Mag ik trouwens nog heel even klagen? Ik heb namelijk sinds een week zo'n ontzettende last van bandenpijn, niet normaal meer!!! Echt van die vreselijke steken. Soms zo erg dat ik haast niet kan lopen... Iemand bekend hiermee en enig idee hoe ik het een beetje kan verzachten? Ben dinsdag naar de VK geweest en zij zegt dat er eigenlijk niet zoveel aan te doen is (behalve een kruik, maar ja, daar heb je niks aan als je aan het werk bent...)
Balen Lady, natuurlijk mag je klagen! Kan er niks over zeggen, hoop dat de andere meiden tips hebben. Mijn contract wordt inderdaad niet verlengd omdat ik zwanger ben... Echt super jammer, maar ik kan het zakelijk wel begrijpen. Ze willen ook iemand op mijn plek die vier dagen werkt, en ik wil er na mijn zwangerschap sowieso maar drie werken. Maar ze willen me dus wel graag terug als er op een andere plek uren zijn. Beetje dubbel dus, ze zijn heel positief over mijn functioneren, maar bekijken het toch zakelijk.
Je hebt zo'n speciale band om die pijn iets of wat tegen te gaan. Ik had precies hetzelfde, nou had mijn zus nog zo'n band liggen en heb ik het van haar geprobeerd. Ik had er niet zoveel aan omdat ik niet tegen strakke dingen aan mijn lijf kan en die band zit echt strak om het te ondersteunen. Mijn zus daartegen heeft hem de hele zwangerschap gedragen en die merkte echt verschil.
Tara als je contract inderdaad over een half jaar af liep, is het zakelijk gezien stom om je verlenging te geven, want je gaat dan tegen die tijd met verlof. Kost het bedrijf geld.Heel hard, maar zakelijk gezien kunnen ze je dan beter opnieuw er na weer aannemen, uiteraard is het de gok of er dan uren voor je zijn. Zakelijk gezien logisch, persoonlijk gezien echt niet grappig! Wel super positief hoe je er in staat zeg! Parttime straks met kindje is er ook meer werk te vinden dan fulltime uren. Heel rot dat je zo misselijk bent, ik wist niet dat zwemmen verlichting gaf, had ik moeten weten destijds, maar ik was daartoe niet in staat, kwam niet verder dan de huiskamer en slaapkamer trouwens. Knap hoe je jezelf er doorheen slaat! Uitkijkend naar de 12 weken echo !! Lady die steken herken ik wel een beetje, maar waren er maar heel af en toe, met opstaan van de bank. Maar misschien is inderdaad zo'n band wat? Of gewoon paracetamolletje die mag je ook bij hevige pijn. Verder veel rusten, maarja inderdaad hoe doe je dat op je werk (je hebt geen zittende baan ofwel?) Kersenpitten kussen er op, of een warm bad doet wonderen volgens mij. En dan niet 10 minuten maar lekker drie kwartier ofzo. Is ook goed voor je rug. (ik heb veel rugpijn) Het is lekker droog weer zie ik, ga de hond maar eens uitlaten. Het wordt inmiddels februari, hoop toch zo op een keer positief bericht vanuit Kimmytje. Joeysmama heeft denk ik ook volledige afstand genomen van deze zwangerschapspraat, logisch. Hoop dat het haar goed gaat, misschien heeft ze een ander forum gevonden wat goed aansluit bij haar situatie, kan ook nog. Kelien meiske, de komende maanden het voorjaar in en ik hoop dat je met prachtig voorjaarsnieuws komt. Je hebt helemaal niets aan deze woorden, maar ze komen wel in me op als ik aan degene denk die nog niet zwanger zijn. lieve groetjes
Klopt Jela, zakelijk gezien hebben ze gelijk. Ik ga gewoon van het positieve uit en verheug me op ons kindje. De rest komt wel weer! Zwemmen bood gisteren trouwens toch minder verlichting. Na een klein uurtje dobberen ging het echt niet meer. Net ook weer mijn ontbijtje uitgespuugd, pffff, vermoeiend hoor. Moet vanmiddag werken, even doorzetten dus.
`@lady1985 klaag maar fijn even lucht soms op eerst waren we met zijn allen aan het klagenm dat het zwanger worden niet snel genoeg kon gaan en alle kwaaltjes welkom waren en nu het bij sommigen zover is zijn die kwaaltjes dag in dag uit toch wat minder tis ook nooit goed he (praat ook over mezelf haha) Ik heb ook veel last van een trekkend gevoel in me onderbuik, dit zal ook wel bandenpijn zijn? en de laatste tijd erg last van me rug, verloskunidige adviseerde wat rustiger aan te doen en op te letten met tillen.. maar goed makkelijker gezegt dan gedaan gezien mijn werk.. ik sta/loop de hele dag en tillen hoort er ook bij (werk in een winkel) @tara wat ontzettend balen van je contract.. wel goed dat je het zo positief inziet!! Ik was waarschijnelijk al in de stress geschoten ivm financiele plaatje e.d (uitkering is toch altijd minder dan je loon?) maar komt vast allemaal goed!! Welke datum heb je de echo? @jela ben ook erg beneiwud hoe het joeysmama en kimmytje vergaat!! Hopelijk snel leuk babynieuws van hun kant en natuurlijk ook van kelien.. dat hun ook maar goed misselijk mogen zijn haha grapje! fijne dag allemaal.. hier schijnt de hele dag de zon al alleen daarvan wordt je al vrolijk
Hallo allemaal, Vandaag bij de gyn geweest en deze vond het niet noodzakelijk om in het ziekenhuis te bevallen. Wel moet ik eerder naar het ziekenhuis mocht mijn bevalling beginnen met de vliezen die breken, aangezien de kleine niet te lang blootgesteld mag worden aan de GBS bac. Daarbij mag ik niet de 41 weken over gaan want dan wilde hij me terug zien. Vanaf volgende week dus gewoon weer de controle bij de verloskundige. Wel is de kleine gedraait en ligt nu dus perfect voor de bevalling. Heel fijn om te weten dat dat in ieder geval goed is. Iedereen een fijn weekend!! xx
hallo dames van mij even een kort berichtje. morgen moet ik me om 9 uur in het ziekenhuis melden. en dan gaat het beginnen. ik begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. hopelijk blijft het bij de kijkbuisoperatie en ben ik morgenavond weer thuis, ik laat jullie wel weten hoe het gegaan is.
kelien veel succes!! En de zwangeren onder ons.. hebben jullie tips voor een leuke zwangerschapsjas?? heb al overal gekeken maar kan er geen vinden. Mijn gewone winterjas wordt nu echt te strak en had gehoopt omdat de winter niet echt doorzette dat ik met een dikke sjaal en die jas het wel zou redden de aankomende weken maar nu het zo koud wordt moet ik wel haha.. Maar heb geen zin om er heel veel geld aan uit te geven want het is maar voor zo korte periode xx
Spannend hoor Kelien, ik heb er volop aan gedacht vandaag!! @ Anoniempje, ik heb er een kunnen kopen via marktplaats. Is geen echte zwangerschapsjas maar zo'n klokmodel, past de buik heel goed in! Nou heb ik niet zo'n extreeme buik. Mijn zus heeft toen zo'n fleece vest gekocht, is goedkoper dan een jas en die had het probleem dat ze zo dik werd dat ze zelfs met een zwangerschapsjas niks meer kon doen.
hey dames, ik ben sinds half 3 weer thuis, is allemaal best snel gegaan. ze hadden me nog niet fatsoendelijk op de uitslaapkamer neer gezet of ik was al wakker. ben nu nog beetje duf maar de misselijkheid trekt toch weg nu. hoe en wat ze gedaan hebben hoor ik morgen telefonisch.
Anoniempje, zo'n leuke poncho is die nog ergens te vinden? Staat altijd wel vlot vind ik! Kelien heb je al telefonisch bericht gehad hoe het is verlopen? Pumbaa hoe gaat het met je? Heb je een beetje daginvulling gevonden, ligt er bij jullie ook sneeuw?
@jela ja ik heb inmiddels telefoon gehad. eileiders en eierstokken zagen er goed uit waren goed doorgankelijk dus helemaal perfect. mijn cyste was al gesprongen ze hadden oud bloed gevonden daar waar ie gezeten had. verder is er dus baarmoederslijmvlies gevonden buiten de baarmoeder en dat duid dus op endometriose. dit kan na verloop van tijd verklevingen veroorzaken en dan is er kans op onvruchtbaarheid. ze hebben alle plekjes die er niet hoorde weggehaald. en ik moet nu weer gewoon zwanger kunnen worden. ik denk dat ik blij kan zijn dat ik niet nog een aantal jaren gewacht heb met zwanger worden want dan was het misschien niet meer gelukt. hier ligt trouwens ook sneeuw, maar de zon schijnt dus is weer een beetje pratcherig aan het woorden.
@ Kelien, fijn dat ze alles zover weg hebben kunnen halen, nu flink aan het hobbyen en dan hoop ik dat er snel een klein wondertje in je buik mag zitten!!! Hier nog niet zo heel veel daginvulling kunnen vinden. Blijf maar volop aan het poetsen en tja maar veel gaan kletsen/koffiedrinken. Maar met al die voorweeën is het ook niet heel prettig om bij iemand anders te zitten, dus ga ook alleen naar familie en goede vriendinnen!! Daarbij ben je in de middag helemaal gebroken omdat je in de nacht niet slaapt. Ach ja nog maximaal drie weken
@ kelien wat fijn dat ze er dus ´op tijd´ bij waren en dat je nu op de normale manier zwanger kan raken.. Hopelijk laat het wondertje niet meer lang op zich wachten!! @ pumbaa Wat spannend.. nog minder dan 3 weken, zo klinkt het wel heel kort haha ik heb gister even uitgerekend ik moet nog 13 weekjes en dan verlof.. haha voor dat je het weet is het zover! ik ga vanavond maar even de stad in en kijken naar een jas.. het is nu wel echt heel koud en met open jas is niet echt een optie.. @ Jela Hoe gaat het bij jou? Nog kwaaltjes? Ik heb de laatste tijd ontzettend last van jeuk.. vooral als ik s avonds na me werk op de bank ga zitten en dan jeukt het echt van me benen tot me buik. Maar goed verder niet echt ergens meer last van.. kan me bijna niet meer voorstellen hoe het was al die weken misselijkheid hihi, al mis ik het niet Wij zijn sinds gister toch een beetje aan nadenken over de namen die we hadden.. we hadden de namen voor zowel een jongn als een meisje al voordat we zwanger waren en vinden ze nog steeds super maar in onze omgeving in familie en kennissenkring zijn nog 5 zwangeren meer (op 1 na allemaal in eind april en mei uitgeteld) en je zal net zien dat hun dezelfde naam hebben dus we moeten even wat achter de hand hebben zeg maar haha.. Zijn jullie er al uit? Hoe gaat het met de andere zwangeren??? xxx
Kelien, wat ontzettend goed nieuws!! Echt fijn dat ze alles weg hebben kunnen halen. Inderdaad fijn dat ze er zo vroeg bij zijn geweest. Nu zal het jullie toch ook wel snel gegund zijn! Geniet van het goede nieuws! Pumbaa, nog maar max drie weken!!! Oh, wat spannend zeg. Anoniempje, goed dat jullie nog denken over andere namen. Lijkt me echt niet leuk als er net iemand anders diezelfde naam geeft. Ik moet het daar ook maar eens met mijn vriendin over hebben. Als denk ik dat zij een hele andere smaak hebben. Voor een meisje heb ik nu al een hele tijd dezelfde naam in gedachten, maar ik heb wel een lijst met zo'n 30 jongens- en meisjesnamen die ik mooi vind. Wij hebben nog even Wat heerlijk dat je je misselijkheid al bijna niet meer kan herinneren!! Ik kan niet wachten tot het voorbij is. Word er bijna een beetje depri van... Had echt niet verwacht dat het zo heftig zou zijn... Nog een vraagje aan de zwangere dames, wanneer begonnen jullie aan je buik te zien dat je zwanger was? Ik merk nog helemaal niks... Morgen naar de verloskundige voor de eerste echo!!!
Kelien heel fijn om te horen, op naar een wondertje! Zou gaaf zijn als het nu snel zal lukken! Tara wat rot dat je jezelf depri voelt door misselijkheid, ik ken het. Hoop dat je er snel doorheen bent, bij mij was het bij 12 weken weg. Heeft in totaal 8 weken geduurd. Namen...voor een jongen komen we er maar niet uit. Helaas geen lijst met 30 namen die ik mooi vindt, dat is handig trouwens! Lekker veel keuze! In mijn omgeving ben ik de eerste die uit is geteld van de zwangeren en 1 vriendin is tegelijk, maar zij weet mijn voorkeurnamen al en die van haar wijken daar veel vanaf. Mijn buik zag je al met 8 a 9 weken. Dit komt omdat de baby vooraan ligt, placenta aan rugkant en darmen van mij klapten naar voren. Met 12 weken een schattig rond buikje, nu met 23 weken een voetbal. Ik durf geen foto's te plaatsen, ookal ben ik niet herkenbaar. Van het kamertje wil ik ook zo graag aan jullie laten zien maar durf niet bang dat iemand mijn identiteit herkent. Ben je nieuwsgierig, stuur me een persoonlijk bericht met daarin je mail adres. Succes met shoppen voor de jas Anoniempje!