He meiden Hier na een tijdje weer een berichtje van mij.. sorry ben niet veel op de site geweest.. Vooral omdat ik de laatste weken elke dag zo misselijk ben (geweest) dat was echt niet fijn meer.. Ik ben nu bijna 16 weken en het neemt nu ietsje af gelukkig.. ik ben niet meer hele dagen door misselijk maar iets meer met vlagen dus dat is al heel fijn! Verder gaat het best goed.. me buik groeit al dus dat is erg leuk Jela ik las het bericht van je vriendin.. wat lijkt me dat erg zeg!! Dat is precies de reden dat wij die test niet gedaan hebben, ik denk dat wij die keuze niet zou kunnen maken en als het kindje er eenmaal is dan moet je ervoor gaan.. Echt moeilijk! Ik las dat het verder goed met je gaat!! Echt fijn, eindelijk genieten Ben je al flink aan het baby spullen shoppen? WIj zijn al druk aan het rondneuzen maar nog niet van alles aangeschaft.. Wij zitten een beetje in dubio of we het geslacht willen weten, ik ben erg nieuwschierig haha maar ook wel een beetje voor de ´makkelijkheid´ om toch de kinderkamer iets een kleur te kunnen geven en niet allles neutraal te hoeven houden Hoe zit dat met alle zwangeren hier dan.. willen jullie het weten?? ik moet volgende week bellen voor de afspraak van je 20 weken echo en die zal ergens in januari zijn dus we kunnen er nog even over denken hihi lady1985 jij bent dus ook misselijk en maagzuur.. Toch vervelend he, terwijl we met ze allen zo ´´stoer´ riepen ´Alle kwaaltjes kom maar op, als het wondertje maar komt!´ maar als het zover is en je de hele dagen door slecht te pas bent is het toch wel vervelend! Hopelijk wordt het ook bij jou snel wat minder pumbaa wat gaat de tijd toch snel.. 31 weken alweer! en wat leuk dat je ´steeds´ een extra echo krijgt dat wil ik ook haha.. Dan heb je nu denk ik ook wel zo beetje alles klaar.. kinderkamertje enz.. ? Ik heb ook erg veel zin om het kamertje te gaan maken, zo schattig ook al die leuke babydingen Wij wachten daar nog mee tot januari, december is zo´n drukke maand en we hebben simpelweg ook geen tijd deze maand.. maar goed dat kan ook nog wel! nou een fijne dag allemaal en ik ga proberen wat vaker op de site te zijn .. liefs mij
@ anoniempje, ik heb inderdaad alles al klaar. Ondanks dat ik weet wat het word heb ik het kamertje toch neutraal gehouden. Heb alles met grijstinten gedaan. Daarbij zodra de kleine er is dan kun je heel makkelijk met kleine spulletjes in kleur gaan werken. Die extra echo's zijn inderdaad erg leuk. Ik zeg nu tegen iedereen dat die kleine geld gaat eisen zodra het er is. Hij/zij is nu al zo vaak op de foto gezet Vanavond de borstvoedingavond. Ben benieuwd wat ze allemaal te vertellen hebben. Vergeten de ongetrouwde zwanger hier niet om jullie kindje voor de 24 weken te laten erkennen door de vader. Veel mensen staan daar niet bij stil en hebben achteraf een behoorlijk papierwerk en een bezoekje naar de rechtbank nodig wil de vader het gezag hebben. Fijne dag!!
Goh Pumbaa goed dat je het zegt!! Wist niet dat dit voor de 24 weken moest!! Dan zal ik het eens gaan regelen met die vent van mij, haha! Dankje Anoniempje leuk om van je te horen. Ongelooflijk rot is die misselijkheid he meid. Bij mij stopte het na 12 weken, maar hoor er ook veel die tot de 16 weken last hebben. Als het nu overgaat in vlagen (dat herken ik van week 10 en 11) dan gaat het als het goed is snel stoppen! Wij willen niet weten wat het wordt. Altijd geroepen van wel, maar sinds ik zwanger ben denk ik er heel anders over en zou ik de verrassing van de geboorte willen ervaren. Wij hebben ook al geshopt, bedje commode en kast allemaal oud wit brocante van vroeger, door heel het land gecrosst om het te verzamelen via Markplaats. Hier en daar moet er een likje verf overheen om het op te frissen. Een wand wordt steigerhouten planken, alle meubeltjes zijn dus antiek wit. Wit hoogpolig kleed op de vloer en een kroonluchter. Sprookjes wit .. Hou je taai meid met de misselijkheid
hallo meiden hoe is het hier met jullie? ik ben er alweer een tijdje niet geweest, ik vond langzaam wat rust tussen al dat gedoe door. en ik dacht als ik nu zp weer ga opzoeken is dat weer voorbij. maar toch maar een poging gewaagd omdat ik niet zonder jullie kan. @jela apart gevoel lijkt me dat, je kindje kunnen voelen. super erg voor je vriendin dat zij deze verschrikkelijke keuze hebben moeten maken.
@ Kelien, in het begin is het inderdaad heel fijn om je kleintje te voelen. Moet zeggen dat het in het stadium waar ik nu zit (bijna 32 weken) dat niet altijd even fijn is die van mij is enorm druk dus die verbouwd mijn buik nogal eens van binnen, enuh dat gaat niet erg zachtzinnig zal ik maar zeggen. Maar ondanks dat blijft het een wonder hoor!! @ Jela, hoe gaat het nou met je vriendin? Ze zal inmiddels de bevalling achter de rug hebben. Lijkt me echt heel erg zwaar om dat mee te moeten maken, niet alleen voor je vriendin maar ook voor iedereen die er dicht bij staan!! Hier heb ik aankomende week de groeiecho, echt heel spannend om te zien of je kleintje netjes in de verwachtingen zit of niet. Ik verwacht dat hij/zij iets aan de kleine kant zal zijn. Al word ik door alle klachten wel steeds banger dat ik niet de hele zwangerschap zal uitdragen. Ach ja we zien het wel, zodra ik er ben geweest zal ik het hier laten weten. Iedereen nog een fijne zondag!
@ pumbaa ik wist ook niet dat dit voor de 24e week moest .. hihi goed dat je het zegt.. wij zitten te denken aan geregistreerd partnerschap, dat scheelt een heleboel papierwerk en ik heb dan ook dezelfde achternaam als mijn vriend en het kindje dat vind ik wat mooier wij zijn ook van plan het kamertje wit met grijs achtig te maken en inderdaad als het kindje er is kun je altijd nog met kleuren wat opleuken!! Volgende maand gaan we ermee beginnen, heb dr echt zin aan @ Jela nou meid ik hoop ook echt dat het over gaat want (zoals je weet) word je die misselijkheid dag in dag uit wel een keer zat!! Wat bijzonder dat jij je kleintje al voelt trouwens, ik dacht dat dat pas rond de 20e week ong kon ik voel nog niks behalve de kwaaltjes haha nog tijd genoeg om van alles te voelen hihi.. maar het lijkt me heel bijzonder en toch ook wel een klein beetje eng zo´n hummeltje die van alles in je buik uithaalt fijne zondg allemaal!
@ anoniempje, het is zoals ik hoorde van mijn zus voor de 24 weken maar een kwestie van een papiertje tekenen. Volgens mij heb je in principe met geregistreerde partnerschap niet de achternaam van je partner. Ik voelde mijn kleintje de eerste keer ploppen rond de 14 weken. Alleen is het dan niet een echte duidelijk schop maar een soort plopje, heel bijzonder. Maar troost jezelf ik durf je nu te zeggen dat je de kleine nog volop zult voelen .
Het is ook eng om het kleintje te voelen, mooi en eng. Meestal is het tussen de 17 en 24 weken. Verschilt per persoon. Hangt af van verschillende factoren, of placenta voor of achter ligt, of je veel of weinig vet onder de huid hebt en of je darmen er voor of er achter liggen. Lijkt me ook Pumbaa dat het op een gegeven moment pijn gaat doen, kan het me voorstellen. Mijn vriendin en haar vriend gaan door een flink rouwproces, ontzettend heftig allemaal. Haar bevalling heeft 2 dagen geduurd. Ze hebben het kindje gezien, foto's gemaakt en vastgehouden. Uit privacy noem ik de naam niet en treed ik even niet in details. Ben altijd zo bang dat iemand degene toch kent en dat ik dan een anoniem iemand ben die hier hun prive verhaal loopt te verkondigen en dat wil ik niet. Anoniempje hoeveel weken ben je nu precies? Zonder bannertjes kan ik het niet onthouden. hihi. Kelien fijn weer even van je te horen
Lady jij had toch afgelopen donderdag 12 weken echo? Of wie was dat? Oh wat erg ik kan het echt niet onthouden meer..
@pumbaa ik wil het nog even navragen maar volgens mij kun je kiezen of je de achternaam wilt maar goed dat hoor ik dan wel.. we willen in elk geval het geregistreerd partnerschap zodat je dat hele papierwerk voor erkennen van het kindje ed niet door hoeft.. @ Jela Ik ben vandaag 16 weken en 5 dagen.. pff de tijd gaat snel haha
@ anoniempje, ik durf het werkelijk niet te zeggen hoe het precies zit daarmee. Heb dat nooit gehad. Morgen de groeiecho, ben ik alweer 32 weken. Vind het wel spannend hoor. Ondanks dat ik de kleine volop voel schoppen ben je bang dat er iets niet klopt.
Pumbaa, veel succes bij de groeiecho, dat komt wel goed. De kleine is lekker druk meid. Begrijp je onzekerheid!! Ik ga zometeen naar gemeentehuis info vragen over erkenning en op maandagmorgen ja tegen elkaar zeggen (kost niets). Geregistreerd partnerschap is een paar honderd euro. Testement moet ook nog, dat kost ook rond de 500 euro. Erkennen voor 24e week is simpel papiertje invullen. Na 24e week moet dat via de rechtbank. Dus papierenrompslomp is het alleen als je te lang wacht. Moeilijk al die dingen he. Bij geregistreerd partnerschap zeg je ook ja tegen elkaar en kan je ook elkaars naam aannemen. Alleen je kunt laten beschrijven van wie wat is. Bij trouwen op maandagmorgen is het 50/50. Of je moet trouwen op huwelijkse voorwaarden, dan kost dat weer geld om te laten beschrijven zoals geregistreerd partnerschap. Als je uit elkaar zou gaan, dan ben je officieel niet gescheiden, dat is dan weer een voordeel of minder gedoe denk ik. succes hoeveel weken ben je Anoniempje?
correctie; geregistreerd partnerschap is op maandagmorgen 9.00 uur ook gratis. Ben bij gemeente geweest.
@ Jela, je testament kun je ook goedkoper op laten maken. Laat je niet door de eerste de beste vastpakken. Ik heb er ook best veel voor betaald (bijna 400) en uiteindelijk bleek dat ik het echt wel goedkoper had gekunnen. Ik heb een volledig testament laten opmaken. Dus voor de voogd en mocht ik overlijden wie dan al mijn zaken gaat beheren. Je hebt alleen niet door hoeveel je moet weten. Pff overal moet een extra iemand bij staan. Dus een 1e en 2e voogd enz enz. Ow het word steeds spannender, morgen gaat mijn nieuwe lover 'kennismaken' met mijn kleintje. Zo spannend... hij vind het ook helemaal spannend, maar wel heel leuk. Ik ben ook zo benieuwd, ook of hij/zij goed in de groei ligt enz enz. Morgen zullen we het weten en dan weten jullie het ook!!
Pumbaa, heel veel succes met de groeiecho!! Wat spannend dat je nieuwe liefde er ook bij is. Hopelijk is alles goed en kun je er volop van genieten. Liefs x
Superleuk Pumbaa, geniet er van! Alles is vast goed met jullie kleintje! Ik ben benieuwd hoe je nieuwe lover het gaat ervaren! Bijzonder!
Net terug van de groeiecho en mijn kleintje zag er heel netjes uit. Beetje een klein hoofdje (heeft moeders ook) wel lange benen maar ze waren dik tevreden!! Ook het hartje weer even gezien en ongelooflijk dat je dat allemaal kunt zien het zag er perfect uit (is iedere keer spannend aangezien er een hartafwijking in de familie zit) De nieuwe lover vond het ook heel bijzonder om te zien. Hij heeft het zelf al twee keer meegemaakt (yep hij heeft twee kids) maar hij zegt dat hij er toch wel een warm gevoel van kreeg, hahaha. Hij vind mijn kleintje heel mooi (voor zover je dat zo kunt zien ) Ik ben zo trots op mijn kleintje, dat hij/zij het ondanks alle ellende zo netjes doet. Helemaal in love nu....
@ pumbaa wat fijn dat alles goed was en dat je vriend het ook zo mooi vond komt allemaal goed dus! @ Jela Ik vind het allemaal een gedoe haha.. wij zaten ook al te denken het op maandag of dinsdagochtend (dan is het bij ons ook gratis) te doen.. ik ga volgende week even informatie inwinnen en saampjes een datum prikken ik denk dat je het even gemist had maar ik ben 16 weken en 6 dagen vandaag!!