Nou, mijn vruchtbare dagen zijn zeker achter de rug, dus het lange wachten is weer begonnen. Ga morgen een weekje op vakantie naar Zeeland. Mijn ouders staan daar op een camping. Weet alleen niet zo goed wat ik moet doen met alcohol drinken. Wij drinken 's avonds altijd wel een paar wijntjes op vakantie, zeker als we uit eten gaan. Wil echt niet dat mijn ouders weten dat we bezig zijn, maar wil eigenlijk ook geen alcohol drinken..... Lastig is dit zeg.... Wat zouden jullie doen?
Ik zou mss 1 glaasje drinken zodat het toch niet helemaal opvalt... In principe, zolang je geen positieve test in handen hebt. Al hou ik er ook wel rekening mee hoor Heb jij ook even geluk met je ei zeg, want je vriend gaat niet mee zeker? xoxox
vriend gaat inderdaad niet mee, dus gelukkig is mijn ei geweest! Anders zou ik wel flink balen hoor. Ik ga 24 augustus weer een aantal dagen weg, dus dat komt ook goed uit. Ik dacht inderdaad eerst ook dat ik gewoon 1 wijntje zou drinken, maar ergens heb ik er toch geen goed gevoel bij. Hmm, echt lastig dit. Ik wil het gewoon heel graag nog even voor ons houden. Misschien dan toch maar 1 wijntje doen.
Gewoon 1tje, je nipt er dan wat van en dan giet je het weg Ik zou zoiets proberen. Ik doe soms ook wel eens iets dat niet mag om het niet te doen opvallen maar voel me daar ook niet goed bij... Geniet van je vakantie! Kan je inloggen op ZP van daar? Ben benieuwd hoe je je voelt tussendoor
Hoop dat je voorgevoel uitkomt Kimmytje! Ja herken het gevoel van niet kunnen wachten je families zo blij te maken! En jezelf natuurlijk Weet je wat je ook kunt doen, lekkere Ligi kopen bij de supermarkt, dat is een soort perzik drankje en daar zit zo weinig alcohol in. Dan valt het niet op en neem je die fles mee zo van, dit is lekker moet je eens proeven. Ondertussen zit er bijna niets in. Ik zit met hetzelfde, morgen is het hier kermis. Gezellig in de tent aan de wijn, ik ben altijd de grootste drinker van de club. Maar nu wil ik dat ook niet, dus zal een subtiel roseetje worden wat je af en toe een beetje onder de tafel weg gooit of een beetje aan nippen...
ja, dat ga ik doen denk ik. Als we op de camping zijn, kan ik het ook makkelijk weggooien. In een restaurant wordt dat wat moeilijker Ik kan helaas niet inloggen daar. Heb ook geen internet op mijn telefoon. Ben volgende week zondag terug en dan zal ik meteen laten weten hoe ik me voel. Hopelijk heel misselijk
Lastig he... Wel heel leuk, kermis! Bij ons is dat pas in oktober. Dat van die Ligi wordt een beetje lastig. Ik ben een echt droge witte wijn drinker en vind die fruit drankjes altijd vies. Denk dat het dan alsnog op zou vallen.
Hoop echt dat je dan met wat kwalen komt die er op wijzen! Zou leuk zijn! Nee dan wordt het geen Ligi voor je...maar inderdaad op de camping verdwijnt de wijn gewoon af en toe in de bosjes, een keer op staan met je wijnglas om te kijken zogenaamd wat je bij de andere kampeerders ziet gebeuren en hup in de bosjes er mee! Lachen! Maar zonder vriend dus? Dus je kunt je ei daar helemaal aan niemand kwijt? Lastig zeg!
Haha, mijn ei kwijt (grappig in deze context). Gelukkig hebben we een mobiele telefoon , dus ik kan mijn vriend altijd bellen natuurlijk. En misschien vertel ik het ook wel aan mijn zus. Denk dat zij ook wel al een vermoeden heeft.
@ Tara, ik denk als je zoveel moeite doet om niet te drinken het mensen gaat opvallen. Zoals ik begrepen heb kan het geen kwaad als je alcohol drinkt. Tot een bepaald aantal weken heeft het kindje een dooirezak i.p.v. de navelstreng verbonden aan jou, het heeft dan ook zijn eigen 'bloedsomloop' Natuurlijk moet je jezelf niet helemaal plat drinken. Ik moet eerlijk zeggen omdat ik er totaal niet op had gerekend ik de week voordat ik posi testen ook nog behoorlijk genoten heb op een feestje. Ow ja zie een aantal verhalen over de pendels, ga daar niet teveel van uit. Mijn pendels waren aug, sept en okt en zie daar ben nu twaalf weekjes op weg!
@ Jela, ik hoop het ook! Dat moet het mooiste gevoel zijn, een positieve zwangerschapstest! En uiteraard enkele maanden later je kleintje Veel plezier morgen op de kermis! @ Tara, dat komt wel goed, probeer er niet teveel bij stil te staan en gewoon een weekje te genieten (zonder jezelf plat te zuipen natuurlijk ) Veel plezier en tot binnen een week! En ik hoop echt dat je misselijk bent! @ Pumbaa! Ben jij al 12 weken?! De tijd gaat zo snel? En? Alles goed? Hoe voel je je? xoxox
Hee Pumbaa! Leuk om jou hier weer eens te treffen. Hoe is het met je meid? Hoe gaat het met jou en je vriend? En met de kleine in je buik? Wat jij zegt over drinken lees je inderdaad regelmatig. Maar andere bronnen zeggen weer dat het wel schadelijk kan zijn. Mijn beste vriendinnetje is ortho pedagoog en zij heeft ooit een college gehad over alcoholgebruik in de eerste paar weken. Dat ging dus over het feit dat alcohol zelfs in zo'n vroeg stadium echt schadelijk kan zijn. Zij is er daardoor fel tegen. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening hierover. En ik denk dat het ook niet zoveel kwaad kan, maar ik weet niet of ik uberhaupt een risico daarin wil nemen. Maar goed, ik denk dat het gewoon een paar wijntjes worden die ik heel rustig op ga drinken.
@ kimmytje, ik hoop echt dat je gevoel juist is. Gun het jullie allemaal zo enorm!! @ Tara, het zal ook zeker niet goed zijn, heb het er toevallig met mijn VK over gehad omdat ik die week ervoor idd niet zo heel netjes was met de alcohol en zij zei ook dat ze dat vaker meemaken omdat er heel veel vrouwen zijn die er geen rekening mee houden dat ze zwanger zouden kunnen zijn en die gaf ook aan dat het altijd beter is van niet maar dat je je ook niet al te druk erover moet maken. Ik voel me inmiddels weer een stukje beter. Heb nog wel medicijnen tegen de misselijkheid. Met mijn vriend en mij gaat het rustig aan beter. Ben wel behoorlijk verschoten van zijn reactie die ik zo heftig niet verwacht had. Heeft me ook een hoop stress gekost en dat heb ik ook gemerkt de afgelopen anderhalve week. Had veel buikpijn en was erg moe, heb van ellende ook een sigaret gerookt terwijl ik dat al weken niet had gedaan, maar anders zouden de kozijnen eraan gegaan zijn denk ik. Ach denk wel dat het goed komt maar denk dat het wat tijd gaat kosten. Verder hou ik het hier wel in de gaten hoor!! Al post ik niet zoveel. Dit is de club waar ik mee begonnen ben hier en ben/blijf enorm nieuwschierig hoe het met jullie allemaal gaat! Allemaal op naar een postitieve test. xx
Yes vandaag een positieve ovulatietest in handen! Gister nog niet, vandaag wel. Gister geklust.....dus hoop het! Moet ik dan vandaag maar weer voor de zekerheid klussen of morgen weer? Want is je eisprong dan vandaag of morgen. In de gebruiksaanwijzing staat als je een positieve test hebt moet je klussen na 24 uur, maar binnen 48 uur... Weten jullie dat?
Jela, wat fijn! Ik zou gewoon vandaag en morgen en overmorgen klussen, haha. Maar sommigen zeggen ook weer dat het zaad dan minder sterk is. Ach ja, ik weet het soms ook niet meer. Wij hebben in ieder geval rond die positieve ovulatietest iedere dag geklust. Veel plezier en succes!! Ik ga nu richting Zeeland! Tot volgende week meiden. Liefs Tara
Veel plezier Tara en thanks! Hoop dat je met kwalen terug komt en dat mijn kwalen dan ook beginnen... Doeg liefs
Nou, ik denk dat ik mijn ovu toch al gehad heb. Had vandaag (en gister eigenlijk ook) weer een zo goed als witte ovu- test en mijn temp is nu ook een stuk hoger dan hiervoor! Heb deze cyclus ook gebruik gemaakt van ovu- testen van verschillende merken dus dat was denk ik niet zo handig... Maar we hebben wel afgelopen 1,5 week ongeveer om de dag geklust dus in principe kan ik um dan niet gemist hebben Nouja, we wachten het rustig af. Jela, wat fijn dat je een posi test hebt!! Ze zeggen trouwens echt dat het beter is voor het zaad om om de dag te klussen. Mijn vriend is deze week naar de dokter geweest omdat ie dacht dat ie misschien een blaasontsteking had. Hij heeft toen ook gevraagd of dit nog van invloed is op de kwaliteit van z'n zaad omdat we voor een kindje willen gaan. Toen heeft de dokter ook gezegd dat om de dag klussen het allerbest is
Goedemorgen op deze maandag allemaal. Lady85 ik heb ook braaf om de dag geklust dit weekend was mijn eisprong. 2 positieve testen op zaterdag en zondag. Vrijdag en zondag geklust, alleen had ik toch sterk het vermoeden dat de eisprong op zaterdag was, maar goed....het zaad van vrijdag moet zijn werk maar doen dan.. Heeft het nog wel zin om op dag 2 van je positieve ovulatietest te klussen? Dag later was de ovulatietest weer spierwit.
Jazeker heeft het zin om op de 2e dag te klussen Want als je een posi-test hebt springt je ei pas 24 tot 48 uur later! Zeker doen dus!! Wat een rotweer trouwens he, pfff... En dat noemen ze nou zomer, grr.
Gewoon lekker gebruik maken van jullie eitjes, en niets forceren, wij doen het gewoon wanneer we zin hebben, en uiteraard net ietsje meer rond ons ei Idd, wat een sch**tweer! Erg jammer zo een zomer, heb je niets aan!