Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, dat klinkt wel heel erg lief hoor!!!

Maar inderdaad, niet mogelijk voor zo'n kleintje om echt te snappen hoe het zit en wat er gaat gebeuren.

Slaap lekker meiden.

Liefs,
    Laris

2. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    @loki: veel succes morgen meid!! Stiekem hoopt iedereen natuurlijk op goed nieuws maar we kunnen maar beter afwachten en niet speculeren. Ik zal zp morgen checken, ik denk aan je!

@larissa: Dex, yup, leuke naam!

@bloom: super goede deal gemaakt dus! Mooi!

@juju: super schattig dat druif bezig is met je buik! En een slapeloze nacht, ach, zo met druif knuffelen heeft natuurlijk ook wel wat. (al is het natuurlijk wel vermoeiend)

@nieke: toch zoveel last nog meis.... Misschien toch maar overwegen om helemaal niet meer te werken? Denk ten alle tijden aan jezelf hoor!
    Fijn dat het wasmachine probleem grotendeels opgelost is!

@spikkel: super dat je waardes nu toch mee vallen! Zie je, alles komt vast op zijn pootjes terecht, ik heb er alle vertrouwen in :)

@hier: beetje verward, veel aan het lezen op internet maar ik vraag me af of dat nu echt wel zo goed voor me is. Mijn waardes waren goed, +- 6 dagen na ei een progesteronwaarde van 33. Bij mij lijkt dus alles oké. Volgende week donderdag hebben we een afspraak bij de gyn om al onze vragen door te nemen.

3. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Marcha;
    Kan me voorstellen dat je van lezen op internet nog meer verward wordt... Er wordt zoveel geschreven en hoewel lang niet alles van toepassing is op jullie situatie, raak je toch van slag, omdat je niet precies weet hoe jullie ervoor staan. Hopelijk brengt het gesprek daar verandering in!

JuJu;
    Lief is dat hè! Boef aaide en gaf ook kusjes, maar echt beseffen, nee , daar zijn ze te klein voor. Hij heeft bijvoorbeeld ook geen moment vreemd op gekeken toen die buik er niet meer was!

Ego;
    Zit te kolven met de Difrax en heb aan 1 kant al het hele flesje vol! Wauw, zou er bijna een foto van op facebook willen zetten, haha! Zit alleen al wel een half uur... Ach ja, kan ik me mooi hier nuttig maken! :)

4. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

5. spikkeltje

Ja ik heb heerlijk gezwommen. Sommige oefening begin ik nu wel te voelen op me buik. dus die slaan we even over!

Jee goed zeg.. ik ben ook nog steeds aan het rond kijken op mp voor d kidsit. Me buurvrouw heeft een meerijdplankje over en die mocht ik wel hebben. Du ga me s-vader vragen of hij daar een stoeltje op wil maken en dan wat gespen er bij..hopen dat dat ook wil...

6. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Oh Larissa; ik vind Kyara wel een leuke naam hoor! Alleen niet om mijn kind te geven. ;)

En Reva vind ik ook heel leuk, alleen dan wel nog steeds voor een jongetje, haha!

Maar twee namen eindigend op dezelfde klank, zou ik niet zo snel voor kiezen.

Ego;
    Nat hier... Bah! Had juist zo'n zin om een eindje te gaan wandelen om de kidsit uit te proberen!
    Nou ja, Boef is nog niet eens uit bed... Misschien wordt het straks nog droog!

7. spikkeltje

juju: ow lief... J drukt alleen me navel in als ik vraag waar de baby is. Weet alleen dat hij ale baby's die we tegen komen wel interessant vindt. Afegloepndonderdag waren we aantal nieuwe baby's op zwemmen. Daar moest hij hele tijd bij zijn.

Marcha: internet leuke info-bron, maar soms word je er raar van, van alle informatie waar je niet op zit te wachten, wilt horen. Zo verwarrend. en teglijk zo eng.
    Ik google dan ook niet op symptomen etc je krijgt zulke rare dingen terwijl het om heel wat anders gaat. Zo had een familielied, tijdje last van haar hoofd. Ging ze googlen kwam er o*og*kas*ka*nker uit..Die helemaal in paniek..terwijl het gewoon wat scheve hoofdpijn was...

uk:zwaai

Deli: hoe gaat het met jullie en spruitje?

Nienke: en bij jou alels oke!!

Hier: zo douchen, meten en dan op naar de vk. Dan j naar opa brengen en dan naar het ziekenhuis..Ook bloedprikken om te zien of de baby positief is of negatief (bloedgroep) ik ben negatief..dus we zullen zien..

8. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    @ Loki; hoe laat heb je de echo? Ik ben plaatsvervangend zenuwachtig voor jou!!! :)

@ Marcha; wat fijn dat jouw progesteron waardes toch goed blijken te zijn! Ik denk dat jullie op ICSI uitkomen, want bij IVF worden er meerdere zaadjes bij de eitjes gedaan en moeten ze nog wel zelf het eitje binnendringen zeg maar en bij ICSI wordt er met een spuitje het beste zaadje in het eitje gespoten. Dat is vaak de beste (enige) optie bij zeer slecht zaad.
    Fijn dat je voor volgende week donderdag nog een gesprek hebt met jullie gyn! Vind het spannend voor je meid.

@ Bloom; goed bezig met kolven zo te lezen, fijn!
    Reva voor een jongentje? Hmmm, nee, dat dan weer niet ;)
    Grappig dat grote Boef jouw buik niet 'mist'. Zo zie je maar dat ze echt nog te klein zijn om te snappen hoe het zit. Maare, ik vind het zelf ook nog steeds verbazingwekkend dat er een kindje in je groeit van zaadje+eitje naar volledig en compleet mensje!!!

@ Spikkel; ow ja, ongemakkelijk voelen omdat je bang ben dat er wat kapot gaat, dat begrijp ik wel. En thuis is toch anders.
    Succes in het ziekenhuis, ben benieuwd wat ze gaan zeggen over je glucose waardes!

@ hier; lekker dagje vrij, maar wat een regen, bah!!!

Liefs,
    Laris

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Larissa:
    Met opschrijven waar ik welk steekje voelde ed ;) Daar let ik nu nog niet meer op (al voel ik ook erg weinig en dusver nooit gerelateerd aan een zwangerschap).

Xander is leuk joh :D Hij is irl juist super aardig. Vind hem totaal niet arrogant, altijd in voor een praatje!

Ik vind Kyara inderdaad niet het type engelse naam wat ik bedoel. Dat is meer jaylin, keano enz. Dat zijn echt niet mijn namen.

Marcha:
    Kan me voorstellen dat het internet je enkel nog meer twijfels kan brengen. Soms is het heel makkelijk om dingen op te zoeken maar soms wordt je er ook enkel angstiger van...

Juju:
    Druif dus niet zo in zijn hum... Dat slapen is wel super schattig maar niet bepaald comfortabel voor jou. Zeker niet als er dan een werkdag op je staat te wachten ;)

Bloom:
    Jammer dat de difrax zoveel meer tijd in beslag neemt. Dubbel kolven is sneller qua tijd en ook meer opbrengst omdat je mee lift op ieder TSR. Maar vanmorgen gaat het goed zo te horen :D

Hier:
    Vanmiddag staat de afspraak pas. Mummeltje er wat eerder uitgehaald dan kan ze ervoor nog even slapen en eten. Wil wel dat ze mee gaat.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik ben helemaal niet zenuwachtig hoor, hoop alleen dat we geen eeuwen hoeven te wachten daar en dat de curettage snel gepland kan worden want ben het misselijk zijn voor niets zat.

11. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Volgens mij hou ik me al 2 rondes aardig op de vlakte met vertellen wat ik denk en voel op het wachtbankje, maar vorige week had ik echt 3-4 dagen pijn en hoop dan ook gewoon dat alles goed is vanbinnen (niet eens perse of het te maken heeft met een zwangerschap). Ik voel altijd heel veel, weet ook niet waarom en is ook zo als ik niet bezig ben met zwanger proberen te worden... :(

Ik vond Xander arrogant overkomen toen hij in het bed van zijn vrouw lag en zij (pas bevallen) op de stretcher die neer was gezet voor hem. Als de arts binnenkwam om aan zijn vrouw te vragen hoe het ging die dag, trok hij de dekens nog wat verder over zijn hoofd.
    Maar goed, zo zal hij misschien ook niet altijd zijn nee ;)

Fijn dat Mummel vanmiddag mee kan! Ik hou zp in de gaten...

Liefs,
    Laris

12. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Loki; hoe laat heb je de echo meid? Ik blijf ook stiekem nog een heel klein beetje hoop houden. Succes meid!!

Spikkel; jij ook succes vandaag. Ben ook erg benieuwd wat ze gaan zeggen over je suikerwaardes.
    J is gewoon erg ondernemend, prima toch. Maar het is inderdaad niet fijn als hij overal aan en op zit. Maar als hij goed luistert als jij nee zegt, prima toch.

Larissa; ik vind Kyara ook een leuke naam, maar past niet bij ons. :)
    Namen zijn gewoon heel persoonlijk en gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde leuk of tenminste het leukste. Anders hebben al onze kindjes straks dezelfde namen.

Marcha; goed dat je je in aan het lezen bent, maar inderdaad wat de anderen ook zeggen op internet staat erg veel en niet alles is natuurlijk op jullie van toepassing. Fijn dat jullie zo snel weer bij de gyn terecht kunnen.
    Hopelijk krijgt alles een plekje als alles duidelijk is.

JuJu; wat schattig hoe druif bij jou heeft gelegen, maar ik kan me voorstellen dat jij dan niet goed slaapt. Ben benieuwd hoe druif straks reageert als kersje er echt is.

Bloom; fijn om te horen dat alles zo goed gaat en dat boefje nog steeds volledig moedermelk krijgt, super! Difrax kolf heb ik ook erg wisselende verhalen over gehoord. Heb me er zelf nog totaal niet in verdiept.

DeLi; heb jij trouwens ook al zelf een kolf?

Loki, JuJu en Larissa; wat voor kolf hebben jullie eigenlijk? Wil me toch alvast een beetje oriënteren in de hoop dat het hier ook gaat lukken.

Uk; weer druk aan het werk?

Hier; vandaag ook een dagje vrij. Vanmiddag naar de vk en vanavond naar de fysio en dan komt er bezoek voor de verjaardag van mijn mannetje.
    Dus ook nog wat opruimen hier en een appeltaart en monchou taart maken, heerlijk! Daar ga ik nu aan beginnen.
    Hier regent het trouwens ook, bahhhh...

13. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Ik zie dat je al gereageerd hebt Loki, vanmiddag dus. Ik hou het hier ook in de gaten. Succes!

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Larissa:
    Met opschrijven bedoel ik niet hier maar in een notitieboekje om te kunnen vergelijken ;). Maar toen ik daar geen pijl op kon trekken ben ik er snel mee gestopt, ik werd er enkel zenuwachtig van.
    Ieder moet doen wat goed voelt, daar is niets mis mee. En zo'n opvallende dingen als jij noemt zouden mij ongetwijfeld ook opgevallen zijn, alleen ik heb dat nooit? ;) Zou toch denken dat ik na 4 zwangerschappen wel voort iets over kan zeggen qua symptomen.. Niet dus ;)...

Whahaha, dat is niet echt sympatiek van Xander nee ;)

Nieke:
    Ik heb een Medela PISA (Pump in Style Advanced). Dubbele electrische kolf. Vond hem fijn. Handig in een rugzak, ideaal om mee naar het werk te nemen ;).

15. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Appeltaart staat in de oven :D Nu de monchou taart nog!

16. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    En ook die is klaar. Nu even opruimen en dan naar de vk. Daarna toch maar even stofzuigen en dweilen anders durft het bezoek niet binnen te komen ben ik bang.

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dat is ie ook gewoon *glimglim* (en een draak, natuurlijk ;))

Het is aan jou om te bepalen of je het prettig vind om alles wat je voelt te delen. Ik vind het in ieder geval niet vervelend om te lezen en leef graag met je mee. Kan me je zorgen voorstellen, je ziet en leest en ervaart veel wanneer het gaat over (niet) zwanger worden en dan sta je er niet meer onbevangen in. Ik heb niet voor niets altijd geroepen dat ik eigenlijk best per ongeluk zwanger zou willen worden omdat ik zo tegen het het zwanger willen worden op keek, omdat ik daar met Druif zo mee bezig was.

Ik kan me je verwarring wel begrijpen, het geeft je meer inzicht maar dat komt ook samen met meer vragen. Fijn dat jullie volgende week donderdag een afspraak hebben, ik zou zeggen neem de a4-tjes met vragen mee en blijf doorvragen! Zeker over de keuze IVF / ICSI. Nog steeds onwerkelijk hoor, dat jullie nu de MMM ingaan.. (voor jezelf nog meer denk ik).

Haha dat is ook zo'n gaaf gevoel!!! :D Alleen jammer dat je er zo lang mee bezig bent inderdaad. Maar goed, de opbrengst maakt veel goed :D

Spikkel ik ben ook strenger hoor als we ergens anders zijn. Hoef echt geen voorbeeldig jongetje te zien die op de bank blijft zitten en pootjes geeft, maar inderdaad op vensterbanken klimmen en planten uitgraven gaat hem echt niet worden (thuis trouwens ook niet). Gelukkig gedraagt hij zich meestal prima *afkloppen*

Grappig, dat vind ik zelf dan niet zo'n probleem :) (al is het bij ons ingewikkeld om dat te realiseren, maar twee keer een -a op het einde vind ik niet storend ofzo). ZIjn toch individuutjes.
    Oh en Reva vind ik een prachtige naam, voor een meid hoor ;) Maar goed ik vind Finn een meidennaam haha en dat vind de rest van de wereld weer vreemd, dus ik moet er ook wel om lachen dat jij dat met Reva hebt :D

Gaaf trouwens van je kidsit! Hier zit Druif bijna nooit meer in de wagen, misschien dat ding er binnekort eens achter maken, kan hij vast oefenen :)

FIjn he dat ze dat nu zo kunnen bekijken! Bij Druif moest ik vet lang wachten in het ziekenhuis omdat ze bloed uit de navelstreng moesten halen. Had eigenlijk zoiets van; jas er maar weer zo'n spuit in, (die had ik in de zwangerschap ook al gehad) dan kan ik tenminste naar huis. Was toen niet nodig, Druif is ook negatief. Ik heb morgen check en over 2 weken bloed prikken.

Loki: Vanmiddag dus, dat is nog even wachten. Fijn dat je Mummel meeneemt. Goed om je meisje bij je te hebben, wij hadden Druif ook mee bij de eerste echo (daarna nooit weer.. gaan we binnekort weer eens doen).
    Kan me voorstellen dat je het snel klaar wil hebben als het niet goed zit. Je hebt genoeg ervaring ermee, om te bepalen wat goed voor je is.

Nieke: Gefeliciteerd met je mannetje! Je taarten klinken erg goed..
    KOlf: Ik heb een Medela Swing, zag dat die nu tweezijdig is maar ik heb een eenzijdige. Ik kolfte in mijn kraamtijd altijd's ochtends de tweede borst, want Druif had genoeg aan een (ik had overproductie), dus hij dronk en ik kolfte tegelijk. DIe voeding ging dan in de vriezer of werd 's avonds door papa in een flesje gegeven.
    Toen ik ging werken heb ik een dubbelzijdige kolf gehaald, vind dat eigenlijk een must als je vaak kolft. Scheelt erg veel tijd, ik was in 20 minuten klaar (en meer tijd had ik ook niet). Ik had alleen een extreem slechte kolf, onding (weer doorverkocht inmiddels), dus ga nu wat beter verdiepen als ik er weer een nodig heb (de PISA van Loki is echt een goed ding wat ik heb gehoord bijvoorbeeld, maar ook andere merken worden steeds beter in kolven). Voorlopig ga ik er vanuit dat ik Kersje aan de borst krijg en dus niet veel hoef te kolven. Dan koop ik ergens na 4 maanden, als ik weer deels aan het werk moet, een dubbelzijdige kolf.
    Dus een tip zou zijn: als je moet gaan kolven koop een dubbelzijdige en niet overhaast zoals ik destijds heb gedaan. Beter even huren en er dan over nadenken. Oh en op de Medela kolf passen gewoon de goedkope sapflesjes van de Hema, dus je hoeft geen dure Medelaflesjes te kopen.

Ego: Heerlijke nacht achter de rug, Druif slaapt weer als een Druifje. Vanochtend naar de Ikea geweest, was erg gezellig (duurde een eeuw want hij wilde zelf de trap af haha), en het scheelt sjouwen vind ik nu er geen buggy meer meehoeft. Daarna kapper, en die is ook outlet in babykleertjes. Een vestje (68) en een truitje (62) van Imps and Elfs gekocht, voor outlet + 40% dus was 12 (of 14?) euro kwijt voor beide. Zo'n mooi merk vind ik dat.. Zal dus wel vaker even bij haar langswippen vrees ik ;) Druif ligt nu lekker te slapen. Heb weer last van harde buiken de laatste week *grom* Denk dat het tijd wordt om mijn bekkenband uit de kast te trekken, dat hielp bij Druif erg.

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    7.2 dagen 152bpm

Helemaal verbouwereerd....

Later meer :)

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dat bedoel ik ;) Aan de bollen jij, gefeliciteerd lieverd!

20. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Dat zij is toch lekker ding!!!!!!!!!!!!!! :d

Deel Deze Pagina