Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Sterkte Bloom :( bah :(

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Juju:
    In mijn enthousiastme vergat ik even dat je al 37 weken bent en dat morgen ook mee sleept als je van hot naar her rent (Slik, dat is voor mij niet anders op Mummels 2e verjaardagsfeestje ;)).

Bloom:
    Ogh voor jou morgen ook weer zo ver :(
    Goed dat je een termijn stelt om weer te wennen en te kijken wat je er nu van vind. Jammer dat je er wel al tegenop ziet maar hopelijk geld dan ook voor jou; "Hoe erger je er tegenop ziet hoe meer het meevalt". Sterkte!!

Hier:
    Arrrgh! Ik blijf maar denken over de kamers van de meiden (ooh wat klinkt dat gek, ik wordt écht een meiden mama! :D) maar er komt maar geen concrete gedachte! Voor Mummel ben ik nog hard op zoek naar een bed. Blijf die van Ikea best leuk vinden maar ''iets'' houdt me tegen. Vond net ook dit geweldige Kajuit bed, welke zouden jullie kiezen (en waarom)?

de ikea: BRIMNES Onderstel slaapbank - IKEA#

of het kajuitbed (úiteraard in het roze ;)) Jesse

Moet dan nog iets bedenken ipv de blokken boven de commode nu bij Mummel. In plaats van de commode komt denk ik de speelgoedkist te staan en dan dit erboven met leuke mandjes bv? EXPEDIT Open kast - wit - IKEA

Voor de kleine heb ik echt nog geen idee. Pfff. Paars trekt me het meeste maar toch houdt iets me tegen. Zal veel beter zoeken zijn voor iets bijpassends (denk bv aan een dekbedovertrek alleen al straks..). Al denk ik dat we het nu niet te gek doen, een half jaartje later zal ze toch verhuizen naar de grotere kamer. Misschien een grote MDF plaat met een schildering ipv rechtstreeks op de muur?
    Moeilijk moeilijk ;).

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vind het ikeabed met lades praktischer dan het Jesse bed met die open vlakken die toch een soort stofmagneten worden en waar je minder in kwijt kan (want niet uit het zicht).

Hier heb je ook betaalbare kinderbedden:
    Kinderbedden van alle grote merken, Hoge kwaliteit en veiligheid. Beste...

En hier heb ik bijna een bed voor Druif gekocht:
    KINDERBEDDEN OUTLET, Solide KINDERBED, vanaf 149,95! (TIP)
    Alleen kwamen we niet langs Veenendaal om het echt te zien dus toch Ikea geworden. Ik vond de Tim erg praktisch. Maar voor een meid is de Melissa of Amalia ook wel erg mooi :) (wel duur met lade)

In de kamer van Druif staat een tafel en bankje op de plek van de commode. Zijn luiers en doekjes enzo liggen in een lade onder het bed, ik verschoon hem ook gewoon op bed op een matje, gaat prima.
    Hopelijk dit weekend kamertjes klaar, dan zal ik foto's maken ;)

Oh en Druif is helemaal wijs met zijn bankje en tafeltje wat er nu staat ipv de commode.

4. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Dank jullie wel, Loki en JuJu!
    Moet van 150-23.30, dus heb morgenochtend nog lekker voor mezelf!

Loki;
    Ik vind her Ikeabed toch het leukst.
    Zo'n expeditkast kan altijd en is erg handig!

Wat betreft de kamer van Frummel, daar zou ik dan niet teveel aan doen nu, als ze toch weer gaat verhuizen...
    Maar waarom niet ook fuchsia, net als Mummel? Je kunt met dezelfde kleuren, door andere inrichting en accesoires toch weer een heel andere uitstraling krijgen, toch? Of fuchsia icm paars?

5. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Ben benieuwd naar foto's juju!

Moet zeggen dat ik toch nog steeds erg blij ben dat me de commode gewoon bij Boef hebben laten staan.
    Vind het nog steeds heel fijn om hem daarop te verschonen en aan/uit te kleden.
    Maar straks zal ik er toch aan moeten geloven. De commode van Boefje is erg klein, dus als die groter wordt, moeten we toch gaan ruilen. Moet ik alleen wel op zoek naar gekleurd plakfolie, want vind het bruin van de commode van Boef, niet staan bij het grijs van Boefje z'n kamer...
    Ben verder helemaal geen pietlut ofzo hoor...

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ik herken het :D Schilderen gaat niet lukken?

Mis de commode helemaal niet als ik eerlijk ben. Hij staat nu natuurlijk ongebruikt een meter verder in de kamer van Kersje maar heb Druif er nog niet opgezet. Verschonen overdag doe ik beneden op de bank en anders op zijn bed (hier natuurlijk geen peuterbed he, dat scheelt). Aankleden na het douchen doe ik gewoon in de badkamer, staand. Gaat eigenlijk erg goed.

Zitten nu te wachten op visite. Ik denk dat iedereen vanmiddag komt, erg handig met een kind wat barst van de energie en buiten wil spelen ;) En taart heeft zien staan ;)

7. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    En? Is er al visite?
    Ik baal daar altijd een beetje van... Dan denk ik, ik verdeel het, zodat ik niet alles in 1 keer heb en dan komen ze nog allemaal op hetzelfde tijdstip...
    Maar ja, dan moet ik ook maar specifieke tijden afspreken...

Die commode schilderen zou misschien kunnen. Het is alleen de plaat bovenop zeg maar, die bruin is. Maar hij hoort bij de set van de kinderkamer, dus wil ik hem eigenlijk niet schilderen, want dan past hij daar weer niet meer bij...
    Dan maar iets van folie ofzo. Maar heb eigenlijk geen idee waar ik zoiets haal en of het überhaupt te krijgen is!

Zonder commode zou trouwens best kunnen hoor, maar vind het gewoon nog lekker dat ik Boef op dezelfde hoogte heb!

Zucht... Nog 1,5 uur en ik moet weg...

Ga Boefje nog maar even platknuffelen... :(

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Folie heb je wel online hoor, even googlen. En anders bij de meeste bouwmarkten wel te verkrijgen. Het is allen lastig om mooi te plakken vind ik persoonlijk.

We hadden tussen 10 en 12 2 burenstelletjes en vrienden haha, maar pas om 11 uur dus we zaten al te wachten ;) En mijn tante had het verkeerd begrepen dus die zijn net geweest maar die hebben Druif helemaal niet gezien.
    Nu nog even een uurtje hangen en dan komt vanmiddag een hele bups. Blij dat ik niet teveel mensen heb uitgenodigd, heb nu al harde buiken en niets gedaan ;)

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Succes Bloom!

Rustig aan Juju, 2 op 1 dag is niet ideaal ;)

Bedankt voor jullie meningen, ik twijfel gewoon lekker door ;). We hebben nog ff maar ik ben altijd een type van óf op de lange baan schuiven óf afhandelen ;) ;)

10. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

juju: wel om jezelf denken meid.. dapper dat je nog de verjaardag van druif zo leuk en gezellig viert. uiteraard verdient hij dat, maar kon me ook heel goed voorstellen dat je er geen puf voor had..toppie.

Bloom: ik snap jou helemaal betrekking borstvoeden. Bij j deed me het verschrikkelijk zeer dat het niet lukt.. en nu bij kruimeltje baal ik ook enorm dat hij niet live aan de borst wilt. weer geprobeerd vandaag.. het breekt op. Vk is geweest en hebben samen besloten, om te kolven en dan via de fles te geven. Zodat ik ook meer rust kan nemen. Mocht dit blijven slagen dan wil ik dit zeker even mee door blijven gaan.

loki: ik kijk uit..voor dat je er erg in hebt.. zit zo'n bakje vol.. ik probeer het te beperken tot eerst 60 ml.. dit is wat kruimeltje per keer krijgt..soms kolf ik meer en dan bewaren we het voor de volgende ronde..
    heb veel tips gekregen..

laris: fijn dat je weer beter voelt.. las het op fb... ja hier is het ook donker..bleg..

hier: nou ja zoals jullie kunnen lezen, hebben we besloten om kruimeltje moedermelk via fles te geven... en de vk blijft me komende weken steunen en komen om steeds live te proberen. kruimeltje is weer afgevallen, maar omdat hij een mooie kleur heeft, goede luiers, zowel poep of plas.. hoeft er geen kunstvoeding bij.. hij moet nu wel gaan groeien. En kan zo weer energie krijgen.. Hij doet het gewoon prima, behalve het drinken aan de borst. frustreren en ook brengt dat veel emoties mee.. oke je zit nu in de kraamtranen periode maar het doet mij erg zeer...maar goed we blijven vol houden en zo kan man ook voeden...en mocht het voortaan bij de fles blijven dan zal ik er meer vrede mee hebben dan kunstvoeding.. ook al groeie kids daar ook van..daar is niks mee...

verder even time out genomen.. soms zijn dingen nog druk hoor aan me hoofd.. beneden is bezoek.. opa en oma van man en die komen vanuit de achterhoek en blijven wat langer.. gaan zo weer met de taxi terug.. me ouders zorgen voor het eten..
    Dus nu even een rust momentje... man kan mooi vanavond 2 keer kruimeltje voeden.. dat ik lekker even bij kan tanken...dan kan ik de nacht weer doen..

morgen gaat hij samen met j middagje naar me oud tante, ze viert haar verjaardag en omdat het erg slecht gaat..gaan zij wel even...en dan ook even papa en j time.. vanmorgen hebben ze samen kleine boodschapjes gedaan. samen in papa;s grote bus.. autostoel staat daar in omdat onze auto in de maak is.. j keek zijn ogen uit.. prachtig vondt hij het.

Morgen geen bezoek e wil ik zo houden.. Maandagde gehoortest en s middags de oppaskids.. dinsdag ook geen bezoek en dan zien we wel weer..

oja.. stompje valt er ook bijna af en ik ben al 1 hechting kwijt.. nu de andere nog..
    dat gaat dus allemaal goed..dus me lichaam geneest wel.. de buik word ook minder gevoelig...baarmoeder is ook bijna weer in de juiste stand..

ow het eten is er... dus ik ga even weer.

liefs

11. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Spikkeltje; balen meid, dat Kruimeltje niet live aan je bordt wil drinken, dit is niet wat jij wil!
    Helaas is BV niet altijd zo natuurlijk als iedereen voor doet komen, sommige kinderen snappen gewoon niet hoe ze moeten aanhappen en sommige borsten (tepels) zijn er gewoon niet geschikt voor.
    Hopelijk lukt het nog om Kruimeltje live aan de borst te krijgen en anders moedermelk via de fles. Is Kyara ook groot van geworden ;)
    Neem voldoende rust en geniet lekker verder van elkaar!

@ Bloom; meid toch, wat naar dat jij nog steeds zo schommelt tussen gevoel en verstand wat betreft je keuze over de BV...
    Hopelijk kun je het binnenkort allemaal een plekje geven en doet het je geen pijn meer!
    Op dit moment ben je voor het eerst weer aan het werk, ben benieuwd hoe je het ervaart.
    Ook wat werk betreft ben je dus een beetje in strijd tussen gevoel en verstand, hoe lastig!
    Knuf!

@ JuJu; Druif heeft vast hele leuke dagen gehad en zijn mama is blij dat het weer voorbij is, haha!
    Ben benieuwd wanneer Kersje zich komt melden.
    Vanaf morgen mag het, spannend!
    Is er al een poll voor jou eigenlijk?
    Ik ga voor 13-01-2013 (hmmm, dan ben je 'pas' 38+0wkn... nou ja, ik kies toch die datum ;)

@ Loki; 'de meiden' hoe leuk klinkt dat he?!!! :D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook al druk aan het denken ben over de kamer van ons beebje en de grote meiden kamer van Kyara :) dus niet gek dat jij er ook nu 'al' aan denkt!
    Ik heb gekeken via de link die JuJu gaf en bed Amalia en Melissa vind ik echt super mooi!!!

Vandaag vroeg ik aan Kyara; "wat zit er in mama's buik?" dus Kyara weer "baby" en gelijk daarna "zusje, meisje" Ik vond dat zo lief, dus wilde er nog iets over zeggen, maar toen kwam ze al met het volgende "boertie" (broertje). Hahaha, het is dus ook voor Kyara nog even de vraag wat het wordt ;)

Schrok een uur geleden trouwens wel enorm van een aantal flinke pijnscheuten in mijn linker lies en dwars door mijn schaambot heen...
    Iemand hier ervaring mee misschien?
    Heb het nu al even niet gevoeld gelukkig, maar waren echt 10-15 pijnscheuten... Pfff, spannend!

Liefs,
    Laris

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Auw dat klinkt niet leuk Larissa, die pijnscheuten :( (pijn is nooit leuk)
    Heerlijk toch om met die kamers bezig te zijn :D
    Nog even geduld of je voor roze of blauw magh gaan :D (ook voor Kyara haha, superschattig)

Spikkel wat een uitgebreide update weer. Je legt de lat hoog voor mij straks ;)
    Balen van het drinken. Wel fijn dat je steun krijgt van de verloskundige de komende tijd om te blijven oefenen. Maar kolven gaat je zo te horen super af, voor nu geef je gewoon het beste aan je kleine Kruimel en wat komt, dat komt!

Loki ik kan ook zo lekker twijfelen :D Meestal wordt het dan iets totaal anders trouwens ;)

Poll: Nee die is er nog niet, vind ik wel leuk. Ik zal even de lijst naar voren halen.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    NOD:
    21/01 Uk2011 (3)

Afspraken:
    07/01: Larissa 7wkn pret echo, 9.00 uur || Mopje CB || Druif CB || JuJu verloskundige
    09/01: Boef alweer 2 jaar!!
    09/01: Marcha controle vk
    10/01: Boef meekijken op peuterspeelzaal
    13/01: AD Spikkeltje
    14/01: JuJu verloskundige
    15/01: Boef gaat vanaf nu op di en do naar de peuterspeelzaal
    16/01: Loki09 SEO
    21/01: Marcha pretecho || JuJu verloskundige
    22/01: Nieke nacontrole VK
    24/01: Larissa 10wkn termijnecho + intake vk, 8.50 uur
    28/01: Mopje CB + 1e prikjes
    29/01: Larissa wordt 30 :)
    29/01: Mini 2!
    31/01: Boef en Boefje CB
    09/02: Larissa nachtje weg met manlief om 2 jarig jubileum te vieren
    11/02: Larissa 2 jaar getrouwd!
    13/05: Larissa weekje voorjaarsvakantie (22 mei weer beginnen!)
    03/06: JuJu ouderschapsverlof wordt gedeeltelijk (1 a 2 dagen p/w werken)
    12/06: Larissa laatste werkdag van het jaar contract. Hopelijk verlenging!!!
    14/06: Nieke 1 jaar getrouwd
    22/06: Kyara jarig, 2 jaar!!! // Larissa 3 weken zomervakantie, gevolgd door zwangerschapsverlof :D
    29/07: JuJu Druif en Kersje weer 2 dagen naar KDV
    11/11: Larissa na 10 weken verlof + 1 week najaarsvakantie weer aan het werk...

Zwanger:
    JuJu81 (mei '12 positief getest) 27-01-2013
    Loki09 (sept '12 positief getest) 01-06-2013
    Marcha (okt '12 positief getest) 29-06-2013
    Larissa (dec '12 positief getest) 24-08-2013

Bevallen:
    Marcha: 26/08/2010 Justin (2690gr, 47 cm)
    JuJu81: 04/01/2011 (40w1d) "Druif"
    Bloom: 09/01/2011 (39w) "Boef" (4080gr, 54cm)
    Uk2011: 29/01/2011 "Mini" .
    Loki09: 04/05/2011 "Mummel" (2950gr, 49cm)
    Spikkeltje: 31/05/2011 J (3440gr)
    Larissa: 22/06/2011 Kyara Jade (3380gr, 50cm)
    Bloom: 24/09/2012 (40w3d) "Boefje" (4650gr, 53cm)
    Deli: 27/09/2012 (38w2d) "Spruitje" (2770gr, 47 cm)
    Nieke: 07/12/2012 (39w2d) "Mopje" (4345gr, 53cm)
    Spikkel: 01/01/2013 "Kruimeltje"

Vlinders:
    Loki09 (*Feb '10 *Aug '10)
    Spikkeltje (*nov '10, 9w) I will always love you!!

Poll Loki09: (denkt zelf: Meisje)
    Jongen: Bloom, Spikkeltje, Uk2011, JuJu81
    Meisje: DeLi, Nieke, Larissa, Marcha

Poll Marcha: (denkt zelf: Twijfel!!)
    Jongen: Bloom, Loki09, JuJu81, Spikkeltje, Nieke
    Meisje: Larissa, Uk2011

Poll Larissa: (denkt zelf: meisje) -> geslachtsbepaling bij 14wkn!!!
    Jongen: Spikkeltje, Uk2011
    Meisje: DeLi, JuJu81, Loki09, Bloom, Nieke

Bevallingspoll JuJu81 (UD 27/01)
    13/01: Larissa

Larissa volgens mij moet (mag ;)) jij je echoafspraak nog aanpassen of niet?

Bloom ik hoop dat je werkdag meevalt meis!

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Spikkel:
    Wat rot dat het nog niet gaat zoals je graag zou zien! Je hebt er zo je best voor gedaan door al te voor-kolven en je zo goed voor te bereiden! Ik hoop voor je dat het nog slaagt. Maar BV uit de fles is ook super en op KV worden de kindjes ook groot!! Succes ermee!

Larissa:
    Hihi wat super schattig! Kyara is er dus ook nog niet helemaal uit wat er in mama's buik groeit! Ben je er erg mee bezig of nu je zwanger bent niet meer zo?
    Fantaseren over kamertjes is heerlijk. Deed ik de eerste weken ook vollop, toen viel het stil (ook omdat ik weet dat de kamer toch weer veranderd...) en nu krijg ik ineens paniek aanvallen dat ik bijna op de helft ben en ik nog niet eens iets in mijn hoofd heb zitten! :$ ;)

Juju:
    Druif een fijne drukke dag gehad zo te horen en flink verwend las ik. Heerlijk. Wat zullen jullie allemaal goed slapen! :D
    Ik ga zo je pol even aanpassen *denk denk*

Hier:
    Zooo, vandaag de ouders, schoonzus/zwager en beste vrienden verteld dat we nog een dochtertje krijgen! Mijn moeder ging bijna huilen van blijdschap, ze is ook echt zo'n meisjes-oma hahahaha :D
    Uit enthousiastme ging ze meteen een stoomstrijkijzer voor ons bestellen (die hadden hun ook net 1 gekocht) "Met al die jurkjes straks heb je díe wel nodig" whahahaha.
    Vrienden vonden het ook super, straks met 3 stellen op vakantie, 6 kids en allemaal meiden, dolle -roze- boel :p.
    Schoonvader en moeder waren wel blij (erg leuk voor Mummel zeiden ze), maar lieten ook wel doorschemeren dat ze een zoon heel leuk zouden vinden als stamhouder. Merk dat mijn vriend toch ook wel graag een zoontje had gehad (misschien nog wel iets meer dan ik gedacht had vooraf). Hij begon zelfs over een 3e :$. Voorlopig hou ik dat *ver* af. Wie weet óóóóit ;). Kan het me overigens wel indenken hoor, als het andersom was geweest zou ik ook gezeurd hebben om nog 1 keer te proberen voor een meisje :):) Toch is hij verder wel heel enthousiast gelukkig hoor! :D

Morgen nieuwjaarsborrel van vriend zn kant en daarna gooien we het de wereld in via FB ;)

15. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    ...

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    NOD:
    21/01 Uk2011 (3)

Afspraken:
    07/01: Larissa 7wkn pret echo, 9.00 uur || Mopje CB || Druif CB || JuJu verloskundige
    08/01: Loki09 VK controle
    13/01: AD Spikkeltje
    22/06: Kyara jarig, 2 jaar!!! // Larissa 3 weken zomervakantie, gevolgd door zwangerschapsverlof :D

Zwanger:

Bevallen:

Vlinders:

Poll Loki09: (denkt zelf: Meisje. Geslachtsbepaling = meisje!)

Bevallingspoll JuJu81 (UD 27/01)
    21/01: Loki09

17. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    NOD:
    21/01 Uk2011 (3)

Afspraken:
    07/01: Mopje CB || Druif CB || JuJu verloskundige
    12/01: Larissa 8wkn pret echo, 9.00 uur

Zwanger:

Bevallen:

Vlinders:

Poll Loki09: (denkt zelf: Meisje)

Bevallingspoll JuJu81: (UD 27/01)
    21/01: Loki09

18. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Zoveel meiden Loki!!! Leuk hoor :D
    Begrijp wel dat vriendlief een jongentje had gewild...
    Maare, HIJ bepaald het geslacht he, LOL
    En jij bent nu 2x zwanger geworden met klussen een dag voor ei (toch?) dus meer kans op een meisje volgens het fabeltje ;)

Hier is manlief overtuigd dat we nog een meisje krijgen, het zal hem verbazen als het een jongentje is.
    Grappig toch, want het is nergens op gebasseerd...

Je vraagt of ik er nog erg mee bezig ben, of nu ik zwanger ben niet meer zo. Doel je dan de vraag wat het geslacht is? Want ja, daar ben ik wel heel erg mee bezig ja :) Sowieso met het zwanger zijn hoor, de dagen gaan nog steeds errug langzaam voorbij ;)
    Ik geniet wel van het zwanger zijn, wil niet veel missen omdat ik zonodig de tijd 'voorbij' wilde kijken, maar zo in het begin is het nog zo spannend allemaal!

Liefs,
    Laris

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahaha ja ik heb ook al gezegd dat hij het zelf heeft bepaald ;). Grappend wordt er nu gezegd "Had ik toch het licht uit moeten doen, dan zag ik het voorbeeld niet" ;)

Tot 14 weken wachten is gelukkig niet zo heel lang, al lijkt dat nu nog eeuwen weg natuurlijk!

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Welke lijst heb je nou gequote? Mn afspraak is weg, stukje tekst bij geslachtspol maar Juju's datum staat er wel? Whahaha ;)
    Kun je em nog aanpassen?

Deel Deze Pagina