haha, Kimmy, ik moet wel lachen om dit topic http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/295295-waarom-altijd-oordelen-over-ander-5.html Heb je je lekker af kunnen reageren?
Mja, we zijn eigenlijk nog relatief normaal bezig hoor meiden... Dat klinkt raar, maar als je naleest op het internet dan is de meerderheid tussen de 6 tot 12 maanden zwanger... De anderen zijn echt uitzonderingen. Al ben ik wel heel erg blij voor hen, maar ook stiekem een beetje jaloers als ik bvb zie dat Ristoskatje al bijna 22 weken zwanger is... Ons geluk volgt ook nog! Ben ik zeker van Haha Tara, inderdaad! Ik vind het jammer dat er op het forum toch nog vrij veel "gepist" word en het zijn dan ook nog altijd dezelfde "meisjes".. Ehe xoxox
Goed dat je het nog even opgezocht hebt. Dat relativeert wel he! Ik vind het ook wel heel vreemd dat 4 vriendinnen/familieleden van je door de pil heen zwanger geworden zijn. Ik kan dat bijna niet geloven..... Ik vind het zelf al gewoon een fijn gevoel dat we er nu samen helemaal voor gaan. Mijn vriend moest even wennen aan het idee, maar is nu ook helemaal om. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit dat we nog even moeten wachten, als ik maar zeker zou weten dat het uiteindelijk wel goed komt... Dan wil ik best nog wat maanden wachten. Maar ik probeer er ook gewoon vanuit te gaan dat het goed komt. haha, ja, echt niet normaal soms he, dat gezeur in die topics. Ik moet er meestal gewoon om lachen, maar soms kan ik het ook niet laten om te reageren.
Dat is zo. Mijn schoonbroer (chirurg) zegt het ook, na bijna 10 jaar de pil moet je lichaam nog wel even wennen hoor, ook al lijkt het dat je een regelmatige cylus hebt. We zien wel, we hebben altijd gezegd dat we ons kindje in 2012 willen verwelkomen dus we hebben nog even tijd. Maar natuurlijk, hoe sneller hoe liever hé Mja, zeer onvolwassen noem ik dat. Ik reageer ook niet vaak maar soms... xoxox
maart is idd nog niet heel lang, zit nu in ronde 5 en zal deze week ronde 6 ingaan, want verwacht dat ik gewoon ongesteld word. ik heb ook toen ik met de pil stopte rekening ermee gehouden dat het best een jaar kon duren, maar toch als je ermee bezig bent kan het allemaal niet snel genoeg gaan. ik hoop dat ik nu toch snel zwanger word want er word in mn omgeving toch al veel naar gevraagd en het is zo ontzettend moeilijk om er een verhaal rond te lullen dat je er eigenlijk nog helemaal niet mee bezig bent. alleen maar om ze stil te houden zo dat ze niks gaan verwachten. mijn schoonmoeder viel het vanavond al op dat ik veel last van puistjes heb. ze weet dat ik voor ik aan de pil begon ook veel last ervan had en met de pil niet meer. dus die hoeft maar 1+1 op te tellen. ik hoop dat ze zo slim niet is. haha mijn vriend zei erna ook anders vertellen we mijn ouders toch maar binnenkort dat we ermee bezig zijn. maarja vind het t leukst het te vertellen als ik zwanger ben. dan is de verassing alleen maar groter.
Ik heb zelf wel verteld tegen mijn ouders dat ik gestopt ben met de pil, maar dat we nu condooms gebruiken omdat ik het zat was om al die hormonen in mijn lichaam te hebben. Misschien zou je zoiets nog kunnen zeggen als ze ernaar vragen.
Goedemorgen meiden, Even bijgelezen, inderdaad het is nog allemaal relatief vroeg bij ons, enkele maanden. Mijn schoonzus deed er 7 maanden over, maar het bleek achteraf dat zij geen benul had van de eisprong, toen had ze een ovulatietestje gedaan en raak. Ze hadden ook echt de maanden ervoor niet rondom die eisprong geklust achteraf gezien. Moeilijk om te verzwijgen dat je bezig bent, knap als het jullie lukt. Aangezien mijn kinderwens er al jaren was en manlief nog overstag moest, zijn er al velen die het weten dat we bezig zijn of die het verwachten. Ik baal achteraf gezien wel dat ik mijn mond niet goed kan houden, het is leuker als het een verrassing is. Maar op zich heeft het ook wel wat, ik kan er veel over praten met mijn vriendinnen, mijn oma zelfs. Al babbelend kom ik de tijd dan door... Maar weer een update van mij: grotere borsten maar ze doen niet zeer. Warm, gezweet vannacht. Bij het plassen vanmorgen een ongesteldheid gevoel. Rommelende darmen voel ik elke ochtend, maarja misschien is dat wel gewoon honger. Dat symptoom heb ik ook weer ergens gelezen haal ik dat nu in mijn hoofd, hahaha! Ben nog altijd verbaasd: totaal geen puistjes, heb een zachte huid. Hoewel ik dat toch elke maand wel heb, vooral met VMK, zat helemaal onder! Nou ik stop weer met mijn geratel.. Kimmytje hoe was je wafel? Kelien dus jij zit ook in de spannende dagen nu!
Hahahah Kimmy, ik heb ook even dat onderwerp gelezen op het forum en je hebt er idd even goed lopen spuien Maar dat was ook meer dan terecht hoor!! Wat een gezeur daar zeg, echt niet normaal meer... Werd er zelf ook helemaal kriebelig van toen ik het las! Oeeeh, Tara, je kunt vandaag testen!!! Geloof dat je er nog even mee wou wachten of niet? Ben superbenieuwd wat eruit komt... Ik heb het ook haast nog tegen niemand verteld dat we bezig zijn. Alleen mijn beste vriendin weet het en voor de rest niemand. Ze verwachten allemaal ook niet dat we er al mee bezig zijn denk ik, dus dat scheelt. Maar wat jullie zeggen over die puistjes, pffff, ik heb ze normaal nooit maar nu wel!!! Word er gek van. Waneer er 1tje weg is, zit er wel weer een op een andere plek! Heel irritant!! Maar durf er niet op te hopen dat dit een zwangerschapskwaaltje is want het duurt nog even voordat ik kan testen. Misschien ook gewoon bijverschijnselen van het stoppen met de pil.
Mijn wafel heeft gesmaakt dank je Ach ja, hier krijgen we niet vaak de vraag of we al "bezig zijn" want mijn man "studeert" nog maar ikzelf kan soms moeilijk zwijgen... Dames, ik hoop met gans mijn hart dat we snel allemaal een positieve test in handen mogen hebben! Tara, hoe gaat het? xoxox
Lady 85, als je ze anders nooit hebt (in je vorige rondes) en nu wel, heb je een goede reden tot hoop. Het zijn hele kleine witte puntjes, toen ik VMK had stikte het er van. Mijn huid deed bijvoorbeeld ook pijn bij het epileren van wenkbrauwen. Vol hormonen dus. Nog een week voor jou, spannend. Ik ben begin hier af te tellen rekening houdende met dat ik ongesteld wordt, dat is mijn voorgevoel. Kimmytje gelukkig heb jij een korte cyclus! Dat je ei weer snel mag komen meid! Tara Tara waar is Tara spannend!
Wij hebben vandaag de schrik van ons leven gehad. Ik zal het kort proberen te houden... Om half acht werd ik wakker met ontzettende krampen in mijn buik. Ik stond op en liep naar de wc. Ik ging zitten en er kwam echt een ontzettende grote prop bloed naar buiten. Ik schrok er behoorlijk van, maar zag geen slijm, het was echt alleen maar bloed. Dus ik dacht: ok, ik ben ongesteld geworden...helaas.... Toen wilde ik onder de douche stappen maar daar ging het helemaal fout. Ik viel flauw en kreeg zo'n ontzettende krampen dat ik niet meer op kon staan. Ik riep mijn vriend, maar die lag nog diep te slapen (was pas om 5 uur naar bed gegaan), dus hij werd niet wakker. Uiteindelijk ben ik kruipend terug gekomen naar bed, waarna ik me weer helemaal weg voelde zakken. De krampen waren echt zo ontzettend pijnlijk, kon alleen maar huilen en schreeuwen van de pijn.... Tegelijk moest ik overgeven. Ik was drijfnat van het zweet, maar had het ijskoud. We hebben meteen de dokter gebeld, maar daar konden we pas over een uur terecht. Na een uur dus in pyjama, een hoofd vol met puitjes en een ontploft kapsel richting dokter. Gelukkig zwakten de krampen iets af. Bij de dokter moest ik nog even wachten, maar dat ging echt niet meer. Ik voelde mezelf weer wegzakken, dus ik werd naar de behandelkamer gebracht. Ook daar moest ik weer overgeven, gelukkig net op tijd een bakje gekregen. De dokter kwam en nam mijn bloeddruk op, die was veel te laag. Ze zei dat ze direct een ambulance ging bellen.... Ok, toen werd ik dus echt bang.... Woorden als miskraam en buitenbaarmoederlijke zwangerschap kwamen voorbij. Ik dus helemaal in paniek. Er moest een infuus aangebracht worden, maar ze kon geen ader vinden. Na drie keer mis te prikken zat hij uiteindelijk in mijn arm. Toen kwamen de dames van de ambulance. Ik werd op de brancard gelegd en in de ambulance gereden. Vriendlief reed erachter aan. Gelukkig waren dit hele lieve vrouwen en ze stelden me echt gerust. Eenmaal in het ziekenhuis, direct door naar de gynaecoloog. Zij prikte gelukkig in één keer goed en nam bloed af. Daarna volgde een interne echo. Ik heb mijn baarmoeder en eierstokken gezien, echt raar... Uit de echo kwam niks, het was afwachten op het bloedonderzoek. Na een uur wachten kwam de uitslag..... er was helemaal niks te vinden. Geen zwangerschap, geen ontsteking, geen miskraam... alles was helemaal goed. Nu zit ik weer thuis en zit er even behoorlijk doorheen. Wat is er toch allemaal gebeurd?? Dit voelt echt niet aan als een gewone ongesteldheid. Alle rampscenario's gingen door mijn hoofd, maar alles is goed. Opluchting en verwarring.... Ik ben dus niet zwanger, helaas. Maar verder is alles goed. Sorry voor het lange verhaal. Het voelt goed om het even op te schrijven. We zijn ons echt kapot geschrokken.
Tara, wat een naar verhaal meid Voel je je al wat beter ondertussen? En hebben ze echt geen idee wat het zou kunnen zijn? In het begin van je verhaal dacht ik echt aan een miskraam, gelukkig was het dat niet! Dikke knuffels meid! xoxox
jeetje tara geeft toch niks je kan hier alles kwijt hoor meid toen ik het las dacht ik ook een mk wel balen dat je toch niet zwanger bent hoop voor je dat de volgende ronde raak mag zijn en zonder deze gekheid nou meid sterkte hoop dat je je snel weer beter voelt xx
Even kort want ben op het werk: Tara toch! Jeetje wat ontzettend erg! Wat een heftig verhaal, echt schrikken! Heel veel sterkte! Jeetje! Ik ben 28 lieve groeten, Jela