gestopt met de pil op 11 maart 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ristoskatje, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Mijn vriend werkt momenteel ploegendiensten, dus hij is overdag regelmatig thuis. Dus dan gaan we er samen op uit, de stad in of wandelen. Verder zie ik mijn vriendinnen regelmatig. De ene heeft ook zwangerschapsverlof, de ander is altijd op woensdag vrij, weer een andere werkt vaak 's avonds in de zorg. En ik zie mijn ouders een of twee keer per week. En dan heb ik ook nog lieve schoonouders die niet meer werken en hun kleinkind heel graag zien. Oh, en de laatste tijd een paar keer met meiden van de pufclub afgesproken.... zo kan ik nog wel even doorgaan:) Hoef me in ieder geval niet te vervelen!! Heb vandaag voor het eerst in vijf dagen niks afgesproken, ook wel even lekker. En S ligt nu heerlijk te slapen in zijn bedje. Moet voor hem misschien toch gewoon wat meer rust inbouwen....

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Oh, tips heb ik dus niet echt:) Ben vorige week ook weer begonnen met solliciteren, dus daar gaat ook weer een hoop tijd in zitten, maar gelukkig hoef jij dat niet te doen!

3. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ooh, dat is relaxed dat je zoveel mensen hebt die thuis zijn overdag! En wat lekker dat je vriend overdag thuis is!! Lekker met z'n 3tjes op pad. Ben wel een beetje jaloers hoor! ;) Hoe gaat het met solliciteren? Kun je nog wat leuks vinden? Je zoekt werk in de kinderopvang toch?

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Heb twee opties, in de kinderopvang of als secretaresse. In de opvang is het nu erg lastig.... Ben nu een lijst met alle kinderdagverblijven in de omgeving aan het maken en daar stuur ik sowieso een open sollicitatie heen. Maar heb nu ook een gerichte sollicitatie eruit gedaan voor een secretariële functie binnen de kinderopvang! Zou super zijn. Helaas hebben interne mensen voorrang, dus ben erg benieuwd!
    xx

5. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Druk druk druk met werken. Niet fijn, vanaf december gaat dit beter en wordt het minder.
    Fijn te lezen dat het goed met jullie gaat!
    Hier verder ook met mijn meisje. bijna een half jaar, niet te geloven!
    X

6. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Allemaal
    Hier net als Jela, druk druk druk...
    Pff soms mogen er wel wat meer uren in een dag zitten hihi

Nou Tara hoe gaat het met je mannetje met het slapen? Ik heb hier net als Lady een vast ritme wat betreft het slapen. Ze slaapt nooit in de box of op de arm, als ze moe is gaat ze naar bed en als ik wandel slaapt ze natuurlijk gewoon in de bak, maar als ik thuis kom en ze word wakker leg ik dr altijd nog even in haar bedje en dit gaat heel goed! Ik denk ook niet dat je hem nu al kunt verwennen maar wel dat het verwarrend voor een kindje is als hij/zij niet ´weet´ wat zijn slaap plekje is.

Pumbaa en Lady hoe gaat het met jullie kindjes?

Jela.. Je bent dus nog niet minder gaan werken, tot nu toe altijd nog 30uur? Best pittig denk ik of niet? Ik doe 24uur maar vind dit soms al zoeken naar tijd om alles te doen!! Komt altijd wel goed haha maar heb vooral in de eerste weken dat ik weer werkte erg moeten zoeken naar een goed ´systeem´ .. Maar vind het soms nog wel wat vermoeiend hoor zeg ik eerlijk, ben erg druk van mezelf, kan niet stilzitten, ben altijd wat aan het doen, en nu dus werken, me meisje en als ik thuis ben en me meisje ligt op bed dan is er nog het huishouden, en als dat klaar is is er wel weer wat anders wat nog moet..Boodschappen en dan nog vriendinnen die je ook zo nu en dan wilt zien.. Het houdt niet op :)
    Onze meisjes zijn alweer 5,5maand.. wat gaat het snel he! Hoe gaat het bij jou met de hapjes? Hier goed, ze lijkt het steeds lekkerder te vinden!

Nog even een vraagje in het algemeen.. Hoe doen jullie dat nu het kouder wordt met de kleine in de maxicosi?? Me meisje past er echt niet in met de winterjas aan, heb wel zo´n lekkere wikkeldeken gekocht (speciaal voor maxicosi) en doe haar een vestje aan, daarover een dekentje voor de echt wat koudere dagen maar weet niet of dat genoeg is voor als het straks vriest! Pff, soms wel lastig hoor en kan haar er moeilijk in proppen met winterjas en datzelfde geldt voor de bak op de kinderwagen, ze past er nog wel in, heb het geluk dat ze graag slaapt met opgetrokken beentjes en het ook nog niet erg lijkt te vinden in de bak te liggen, maar met een jas past ze er echt niet in!? Hoe doen jullie dit, gewoon een kruik en extra deken??

Nou heel verhaal.. Hopelijk alles goed bij iedereen! Liefs.. xXx

7. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Met F gaat het op dit moment geweldig, een heerlijke vrolijke baby die gelukkig de nachten weer doorslaapt. Geen zorgen om haar dus.

Maar nu mijzelf, tjonge jonge wat een ellende weer. Moest gisteren i.v.m veel blaasontstekingen naar de uroloog voor een echo van de nieren. Normaal zijn deze opgezet tijdens een blaasontsteking en aangezien ik zelf in het ziekenhuis werk hoef in op zo'n moment maar te bellen en dan zet hij me ertussen voor de extra controle. Ging vanmorgen dus weer voor een controle van de nieren. Zegt hij Hmm de nieren zien er deze keer goed uit hoor maar ik zie een cyste van 5cm doorsnee op je eierstok verschiet me dus echt een hoedje!! Nu woensdag naar de gyn maar begin er nu toch wel stress van te krijgen. Vind het doodeng. Weet dat ik geen kindjes meer wil maar dan toch!! Moest het even kwijt hoor!

F past tot nu toe nog steeds makkelijk in de maxicosi, ook met een winterjas. Al begint ze nu aan de lange kant te worden. Heb vorige week de opvolgstoel gekocht en zodra ze de rand raakt van de maxicosi met haar hoofd gaat ze naar die stoel. Ik denk dat je heel erg op moet letten met de kleine te dik/warm aan te kleden. Ze zal toch ook moeten leren om haarzelf warm te houden. Maar dat is mijn gevoel.

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hee meiden,

Het slapen gaat hier nog steeds niet echt goed helaas.... Zit nu ook weer naast de babyfoon waar al een half uur huilende geluidjes uit komen. Loop dus steeds op en neer. Soms gaat het wel ineens goed. Probeer hem iedere keer in zijn eigen bedje te leggen, maar als hij echt niet in slaap komt haal ik hem er toch uit. Voor hem, maar ook voor mij, want het vreet echt veel energie... Vandaag komt mijn puckababy binnen. Een slaapzakje waar de armpjes in zitten, zodat hij niet zo met zijn armpjes kan slaan. En donderdag ga ik naar de huisarts voor zijn zware adem, heb het gevoel dat hij daar misschien ook wat last van kan hebben. Na het drinken maakt hij echt heel veel geluid, ligt hij niet graag op zijn rug en komt er regelmatig melk terug. Het blijft dus allemaal een beetje zoeken hier, maar ik blijf er rustig onder en geniet van de momenten dat het wel goed gaat.

Pumbaa, dat is zeker schrikken! Hoop dat het allemaal goed komt, veel sterkte ermee!

9. Lady1985

Hier gaat alles nog altijd goed. We zijn sinds het weekend overgestapt naar 4 voedingen met in de laatste fles wat rijstebloem en M. slaapt nu heerlijk van 21uur tot 8uur de volgende dag.
    In tegenstelling tot jullie vind ik het echt heerlijk om weer aan het werk te zijn. Ik werk nu rond de 20 uur maar wil eigenlijk iets meer gaan werken. Ik werk ook weekenden dus houd zo door de week tijd zat over om lekker met M. bezig te zijn. Helaas liggen de uren op mijn werk niet voor het oprapen. Misschien in de toekomst!

@Tara, zou t kunnen dat hij reflux heeft? Symptomen als opkomende melk en niet op de rug willen liggen passen daar namelijk bij. Ik ben ook geen arts hoor, maar wie weet heeft t daar mee te maken?

@Pumbaa, dat is idd schrikken zeg! Heel veel sterkte ermee... Pff het word je ook niet echt makkelijk gemaakt hè?

10. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Lady, dat is het denk ik niet. Ik heb ontzettend veel melk (spuit er soms gewoon uit...) en hij drinkt soms zo gulzig dat hij binnen 5 of 10 minuten al vol zit en dan komt er weer wat uit. Probeer hem dus zo rustig mogelijk te laten drinken.
    Ach ja, ieder kindje is anders. Las net ook een topic van een moeder die schreef dat haar kindje van twee maanden overdag bijna niet slaapt. Uit reacties blijkt gewoon dat ieder kind zijn eigen ritme heeft en dat sommige kindjes overdag gewoon niet goed slapen. Ik probeer het zoveel mogelijk los te laten en hem gewoon bij me te pakken als ik voel dat dat nodig is. Gaat allemaal goed komen!!
    Ik heb stiekem ook wel weer zin om te gaan werken. Hoop dat ik snel iets vind!

11. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Pumbaa, wat schrikken zeg!! Houdt je ons op de hoogte!? Hopelijk valt het allemaal mee..
    Wat fijn dat alles zo goed gaat met je meisje!
    Haha nou.. de mijne past echt niet in de maxi cosi met de winterjas, zonder past ze er nog super goed in hoor, maar als ik dr erin doe met de jas aan is gewoon zielig, dan zit ze er vast in, dus dit doe ik dan ook niet, gewoon een vestje aan met een dekentje.. Vroeg me alleen af hoe anderen dat doen :)

Tara, Geef het gewoon wat tijd.. kan me voorstellen dat het energie vreet!! Zoals je zelf al zei, iederen kindje is anders:D

Lady, fijn dat het met jou mannetje ook zo goed gaat!! Lekker genieten ;)

12. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Anoniempje, heb je geen voetenzak voor de maxicosi? Of is jouw wikkeldeken even dik? Ik heb een heerlijke voetenzak van koeka, vind het een van de beste aankopen die ik gedaan heb, heerlijk warm!

13. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo dames,
    even een kort ego berichtje van mij. ik lees hier en daar toch dat er naar me gevraagd word. ik heb vorige maand aan de gyn gevraagd of het goedgekeurd is een pauze in te lassen en dat was goed. wij zijn dus op dit moment niet meer bezig om zwanger te worden. ik ga dit forum dan ook even voorlopig vermijden. als er dames zijn die het leuk vinden om met me in contact te blijven kunnen jullie via privebericht naar mijn facebook vragen. verder wens ik jullie en jullie gezinnetjes het aller beste toe.

dikke kus kelien.

14. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Kelien
    Echt zo vervelend te horen dat het bij jullie nog niet zo ver is! En kan me voorstellen als je ons dan over onze kindjes ´ziet´ praten dat dit erg moeilijk is!! Ik wens je echt het allerbeste meid en hopelijk mag het voor jullie ook zo zijn in de toekomst een klein wondertje in je armen te sluiten!!
    Liefs Anoniempje

15. Lady1985

Wat een dooie boel hier ;) geen nieuws is goed nieuws denk ik?

16. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    haha, goed gezegd Lady. Ik weet ook niet wat het is, maar we hebben elkaar niet meer zo hard nodig denk ik;)

Nog even een reactie voor Kelien (schandalig laat...) Heel veel succes met alles, ik wens jou ook het beste toe. Hopelijk kom je ons toch nog eens verblijden met heel goed nieuws! Liefs voor jou

Nou, hier gaat alles prima! Wat gaat de tijd toch snel... Morgen is S al tien weken oud... heb gisteren de maatjes 50 en 56 naar zolder gebracht, snik.
    Verder zit ik helemaal in het ritme en gaat het allemaal gewoon super goed. Af en toe zit er een dag tussen dat S niet lekker in zijn vel zit, maar dat hoort er ook bij he. Over het algemeen is hij heel vrolijk en slaapt en drinkt hij goed. Hij is nu bijna 6 kilo, een heerlijk mollige baby, haha. En dat allemaal van mama's melk, ben ik best trots op. Sinds twee weken slaapt hij ook echt goed door, meestal van 21:30/22:00 tot 8:00/8:30. Echt heerlijk!!

26 november heb ik een meeloopdag op een kinderdagverblijf hier in de buurt. Heb er een super leuk gesprek gehad en heb hele goede hoop. Tot die tijd geniet ik nog maar extra van het thuis zijn.

Hoe is het met jullie?

17. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Meiden..
    Hier ook maar even een berichtje van mij.. Ik zit ook niet veel meer op de site.. Druk Druk druk.. Voorheen hadden we van alles te bespreken van kwaaltjes tot de bevalling maar nu hebben we het gewoon te druk denk ik haha!
    Fijn te horen dat het bij jullie ook zo goed gaat! Hier is mijn meisje alweer bijna 6 maanden:$.. Gaat zo snel!!

Nou Tara hopelijk komt er een baan uit voort!! Duim voor je

Liefs

18. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hallo iedereen,

Hier ook weer ff een berichtje van mij. Inmiddels is F alweer ruim negen :$ maanden, het gaat zo ongelooflijk snel. Ze zwaait inmiddels, geeft kusjes en zegt tegen iedereen heeeeey op een hele grappige manier. Iedereen begint volop te lachen als ze dat doet! Ze jaagt met haar loopwagentje bewust achter de honden aan die dat zeer op prijs stellen :D inmiddels lijken de pufjes hun werk te doen. Kijken wat de longarts zegt over een aantal maandjes.

Voor de dames hier met een meisje, ik heb twee paketjes zomerkleertjes op MP staan in maat 62 en 68. Aangezien F niet gelijk liep aan de maten met haar leeftijd weet ik dus echt niet in welke maten jullie nu zitten en rond die tijd zitten. Misschien dat iemand hier interesse heeft. Zo ja dan stuur maar een PBtje dan kan ik een foto sturen.

19. anoniempje1987

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Pumbaa..
    Wat leuk te horen dat het goed gaat met je meisje.. alweer 9 maanden, pff ik weet nog dat je vertelde dat je verlof kreeg haha!!
    Het gaat inderdaad snel, mijn meisje is alweer 6 maanden. Aan die kleertjes zal ik niks hebben.. Ze zit nu in maat 68 maar je maakt er vast nog iemand blij mee, ik heb ook al zoveel kleertjes waar ze niet meer in past, gewoon zonde eigenlijk maar ja alles wat nog goed is bewaar ik, misschien voor een volgende :)
    Hoe gaat het verder met jou?

Hier gaat alles zijn gangetje, wel merk ik dat ik erg vemoeid ben, herkent iemand dit? Ik kan gewoon niet stil zitten, voordat ik naar me werk ga doe ik nog van alles in huis, natuurlijk de kleine de fles en aankleden, dan naar de oppas en ik aan het werk en als ik thuis kom zijn er weer dingen die gedaan moeten worden! Ik vind daar nog niet echt een weg in om ook eens aan rust toe te komen, ik lig soms, HEEL soms hihi om 20.30u in bed en val als een blok in slaap:)! Ik geniet enorm van de kleine meid, ze is zo´n lieve schat, ze lacht de hele dag.. maar als ik haar in bed leg savonds en daarna zelf ga douchen ben ik echt op! Herkenbaar voor iemand en hoe maken jullie tijd voor ´rust´ .. ?
    Liefs Anoniempje

20. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hahaha zit jullie kleintje nou al in 68? F gaat er net uit Hahaha! Dat moe zijn herken ik wel hoor! Ik moet zeggen dat F nu een beetje in een echt ritme komt en nu merk ik wel dat je wat meer rust krijg. Daarbij plannen we inderdaad ook echt een rustig dagje toevallig staat ie voor vandaag gepland dadelijk lekker naar het sanadome!

Deel Deze Pagina