Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Loki; mooie Mummel!!! En ook jouw buikje is nu goed zichtbaar!

@ JuJu; Prachtige buik!!! Lijkt wel groter dan bij Druif ja, maar nog steeds super mooi!

@ Uk; beterschap (las op FB)

@ Spikkeltje; nog even volhouden, eind van de week is Kruimeltje er wel denk ik!

@ hier; nog steeds niet fit, dus ziekgemeld op mijn werk...

Verder gelukkig minder (bekken) pijn dan gister, dus kan weer een beetje functioneren.
    Heb voor donderdag een afspraak gemaakt bij de chiropractor.
    Wel duur grapje hoor, heb de module 'alternatieve geneeswijze' ervoor aan moeten zetten (is €10 per maand duurder) en ze vergoeden dan alsnog maar €35 per consult... Intake kost €90 en daarna vervolgconsult €60 dus beetje jammer, maar ja. Mijn lijf moet nog langer mee!

Verder even mijn foto albums gerangschikt en ge-update. Wat een buik :$ Echter wel 's avonds gemaakt, dus meer opgezet (laten we het daar maar op houden :p)

Foto; Kyara met haar nieuwe tuniekje van Noppies (en spijkerbroek hotpants maat 74 die nog steeds prima past ;))

Liefs,
    Laris

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat een leuk tuniekje! Die ken ik helemaal niet, van de laatste collectie?

Pfoe, duur grapje. Weet het nog van vriendlief ja, die heeft dat ook een poosje gedaan. Maar inderdaad, je lijf moet langer mee...

3. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Juju:
    Mooie buik!!!
    Lijkt op de foto echt groter dan je buik bij Druif!
    En streepjes zijn zuur ja...
    Maar als je mijn slagveld hebt gezien, ben je heel blij ben jouw streepjes hoor! ;)

Larissa;
    Las op FB dat je ziek was! Je omschreef precies hoe ik me de afgelopen 2 dagen ook voelde... :(
    Mooi meisje heb je! Leuk tuniekje...
    Duur grapje idd zo'n chiropractor dan! Valt dat trouwens onder alternatieve geneeswijzen dan? Nooit geweten...

Zo, ga nu even de volgende pagina's lezen...

4. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Uit de 'Forever in my heart' collectie :)

Noppies Baby tuniek | kleertjes.com

Vorige week ben ik trouwens in een 'echte' Noppies winkel geweest hier in de buurt... Wat een tegenvaller!
    Super klein en weinig kledingkeuze voor Kyara (veel kleine maatjes en positiekleding).

@ Visoliecapsules; ik wil graag starten hiermee, omdat ik geen vis lust en toch overal wel lees dat die vetten goed voor je zijn (bij Kyara trouwens nooit geslikt).
    Ook heb ik hier en daar gelezen dat het een positief effect heeft op je geheugen / zwangerschapsdementie ;)
    Iemand tips welke ik kan gebruiken naast de multivitamine van Mama&Baby van Dagravit?

Verder af en toe steken in mijn rechter flank... Heb de vk even gebeld en die denkt aan misschien een urineweginfectie. Zo dus maar even de HA bellen om urine te laten testen.

Liefs,
    Laris

5. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    @ Bloom; ja, alternatieve geneeswijze, ik wist het ook niet... Had de module 'therapien' al, maar nu dus even tijdelijk deze erbij.

Jij dus ook al ziek? Het heerst zo enorm :( Beterschap!!!

@ vuurwerk; het wordt hier al vanaf vanochtend met grote regelmaat afgestoken... Bah, ik hou er niet van!
    Gelukkig slaapt Kyara nu door de knallen heen, dus heb goede hoop voor vanacht!

6. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Heel even kort. Ons mopje heeft zantac gekregen dus even afwachten.

Mijn moeder heeft gordelroos is dit gevaarlijk voor ons mopje? Op internet lees ik tegenstrijdige dingen. Ze is al hier geweest en heeft haar ook vast gehouden. Normaal ben ik heel nuchter maar nu maak ik me overal zorgen over.

7. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Ik vergeet helemaal op jouw te reageren Nieke, sorry! :)

Fijn dat je naar de dokter bent geweest. Wel jammer dat je Zantac hebt gekregen en geen Losec. Over Zantac hoor ik weinig positieve verhalen, maar hopelijk helpt het bij jullie Mopje wel!

Wat betreft je moeder, als ze nu een uitbraak heeft van gordelroos, dan zou ik haar niet meer in de buurt laten van jou en Mopje, totdat het actieve weg is... Klinkt onaardig, maar is gordelroos niet van hetzelfde soort virus als een koortslip? Erg gevaarlijk voor kleintjes en Mopje is pas 3.5 week...

Ik vind je niet overdreven bezorgd, ik vind je zeer oplettend! Goede mama :D

8. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Ja dat dacht ik ook Larissa. En ze is al hier geweest en haar vastgehouden. Ik dacht toen al dat het gordelroos was dus extra de handen laten wassen. Maar dan blijf ik toch liever uit de buurt. Voor mij zal het mee vallen heb al waterpokken gehad (komt daarvan) en herpes nog nooit gehad terwijl mijn moeder heel vaak een koortslip heeft.

9. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Wat gebeurd is, kun je niks meer aan doen.

Helaas kom je er altijd achteraf pas achter dat je toen al besmettelijk was (ow, lees nu dat je moeder het toen ook al zichtbaar had, dat is balen...)

Vond dit nog:

Een gordelroos infectie wordt veroorzaakt door hetzelfde virus dat bij kinderen de welbekende waterpokken veroorzaakt, het Varicella zoster virus.

Hmmm, dat zeg jij zelf ook al, haha, dubbele info.

Voor nu voorzichtigheid geboden! Hoe jammer ook zo met oud & nieuw, maar Mopje is nog erg kwetsbaar (al krijgt ze wel alle goede antistoffen mee van mama's melk!!!)

10. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Zantac is een zuurbindendmiddel, Losec en Nexium zijn zuurremmende middelen en zijn vaak effectiever.

Vond ik nog aan info.

Even goed in de gaten houden dus of het wat voor Mopje doet.
    Effect zou namelijk al zeer snel zichtbaar moeten zijn!
    Nichtje met (verborgen) reflux had na 1x Losec al verbetering en volgens de kinderarts was dat ook hoe het moest zijn.

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik slik vitamines waar de visolie al in zit Larissa. De losse dingen zijn huge, ze stinken en ik burpte ze op (smakelijk). Ik slik nu dus alles in een dingen, maar één per dag en ik ben klaar en geen vismeur.
    Compleet mama plus van Davitaman. Ik ze al eeuwen.. mee gestart toen de pil stopte en doorgegaan tijdens zwangerschap(pen) en borstvoeding. Ben trouwens ook nauwelijk ziek geweest sindsdien (valt JuJuman echt op) dus misschien geven ze wel superpowers ;) Haal ze altijd bij de Krutivat als ze in de aanbieidng zijn (om de 3 maandne ongeveer)

12. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Oke JuJu, bedankt voor de tip!

Hmmm, ben een beetje bezorgd..

Net bij de HA geweest. Heb geen blaasontsteking, maar wel 1 + eiwit in mijn urine (is wel normaal als je zwanger bent) 1 + ketonen (betekent dat ik te weinig drink, had ik zelf ook al door...) en 1 + Ery's = bloed :(

Het kan uit de urinebuis komen, maar ook uit de vagina... Pfff, ben nu nog meer bezorgd of alles wel goed gaat in mijn buik :(

Ik zou zooo graag even in mijn buik willen kijken, hoe het met ons wondertje gaat... Ongerust! :(

13. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Larissa kunnen ze niet een echo maken dan? De vk bedoel ik dan. Dan liever een blaasontsteking dan weet je waar het van komt.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bah Larissa dat is niet tof :(

15. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Heb net de vk gebeld (praktijk is gesloten, dus dan toch maar het spoed nummer) om even mijn zorgen te bespreken.
    Super lieve vk gesproken! Zij vindt mijn klachten toch meer op een blaasontsteking lijken (dat zou ook het beetje bloed in de urine verklaren, want ik heb geen actief vaginaal bloedverlies,gelukkig!!!)
    De reden dat het testje negatief was voor urineweginfectie kan, omdat het geen geconcentreerde ochtend urine was.
    Verder begon ze wel over een echo, maar dat daar nog zo weinig op te zien is bij 6+2wkn.
    En dat weet ik zelf ook wel, het zou zelfs kunnen dat het hartje nog niet klopt en dan maak ik me nog veel meer zorgen.
    Ze heeft me aardig gerust gesteld en ik mag altijd bellen als de pijn erger wordt of als er iets anders is.

Ik wil vertrouwen hebben in ons 2e wondertje, dus ik ga positief denken! :)

16. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Hè bah, Laris, wat een onzekerheid!
    Knuffel!
    Goed dat je je vk hebt gebeld, als dat jou zorgen deels kan wegnemen, gewoon doen!

Nieke;
    Gordelroos is inderdaad heel gevaarlijk voor kleintjes. Mijn moeder had het toen ik zwanger was van Boef, dus heb er toen een hoop over opgezocht. Maar het is echt niet verstandig om je moeder haar te laten vasthouden oid. Je kunt haar wel gewoon laten komen en in haar bijzijn laten zijn, maar daar zou ik het wel bij laten.
    Jullie mopje is het belangrijkst, knuffelen met oma kan later wel weer!

Goed dat je naar de huisarts bent geweest! Bloed bij overgeven, bah... Ik geloof dat ik al bij de eerste hulp had gezeten gisteravond denk ik...
    Hopelijk helpt de zantac goed, maar hoor idd ook betere verhalen over losec...

Spikkel;
    Logisch dat je het zat bent hoor! De laatste weken gaan bij jou gewoon niet van een leien dakje en dan mag je dat best zeggen. Je bent mi dan niet ondankbaar tegenover mensen die het helemaal niet of met moeite mee mogen maken. Jouw lichaam heeft ook haar grenzen!
    Succes nog ff! Je bent er bijna!

Ego;
    Zaterdag in de loop van de dag steeds beroerder geworden, maar ja, we hadden een feestje voor Bloomman, dus moest het volhouden tot middernacht...
    Boefje sliep heerlijk, maar Boef heeft me weer wakker gehouden vanaf 3u..
    Bloomman hing ook boven de wc rond die tijd en ging daarna op zolder slapen, want hij moest echt liggen, zei hij heel zielig vanuit de deuropening... Ik leg Boef wel op mijn plek, dan hoef jij er niet telkens uit...
    Zo stoned als ik was, had ik niet de puf om er wat van te zeggen, maar ik kón hem wel wat!
    Ik had hem de nacht ervoor nota bene naar zolder gestuurd zodat hij lekker kon slapen.
    Nu was ik hondsberoerd en kon ik mooi nog een nachtje doorhalen...
    's Ochtends had hij wel door dat het niet helemaal eerlijk was geweest, want hij heeft mij op zolder onder de wol gestopt en daar heb ik tot 11.30 heerlijk geslapen.
    De rest van de dag op de bank gelegen en te lam geweest om ook maar iets te doen.
    Vannacht gelukkig heerlijk geslapen! Van 22.30 tot 7.00 en na Boefje z'n fles nog 2 uur! :)
    Ben nog lang niet fit, maar het gaat nu de goede kant op gelukkig!

17. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Loki;
    Wat ziet mummel er stoer uit in dat setje op de foto!

Dat vergat ik in m'n vorige posts...

18. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Spikkel; Ik wilde inderdaad ook nog even reageren op je stukje dat je vond dat je ondankbaar was tegenover de mensen bij wie het allemaal niet zo makkelijk lukt het zwanger worden (daardoor voel ik mij dus aangesproken ;)). Dat hoeft echt niet meid. Ik vind ook dat het echt niets met ondankbaarheid te maken heeft. De zwangerschap is gewoon zwaar voor je lijf en dat voel je steeds meer natuurlijk en dan mag je dat best laten merken. En natuurlijk wil je heel graag dat kruimeltje snel komt zodat alle ongemakken weer weg gaan. Ik hoop ook dat jullie kruimeltje snel komt. Morgen al 1 januari dus dan is het nieuwe jaar begonnen dus mag jullie kleine kruimeltje komen.

Bloom; Fijn dat bloomman uiteindelijk toch inzag dat het niet helemaal eerlijk was dat hij lekker op zolder lag te slapen en dat jij nog even heerlijk door mocht slapen. Dat doet een mens goed. Nog niet helemaal fit dus maar hopelijk komt dat snel weer.
    Super dat boefje weer heel goed geslapen heeft. En grote boef dus ook weer fit?

Larissa; Fijn dat de verloskundige je gerust heeft kunnen stellen. En inderdaad is de kans groot dat het toch een blaasontsteking is. Heel veel drinken!!!!
    Hopelijk voel je je snel weer fit!
    Wat ziet Kyara er weer leuk uit!

Loki; Leuke foto van Mummel in haar mooie outfit.

JuJu; nog druk geweest met de babykamer? Hoe is het met druif?

Hier; Ik hoor inderdaad verschillende dingen over Zantac, bij de ene werkt het goed en bij de ander niet. Dus we zullen het zien. Wel belachelijk dat je het niet vergoed krijgt (is per 1 januari). Pas als je het chronisch gebruikt wordt het vergoed. Nou zo'n fles zit super veel in dus kun je kei lang mee doen (lijkt me voor een baby die 2ml per dag krijgt dan wel chronisch, maar ja). Hopelijk heeft ze het niet zo lang nodig en helpt het wel.

Bloom; dat bloed zag ik pas 's ochtends op de hydrofiel zitten en was maar een beetje. Maar voor mij wel een teken dat het niet helemaal goed is van binnen. Ik voel me al snel zo'n zeur als ik naar de huisarts ga. Ik denk altijd het gaat misschien wel over. Maar voor ons kleine meisje kan ik niet vaak genoeg gaan.

Ze heeft de Zantac direct gehad nadat we thuis waren (gelukkig vindt ze het niet echt vies). Ze drinkt echt heel onrustig aan de borst. Ze begint heel netjes, maar op den duur gaat ze echt liggen schudden en steeds met de handjes erbij en dan drinkt ze ook niet meer. Ik dacht eerst dat dat kwam omdat ik te veel melk heb maar nu laat ik soms wat melk in een flesje weg druppelen zodat de druk er af is en dan laat ik haar drinken maar is het nog steeds zo. Dus misschien toch van de reflux? Haar mondje ziet er ook goed uit, geen spruw ofzo denk ik? Maar dan zou ze vanaf het begin met drinken denk ik onrustig moeten drinken?

Vanavond lekker gourmetten, gezellig!

Fijne jaarwisseling allemaal!!!

19. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Nieke;
    Klinkt wel logisch dat het van de reflux kan komen hoor, dat onrustige drinken. Vooral omdat ze het niet meteen doet. Op het moment dat er wat in haar maagje zit en dat komt weer terug, daar wordt ze dan onrustig van lijkt me.
    Hoop echt dat de zantac gaat werken hoor, dit is zo zielig voor zo'n kleintje!
    Spruw kan natuurlijk ook nog, maar dan zou ze idd vanaf het begin meteen onrustig drinken lijkt me. En als jij ook niets bijzonders in haar mondje ziet, zou ik het meer gokken op de reflux.
    Succes ermee!
    En een fijne avond!

Dat geldt natuurlijk ook voor de rest:

Een hele goede jaarwisseling en een geweldig 2013 toegewenst!!

Gelukkig mogen we dit jaar allemaal afsluiten als moeder, DeLi en Nieke, wie had dat vorig jaar rond deze tijd durven denken!

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nieke dat onrustige kan ook komen omdat de stroom melk juist wat minder wordt. Druif kon dan ook altijd nijdig worden. Hier liet ik hem dan de tweede borst drinken en dan de eerste nog een keer (voor de achtermelk). Hopelijk werkt het medicijn, had ik helemaal over heen gelezen merk ik. Goed dat je naar de ha gegaan bent!

JuJuman had gordelroos een paar weken voordat Druif geboren werd (maar toen was ik rond de 37 weken en was dus spannend) en dat is echt riskant voor baby's. Geen risico mee nemen zou ik zeggen.

Bloom dat zou ook echt iets voor JuJuman zijn haha, incl het de volgende dag goedmaken ;) Spoken is gewoon niet leuk 's nachts.. Balen dat jullie het allemaal zo hebben dan heb je echt geen rust.

Larissa dat klinkt als een hele fijne verloskundige. Hopelijk een beetje gerustgesteld en deze baby moet gewoon blijven plakken hoor!

Spikkel al aan het puffen? Mag nu hoor, dan red je 2013 wel ;)

Ego: Jurkjes ed op elkaar gelegd en baal, er klopt niets van de maten. Leuk setje maat 68 van Noppies, valt de legging megaklein. Heb je dus ook niets aan het setje. Zucht. Nu maar een hele bups gewassen en hangt het op grootte in de kast. Gevolg: die hangt mega vol. Word ik wel blij van, stiekum ;)

Verder bezig geweest met matrasje voor de wieg, heb er al een maar maak nog een reserve. In de babykamer moeten nog steeds het rolgordijn, de lamp en de gordijnen opgehangen worden (die moet ik ook nog innnemen, zucht), en het plankje boven de commode.
    Maar heb JuJuman de opdracht gegeven zijn kleding morgen naar boven te verhuizen zodat ik al het babyspul kan opbergen, dan hebben we in ieder geval onze werkkamer weer terug. Geeft een hoop rust, wat opgeruimder huis.
    Hopelijk volgende week de rolgordijnen voor op zolder, en nou ja dan is het bijna klaar allemaal. Zou het toch nog lukken voor de baby er is? ;)

Hier trouwens met het ledikantje, mijn moeder wilde persé een foto maken haha (zie mijn geirriteerde blik). Maar ben wel blij met de 'look' zo, alleen nog even de sluier vastmaken *goede voor morgen* Bij de tweede foto zie je de muurschildering leuk :)
    Bekijk bijlage 295608 Bekijk bijlage 295610

Fijne jaarwisseling meiden!

Deel Deze Pagina