he meiden ik heb geen tijd om alles terug te lezen doe ik later eventjes moet zo naar me werk dus... hebben net de 20 weken echo gehad en alles was goed!! Wat een opluchting zeg! Wat wel jammer was is dat het kindje met het gezichtje naar mijn rug toe lag dus dat hebben we niet kunnen zien helaas.. maar verder is alles wat ze hebben nagekeken goed dus dat is fijn nieuws!! We weten niet wat het wordt.. die vrouw heeft het wel kunnen zien maar wij hebben onze nieuwschierigheid toch overwonnen haha en laten het een verrassing!! Jela.. succes vanmiddag hopelijk ligt jou kindje wel met het gezichtje de goede kant op!! liefs
@jela sorry ik heb het misschien niet duidelijk verwoord maar mijn chlamydia antistoffen test was positief. dit moest 2x gebeuren omdat hij nog wel eens fout positief aangeeft.
Och Kelien sorry! Dat had ik inderdaad niet zo gelezen, dacht die cyste test is positief zodat ie er uit kan. Sorry meid! Anoniempje fijn dat alles goed is!!! Jammer dat het gezichtje niet te zien was, de eigenwijze kleine! Bij ons ook alles goed, het was inderdaad heel mooi om te zien Pumbaa! Prachtig! Ook had het de hik en stootte het met armpjes tegen mijn buik aan, dat voelde ik dan direct, heel bijzonder. Om beeld bij je gevoel te zien. Ook wij weten niet wat het wordt, leuk Anoniempje dat je het ook gelukt is om je nieuwsgierigheid te bedwingen. Het viel niet mee... maar toen het achter de rug was vroeg ik aan haar; heb je het duidelijk kunnen zien, ja zei ze met een lach. Ik zeg oke....maar we gaan nu snel. Haha
@ kelien het zit ook allemaal niet mee bij jou!! ik hoop dat je na de operatie meer geluk hebt en ook snel een ukkepuk in je buik hebt @ jela wat fijn dat het bij jou ook allemaal goed was!! Toch wel een opluchting he Ik wil ik het ziekenhuis bevallen.. altijd gewilt eigenlijk, gewoon het gevoel dat mocht er iets zijn er gelijk middelen zijn om de kleine te helpen.. en ik ben er nog niet uit wat betreft borst of fles.. iedereen heeft er in me omgeving een mening over merk ik en dat vind ik eigenlijk best irritant.. Ik zelf wil natuurlijk het beste voor het kindje. Mijn gevoel gaat uit naar flesvoeding en bij jou?? @ pumbaa Wat fijn of niet dat je verlof bijna begint lekker ´rusten´ en de laatste dingetjes doen voor de kleine komt!! De tijd vliegt, voor je het weet heb je je kleintje in je armen @ tara he meid.. wat balen, wel appart dat de misselijkheid en zo bij de meesten van ons rond de 7 á 8 weken begon!! Bij mij is het nu nog steeds niet helemaal over, ben vaak nog s avonds beroerd (wil je niet depri praten) maar zo kan het dus wel.. ben nu 19 weken en 4 dagen, ik eet (en dat ik normaal nooit) de afgelopen weken ook elke 2 uur wel iets, brood met kaas HEERLIJK haha terwijl ik dat normaal bijna nooit at .. hel appart wat het allemaal met je lichaam kan doen Ik hoop voor je dat het maar een vlaag is bij je en je je proeftijd gewoon fijn kan afmaken!!
@ de zwangeren heb een beetje een rare vraag misschien maar ik heb sinds een week wat last van mijn tepels en soms heb ik het idee dat ze wat opzetten.. ook jeuken ze soms enorm, ik blijf er dan maar vanaf maar is wel lastig soms en ik had afgelopen maandag zelfs dat er wat (opgedroogd) ´wit spul´ op zat.. herkent iemand dit, heeft neem ik aan te maken met de borstvoeding wat op gang komt of zo maar NU AL??? haha.. xxx
@ anoniempje, ik zie nu dat jij gisteren ook de 20 weken echo hebt gehad, ik wist dat er nog iemand was naast jela maar wist echt niet meer wie fijn dat alles goed is!! Blijft een uniek gezicht wat hun op die echo allemaal kunnen zien. Enuh verrassing....bij de VK kunnen ze het geslacht ook bekijken als je het echt zou willen Verder op jou vraag, ik heb inderdaad ook wel jeukende tepels/borsten gehad, maar mijn borsten hebben ook enorm pijn gedaan. Dat witte spul heb ik nooit gelinkt aan de bortsvoeding die op gang kwam. Ik had meer zoiets van die borsten veranderen, dus zullen ook wel wat oude huidschilfers verliezen en dat zal het wel zijn. Heb het gewoon heel goed schoon gehouden iedere keer. Daarbij als je borstvoeding wilt gaan geven mag je er verder ook niks mee doen. Je mag je borsten zelf wel insmeren maar de tepels niet. @ All, vandaag begint de eerste dag van mijn laatste drie daagjes werken. Ik moet nog steeds aan het idee wennen. De assistent maakte de nieuwe afspraak bij de VK op vrijdag, ik zeg ooo nee dan kan ik niet dan moet ik werken, zegt die assistent, uhhh zou je dan niet gewoon in je zwangerschapsverlof zitten. Ik zeg o ja das echt ff dom, moet er gewoon aan wennen. gaan ze met zijn alle zitten lachen, vriend, zus en VK met assistent, was niet erg bevorderdelijk voor mijn rood hoofd!! Maar ja, kijken wat ik met al die vrije uurtjes zal gaan doen!
@ pumbaa geniet van je laatste werkdag daarna lekker rust!! Lijkt mij ook lastig in het begin om alle vrije uurtjes in te delen.. ik ben absoluut geen stilzitter hhaha wat betreft mijn tepels.. daar had ik inderdaad niet aan gedacht, ´oude´ huidschilfers.. maar ik ben dus niet de enige en het zal wel zo horen.. zere borsten heb ik al vanaf het begin maar de jeuk is echt iets van de laatste tijd xxx
Anoniempje, tepels geen last van. Ik zie er ook vrij weinig aan. Aangezien bij alle vrouwen de borsten groter worden, moet ik daar altijd nog op wachten. Ze zijn wel wat voller, maar echt veel groter nog niet. En dan terwijl ik een B heb en altijd al had willen weten hoe een grote C zou staan, hahahaha Wij doen thuis bevallen en fles geven. Althans dat is de wens. Pumbaa veel plezier met je verlof
@ Jela, wacht maar af, voordat je het weet beginnen ze te groeien en dan word het een ellende Ik heb altijd een D en mag me nu 'gezegend' voelen met een F, word er niet heel vrolijk van, enuh het mooiste is ze zeggen dat ze na de bevalling nog een cupje groeien. Kei mooi, maar niet heus!! Ik merk nu echt dat de daagjes aan het aftellen zijn, begin nu ook wel echt zwaar te worden en heb dus ook behoorlijk last van een dagje werken. Ach nog even en we zijn er doorheen, dan nog kijken hoe lang die kleine er nog behoefte aan heeft om te blijven zitten!!
Mmmm als het dan zo blijft, en dan na de bevalling een cupje er bij dat zou mooi zijn Nee begrijpelijk als je zulke grote borsten krijgt, zwaar hoor! Weer een week voorbij, mensen wat gaat het snel. Ervaren jullie dat ook zo? Joeysmama hoe gaat het met je?
Hahaha als dat toch eens zou kunnen zo, zou wel heel makkelijk zijn. Maar je mag zo zonder problemen een cupje of twee van me overnemen Hier is deze week ook voorbij gevlogen, vandaag mijn laatste werkdag gehad, nu dus aan de vier maandjes 'vakantie'. Ik zal echt even moeten wennen aan de rust die ik nou zal krijgen. Ach zorgen dat mijn daagjes worden volgepland met koffie leuten enz. dan zal het wel weer helemaal goed komen!! Spannend hoor nu komt het echt dichtbij....
Oow, fijn hoor Pumbaa, lekker verlof! Ik moet daar nog op wachten tot 28 mei... Lijkt mij ook lastig om de dagen vol te krijgen, dus schrijf hier maar af en toe op wat je gedaan hebt. Kunnen wij ideeen op doen, hihi
hee meiden! Sorry, ik heb lang niks van me laten horen.... Dat kwam omdat ik zo ontzettend misselijk was Maar nu gaat het weer een stuk beter. Heb dinsdag pilletjes tegen misselijkheid gekregen van mijn huisarts, maar heb ze maar een paar keer ingenomen. Het is nu weer dragelijk. Maar vorige week kon ik echt niks binnenhouden en niet goed functioneren op werk. Heb het dus ook maar op werk verteld, anders dacht iedereen dat ik het niet naar mijn zin had ofzo. Ze reageerden erg leuk, alleen de directrice schrok in eerste instantie en zag direct beren op de weg. Maar ik heb het gevoel dat het allemaal goed gaat komen. We hebben het ook onze ouders verteld en dat waren hele mooie momenten. Alle vier waren ze in tranen. Vooral mijn schoonouders konden wel wat goed nieuws gebruiken na veel ellende in de familie. Vanavond vertel ik het mijn vriendinnen, daar kijk ik ook naar uit!! Allemaal wel best vroeg, maar als het mis gaat dan wil ik hun steun ook graag. Sorry, even een echo bericht want weet niet meer wat jullie allemaal geschreven hebben en heb geen zin om terug te lezen, haha Pumbaa, veel plezier met je verlof!!
Tara wat rot dat je zo misselijk was! Fijn dat de huisart actie ondernam, snel zeg! Maar als je al de hele week overgeeft dan is dat natuurlijk ook noodzaak! Fijn dat de medicatie helpt. Wat bijzonder dat je zo'n mooie momenten hebt ervaren met emotionele ouders/schoonouders. Heel bijzonder, fijn voor jullie en voor hen. Directie ziet altijd beren op de weg, maar je kunt zwanger raken nu eenmaal niet altijd precies plannen en je was al lang bezig! Die van mij zag ook al beren op de weg toen ik aangaf dat ik 3 vakantieweken op wilde nemen achter mijn verlof aan (lekker in augustus, ik neem het er van ) Ik vertelde dat iedereen in mijn omgeving vakantie achter verlof aanplakt, ja maar het was vakantietijd en dat vond ze niet prettig. Toch had ik er recht op (er had maar 1 iemand meer rond die tijd vakantie en je mag met zijn twee tegelijk dus of dit nu achter mijn verlof aan was of niet, het is je goedrecht.) Fijn weekend allemaal
@ Tara Wat vervelend die misselijkheid he.. hopelijk houdt je er minder lang last van dan menig ander hier want het belemmerd het genieten wel heel erg (bij mij tenminste) @ Pumbaa Nou je eerste vrije dagen al goed doorgekomen of begint het vervelen nu al?? Flink aan de poets in huis Kamertje gereed maken de kleertjes wassen of heb je dat allemaal al klaar? Spannend hoor.. Wat is je uitgerekende datum? @ Jela Hihi.. wees van de ene kant blij dat je bosten nog niet groeien scheelt weer kosten aan nieuwe bh´s Mijne passen nog wel maar houdt niet meer over en denk dat ik binnenkort nieuwe moet halen.. (en heb al cup D) maar goed heb me vriend nog niet horen klagen hahaha Ik heb een weekje vakantie achter mijn verlof geplakt.. dit kwam qua planning wat beter uit dus ik vind het prima.. Als ik nog een week zou nemen zijn we met teveel weg dus dat wordt wat lastig.. joeysmama en kelien nog nieuws? En lady1985 hoe gaat het met jou? Hier gaat verder alles goed.. ben nu 20 weken en 4 dagen en de misselijkheid neemt ook de avonden eindelijk wat af Dit weekend heerlijk een weekend weg geweest dus even lekker geen werk en genieten!! Ook hebben we de afgelopen dagen nog even veel leuke dingen gehaald voor de kleine en alles wat we nodig hebben hebben we nu zo beetje uitgezocht en evt besteld dus dat is al een fijn gevoel. Soms heb ik het idee dat me hoofd ´ontploft´ door alles waaraan je moet denken en regelen (hoort erbij en doe het graag begrijp me niet verkeerd maar vind het dan prettig dat bepaalde dingen gedaan zijn dan kan ik dat loslaten..) Klinkt een beetje vaag weet niet of jullie dit ook zo ervaren? Met regelen bedoel ik, het kamertje, (in ons geval dan) geregistreerd partnerschap, geboortekaartjes, oppas, kinderopvang, zwangerschapsgym, alle spulletjes wat je nodig hebt en vooral hoeveel van alles en heel veel mensen (in mijn omgeving tenminste) hebben overal weer een mening over, borstvoeding, welk merk flessen beter is, een beetje vage is ook, wel of geen klamboe boven het bedje enz enz.. soms krijg ik er een beetje een punthoofd van en denk ik .. het is voor mij ook nieuw er komt ook veel op mij af en geef me dan advies waaraan ik iets heb hihi ben ik de enige die die heeft?? maar goed ik ga deze week even een afspraak maken voor het geregistreerd partnerschap heb afgelopen weekend de brief ontvangen dat ´ons huwelijk´ door mag gaan haha jela jij bent al in ondertrouw??
Anoniempje heel herkenbaar, je moet ook veel regelen. Ik heb een lijst gemaakt in de computer en dan vink ik steeds iets af. Daar staan al die regeldingen op. Ook komen er huishoudelijke klusjes bij die ik nog wil doen 'Nestelen'.. zoals de voorraadkast en zolder opruimen enz. Wij zijn inderdaad in ondertrouw, a.s. maandag zeggen we om 9.00 uur even 'ja' en dan is het geregeld. Heel fijn. Zwangerschapsyoga begin ik over 2 weken mee samen met een vriendin. Mijn vriend heeft het kindje gisteravond kunnen voelen, zijn gezicht was zo mooi om te zien!
haha ja inderdaad ik heb ook het gevoel om nog van alles te willen ´schoonmaken en opruimen´ voor de kleine komt.. op zolder liggen nu alle aangeschafte dingen zoals kinderwagen, wipstoel, box(kleed) enz enz.. echt een hele hoop haha maar goed volgende week komt de behanger de babykamer behangen dan die week komt de vloer en de meubeltjes komen zo ong begin maart en dan kan alles van de zolder af en kan alles een beetje een plekje krijgen ook weer fijn! Wij geven 21 februari het ´ja´ woord.. heb vanmorgen net de afspraak gemaakt voor me gevoel is begin juni nog een eind weg maar voordat je het weet hebben we onze kleintjes in de armen xxx
wat ik trouwens wel erg jammer vind is dat ik het kleintje ´nog steeds´ niet voel.. Heel soms heb ik iets een steekje of zo in me onderbuik en vraag me dan af of dat het is maar erg duidelijk is het niet.. ons kleintje ligt ook heel diep of hoe je het ook noemt en misschien komt het daardoor maar soms twijfel ik dan of alles nog wel goed is.. haha ben ook zo een stresskip soms
@ jela (en evt ook andere niet getrouwde zwangeren) Ik hoorde allerlei verschillende dingen over geregistreerd partnerschap en het kindje erkennen.. zelfs op internet vind ik dat het niet duidelijk te vinden is.. Ik heb al die tijd begrepen dat als je het geregistreerd partnerschap aangaat ook meteen alles wat betreft de erkenning van het kindje geregeld is maar dit is dus niet zo!! Ik heb net de gemeente gebeld voor duidelijkheid en met het geregistreerd partnerschap is verder alles ´geregeld´ je hebt beide het gezag enz enz.. maar de erkenning moet wel voor de geboorte nog door de vader gebeuren! Weet niet of jullie dit wisten maar ik denk zag het even dan kun je er evt bij je eigen gemeente ook even navraag aan doen xxx
He anoniempje, De erkenning is een papiertje, waar de vader en ik handtekening op zet. Dit is tegelijk gebeurd met de ondertrouw. Als je niets van elkaar bent (dus geen geregistreerd partnerschap of huwelijk) dan moet het gezag geregeld worden via de rechtbank. Dat is meer werk. Erkenning is een papiertje, dit geef je aan bij de gemeente en vraag je of dit tegelijk kan met ondertrouw (wij stonden binnen 7 minuten weer buiten). Als je kindje ver naar achter ligt dan voel je het inderdaad nog niet, kan ineens komen met 23 a 24 weken, maar kan me voorstellen dat het je ongerust maakt! Nog 2 dagen werken en dan heb ik een weekje vakantie. Dan ga ik wat spulletjes shoppen zoals de kroonluchter en matrasje voor babykamer. De steigerhouten planken hebben we ook opgehaald, ze staan nu tegen de muur aan te drogen ,maar je ziet het effect al. Echt heel mooi. Ik twijfel of ik een foto zal plaatsen i.v.m. privacy.