gestopt met de pil op 11 maart 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ristoskatje, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat het zo voor iedereen anders is inderdaad.
    Joeysmama als je er onzeker van wordt, laat liggen laat liggen die testen.
    Tara je hebt gelijk er zijn vele langere cyclussen. Fijn dat je het allemaal niet zo in de gaten hebt, dat is positief van je zeg.
    Soms bewonder ik jullie geduld en positiviteit. Hoewel ik altijd positief probeerde te zijn en dit ook naar anderen verkondigde, lukt het me totaal niet meer sinds we bezig zijn met zwanger worden.
    Hoewel ik nu mezelf wel beter voel dan vorige week, het neerslachtige en jaloerse is weer wat weg geëbt. Nu ga ik weer over op de hoop-modus. haha
    Ik laat mijn wijntje in ieder geval niet meer staan heb ik besloten, elke keer rond en na de eisprong wachtende of ik zwanger zou zijn, raakte ik geen alcohol aan.
    Dat heb ik nu uit mijn hoofd gehaald, ik drink gewoon lekker gezellig door. Een frustratie minder, probeer er op deze manier minder druk op te leggen.
    Kimmytje hoe is het met jou? Jij kunt alweer bijna gaan testen heb ik het idee.

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik heb ooit cognitieve gedragstherapie gevolgd en daardoor ben ik heel bewust geworden wat je eigen gedachten doen met je gemoedstoestand en hoe je je gedachten zelf kan beïnvloeden. Dit klinkt een beetje raar, maar het is echt zo. Zodra je je echt bewust bent van je negatieve gedachten, dan kun je ze uiteindelijk omdraaien naar positieve gedachten. In plaats van: wat duurt het lang... iedereen om me heen wordt zwanger.... waarom lukt het ons niet... kun je proberen om je gedachten te verzetten naar: Wat ontzettend fijn dat we samen voor een kindje willen gaan. Mijn vriend wil samen met mij aan kinderen beginnen, dan vindt hij me wel heel speciaal. Er gaat een nieuwe fase in ons leven aanbreken, we gaan vooruit. Ik weet dat het heel lastig is, maar je hebt hier zelf echt wel invloed op. Probeer echt de positieve kanten te zien!!!
    En een wijntje doet ook altijd goed, haha:) Ik drink zelf niet meer 's avonds op de bank (wat ik eerst dagelijks deed), maar als ik op een feestje ben of uit eten ga, pak ik ook nog gewoon een wijntje hoor!

3. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit met open mond naar je stukje tekst te kijken Tara. Wat ontzettend mooi omschreven. Ik herinner me weer helemaal hoe dit ook alweer moest.
    Ik heb dit namelijk ook gevolgd en ik sta hier nooit meer bij stil. Nu schrijf je het voor me op en het raakt me ontzettend.
    Dankjewel

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wat fijn!! Het is lastig om op te schrijven, want de eerste gedachten is vaak: Makkelijker gezegd dan gedaan!! En dat is het natuurlijk ook. Het is best moeilijk om je gedachten om te draaien, maar het begint allemaal bij het bewust worden. Je voelt je niet voor niks nu zo rot (neerslachtig, jaloers). Dat komt omdat je negatieve gedachten formuleert en deze telkens (onbewust) voor jezelf herhaalt. Als je die gedachten duidelijk kunt krijgen en ze bijvoorbeeld eens noteert, dan kun je hier positieve gedachten tegenover zetten en deze voor jezelf gaan herhalen.

Leuk om te lezen dat jij ook die therapie hebt gevolgd. Mij heeft het veel gebracht, ik kan het regelmatig toepassen. Mag ik vragen waardoor jij die therapie bent gaan volgen? Ik heb een jaar in therapie gezeten nadat bij mij ME (chronisch vermoeidheid) was geconstateerd. Door de therapie ben ik er weer (bijna) helemaal bovenop gekomen.

Zorg goed voor jezelf meis!

5. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tara84
    Ik las een beetje terug en zag wat jullie (Jela, Joeysmama en tara) schreven en vond het vooral erg mooi hoe je dat omschreef:

''Zodra je je echt bewust bent van je negatieve gedachten, dan kun je ze uiteindelijk omdraaien naar positieve gedachten. In plaats van: wat duurt het lang... iedereen om me heen wordt zwanger.... waarom lukt het ons niet...kun je proberen om je gedachten te verzetten naar: Wat ontzettend fijn dat we samen voor een kindje willen gaan. Mijn vriend wil samen met mij aan kinderen beginnen, dan vindt hij me wel heel speciaal. enz enz.....''

Ook erg knap dat je dat zo voelt.. Dat over de nieuwe fase in je leven en dat het zo mooi is om daar samen aan te beginnen heb ik ook maar bij mij zijn het vooral de laatste weken alle negatieve dingen die naar voren komen 'waarom is het nog niet gelukt.. Zou het uberhaupt lukken.. en dan al die zwangeren die je ziet en alles wat met baby's te maken heeft...'' Ik kan het echt niet van me af zetten en ben ervan overtuigt dat dat zoveel stress met zich mee brengt.. Ik ben echt bijna vanaf het s morgens op staan tot aan het naar bed gaan met het baby 'gedoe' bezig dat is volgens mij ook niet goed.. maar ja probeer het maar eens uit je hoofd te krijgen als je iets zo graag wilt..
    Dus wat ik wil zeggen eigenlijk dat ik het heel erg herken wat je zegt en dat het erg knap is hoe jij dat omzet in positieve dingen, hopelijk vind ik die kant ook snel want ik maak mezelf helemaal gestresst
    xxx

6. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het opschrijven is een goed idee. Ik heb een aantal jaren geleden een depressie gehad, waarvoor ik dagbehandeling heb gevolgd bij het GGZ. De depressie is ontstaan uit liefdesverdriet.
    Het is een rouwproces geweest waar ik te diep in weg ben gezakt. Dagbehandeling was mijn redding. Je had er verschillende vakken, zoals drama, sport, verschillende soorten therapie zoals RET en psychotherapie.
    Het kan iedereen overkomen, ik schaam me er ook niet voor.
    Het was ontzettend pijnlijk, maar heb er veel van geleerd hoe de wereld werkelijk in elkaar steekt.

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wat goed dat je dat gedaan hebt Jela. Liefdesverdriet is ook echt een rouwproces en kan ontzettend heftig zijn en wordt vaak onderschat. Goed dat je er door therapie bovenop gekomen bent. Soms maak je hele moeilijke periodes mee, maar daar wordt je alleen maar sterker van.

Anoniempje, ik begrijp je heel goed hoor. Ook ik zit hier echt niet alleen maar positief te denken. Af en toe sluipen de twijfels ook binnen. Die moet je ook niet wegdrukken, maar je moet er ook niet in blijven hangen. Ergens moet je die balans vinden denk ik.
    De hele dag alleen maar bezig zijn met zwanger worden lijkt mij echt niet goed. Uiteindelijk kun je daar echt aan onderdoor gaan.

Meiden, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje en de emoties lopen soms hoog op. Gelukkig kunnen we elkaar hier een beetje steunen.

8. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Hey dames!

Wat een getetter hier zeg!

Joeysmama, hoe gaat het met jou? Al meer nieuws? Spannend hoor!

Lady, van harte gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis! Echt super! :)

Ivm met het negatief denken, omzetten naar positieve gedachten. Doe ik ook zoveel mogelijk maar helaas lukt dat niet altijd.
    Ik heb ook al "ondervonden" dat je het negatieve echt wel kan aantrekken als je teveel zo denkt dus echt liever positief hoor.

En idd Tara, wat je zegt, is zo waar. het feit dat je als koppel samen een kind wil, is iets heel erg moois :)

Hier alles ok, voel enkele dingen die ik nog niet eerder heb gevoeld maar durf me niet meer uit te spreken.
    Ben benieuwd, nog een dag of 7 tot testen :)

Net naar SYTYCD gekeken, zo cool!

xoxox

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    spannend, spannend Kimmy!! Wat gaat het toch weer snel bij jou. Ik zit nog steeds op mijn ei te wachten....

Jaaaa, ik heb ook SYTYCD gekekend!! Ben weer helemaal verslaafd:) Vond het echt te grappig dat die laatste jongen door was terwijl dat meisje weg ging. Zij zal wel flink balen:)

10. Kimmytje

Heel erg spannend idd! :)
    Ik duim voor iedereen hier, we moeten echt snel een nieuw clubje > dikke buiken < aanmaken! :)

Haha, vonden wij ook! Echt erg dat mens, nu zal ze wel effe stoppen met z**ken hihi!
    En Dan! Oh zo knap dat die is :D

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    hahaha, ja ik vind Dan ook leuk!!! Terwijl hij echt totaal mijn type niet is, maar vind hem gewoon zo schattig:)

12. Joeysmama

Joeysmama Actief lid

25 apr 2011
    273
    0
    0
    Kapster
    Hou kimmytje hier zij gangetje hoor ik dacht na 1 sept nou zal dan wel weer cyclus van in de 40 hebben dan zouden we ongeveer gelijk zijn dit keer maar nou heb ik zoiets vaags er is geen ongi te bekennen niet in mijn slipje niet met afvegen maar nu ging ik vanmorgen beetje naar binnen met toiletpapiertje check zo meestal het eventueele slijm omdat het bij mij niet vanzelf naar buiten komt en ik nu niet weet waar ik ergens hang in mijn cyclus maar nu zat er heel heeel licht roze aan maar komt niet vanzelf naar buiten heb het eigelujk al heel de dag zo wat denken jullie?dat lichaam kan nou nooit eens gewoon doen hè zoals het hoort pff
    Fijne avond nog en positief blijven denken hoor onze tijd komt echt wel xx

13. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Joeysmama, dat is inderdaad vreemd zeg. Heb ik nog nooit gehad. Misschien toch een voorteken van ongesteldheid? Heb je ook krampen of andere klachten?

14. Kimmytje

Hij is zoooo cute! :)

Joeysmama, ik zou echt hoop houden hoor, zolang je ongi niet doorzet! Ik heb precies goede hoop voor je! :)

Ik had vandaag echt veel doorzichtig slijm, zit een week na mijn ei...

15. Joeysmama

Joeysmama Actief lid

25 apr 2011
    273
    0
    0
    Kapster
    Tara nee ik ook niet het is zo vaag als mijn menstruatie begint begint het altijd met bruin verlies en zie het altijdvanzelf als ik naar heg toilet ben geweest heb bijna nooit krampjes of iets nu had ik gistermiddag wel ff 1 momentje van hmmm kramp maar was zo weer weg en het is net alsof bv mijn man iets geraakt heeft binnen zoweinig en zo minumaal en licht roze is het alleen hebben we de afgelopen 2 dg niet geklust dus vind maar vreemd hoor xx

16. Joeysmama

Joeysmama Actief lid

25 apr 2011
    273
    0
    0
    Kapster
    Kimmytje nou dat had ik toch ook ineens vorige week en bedankt voor je goede hoop;)

17. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Nou, spannend hoor meiden. Zou er nu dan eindelijk één van ons op roze mogen??? Ik zou echt zo blij voor jullie zijn, niet eens jaloers, haha.
    Ik ga hier duimen voor jullie!

18. Kimmytje

één? Ik hoop wij allemaal! Komaan, met hoeveel zijn we nog actief? Een 5-tal? Dat moet toch kunnen lukken zeker ;)

19. Joeysmama

Joeysmama Actief lid

25 apr 2011
    273
    0
    0
    Kapster
    Zou wT zijn hè allemaal roze deze ronde laten we maar flink duimen

Xx

20. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Oh, dat zou echt super zijn!!! Op één of andere manier heb ik er deze maand geen goed gevoel over. Denk dat het hem niet gaat worden deze keer. Stom he, dat je soms zo'n voorgevoel kan hebben? Had het vorige maand wel heel sterk (en stiekem denk ik nog steeds dat ik een hele vroege miskraam heb gehad).
    Ach ja, je weet het pas als je ongesteld wordt of die positieve test in handen hebt he.
    We houden de moed erin!!

Deel Deze Pagina