@Bloom: hopelijk hebben jullie een prachtige dag gehad gisteren. Alsnog gefeliciteerd met de 2e verjaardag van Boef!!! Ik zag al wat foto's voorbij komen op FB. Ook van Boef die naar de psz ging. Hoe is het hem bevallen?
En weer meer bloedverlies sinds eind van de middag... Bah, ik weet gewoon echt niet wat te denken nu Wil zooo graag beebje even zien, wil zo graag weten of het nog goed gaat daarbinnen. Maar ben ook zooo bang voor het antwoord, ik wil dit kindje niet kwijt! Ene moment heb ik vertrouwen dat het goed komt, volgende moment voel ik me verdrietig en 'leeg'... Pfff, zou willen dat ik met wat vrolijkere berichtjes kon komen!
Larissa: Blijven liggen hoor! Als het vruchtje in aanleg niet goed is dan doet liggen natuurlijk niets, maar als het bloed van een 2e vruchtje of hematoom is dan wordt het risico minder dat het jullie kleine beebje beschadigd of mee uit laat komen! En je praat niet over maanden hoor, een 2e vruchtje of hematoom wordt afgestoten of opgenomen, daarna is dat gevaar geweken. Makkelijk is het niet, weet er alles van, maar helaas wel het enige wat je zelf kunt doen... Nieke: Heerlijk dat je zo geniet meid! Ik heb de nachtvoeding ook nooit als belastend gezien, genoot er ook echt van! Die samen met de vroege ochtend voeding waren altijd het meest ontspannen zo lekker knus en zonder prikkels! Hier: Vandaag besloten dat we geen babykamer gaan maken . Beetje saai maar wel het beste... De eerste maanden slaapt de kleine toch op onze slaapkamer (daar hebben we ook een lage kast die prima als commode kan dienen, gebruikte we bij Mummel ook al) en zodra de zolder dan af is, kan de babykamer meteen op onze kamer gemaakt worden.. Heb iig extra tijd om te bedenken wat ik wil, haha
Larissa een hele dikke knuffel voor jou!!! Kun je morgen niet toch bellen voor een echo? Dan kunnen ze misschien nog zien of het allemaal goed is (dit is dan geen garantie dat het goed blijft gaan maar toch). Mocht het niet goed zijn dan zou je het toch moeten zien dan? (Maar ik blijf duimen dat het toch nog goed zit en dit het tweede vruchtje of hematoom is. Loki; Jammer geen babykamer maken, maar dat komt wel als jullie zolder af is en dan kun je er helemaal voor gaan. JuJu; wat een mooie kamertjes! Nu kan kersje komen. Hier; vriendin mailde net dat haar dochtertje sinds vandaag waterpokken heeft, ze zijn gisteren nog hier geweest. Ik hoop dat mopje genoeg antistoffen van mij heeft om het nog niet te krijgen. Nu dus 2-3 weken afwachten dan weten we het. Bleeehhhh...
Larissa ik denk aan je meid.. lijkt me zo naar die onzekerheid Ik denk dat Loki je het nog het beste begrijp en tips kan geven. Nieke dank je wel Fijn dat de spruw beter wordt. ik heb de nachtvoeding ook nooit belastend gevonden, mits Druif daarna lekker in slaap viel. En de ochtendvoeding en daarna lekker naast elkaar in bed blijven liggen *zucht nog even en ik mag weer*
@ JuJu; alle lieve woorden doen mij goed hoor! Ook al heb jij er (gelukkig!!!) geen ervaring mee. Binnekort weer een beebje aan je borst, wat fijn! @ Nieke; ach jee, nu weer een kindje met waterpokken in de buurt geweest van Mopje... Kon je haar maar altijd tegen alles beschermen he? Ze is nog erg klein, ik denk dat ze wel genoeg antistoffen heeft van jou! @ Loki; geen babykamer maken? Jammer! Maar wel verstandig voor nu als ik je verhaal over verhuizen naar zolder lees. Genoeg tijd om er straks een prachtige kamer van te maken! @ hier; ik blijf hopen dat het bloed komt van het 2e vruchtje of haematoom... Heb ik trouwens al eens verteld dat Kyara kan tellen? 1-2-4-5-7-8-9-10 Soms als je wat tegen haar zegt, antwoord ze "ja tuurlijk" whahaha! En als ze iets krijgt vraag ik haar altijd "wat zeg je dan?" ipv "dank je wel" zegt ze dan "hou van jou" SMELT!
Larissa: Dan bel je morgen toch gewoon meid? Als jij een medelevende VK hebt dan kijkt ze nog even voor je zodat je zo het weekend niet in hoeft... Ik blijf ook voor je duimen! Wat is Kyara toch vreselijk snel met praten! Super schattig! Juju: Hahaha ja verantwoorde keuze he? Gaat helemaal tegen mijn gevoel in maar wel het meest praktische . Nieke: Ai wat zuur dat het kindje waterpokken heeft en nét bij jullie moppie geweest is! Hopelijk krijgt ze het niet over! Hier: De gelukkige huisvrouw aan het kijken (2e keer) . Pfoe wat een zware film is dat he...
Ik heb net een docu gekregen over veel te vroeg geboren kindjes, nav gisteren. Alleen deze was wat heftiger *snif*
Ow meiden, jullie moeten ook niet van die nare dingen kijken... De gelukkige huisvrouw heb ik 1x gezien toen Kyara een maandje of 2 was. Vond het erg heftig toen ik me realiseerde dat er vrouwen zijn die zich zo voelen na de geboorte van hun kindje. Ik kon me er echter niks bij voorstellen (zittend op mijn roze wolk). Te vroeg geboren baby's, ook al zo heftig! Gelukkig ben je al 37+ weken JuJu
Meiden, daar ben ik dan! Weer teveel gekletst om alles bij te houden, dus haak maar gewoon weer in! Juju; Mooie kamertjes! En jullie eigen kamer? Loki; Niet leuk om niet lekker bezig te kunnen zijn met haar kamertje, maar aan de andere kant is het natuurlijk wel veel praktischer zo! Denk dat ik hetzelfde had gedaan! Spikkel; Hoe is het met J en kruimel? Heb ik goed onthouden dat Kruimel toch aan de borst is gaan drinken? Nieke; Wat geniet ook ik van je heerlijke verhalen over jullie mopje! Je doet het echt super goed als mama! Wat je geloof eergister zei over dat jullie mopje krijsend en aan het overtrekken was, dat kunnen echt krampjes zijn. Boefje (en Boef ook) heeft er veel last van gehad en brulde, krijste dan echt vanuit het niets keihard! Helemaal rood, heel hard buikje, veel windjes laten. Hartverscheurend en je kunt er zo weinig aandoen... Maar ze groeit goed op jouw melk! En gelukkig krijgt ze ook genoeg antistoffen daaruit mee! DeLi; Je dagen zijn dus niet tegengevallen. Wel balen dat je moeder ineens niet op kon passen en dat je melk verloren bent... Heeft Spruitje het er nog wel op gered? Larissa; Ik moet de hele tijd aan je denken... Heb zo met je te doen! Hoop zo dat alles goed gaat met jullie beebje! Ik zou gewoon bellen naar je vk morgen! Met zoveel stress het weekend in gaan, moet je ook niet doen! Hier; Gisteren was de verjaardag van Boef geweldig! Zo bijzonder om zijn 2e verjaardag alweer te vieren! Boef zelf heeft enorm genoten en is vreselijk verwend. Hij heeft nu echt door dat er mensen komen voor hem met cadeautjes. Maar om half 8 s avonds was de pap echt op. Ineens sloeg hij om en kon hij alleen nog maar huilen. Toen is hij snel naar bed gegaan, maar hij raakte alleen maar meer overstuur. Bloomman heeft hem toen op ons bed gelegd en is er even naast gaan liggen. Toen viel hij in slaap. Maar toen wij naar bed gingen, werd hij iedere keer weer wakker. Nog een poos in zijn eigen bed geprobeerd, maar hij raakte weer helemaal overstuur. Toen is hij uiteindelijk toch in mijn armen in slaap gevallen. Moest wel even een traantje wegpinken toen ik me bedacht dat hij 2 jaar geleden in diezelfde nacht ook zo in mijn armen lag... Vandaag is hij een uurtje wezen kijken op de psz. Ging helemaal goed en volgens mij voelt hij zich er wel thuis! Vanaf dinsdag gaat hij elke di en do ochtend. En stiekem moet mama hier ook wel een traantje om laten... Maar ik jank emmers vol de laatste dagen, dus dat is niet gek! Maar mijn kleine ventje wordt groot en soms voel ik me schuldig dat ik hem al zo vroeg naar de psz laat gaan, ik kan ook nog even wachten. Maar ik weet dat dit goed voor hem is en ik zal er zelf ook wel aan gaan wennen weer!
JuJu had jij wasbare zoogcompressen? Meen ik me iets van te herinneren? Is dat handig? Ik moet ivm de spruw ze echt iedere voeding verwisselen en met die wegwerp is dat nog al zonde. Ik was dus voor wasbare aan het kijken maar er zijn zo veel soorten.
Als we het zouden weten van Holland Doc (te zien op uitzending gemist of even Googlen). Er sterven wel kindjes
Niet die van Avent doen die schijnen niet goed te zijn. Ik heb Imse Vimse maar nog geen ervaring ermee. heb er wel een topic over geopend een tijdje terug trouwens, zou je even kunnen kijken in mijn geschiedenis (topics gestart door mij, te vinden via zoekfunctie)
Bloom wat fijn dat de dag zo goed ging, is ook heel wat te verwerken voor die ukkies. Heerlijk om dat extra te knuffelen. En de psz is heerlijk volgens mij, lekker spelen!
Documentaire gekeken en alleen maar gebruld... Wat een ellende!!! Ik ga nu eerst maar even lekker warm douchen, daarna kom ik verder reageren.
Bloom: Boef een fijne verjaardag gehad dus! Zoveel indrukken dat het hem savonds even teveel was! Is ook niet gek! Psz dus ook geslaagd, super! Als hij het zo naar zijn zin heeft hoef jij je nergens schuldig voor te voelen meid! Mag ik vragen wat 2 ochtenden psz per week kost? Heb er echt geen flauw idee van! Nieke: Ik heb ze bij de babydump vandaan. Van Avent meen ik *even zoeken* Philips/Avent Borstkompressen Wasbaar (6 stuks) - SCF155/06 | Philips/Avent Overige Artikelen | Baby-Dump deze . Ik vond ze prima. Zien er na een jaar flink gebruik nog prima uit . Moet wel zeggen dat ik nooit gek veel lekkage had, dus of ze veel opnemen weet ik niet Larissa: Hoe is het nu? Gelukkige huisvrouw: Nee, kan me er ook wienig bij voorstellen om zó door te slaan. Toch zal het de eerste en de laatste niet zijn... Babykamer: Rede voor geen babykamer is ruimtegebrek... We hebben 3 kamers op de bovenverdieping (excl zolder) dus precies genoeg zou je denken maar op het kleine kamertje staan 3 grote kasten (kleding, boekhouding enz) en die zouden dan naar de zolder moeten. Maar, daar gaan ze werken vd zomer, dus daar kan niets staan... Op onze kamer zou wat bij kunnen maar dan past er geen wieg en op Mummels kamer zou ook nog wel een kast kunnen maar dat vind ik niet mooi ->). Dus dit is het beste... Kleine gewoon lekker bij ons (Mummel heeft ze eerste 4 maanden nouwelijks haar kamer gezien achteraf ), Mummel krijgt haar ''peuterkamer'' al en de babykamer maken we straks meteen waar die kan blijven de komende jaren. Nou vind ik het wel zuur, dat die kamer groter is dan zie van Mummel . Dat voelt zo gemeen, of ben ik nu vreemd? Hier: Mummeltje bij oma spelen dus mama is aan de poets. Nouja, 15 min poetsen, 30 min zitten enz. Anders gaat mijn buik helemaal overstuur... Begin van de week ging het zo goed, helaas was het gister écht ellendig... Toch blij als ze volgende week mijn bmm weer even meten...