dat er ritme in zit bij jullie kindjes, zo ook hier. Laatste flesje om half acht en eerste flesje in de ochtend om acht uur/half negen.
    Wordt nooit wakker, hoort haar nooit wat een geluk!
    Is al 3 maanden zo, jeetje heerlijk!!

Ellendig vieze herfstweer is begonnen, toch zo'n hekel aan om alleen al de hond uit te moeten laten! Bah!

Kelien hoe gaat het met je? Lees je nog ooit hier?

Voor kimmytje nog steeds geen zwangerschap? Lijkt me zo moeilijk!! Lijkt me echt heel rot, ook voor jou Kelien!

X

12. Lady1985

Hoiii!!

Wat fijn te horen dat het zo goed gaat met iedereen :)
    Met ons mannetje gaat het ook heel goed! Slaapt erg veel, ook overdag dus heb nog genoeg tijd voor mezelf en das wel heel fijn ;) M. slaapt eigenlijk al vanaf week 4 de hele nacht door, maar toen werd hij wel vaak al tegen 5.30u wakker. Dan altijd de fles erin en toen sliep hij weer tot 9.30u.
    Nu gaat M. om 19.00u naar bed, krijgt dan nog een fles om 23.00u en slaapt dan door tot 7.00u met een uitloop naar 8.00u. Dan geef ik hem de fles en slaapt ie ook weer tot 9.30u. Niks te klagen dus! :) Verder is het ook een ontzettend rustig en vrolijk mannetje.

Ik ben sinds gisteren weer aan het werk. Vond het niet erg om M. achter te laten, vond het eerder moeilijk om weer te beginnen na zo'n lange periode thuis te hebben gezeten. Maar het viel me heel erg mee! Na een uur had ik al het gevoel dat ik niet weg ben geweest, haha. Was alleen wel helemaal kapot bij thuiskomst, maar goed, dat gaat vanzelf wel over!

Sorry was even een ego berichtje maar heb niet zoveel tijd! Volgende keer meer! :)

13. Lady1985

Wat een rust hier! Hoe gaat het met iedereen? Vorige week is een vriendin van mij bevallen en als ik dat kleine hummeltje zie is het toch echt ongelooflijk hoe snel de tijd gaat... Dan is mijn kleine mannetje al zo groot!! Ben me er nu nog meer van bewust dat ik zoveel mogelijk van hem moet genieten. Voor je het weet is ie al helemaal geen baby meer! ;)

14. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Lady
    Het is hier inderdaad rustig.. We hebben het allemaal veel te druk hihi.. Hoe gaat het jou nu je ook weer aan het werk bent?
    Bij ons in de vriendengroep is ook pas een babytje geboren, wat is ons meisje al groot! Pff.. het gaat veel te snel al moet ik zeggen dat ik het steeds leuker begin te vinden! Ze lacht de hele dag en is natuurlijk steeds meer wakker dus gezellige dagen hier :)
    Slaapt je mannetje de nachten netjes door?
    xx

15. Lady1985

Leuk is dat he? Mijn ventje is ook al zoveel aan het lachen :) Hij slaapt inderdaad de nachten door. Vaak tot 7uur/ half8 dus echt fijn! Heb nog wel jouw tip geprobeerd, maar bij hem maakt het niet zoveel uit of je hem nou eerder de fles geeft of niet. Nouja, is natuurlijk ook per kind verschillend :) Gelukkig gaat het nu al een tijdje supergoed!!

16. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hoihoi!

Ja, het is echt druk met zo'n kleintje:) Weinig tijd voor andere dingen. Hier gaat het ook nog steeds goed, al vind ik het met tijden ook erg pittig. Vind het soms echt moeilijk om te herkennen wat hij wil. Vanochtend heeft hij bijvoorbeeld om 8:15 gedronken, daarna lekker samen gespeeld tot hij op een gegeven moment moe werd. Dan leg ik hem in bed, maar dan blijft hij maar huilen. Na een half uur er toch maar weer uitgehaald (tussendoor uiteraard een paar keer naar hem toe gegaan), maar hij is dan toch heel moe. Dan voel ik me weer schuldig omdat ik hem overprikkel. Weer een half uurtje beneden gehad en net toch maar weer in bedje gelegd. Krijst hij alles bij elkaar.... zucht. Weer naar hem toe en ineens slaapt hij!! Maar hij is dus wel drie uur wakker geweest terwijl hij er toch erg moe uitzag. Pffff....
    Tot deze week heeft hij overdag ook nog steeds beneden geslapen en vaak ook bij mij in de draagdoek of in mijn armen, dus ik ben bang dat ik hem "verwend" heb, waardoor hij nu niet goed in zijn bedje slaapt. Had ik er toch eerder mee moeten beginnen?
    soms weet ik gewoon niet of ik het wel goed doe allemaal..... Herkennen jullie dat van de eerste tijd? Mijn vriendin zei dat rond de zes weken de pittigste tijd was, dus ik heb goede hoop:)

Verder doet hij het super hoor! Hij is echt heel sterkt in zijn nek, houdt zijn hoofdje de hele tijd goed omhoog en draait al van buik naar rug! Sinds een paar dagen doet hij gezichten na, als ik mijn tong uitsteek, doet hij het ook. En dan moet hij lachen, zo schattig! Hij was ook iets bovengemiddeld gegroeid en de borstvoeding gaat nu super goed.
    Alleen jammer dat hij nog niet kan zeggen waarom hij moet huilen, haha.

17. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tara .. inderdaad lastig he dat huilen! Nou huilt ons meisje bijna niet maar als ze huilt en vooral in de eerste weken wist ik het ook even niet meer! Als ons meisje huilt is het eigenlijk alleen savonds voor het naar bed gaan, maar langer dan een kwartier eigenlijk nooit :DDat beneden slapen of op de arm hebben wij nooit gedaan, vanaf de geboorte slaapt ze gewoon in haar eigen bedje of natuurlijk als we aan het wandelen zijn in de kinderwagen maar als we dan thuis komen en ze word/is wakker leg ik haar alsnog in bed! Ze zeggen dat je babytjes daarmee nog niet kunt verwennen de eerste tijd maar wij vonden/vinden het belangrijk dat ze ´weet´ dat ze in bed moet slapen en niet in de box of op de arm en dit gaat echt heel goed! :) Ach zo doet iedereen het op zijn eigen manier wat hun het beste lijkt en je moet lekker doen wat je zelf goed voelt toch.. het is jullie kindje ;)

Verder alles goed met iedereen? Jela,Pumbaa en Kelien al een tijdje niks gehoord?

18. Lady1985

Ja Tara, tis inderdaad niet altijd even makkelijk ;) Ik moet zeggen dat mijn ventje ook bijna nooit huilt en als hij huilt weet ik meestal wel waarom hij huilt. Dat komt allemaal vanzelf wel hoor!
    Ik heb met M. ook nooit problemen gehad met slapen. Vanaf het begin af aan hem altijd in zijn bedje laten slapen. Ik denk trouwens echt niet dat je zo'n klein mannetje kunt verwennen hoor! Maar ik denk wel dat je je kind kunt laten wennen aan bepaalde dingen. Zo is M. gewend om te slapen in zijn bedje en te spelen in de box. Ik kan goed begrijpen dat het verwarrend is voor een baby wanneer hij dan in je armen slaapt, dan in de box, dan weer in de kinderwagen etc. Wat is dan zijn ECHTE plek om te slapen? Misschien kun je proberen om hem nu altijd in zijn bedje te leggen als hij moet slapen? Zal in t begin misschien wat tranen opleveren maar dan kun je hem even troosten om vervolgens weer in bed te leggen :)

19. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Lady, dat ben ik nu ook aan het doen. Overdag in zijn bedje op zijn eigen kamertje en 's nachts nog wel in zijn wiegje bij ons op de kamer. 's Nachts gaat het super goed. In zijn bedje gaat de ene keer wel goed en de andere keer niet. Het is nog even zoeken, maar het gaat de laatste dagen al een stuk beter. Maar echt een plek om altijd te slapen wordt toch lastig. Ik ben 's middags toch vaak met hem op pad, dus dan slaapt hij in de wagen of in de draagdoek. Zijn jullie dan zoveel thuis overdag? Hij ligt nu trouwens weer rustig te slapen, dus ik heb goede hoop:)

20. Lady1985

Fijn Tara dat het al wat beter gaat! :) Hopelijk blijft dat zo!
    Ik ben op zich wel redelijk veel thuis ja overdag. Doe meestal 1 uitstapje per dag en als ik dan thuis kom leg ik hem alsnog in zijn bedje, ook al heeft hij in de kinderwagen ook nog even geslapen. Dan merk ik vanzelf wel of hij nog moe is ;)
    Komt ook wel eens voor dat we in het weekend een hele dag weg zijn hoor en dan slaapt hij ook in de kinderwagen. Maar als we overdag bij mensen op bezoek zijn vraag ik ook altijd of ik hem ergens op een bed of deken op een rustig plekje mag leggen (als het zijn bedtijd is)
    Mag ik vragen waar jij dan je dagen mee vult? Misschien heb je nog leuke tips want verveel me soms wel een beetje ;) Zijn maar een paar vrienden en familie die ook wel eens overdag thuis zijn en die hoef ik ook niet iedere dag te zien, hihi...

Deel Deze Pagina