gestopt met de pil op 11 maart 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ristoskatje, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje anoniempje wat pittig, zo lang al misselijk. Oh wat vervelend, wat sla je jezelf er positief doorheen!
    Ik heb ook 10 januari de 20 weken echo, wat toevallig! Het voordeel is wel dat je meteen te horen krijgt als er iets niet goed is, gelukkig geen wachtproces.

Leuk om dat van Kimmytje te horen! Dankje!

Wij willen het geslacht niet weten, en jullie? Ik had eerst altijd geroepen van wel, maar sinds ik zwanger ben is mijn manier van denken veranderd. De namen noteer ik op een lijstje, mijn vriend kan het nog niet overzien en kraakt iedere naam af, :) Meer omdat het nog zo ver weg is in zijn ogen en hij weet niet wat hij mooi vindt.
    Dus ik noteer ze, en hij mag tegen die tijd gaan strepen. Het wisselt continue bij me, dan vind ik kort en krachtig weer mooi, dan weer een friese naam etc.
    Wel wordt het een naam die je niet vaak hoort.
    Dus voor ons twee geboortekaartjes tegen die tijd in de computer start klaar, en 2 namen.

2. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Morgen een extra echo, er is in onze VKpraktijk een VK in opleiding en die was haar groeiecho's nog aan het verbeteren, of ik misschien tijd en zin had om de kleine daarvoor te lenen.....duh wat een vraag....natuurlijk, kan ik het nog een keertje extra zien!!!

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    hee wat leuk pumbaa!! Geniet ervan!

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Net zo'n grappig gesprek met mijn moeder gehad. Ik had haar aan de telefoon en vertelde dat mijn vriendin (voor mijn moeder een derde dochter) zwanger is. Ze was helemaal gelukkig en blij. Toen zei ze dat ze het zo speciaal vond, maar dat het nog specialer zou zijn als ik het ooit zou vertellen. Ik moest me echt wel even inhouden, haha. We hebben besloten om het ze volgende week donderdag te vertellen als het dan nog goed gaat. Kijk ernaar uit!

5. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een leuk berichtje van kimmytje :) hopelijk is het voor haar ook snel raak!!

@ pumbaa
    wat super dat je een extra echo krijgt ik vind het nu alweer zolang duren vanaf de 12 weken dat we het kleintje hebben gezien.. Hij was toen erg druk, erg leuk om te zien en ben benieuwd hoe hij alweer veranderd is !!

@ Jela
    Tja.. die misselijkheid blijft irritant maar op de ´goede´ momenten probeer ik er wel van te genieten al gaat dit nog niet altijd van harte.. wel vind ik het leuk dat je het nu wel aan me buik kunt zien dat maakt het wat echter :)
    Wij wouden het geslacht voor de zwangerschap nooit weten, toen we zwanger werden won de nieuwschierigheid het toch wel bij me en besloten we het wel te weten en nu het toch wel dicht bijkomt, 10 januari;) hebben we weer besloten het niet te weten..:( haha snap je het nog!! Het lijkt ons toch wel speciaal om het een verassing te laten.. Een naam voor een jongen en een meisje hebben we al lang, deze hadden we al ver voordat we zwanger waren dus dat is wel makkelijk (al houden we andere opties nog wel open, je weet nooit misschien horen we binnenkort wel iets wat we nog mooier vinden)
    Toevallig gister naar geboortekaartjes gekeken en een paar proefexemplaren aangevraagd.. Lijkt me fijn om dit binnenkort al te regelen zodat ik de enveloppen vast kan schrijven aangezien we er behoorlijk wat nodig hebben
    Zijn jullie al achter het geregistreerd partnerschap aangeweest??

@Tara
    Wat leuk dat je moeder dat zei! Dat word echt bijzonder als je het aan dr vertelt :) .. Mijn moeder is nog steeds in de wolken en kan niet wachten dat het zover is haha

@ joeysmama en kelien
    Hoe gaat het bij jullie meiden??

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    anoniempje, ik hoop dat je toch snel van je misselijkheid af bent. Lijkt me echt heel naar. Gelukkig heb ik er nog weinig last van.

Wij willen het geslacht wel weten. We vinden het allebei fijn om ons hierop voor te kunnen bereiden. Ik wil graag een echte jongens of meisjes kamer en ook de kleertjes kun je dan al gericht kopen. Tja, wij zijn gewoon praktisch ingesteld denk ik:)

7. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pumbaa leuk een extra echo! Fijn genieten hier van!

Ben benieuwd wat er uit komt dan 10 januari Anoniempje, of jullie het uiteindelijk wel of niet weten. Haha!
    Tara begrijpelijk als je met de babykamer en met kleertjes gericht wilt weten wat het wordt.

Wij hebben dat niet omdat onze babykamer heel neutraal is, oud wit brocante met steigerhouten muur. Ook de kleertjes hebben we veel van mijn zus gehad, zowel jongens als meisjeskleertjes liggen klaar. Kleertjes die de kindjes 3 keer gedragen hebben en nog zo mooi er uit zien. Wat nu nog bij Hema en prenetal hangt. Zij heeft een jongen en een meisje. Daardoor maakt dat we voor de verrassing gaan. Gek he, bij mij wist ik altijd zeker dat ik het wilde weten en sinds ik daadwerkelijk zwanger bleek, ebte dat gevoel compleet weg.

Wie voelt het kindje allemaal al? Ik voelde het met 16 weken voor het eerst een belletje. Nu voel ik hem sinds 2 weken erg goed. Wie is er nog meer zo vroeg?

8. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha.. erg leuk dat we de echo allebei op 10 januari hebben.. ben erg benieuwd en vind het super spannend!! hoe laat moeten jullie? wij om 09.30u
    Wij hebben het kamertje vorige week uitgezocht.. gewoon neutraal en de kleertjes heb ik ook allemaal erg neutraal, zodra het kindje er is kan ik nog genoeg kleertjes voor een jongen of meisje halen..:)

ik had gister het ´gevoel´ het kindje te voelen.. al weet ik natuurlijk niet goed wat ik moet voelen haha maar het voelde een beetje rommelig alsof het me darmen waren of zo maar dat heb ik normaal nooit, een beetje een klopje of zo.. Hopelijk word het aankomende dagen duidelijker! Ben nu 18 weken en 6 dagen
    Slaap jij trouwens ook slechter dan voor de zwangerschap?? Ik heb nog nooit uit bed gemoeten om te plassen maar afgelopen weken is het elke nacht rond een uur of 4 raak en ga ik eruit en kom ik bijna niet meer in slaap..

@Tara
    Ik hoop voor je meis dat je die misselijkheid ook niet krijgt!! Wil je niet ´ongerust´ maken :) maar bij mij begon dat iets na de 8 weken zwangerschap en is dus nu al een dikke 10 weken .. Me buurvrouw kon zo ´mooi´ zeggen ´Ach meid, hoe beroerder je je voelt hoe beter het is dan doet het kindje het goed´ Haha.. weet niet of het zo is maar heb dat wel in me achterhoofd gehouden :) ik heb al die weken niks geen tabletjes, pilletjes of paracetamol ertegen genomen en ben gewoon blijven werken ondanks het soms erg zwaar was .. ik merk wel dat het behoorlijk wat energie van me vraagt en ben dan savonds ook sneller moe.. maar goed alles voor het kindje ;)

9. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Dames!! Hoe is het met jullie? Tis alweer een tijdje geleden dat ik hier wat heb geschreven en vond het dus wel weer eens tijd worden ;) Allereerst nog een heel gelukkig 2012. Dat wordt voor velen van ons een bijzonder jaar :) En ik hoop van harte dat Kelien, Kimmy en Joeysmama ook snel zwanger mogen worden.

Met mij gaat het erg goed. De ergste misselijkheid is nu voorbij en hoef al 1,5 week niet meer over te geven, halleluja! Want daar werd ik toch echt wel knettergek van, grrr... Haha, anoniempje, wat je buurvrouw zei dat hoorde ik ook vaak: hoe misselijker, hoe beter het is voor je kindje. Pff, dan is het wel duidelijk dat zij nooit misselijk is geweest tijdens haar zwangerschap (als ze tenminste kinderen heeft), want anders zeg je zoiets niet, haha! Maar ik hoop voor jou dat het ook snel gaat afnemen. Kun je wel een beetje van je zwangerschap genieten dan?

En Pumbaa, voor jou komt het nu ook wel heel dichtbij allemaal. Spannend hoor!

Tara, hoe is het nu met jou meid? Nog niet misselijk gelukkig? Bij mij begon het inderdaad ook met 8 weken of iets, dus ga hard voor je duimen dat jij 1 van de gelukkigen bent die er geen last van heeft!!

10. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anoniempje wij moeten om 13.00 uur. Heel spannend. Ik hoop echt dat ze niets zullen vinden, ik voel de kleine heel goed en weet dat hij/zij dus nog altijd in leven is. Maar je hoopt gewoon dat hij/zij geen lichamelijke beperking heeft zoals ze zouden kunnen zien op de 20 weken echo.

Lady wat fijn dat je niet meer over hoeft te geven! Gelukkig :) wat een opluchting!

Wij gaan geregistreerd partnerschap aan, a.s. maandag gaan we in ondertrouw. 2 weken later zeggen we Ja gratis op de maandagochtend. Ik krijg de achternaam van mijn vriend, erg leuk!

Ik heb een ontzettend zouten smaak in mijn mond sinds 3 dagen. Probeer via google uit te zoeken wat dit is, maar er staan verschillende verhalen. Van ijzertekort tot alergische reactie op voeding. Het is heel irriatant. Soms lijkt het even weg, maar vooral na het drinken van thee of het eten van de avondmaaltijd speelt het behoorlijk op.
    Iemand ooit van gehoord?

11. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hallo Dames,

Ik zag net dat Ristoskatje (de starter van dit topic) bevallen is van een meisje op 30 dec. Toch even leuk om hier ook te melden.

Inmiddels heb ik nog drie werkdagen te gaan en dan begint mijn verlof. Ben benieuwd hoe ik mijn dagen ga doorkomen dan aangezien ik geen stilzitter ben. Spannend allemaal hoor het komt nu wel erg dichtbij.

Woensdag de echo was ook weer erg leuk. Mooi om dat kleintje weer een keer extra te zien. Ondanks dat heb ik maandag weer een echo. Kijken wat ze te vertellen hebben. Woensdag vertelde ze dat de kleine met het gezichtje naar mijn buik ligt. Wel al ingedaald maar eigenlijk dus een beetje verkeerd. Kijken wat ze daar maandag van zeggen!

Je horen weer van me. Fijn weekend allemaal!!

12. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Nou meiden, ik had te vroeg gejuicht...:( Wat een ellende deze week... Ben doodmoe, misselijk, kan niks eten en heb hoofdpijn, pffff. Baal er behoorlijk van, kan niet 100% functioneren op mijn werk en zit nog in mijn proeftijd. Doordat ik heel weinig eet is mijn energielever natuurlijk nog lager. Hebben jullie nog tips? Ik hoef gelukkig niet over te geven, maar voel me wel echt behoorlijk beroerd.

Pumbaa, ga lekker van je verlof genieten!! Gun je lichaam ook de rust die het nodig heeft en bereid je fijn voor op de bevalling. succes met de echo maandag!

Fijn weekend nog allemaal!

13. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey dames
    hoe is het hier? ik wil bij deze nog even iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen. en jullie bedanken voor de lieve woorden.

@pumbaa
    nog maar 1 weekje werken en dan kun je nog een paar weekjes van de rust genieten. neem ook de tijd om af en toe even stil te gaan zitten. hoever ben je nu dan? 33 of 35 weken?

ik ben sinds een week aan de herbalife, ik was helemaal klaar met mijn kilo's. ben 10 kilo aangekomen op die 10 maanden dat ik met de pil gestopt ben. en ervoor wilde ik al graag 5-7 kilo kwijt.
    volgens de gyn kon herbalife geen kwaad voor als ik zwanger zou worden. ik heb er een goed gevoel bij. hopelijk ben ik een aantal kilo's kwijt voor ik zwanger word zodat je wel een zwangerschapsbuikje kan zien en geen vetrolletjes.
    morgen weer naar het ziekenhuis hopenlijk goed nieuws maar dat verwacht ik niet eigenlijk. zal wel een kijkoperatie worden.

@joeysmama
    waar zit jij nu in je cyclus?

14. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kelien wat knap! Heel goed! Het schijnt een positief effect op zwanger raken te hebben, dus heel knap van je!
    Succes in het ziekenhuis morgen.

Och lieve Tara ik begrijp wat je voelt (zonder overgeven, dus geen opluchting, maar wel postitief want blijven voedingsstoffen goed zittten!)
    Tips, vroeg naar bed, eet dingen die je wel lust, dus ga danoontjes proberen, of vla en soep. Zoete dingen heb ik ook veel gedaan, dan had ik even een chocolaatje en dat hielp als afleiding.
    Verder Gemberthee halen, van zonnatura hebben ze die. Af en toe een zout dropje in je mond nemen was ook heel goed (niet hele zak leeg eten dat mag niet). Gewoon op zuigen.
    Verder zonnatura knijpfruit, dat krijg je ook makkelijk weg, dat is voor kinderen maar dat maakt niet uit. Op je werk doorzetten wat lijkt me dat moeilijk, begrijp je dat je in proeftijd zit. Jeetje wat spannend!

Pumbaa, hoe heette hetmeisje van Riskocat of staat er dat niet bij?

15. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@Kelien, spannend hoor, ik hoop dat ze goed nieuws hebben voor je in ziekenhuis. Heel goed van je dat je probeerd af te vallen, dat kan nooit geen kwaad!! Ik ben 35 weken als ik met zwangerschapsverlof ga in principe 36 maar heb een week vakantie erbij gepakt omdat ik die nog teveel over had van vorig jaar.

@Tara, je voelt je dus hetzelfde als mij, bij mij ging het vervolgens nog een tandje erger en kwijlde ik voortaan aan een stuk door. Wat ik merkte was dat als ik maar kleine beetjes bleef eten (om de 2 uur) zodat de maag nooit helemaal leeg was het nog redelijk ging. Toch heb ik op een gegeven moment medicatie gekregen van de huisarts omdat ik niet meer kon werken. Deze geven ze niet snel, maar is dus eventueel nog een optie. Het is even vervelend maar je zult door moeten zetten!! Helemaal weg kun je het niet krijgen, hopen dat het snel ophoud voor je.

@Jela, ze had de naam er niet bij staan. Wel dat het 49 cm was en ik geloof 2990 gram woog. Dus een heel mooi kindje denk ik zo.

Morgen weer een groeiecho, hopen dat ze dan vertellen dat de kleine toch nog anders is gaan liggen, anders moeten we even gaan praten over de bevalling denk ik. Zoals ik overal lees word de bevalling toch wel zwaar als het kindje met het gezichtje naar de buik ligt en dan wil ik het risico niet nemen en in het ziekenhuis bevallen. We wachten af, morgen meer nieuws!

16. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Vandaag een bezoekje aan de VK gehad. De kleine was goed gegroeid. Lag nog wel met het ruggetje tegen mij rug aan maar dat kan nog veranderen. Toch maakte het niet veel verschil want omdat ik in 2009 een blaasontsteking heb gehad veroorzaakt door de streptokokken B word ik als draagster gezien en moet ik dus onder AB bevallen in het ziekenhuis, helaas!! Kleine tegenvaller maar we moeten kijken naar de gezondheid van de kleine dat is het belangrijkste. Nu dus nog een controle bij de VK en dan word ik overgedragen aan de Gyn. Spannend weer allemaal.

17. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is een tegenvaller als je je zinnen op thuis bevallen hebt gezet Pumbaa! Maar inderdaad alles voor de gezondheid van de kleine. Superspannend allemaal!

Wat wil de rest eigenlijk? Borst of fles, thuis of ziekenhuis bevallen?

18. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @pumbaa
    wat balen dat je in het ziekenhuis moet bevallen terwijl ja dat niet wou. maar idd alles voor de gezondheid van je kleintje.

@jela
    ik zou ook het lieftste thuis willen bevallen maar weet niet hoe het zit omdat ik al bij de gyn onder behandeling ben, volgens mij moet het dan een ziekenhuis bevalling worden of niet? en wij willen flesvoeding geven.

@all
    ben vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest en 2de uitslag was ook positief dus ik ga onder het mes over 3 weken, gaanze gelijk de cyste weghalen.

19. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kelien fijn dat de test positief was en dat ze de cyste gaan halen.

Wij willen ook thuis bevallen en kiezen voor flesvoeding.

20. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ Kelien, tjee spannend, hopen dat het daarna allemaal goed is en dat het jullie dan gaat lukken om snel een klein wondertje in je buik hebt!!

@ Jela, vandaag de 20 weken echo, spannend!!! Ik vond het geweldig om te zien!! Ik ga straks proberen om borstvoeding te geven. Nou heb ik een borstverkleining gehad dus het wil niet zeggen dat het me gaat lukken, toch zal ik mijn best ervoor gaan doen.

@ All, na een nachtje te hebben geslapen ben ik wel een beetje gewend aan het idee dat het een ziekenhuisbevalling gaat worden. Vind het nog steeds een vreemd idee, moet helemaal omslaan, mijn gedachte omzetten. Vind het ook gewoon raar dat ik beval in het ziekenhuis waar ik zelf werk, ik weet dat die artsen dat vaker zien maar vind het idee dat ik hem of haar daarna nog kan tegenkomen best vreemd.

Deel Deze Pagina