ik ben ook gestopt met drinken, dronk al niet zo vaak maar vanaf dat ik gestopt ben met de pil geen druppel meer. en verder probeer ik gezond te leven, en slik vanaf zondag mama&baby van dagravit, daar zit alle vitamines en mireralen en natuurlijk folium in, geeft me een goed gevoel. gister was ik s'middags in een keer zo misselijk, niet normaal, denk dat me lichaam me voor de gek houd , maar goed je weet maar nooit. suusjesanne: probeer het toch een beetje lostelaten (weet het is moeilijk) maar het komt zoals het komt, en vertrouw je je bloedverlies niet bel dan even de huisarts liefs
Krijg je dan ook vragen waarom je niet drinkt? Bij ons staat iedereen meteen met een vreemde blik te kijken: niet roken en niet drinken?? Maar nu heb ik altijd het excuus dat ik moet rijden.. Dus dat kan ik dan gewoon voortzetten als het ooit raak is. Ik slik puur mama van vsm. Deze vitamines kun je ook voor, tijdens en na de zwangerschap slikken. Je lichaam is erg goed in het voor de gek houden, maar inderdaad wie weet! Dat zou toch wel erg mooi zijn als het al raak zou zijn!
Ik krijg wel veel vragen waarom ik niet drink... Ben normaal namelijk niet vies van een wijntje en dat weet mijn omgeving ook dus dat valt wel op Gelukkig heb ik een paar weken geleden een oorontsteking gehad waarvoor ik antibiotica heb moeten slikken dus ik kan het nu nog rekken door te zeggen dat de ontsteking terug is gekomen ofzo, haha. Daarna maar weer es kijken hoe ik ervoor kan zorgen dat het niet opvalt. Misschien ook maar overal met de auto heen! Hoe gaat het verder met jullie? Hebben jullie misschien ook al klachten die zouden kunnen duiden op een zwangerschap? Ik heb nog altijd veel steken in mijn buik en ben sinds gister behoorlijk misselijk... Maja, net wat jullie zeggen: wie weet houdt mijn lichaam me wel ontzettend voor de gek... Liefs!
Hoi dames!! Ook ik ben gestopt met de pil, om precies te zijn 17 febr.. Toevallig heb ik vanmorgen mijn eerste echte natuurlijke menstruatie gehad.. Nu kan ik eindelijk mijn cyclus uitrekenen, en kunnen we op de juiste dagen gaan klussen.. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik een posi test in mn handen heb.. Succes allemaal!
@ Lady1985: Mijn menstruatie is net voorbij dus het kan beginnen... Manlief is dit weekend met zijn bandje optreden, dus dit weekend gaat hem niet worden. Heb dan ook nog geen zwangerschapsverschijnselen, maarja dat kan natuurlijk ook nog helemaal niet Ik hoop voor je dat die misselijkheid toch een echt teken is dat het wel raak is! @ Siena: Welkom! Wat fijn dat je je eerste "echte" menstruatie hebt gehad! Heel veel succes met zwanger worden!
ojee wat zit je lichaam toch vreemd in elkaar ben vanaf vorige week donderdag steeds misselijk en een raar gevoel in m'n buik, m'n darmen slaan op hol, en sinds zaterdag zere borsten en pijnlijke tepels, dus vanmorgen maar een test gedaan en natuurlijk helemaal negatief :x vreemd hoor dat je lichaam je zo voor de gek kan houden. moet het even kwijt hoor.....
@Ristoskatje: Wat balen zeg, dat je test negatief was... Maar had je al je NOD dan? Anders heeft het testen natuurlijk niet zoveel nut. Het is inderdaad supergek hoe je je lichaam je voor de gek kan houden. Hopelijk ben je niet te erg teleurgesteld? Voor je het weet kun je alweer met de 2e ronde beginnen
@Ristokatje, wat supervervelend! Misschien over een paar dagen nog een keertje testen? Je lichaam is helaas inderdaad meester in het voor de gek houden.. Zeker als je bezig bent met zwanger worden, alsof je dan ineens alles voelt Maar zoals Lady1985 al zegt, heb je je NOD al gehad?
Hi dames! Wij gaan voor ons tweede kindje, maar niet dat het daarom minder spannend of zenuwslopend is hoor! Bij mijn eerste zwangerschap was ik al 6 maanden gestopt met de pil voordat we echt mijn cyclus in de gaten gingen houden. Toen was ik uiteindelijk na 4 maanden zwanger. Ik ben gestopt met de pil (halverwege een strip) begin februari, daarna meteen ongesteld geworden. Maar volgens mij nog flink aan het ontpillen, voor mijn nod vorige maand had ik echt alle verschijnselen van mijn eerste zwangerschap (of dacht ik dat maar ): gevoelige borsten, heel erg moe en een heel kort lontje... Volgens mijn berekeningen zou ik ergens volgende week weer ongesteld moeten worden, afwachten maar. Ik heb nu totaal geen idee... Succes allemaal!
misschien een rare vraag hoor maar je kan toch altijd wel testen? of moet je eerst je nod dag gehad hebben? want die heb ik nog niet gehad: ben de 11maart gestopt en de 16 ongi(pil) geworden, dus dan moet ik vanaf de 16e gaan tellen toch? dus dan kom ik op 13 april dat zou dan m'n dag zijn dat ik ongesteld moet worden. moet zeggen dat ik me erg anders voel als eerst, vind het eigenlijk ook best wel eng, natuurlijk wil ik wel maar zoals vanmorgen werd ik in een keer zo gammel gevoel, en had nog maar net 2 broodjes gegeten, vreemd gevoel hoor. nou ja wacht toch maar tot volgende week met weer testen. bedankt voor jullie reacties trouwens hoe gaat het met jullie? nog geen vreemde kwaaltjes?
@ miewie: Welkom! Ik geloof meteen dat het voor een 2e net zo spannend is! Je wilt toch graag een kindje! Ook jij heel veel succes! @Ristoskatje: Je lichaam moet een stofje aanmaken, hcg. Dat gaat niet zo heel vlug, dus daarom kun je het beste testen als je NOD voorbij is. Dan heb je de meeste kans om positief te testen. Het kan goed dat je nu negatief test en over een week positief! Ik zou de moed dus nog niet opgeven! Als je je echt zo anders voelt kan het goed toch raak zijn. Ik zal in ieder geval voor je duimen! Ik heb nog geen kwaaltjes, maar mijn ei moet ook nog komen! Dus nu hard aan het werk met manlief .
geef de moed nog lang niet op hoor, zijn nog maar net begonnen, en het komt vanzelf. @liekj: wens je veel succes.... @ miewie: welkom bij de club, als ik jou stukje zo lees Ik ben gestopt met de pil (halverwege een strip) begin februari, daarna meteen ongesteld geworden. Maar volgens mij nog flink aan het ontpillen, voor mijn nod vorige maand had ik echt alle verschijnselen van mijn eerste zwangerschap (of dacht ik dat maar ): gevoelige borsten, heel erg moe en een heel kort lontje... denk ik toch ook echt dat ik daar op dit moment ook last van heb, nou je we zullen zien, wens je in elk geval veel succes. liefs anja
@ ristoskatje: er zijn wel super gevoelige testen die je eerder dan je nod kan gebruiken, maar het is precies wat Liekj zegt: als je dan een negatieve test krijgt, kan deze toch op of na je nod positief zijn! Het hcg hormoon verdubbeld zich na je nod (heb ik ergens gelezen) dus dan pas is het echt goed te testen. Ik kon ook iedere maand de drang niet weerstaan om te beginnen met testen zodra je ook maar iets voelde, het heeft mij ook aardig wat euro's gekost kan ik je zeggen. Grappige was dat ik bij mijn eerste zwangerschap net díe maand niet zat te popelen om te testen maar dat ik een paar dagen na mijn nod dacht: had ik niet ongi moeten worden? Toen bleek ik gewoon zwanger te zijn! Nu is het gewoon nog leuk klussen en gewoon geduldig afwachten (is makkelijker gezegd dan gedaan...)
Laten we er van genieten dat het nu nog "gewoon, gezellig" bezig zijn is voor een kindje. Ik hoop zo erg dat mijn cyclus een beetje normaal is. Vorige keer heb ik zo moeten ontpillen! Dat was echt geen pretje, dan denk je dat je over tijd bent, na een test toch negatief en dan wordt je natuurlijk de dag erna ongi... Toch fijn om soms even wat te posten wat je bezighoudt zonder dat meteen je hele omgeving weet waar je mee bezig bent!
Ook ik ben gestopt met de pil op 17 febr.. Heb afgelopen vrijdag mn 1e echte ongi gehad... Nu kan ik eindelijk mn cyclus uitrekenen, en gaan klussen! .. Ben benieuwd hoe snel het gaat... Succes dames, die er ook mee bezig zijn.... Spannendd
MieWie en Siena, welkom!! Het is inderdaad fijn om hier wat te posten zonder dat anderen weten waar je mee bezig bent. En vind het ook superfijn om mijn hart te kunnen luchten, haha! Mijn vriend zegt elke keer: "Daar heb je mij toch voor?" Is natuurlijk ook zeker zo, maar het is erg fijn om met anderen te praten die in hetzelfde schuitje zitten @ Ristoskatje, als je je NOD nog niet gehad hebt dan zou ik het zeker even afwachten voordat je de moed opgeeft! Wie weet blijk je toch gewoon zwanger te zijn. Ik heb zelf nog steeds van allerlei kwaaltjes. Nog steeds beetje misselijk en ik voel me al dagen alsof ik ongesteld moet worden. Heb ook sinds een paar dagen ontzettend vermoeide benen... En gisteren was mijn NOD en tot nu toe nog niet ongi geworden. Maja, dat kan natuurlijk nog komen. Komt er ook nog es bij dat ik een vaginale schimmelinfectie heb en ontzettend verkouden ben, dus al met al voel ik me TOP, ahummm... Sorry, moest ik ff kwijt... xxx
Lady1985, ik hoop dat je ongi weg blijft en dan wel met de goede reden! En daar hoef je geen sorry voor te zeggen, wij zitten hier allemaal om o.a. ons hart te luchten Ik kan mijn hart wel luchten bij mijn man, maar wil er ook niet teveel mee bezig zijn samen met hem.. Dat maakt het zo'n zwaar onderwerp, we willen het nu gewoon luchtig en fijn houden. Ben heel benieuwd wat het einde van de maand april mij brengt!
Is het goed als ik me hier ook meld? Ik heb vandaag mijn spiraaltje laten verwijderen! AAAAAH, spannend!