Vandaag heerlijke dag! Vanochtend werden we om 8 uur wakker gezongen door vrolijke Druif. Hij had er duidelijk zin in Hebben voor hem gezongen (hij riep enthousiast "HOERA!" mee) en daarna wilde hij naar beneden haha. Uiteraard hingen er slingers, die allemaal bewonderd moesten worden, en vooral de balonnen waren een feest. Toen ontdekte hij de kadootjes. Die allemaal uitgepakt en druk mee gespeeld. Om 9 uur wilde hij eten Dus heeft hij havermoutpap én een bruine bol met kaas gehad haha, en thee. Toen 10 minuten SpongeBob gekeken en daarna lekker gedouched. Helemaal zijn ochtend is dit trouwens Op naar het winkelcentrum, daar taartje gegeten (hij koos een tompouce), en daarna door naar Ballorig. Was ook groot feest maar om 12 uur was hij uitgeteld haha. Hij wilde een broodje kaas, die hebben we thuis gegeten. Om half 1 op bed, tot 4 uur. Inmiddels was de post geweest en hebben we alle kaarten open gemaakt, de kaart met auto-geluid won natuurlijk, met voorsprong Om 5 uur weg gegaan en lekker gegeten. Eten viel behoorlijk tegen maar was erg gezellig, hij heeft lekker gesmuld en zich vrolijk gedragen en is zelfs de hele maaltijd blijven zitten haha. Thuis nog lekker geknuffeld, nagels geknipt (moet ook gebeuren ), mango gegeten en hij lag om kwart voor 8 in bed. Morgen weer een dag vertier voor de boeg Zucht, en nu is hij écht écht alweer 2..
tja kan nu wel weer merken dat ik even niet ben geweest.. sjee wat een verhalen. Heb nog niet alles gelezen!! Uk: goed dat je de stap hebt gezet. toppertje!! Juju: gefeliciteerd met druif!! Nu mag jij zo bevallen... spannend.. laris: ik zag/las dat je het hartje hebt horen kloppen..leuk!!! heb niet alles meer onthouden wat de planningen waren bij jullie kwa echo's etc.. loki en bloom: mooie gewichten. Boefje haalt J straks ook nog in..Hij is laatst gewogen op 10 kilo precies!! Marcha: hoe gaat het?? Deli: hoe was je eerste werken?? Nienke: euhmmm....even zwaai, ga zo weer verde lezen!! Zal zo de lijst ook nog even aanpassen. Update: Euhmm..tja op zich gaat het goed. We genieten zoveel mogelijk. Kruimeltje wil niet meer aan de borst. wil er wel aan, maar vind het lekkere slaapmiddel, valt gelijk in slaap. Nu even volledig kolven en vingerfeeding. Morgen weer aan de borst proberen met huid en op huid contact. Hij is 10% afgevallen, of hoe ze het ook noemen..ben beetje slaperig.. Nachten zijn vrij lang. eerst kolven en dan nog voeden. Maar goed we gaan door aan melkproductie ligt het absoluut niet.. ik kolf samen 100 ml melk.. en kan nog wel door gaan. Moet elk 4 uur kolven en soms moet even tussen door anders ontploffing gevaar.. hahaha..kraamhulp adviseerde om wel eerder te stoppen ivm over productie.. nou ja heb nu ook zoiets van.. dat ik het dan op sla in de vriezer etc en zie wel weer..denk dat het ook wel weer goed word getrokken doro kruimeltje.. en ik kolf nog niet eens 10 min per borst.. Even zien wat mijn eigen kraamhulp zegt.. had vandaag een vervanger..Ik krijg om deze reden ook een 9de en 10de dag bij.. vk is geweest vandaag en vondt dit verstandig en zij gaan dan na die dagen nog langs komn voor ondersteuning. zodat dit goed gaat slagen.. We gaan door, maar wel even vermoeiend. j gaat het ook super, hij is erg lief. en laat alles toe. kraamhulp brengt hem naar bed, haalt hem uit bed, samen broodje eten, voorlezen..krijgt ook genoeg aandacht...heb aangegeven dat ik, kruimeltje, J, man en ik belangerijker vind en dan huishouden..dus als ze meer tijd met kruimeltje nodig heeft zoals gisteren dat ze niet schuldig moet voelen dat iets blijft liggen, dat komt later wel weer en anders niet.. Af en toe neemt man kruimeltje mee naar beneden en dan blijft J bij mij.. even J time!! Zo zal zo de lijst aanpassen en even verder lezen...
gevoelens 2de kindje. Ik heb zelfde gevoelens toen j geboren werd.. En gisteren had ik kruimeltje op mijn buik in de houding hoe hij in mebuik zat en de tranen vlogen er uit.. hoe kan hij zo in me hebben gezeten... ben zo happy met me 2 prinsjes..zo apart.....zo wonderlijk. en...............wat lijkt j zo groooooooooooooooooooot....
Bedankt voor de tip! Ik heb er ook een abo op, dus heb t gezien Denk dat we er wel gebruik van gaan maken, nemen we alvast 1 pak mee voor de baby. En de Zwitsaldoekjes vind ik ook een behoorlijk aanbieding (incl. leuke opbergbox) maar vind 28 dan weer zoveel in 1x, haha! @ Bloom; bij Boefje niet op een roze wolk gezeten dus, ondanks de snelle bevalling en de periode die goed ging voor de bv perikelen? Kun je uitleggen waardoor dat kwam? Omdat je aangeeft dat je wel hebt genoten van je kraamtijd. Ben ik wel erg benieuwd naar! @ DeLi; hier ook nog even, sterkte met je teen!!! Wat fijn dat het goed is gegaan op je werk. Dat huilen onderweg herken ik jammer genoeg erg goed... Nu lekker weekend en van hem genieten!!! @ JuJu; klinkt als een heerlijke dag met Druif!!! En wat slaapt hij lekker! 2 jaar, wauw
Dat klintk als hard werken Spikkel! Wel leuk om je update te lezen. Fijn dat het ook zo geod gaat met J! Misschien heb je hier nog wat aan: http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-lactatiekundige/94028-baby-valt-slaap-tijdens-borstvoeding.html
@ gevoelens 2e kindje; ik kan me bijna niet voorstellen dat ik niet weer kan plaatsnemen op die roze wolk. Na de geboorte van Kyara ben ik er gelijk bovenop gestapt en eerlijk gezegd zit ik er nog steeds! Ik vind mezelf een echte 'babymama' alhoewel ik, nu Kyara groter wordt, wel steeds meer besef dat we nu echt een band hebben met elkaar, een klik. We lachen samen, maken grapjes, doen gek met elkaar, knuffelen, ik krijg kusjes als ik er om vraag *smelt*. Die interactie nu ze zoveel begrijpt (en kan zeggen) is net zo wonderlijk als het instinct dat je gelijk van je kindje houdt als het is geboren!!!
Ik heb de melk nu in bakjes van Avent en zakjes met afsluitclips ingevroren. Die zakjes zet ik in een Avent bakje in de vriezer, totdat het bevroren is. Anders lekt het. Toch lijken me de ijsblokzakjes ook wel handig, hoewel ik het uitdrukken van de blokjes altijd een drama vind. En het erin gieten.... Gaat dat makkelijk? De kolfonderdelen spoel ik om met koud water op mijn werk en doe het daarna in de koelkast. 's Avonds doe ik alles in de sterilisator.
@ Spikkeltje; wauw, wat heb je veel melk al zeg, super goed!!! Jammer dat Kruimeltje niet aan de borst wil nu, maar dat komt vast goed de komende dagen. Heerlijk om te horen dat jullie zo aan het genieten zijn met z'n allen, vooral zo doorgaan!!! En respect dat je zelfs reageert op onze verhalen
juju, tnx voor de link... zelfs kruimeltje herinneren aan wat hij mee bezig is..dus aai over bolletje, wangetje massere etc... reageerd hij niet op..morgen nieuwe poging en lukt het dan niet...vk stelde voor 24 uur niet live aan de borst te doen, gaan we lacatiedeskundige inschakelen..Ook dat stelde ze voor.. kruimeltje zuigt op mijn vinger en krijg zo de hoeveelheid melk binnen met dat spuitje..het zit niet in me voeding, niet in het zuigkracht..maar gewoon in hij moet het doen.. nu is het logisch.. hij is flink afgevallen dus wat loom...maar we doen er alles aan om het weer op orde te krijgen...Nu echt stipt hem wakker maken voor voeden en als alles weer oke is, kan ik op verzoek gaan voeden.. ik probeer zoveel mogelijk te updaten en checken hoe he hier gaat...maar dat laatste wow..jullie schrijven echt veel.. haha maar dat komt wel weer
tnx laris: hahah ja je had de hulp moeten zien kijken toen ze vroeg of het gelukt wat met kolven..ik ei dat ik 100 ml had.. wat hoeveel.. 100 en liet het zien...ze vond het erg veel...maar goed ik heb het.. en kan het wel beperken tot hoeveelheid die ik moet kolven.. maar dan staan me borsten flink op sprngen, dus ik blijf door gaan, dan maar opslaan in de vriezer!! ik probeer bij te blijven... nu heb ik een lief knulletje naast me te slapen, grote knul ligt op bed en papa heeft boodschappen gedaan dus had de lappie gepakt.. op pc lukt nog niet echt...en man heeft lappie van zijn werk..dus die savonds binnen!! hihih
Larissa: Straks erover geschoten; maak je niet druk om die paar kg meer. Straks, na de 2e is er tijd zat om hier wat aan te doen als je dat wenst! Nu gewoon een beetje opletten en verder niet druk over maken hoor! Spikkeltje: Leuk een update! Heerlijk dat jullie zo genieten, jammer dat de BV nog niet loopt zoals je zou willen... Hopelijk morgen weer gewoon aan de borst! Ik zou wel een beetje uitkijken met overproductie anders krijg je dadelijk dat je voor (om verslikken te verkomen) of na (om ontstekingen te voorkomen) moet kolven en dat is zonde van je tijd nu! Voorraadje aanleggen komt straks wel! Deli: Fijn meid dat de dag zo snel ging en het je niet tegen viel! Precies zoals jij het beschrijft heb ik het ook ervaren. Sochtends even heel zwaar maar eenmaal op je werk ging het daar ook wel weer oke. Gelukkig maar! Hoeveel ga je werken? Sterkte met je teen. Ik heb ook 2 keer een teen gebroken/gescheurd gehad (beide keren grote teen en die ernaast) en dat kan erg pijn doen... Juju: Heerlijk gezellige ontspannen dag hebben jullie gehad en Druif vond het zo te horen heerlijk om lekker in de belangstelling te staan. Morgen nog een dagje, leuk!
DeLi; Wat fijn dat alles goed gegaan is! Is het je uiteindelijk mee of tegen gevallen? Dat volgen van spruitje herken ik! Gaaf hè! Sterkte me je teen! Ik heb de doos al een poos geleden opgehaald, jij nog niet dan? Juju; Klinkt als een heerlijke dag! Maar kan me in jouw situatie nu wel voorstellen dat je blij bent als morgen voorbij is... Had dat toen ook met mijn eigen verjaardag... En nu is hij 2! Bijzonder hè! Spikkel; Respect voor je rea! En ook hoeveel energie je in de bv steekt... Ik heb er eerlijk gezegd moeite mee om om hier verder op te reageren... Zou heel veel willen zeggen, maar m'n gevoelens worden nog steeds enorm heen en weer geslingerd hierover... Heel veel succes iig, fijn dat je al zoveel melk hebt! Maar pas idd op voor overproductie... Larissa; Tja, vind het moeilijk om te omschrijven waarom ik niet op de roze wolk zat, maar wel genoten heb... Het is denk meer dat ik me gewoon heel goed voelde, daar heb ik voornamelijk van genoten. Ik kon al meteen weer heel veel zelf en heb alles heel bewust meegemaakt. Dat was bij Boef niet zo. Maar dat die roze wolk er niet was is denk meer gebaseerd op het feit dat de bv niet ging... En ik vond het heel heftig om mijn aandacht over 2 kindjes te verdelen. Beetje die combi denk ik. Niet alleen die bv, want die ellende was er bij Boef natuurlijk ook. Heb ik het zo een beetje duidelijk verwoord? Over je kilo's meid... Ik heb me er ook erg druk over gemaakt, maar uiteindelijk wel los kunnen laten en het resultaat mag er wezen vind ik zelf! Je raakt het straks, met jouw doorzettingsvermogen, echt wel weer kwijt!
Loki ik heb vandaag genoten! Ben alleen ook een groot oplblaasrambaan opgegaan met druif en dat was niet zo'n scherp plan met 37 weken zwanger natuurlijk Maar huis vol visite enzo.. neh dat is niet mijn ding. Maar goed, is maar 2x2 uurtjes dus als mensen niet teveelm blijven plakken is het vast wel te doen
Morgen weer werken... Heb tot gisteren m'n kop in het zand weten te houden, maar gisteren kwam hij er langzaam uit en ik moet toch echt gaan beseffen dat het er weer op zit en ik weer aan de bak moet... En nee, het gaat me niet eens om m'n boefjes. Want die blijven lekker bij papa. Maar om m'n werk zelf... Mn gevoel erover is niet veranderd tijdens m'n verlof en ik ben heel benieuwd hoe ik het weer ga ervaren. Ik heb besloten mezelf 3 maanden de tijd te geven en na die 3 maanden wil ik een beslissing nemen. Op zoek naar wat anders of blijven waar ik zit. Mijn verstand zeg het eerste, mijn gevoel het tweede... Nu nog... We zullen zien!