gestopt met de pil op 11 maart 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ristoskatje, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Kimmy, super lieve reactie van je. Ik zou ook over zoiets kunnen dromen, haha. Ik heb het gevoel dat wij toch snel gaan volgen hoor. Ik probeer dat gevoel in ieder geval vast te houden. Soms komt ineens de angst naar boven dat het misschien niet zal lukken. Daar moet ik niet aan denken want dan word ik echt intens verdrietig.

Mijn vriend is trouwens heel lief voor mij. Ik heb het gevoel dat hij, net als ik, vannacht en vandaag veel heeft terug gedacht aan vorige maand. Nu ik weer normaal ongesteld ben, ben ik er nog iets meer van overtuigd dat het vorige maand toch iets geweest is...

Jela en anoniempje, volgens mij blijf je vanaf het moment dat je zwanger bent voor de rest van je leven zorgen houden over je kindje. Dat is heel logisch. Maar er groeit gewoon een heel klein mensje in jullie! Dat is toch ook gewoon heel onwerkelijk! Het gaat helemaal goed komen meiden. Gewoon hier blijven schrijven over hoe jullie je voelen. Ook al ken ik het gevoel niet, ik wil jullie er graag bij steunen.

Joeysmama, op welke dag zit jij nu? Nog steeds onduidelijk welke ronde het nu is?
    Ik ben vanochtend direct met Etos pillen begonnen, had ze nog in de kast liggen. Ben benieuwd of het enig effect heeft.

Anoniempje, goed dat je al gaat kijken naar opvang. Als je nog vragen hebt, kan ik je er misschien wel mee helpen (werk als pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf).

Kelien, voor jou zijn het weer spannende dagen. Voel je iets speciaals?

Kimmy, ook voor jou is het weer afwachten. Ook al probeer je er niet zoveel mee bezig te zijn, je weet natuurlijk wel een beetje hoe je cyclus eruit ziet. Ik blijf gewoon weer voor je duimen.

xx

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik wil trouwens nog graag een gedachten met jullie delen. Ben benieuwd wat jullie erover denken.

Ik begrijp niet goed hoe het kan dat je bijvoorbeeld na tien maanden ineens zwanger kunt worden terwijl je alle maanden daarvoor bijvoorbeeld gewoon sex hebt gehad rond je ei. Er is dan dus iedere keer een eisprong geweest en er zijn zaadcellen aanwezig. Van al die miljoenen cellen moet er toch ééntje bij het ei aankomen? Ik vind het gewoon zo vreemd dat als alles goed is in je lichaam, en je hebt sex op het juiste moment, dat het dan toch niet lukt. En dat het dan ineens dus toch wel raak kan zijn na een hele lange tijd. Waarom dan ineens wel?
    .....
    hmmm, beetje een vaag verhaal, haha. Kan het niet beter verwoorden, maar begrijpen jullie de vraag? Wat denken jullie ervan?

Anoniempje en Jela, hebben jullie het gevoel dat er deze ronde iets anders is gebeurd waardoor het nu ineens wel raak is?

3. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Hey Tara meid! Ik had echt gewillen dat mijn droom werkelijkheid was geworden! Maar ik ben het met je eens wat betreft het gevoel dat de nog-niet-zwangeren onder ons snel zullen volgen :)

Wat betreft je vraag. Heb ik me ook al afgevraagd. De dokter heeft me daarop antwoord gegeven.
    Per cyclus/eisprong heb je 15% kans op zwangerschap. Das echt niet veel. Je moet tellen, dat ok, er zal mss wel één visje in je baarmoeder raken, maar ook daar kan er nog vanalles mis gaan...

Maar ik begrijp je vraag perfect, soms schiet het me ineens te binnen "waarom zou het nu ineens wel kunnen?"... Mja, er zijn er genoeg die "ineens" na een aantal maanden zwanger zijn :)

xoxox

4. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

He wat ontzettend jammer Tara, dat je ongesteld bent geworden. Nu ook op naar ronde 6 en hopelijk hebben wij dan ook een posi test in handen :)

Inderdaad, ik vraag me ook vaak af hoe het kan dat het soms zo lang kan duren voordat het raak is wanneer alles verder gewoon goed is. Maar het schijnt dat zwanger worden een heel proces is en dat de bevruchting pas stap 1 is van heeeeel veel stappen die daar nog op volgen. Dus het is juist vrij bijzonder wanneer je na 1 of 2 keer zwanger bent.

Ik ben afgelopen zondag ook zo ontzettend verdrietig geweest. Dit kwam ook omdat ik me in mijn hoofd had gehaald dat het bij ons allemaal niet zou gaan lukken. Ik wil hier helemaal niet aan denken, maar dat gaat automatisch. Nu zie ik het allemaal weer wat zonniger in en hoop ik dat het voor ons ook snel zo mag zijn. Kan haast niet wachten!!!

5. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Tara
    Bedankt voor je lieve woorden.. ik hoop ook dat de zwangerschap van Jela en mij goed mag verlopen en ook dat jullie dit snel mogen ervaren..:)
    Wel vervelend dat je nu zo erg het gevoel hebt dat het vorige maand ´iets´ geweest is.. maar meis, weet dat het makkelijk gezegt is maar probeer jezelf niet helemaal gek te maken met deze gedachte en ga er weer voor deze ronde !!
    en antwoord op je vraag.. ik heb niet het idee dat er deze ronde iets anders is gebeurt, behalve dat ik zeker weet (door de ovu testjes) dat ik op het goede moment geklust heb.. en ze zeggen dat om de dag klussen het beste is maar wij hebben voor de ´zekerheid´ elke dag geklust.. me ei was 10 sept.. en we hebben 9 sept, 10 sept, 11 sept (2x..:)) en 12 sept geklust..(de dagen daarvoor en daarna gewoon om de dag) haha sorry voor de details maar zo zie je maar dat om de dag niet perse hoeft.. misschien heeft het geholpen dat we die zondag 2x geklust hebben:) hihii

@ joeysmama
    nou meid, heb je al wat meer duidelijk wat betreft je cyclus..? Denk dat je ongemerkt toch al naar je volgende ronde bent gegaan??

@Lady1985
    Ik heb me de afgelopen maanden ook erg veel in me hoofd gehaald..vooral na alle verhalen wat je hier op het forum leest dat veel mensen nooit hun kinderwens in vervulling zien gaan..
    Dat speelde bij mij ook een grote rol en ben daar ook erg zenuwachtig en soms verdrietig om geweest.. Ik heb nu makkelijk praten om te zeggen ´zet het aan de kant, en denk er niet zoveel aan..´ maar weet dat dat niet zo makkelijk gaat..!! Zelfs dat het bij nu zover is dat ik zwanger ben gieren die zenuwen soms door me lijf of alles goed zal gaan en of ik een ´plak beeb´ heb.. Tara verwoorde hel heel mooi:
    ´Jela en anoniempje, volgens mij blijf je vanaf het moment dat je zwanger bent voor de rest van je leven zorgen houden over je kindje. Dat is heel logisch. Maar er groeit gewoon een heel klein mensje in jullie! Dat is toch ook gewoon heel onwerkelijk!´
    En ik denk ook dat dat zo is.. voor de tijd ben je bang dat het niet lukt.. en iets wat je zoo graag wilt duurt altijd lang en als het zover is dan maakt dat het weer spannend.. kom op meis.. Jullie gaan ook vast snel op roze ;)
    xxx

6. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst het verhaal van de huisarts van Kimmytje dat klopt wel. Het is 15% tot 20% gemiddelde kans. Bij zeer vruchtbare stellen is deze kans 30% tot 60%.
    Het is zo dat er zaadjes naar boven moeten zwemmen, dan gaat het er nog om dat dit op een rap tempo gebeurd, dus niet te traag of niet met zijn allen tegelijk het ei in willen en dan elkaar verpletteren. Al met al is het dus moeilijker voor die zaadjes dan gedacht. Het zijn ook geen 6 maanden dat je bezig bent maar 6 pogingen in die 12 uur bevruchte ei tijd.... Dat klinkt al anders he?

Op de vraag of wij iets anders hebben gedaan, ook ja! Namelijk exact hetzelfde als Anoniempje!!! Wij deden het ook om de dag altijd. Maar deze keer durfde ik ook geen risico te nemen en hebben we het 3 dagen achter elkaar gedaan, dag ervoor dag er op en dag erna. Ik dacht nog....dat heeft geen zin want er kwam maar weinig sperma meer uit (sorry meiden).

Hopelijk hebben jullie hier wat aan! Ik weet nog wel dat ik er heel veel aan had om alles uit te pluizen en te lezen hoe andere een bevruchting voor elkaar hebben gekregen, dus zal nu ook alles op alles zetten om jullie deze info te geven waarvan ik ook maar enigzins denk dat dit helpt.
    Bewegen! Fruit eten! Volkoren vezels eten, met regelmaat eten. De vitaminentabletten innemen! Als je vrij stevig bent, eerst wat kilootjes afvallen (schijnt nummer 2 op de lijst te zijn van dat het niet kan lukken) maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Wil hier niemand mee kwetsen!

liefs Jela

7. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ anoniempje, gefeliciteerd meid. Geweldig dat er steeds meer komen die zwanger zijn hier in het maart forum.

@ Tara, balen meisje maar het komt echt goed. Ik zeg al wij hebben de eerste twee cyclussen bewust gezocht naar DE dagen en toen gebeurde er niks, de cyclus dat we maar twee keer :$ sex hebben gehad word ik zwanger. Je weet nooit precies wanneer je eisprong is want als ik de berekening maak op internet dan zou ik eigenlijk helemaal niet zwanger kunnen zijn want dan hebben we helemaal geen sex gehad rond de eisprong :(

Hier zijn er veel veranderingen geweest, ben inmiddels achter heel veel dingen gekomen dus hoe vervelend het ook klinkt mijn ex en ik komen nooit meer bij elkaar. Sinds de eerste ruzie en dat ie is vertrokken heeft hij ook nooit meer gevraagd naar de kleine dus ik twijfel nu zelfs of ik hem wel op het kaartje wil hebben. Heel hard maar tja dat vind ik zijn reactie nu ook. Het doet me wel heel goed dat ik nu weet waar ik aan toe ben, mijn leven kan nu doorgaan en ach ik ben nog jong dus wie weet wat er nog op mijn pad komt ;)

8. Kimmytje

Hey meid! Wat ben jij sterk zeg! Hoedje af voor jou dat je er zo mee omgaat. Al zijn er natuurlijk situaties dat je echt niet anders kan en het moet nemen zoals het komt.

Ik begrijp dat je bepaalde beslissingen hebt genomen, en ik wens je het allerbeste toe meid!
    Hoe ver ben je nu in je zwangerschap?

Dikke kus
    xoxox

9. Kimmytje

Ivm het "zorgen houden over je kind(je)". Dat klopt, ik vind dat je daar zelfs voor je zwangerschap al wat mee bezig bent (of tenminste, ik toch wel). Je let sowieso al wat op je voeding, geen alcohol, ben gestopt met roken enzoverder... Allemaal om dat kleine wonder al het nodige te geven wat maar kan.

Ik kijk er enorm naar uit om al die zorg nog uit te breiden. Al ben ik soms ook wel eens bang dat het niet gaat lukken. Dat kan ook mij en mijn man heel erg verdrietig maken.

Maar dames, remember wat mijn HA zei? Op 5 maanden moet je absoluut nog niet beginnen panikeren, dat is uiterst normaal.

Het is zoals Lady1985 zegt, het is juist heel erg bijzonder om in ronde 1 of 2 zwanger te zijn.

Lieve knuffels meiden!

xoxox

10. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ Kimmy, ik mag zo dadelijk voor mijn 20 weken echo. Heel erg spannend allemaal. En idd wat je zegt soms gebeuren er dingen en zul je er toch mee moeten dealen. Jammer is dat er een kleintje de dupe ervan word maar die zal bij mij, mijn familie en vrienden alle liefde krijgen die hij/zij nodig heeft.

Kus

11. Kimmytje

@ Pumbaa, 20 weken al! Dat gaat snel! Weet je het geslacht al? Of heb ik er ergens over gelezen? Of mogen we het niet weten? :)

Ik ben er 200% van overtuigd dat je kleintje absoluut niets te kort zal komen! :)

xoxox

12. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pumbaa
    Bedankt!!
    Pff.. meid wat een verhaal.. vind het erg rot voor je en hoop dat je toch nog van je zwangerschap kunt genieten!!
    Laat je nog even weten hoe je echo was?

Over echo's gesproken, ik heb de VK gebeld en heb op 26 oktober mijn eerste echo.. Kan nu al niet wachten haha
    Spannend :)

13. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend anoniempje, een datum om naar uit te kijken! Gaat bij jou de tijd ook zo langzaam? Bij mij vooral vorige week wel, nu gaat het wat sneller, nog 2 weken en dan heb ik de echo.

Pumbaa wat spannend, dan zal je zometeen weten wat het wordt, of wil je dit niet weten? En uiteraard of wij het dan komen te weten is ook de vraag... ;)
    Wat erg dat je achter bepaalde dingen bent gekomen van je vriend, het lijkt me een grote nachtmerrie. Verschrikkelijk sterk ben jij!

14. Joeysmama

Joeysmama Actief lid

25 apr 2011
    273
    0
    0
    Kapster
    Anoniempje ik denk dat ik er inderdaad 1 over geslagen heb denk dat ik vanaf 2 okt weer ongeveer ongu moet worden kan nu wel testje eventueel doen zou zo'n leuk kadootje zijn mijn man is morgen jarig zaterdag zijn we 7 jaar getrouwd en dinsddag Beb ik jarig gaan zaterdag lekker samen weekendje naar Maastricht maar denk toch niet dat ik zwanger kan zijn echt maar 1x sex in een week gehad

Pumba wat spannend hoop dat alles goed is met je kindje en wil je het geslacht weten

Xxx

15. Joeysmama

Joeysmama Actief lid

25 apr 2011
    273
    0
    0
    Kapster
    En pumba alles goed met je kleine beeb xx

16. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hee lieve meiden,

Bedankt voor jullie reactie op mijn vraag. Ik weet ook dat je zo'n 15 tot 20% kans hebt. Het is alleen zo raar dat je dan dus 85% kans hebt om niet zwanger te worden. Dat is echt zo'n grote kans dat het bijna op heel veel geluk lijkt als het een keer wel mag lukken. Je kan zo jaren doorgaan zonder dat er lichamelijk iets mis is.... En dan heb je natuurlijk ook nog de kans dat er wel iets mis is. Pfff.... ik word er op dit moment een beetje gek van. Is over een paar dagen vast weer anders, zal ook wel aan de hormonen liggen. Als die ongesteldheid maar weer over is, dan kunnen we weer voor een nieuwe kans gaan.
    Jela, ik zie het inderdaad ook zo. Ik heb nog maar vijf kansen gehad van een paar uur (en de eerste twee keer niet eens sex gehad tijdens de vruchtbare dagen). Dus dat relativeert ook wel weer. Maar ik wil het zo ontzettend graag dat het gevoel zo sterk wordt dat zelf mijn positieve ik steeds vaker negatieve gedachten krijgt.
    Ik schrik trouwens een beetje van jouw tips... Bewegen (ik sport niet), volkoren vezels (eet ik weinig), fruit (eet ik ook veel te weinig)..... Gelukkig ben ik niet echt te dik, maar er kunnen wel wat kilo's af. En nu zit ik ook alweer aan de wijn.... haha.... Nou, genoeg te doen voor mij dus.
    Lady en Kimmy, ik voel met jullie mee op de verdrietige momenten. Gelukkig blijven jullie er ook niet in hangen. We blijven elkaar hier gewoon steunen en we komen steeds een dag dichter bij het moment dat we elkaar kunnen feliciteren!!
    Pumbaa, het is gewoon ongelofelijk wat jij de laatste tijd hebt meegemaakt. Uit je woorden klinken veel kracht en liefde voor jezelf en je kindje. Ik weet ook zeker dat je er gaat komen. Al moet dit een tijd zijn met ontzettend veel tegenstijdige gevoelens. Liefde en verdriet wisselen elkaar af denk ik. Heel veel kracht toegewenst, je kan het!! Hoe ging je echo?

Veel liefs voor jullie

17. Kimmytje

Hey Tara meid, ik hoop dat je je binnen enkele daagjes weer op en top voelt zodat jullie weer fris ertegenaan kunnen! :)

Ik vind het met momenten "leuk" om mijn verdriet en paniek met jullie te kunnen delen.
    Mijn man is heel begrijpend maar ik bespaar hem liever mijn tranen want hij is daar heel gevoelig aan.

Maar dames, ik voel dat het op komst is voor ons! :)

Wat het eten en drinken enzoverder betreft, ik ben maar met 1 ding gestopt en dat is roken, gelijk met de pil de vuilbak in gesmeten.
    Voor de rest, tja, ik drink ook al eens graag een glaasje en ben ook niet dik maar zeker niet mager. Ik let wel dat ik goed groenten eet.

Knuffels
    xoxox

18. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Oh, dit is zoooo herkenbaar! Mijn vriend is er ook ontzettend gevoelig voor. Ik probeer me dan ook echt in te houden, omdat ik hem niet verdrietig wil maken. Maar stiekem weet hij natuurlijk wel dat ik het heel graag wil.
    In de eerste maanden twijfelde ik er zelfs een beetje aan of hij het eigenlijk ook wel wilde, of dat hij er alleen voor ging omdat het mij gelukkig maakte. Maar ik voel nu echt dat hij ook heel graag papa wil worden. En dat is een nieuwe kant die ik van hem ontdek. Ontzettend leuk en fijn om dat bij hem te zien. Hier hoop ik eigenlijk al tien jaar op (ik heb al heel lang een hele sterke kinderwens...), dus het voelt heel goed dat we nu op één lijn zitten. Maar toch blijft het een verschil tussen man en vrouw...

Gelukkig kunnen we ons ei bij elkaar kwijt (kennen ze die uitdrukking ook in België? anders zeg ik iets heel raars, haha....)

19. Kimmytje

Mja, hetzelfde hier. Ik wist wel zeker vanaf mijn man zei dat ie het wou dat hij het meende. En hij leeft heel erg mee. Maar hij kan en wil mij niet verdrietig zien, daar heeft hij het heel erg moeilijk mee. Dus ook ik probeer het wat te verbergen maar helaas lukt dat bij deze reden niet altijd.

Haha, ik denk niet dat de uitdrukking echt bekend is in België maar weet absoluut wat je wil zeggen :) Je hoort het soms wel hoor bij ons, maar niet vaak, en heb momenteel eigenlijk geen flauw idee hoe wij dit zeggen! Als het me te binnenschiet, laat ik het weten, kunnen we mss nog eens lachen ;)

Ik heb hier op het forum veel reactie gekregen op een woord dat ik heel vaak gebruik => sewwes :)

xoxox

20. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    haha, sewwes is ook echt heel raar:):) Vind het wel echt grappig dat we zo'n verschillende uitdrukkingen gebruiken. Ik, als echte Brabander, kan me wel identificeren met Belgen, lekker gezellig met een zachte g!

Deel Deze Pagina