Larissa ik dacht vanochtend nog aan je. The day after komt vaak het hardste binnen. Zag net op FB dat dit ook zo is. Knuffel lieverd, eerst alles voor jezelf op een rijtje. Spikkel wat een nare opmerking van je man. Ik zou zeggen: blijft juist hier af en toe van je af schrijven, reageer je gewoon even niet op anderen maar kun je wel je hart luchten. Áls kv je meer rust geeft (Wat ik me kan voorstellen.. kolvenén ook nog fles geven is gewoon dubbel intensief) zou ik daar zeker voor kiezen. Je hebt kleine Kruimel al de allerbelangrijkste melk gegeven. Maar doe het voor jezelf/je kids en niet voor je man., anders ga je het hem nog verwijten misschien. Knuffel lieverd! Bloom dat klinkt als een mooie ervaring voor Boef Traantjes horen er bij, had Druif hier nog steeds als ik hem wegbracht (bij papa niet trouwens ) om vervolgens heerlijk te gaan spelen. Ego: Net 3 kwartier door de sneeuw gewandeld. Druif flonk stampen in een plas en toen natuurlijk brullen van de kou haha. Maar de slee is gaaf, sneeuw is gaaf, ik vind die rode wangetjes gaaf en we hebben net (heeeeel steerk verdunde) warme choco gedronken en dat was een groots feest.
@ JuJu; wat beschrijf je een prachtig tafareeltje! Ik zie het voor me en it makes me smile Wat is het toch heerlijk om mama te zijn! Om te genieten van onze lieve, eigenwijze, vrolijke, dwarse, knuffelige, ik-ben-(bijna)-2-dus-ik-kan-het-zelf-wel! kindjes...
Ja genieten is het toch. Hij is nu de stofzuiger aan het verbouwen Hoe gaat het schoonmaken? Ik ga straks maar even dweilen als Druif slaapt, alles ligt hier onder het zout. Gisteren discussie gehad met juJuman dat ik het toch niet zo waardeerde dat hij met die grote zoutvoeten door de woonkamer banjerde, doet hij het vanochtend weer Zucht. Trouwens geen baby op komst nog hier hoor. Ik voldoe toch braaf aan mijn meldingsplicht
Larissa: Zo lang als jullie kindje nog in je buik zit, kun je het ook niet af gaan sluiten. Het is goed dat je nadenkt over tot wanneer je het wilt aankijken, dan leef je net iets minder van dag tot dag. Maar, moeilijk zal het nog een hele tijd zijn. De weken tel je verder en de dagen staan in je geheugen gegrift . Nu, bijna 3 jaar na mijn eerste miskraam, krijg ik nog altijd een dubbel gevoel bij carnaval. Iedereen feesten en ik kon niet anders dan op mijn lip bijten om niet weer in huilen uit te barsten... Dat je nu wel zo van Kyara kunt genieten is fijn en werkt zeker helend . Jullie 2e kindje gaat er ook komen, maar heeft iets meer tijd nodig. Knuf. Spikkel: Vermoeidheid kan inderdaad veel doen. Hoop voor je dat het dat is. Probeer niet een super-mama te zijn door alles al weer zelf te doen want je bent nog kraamvrouw. Kolven kan niemand voor je beslissen, maar ten koste van alles, lijkt me ook niet de bedoeling... Bloom: Wat fijn dat Boef het zo goed gedaan heeft en het zo leuk vond! Afscheid is altijd even zuur, maar als je weet dat hij het naar zijn zin heeft, dan is dat toch super? Succes met werken straks. Juju: Oh wat heerlijk! Ben jaloers! Gister 10 min gewandeld en toen snel weer naar huis want mn buik ging over de rooie.. Zo niets liever doen dan nu de bossen in en lekker wandelen en foto's maken . Hier: Mummeltje maar even naar bed brengen, denk dat ze ziekjes wordt ofzo want ze is snel verdrietig en moe. Kan mama ook weer even bank liggen...
Druif was ook kapot Balen dat je niet kunt genieten van het weer. Ik negeer mijn bekken op het moment Net gedweild. Oh en telefoon gehad dat mijn rolgordijnen morgen komen, jippie!
loki: nee hoor probeer geen super mama te zijn.. maar heb voor genomen.. om sommige dingen wel op de rit te houden.. anders is het gewoon niet te doen.. benedenverdieping hou ik de omende tijden goed bij.. heb de rtme van de kraamhulp betrekking tot wassen er in gehouden...veel makkelijker en veel minder tijd.. Bovenverdieping, komt wel weer er langzaam bij. net paar keer man gesproen en klonk beter..hopen dat het zo blijft..En dat het gewoon een fase is..en dat het over paar weken weer normaal is..snap alles best goed.. maar vind niet dat hij of wie dan ook van mij kan verwachten dat ik me al meer dan 100% inzet..ben 2 weken terug bevallen...en ben nog in genezing proces.. men vergeet dat volgens mij wel heel erg... Dat zal sowieso blijven.. er word veel egdacht ach spikkel is thuis en doet niks..dus zij kan alles wel doen..nou dat is mooi mis.. ben aldoor bezig... nou hopen dat tijdelijk is.. vorige week vakantie geboekt...voor de zomer..dus hij zal aan me vast zitten...en hij moet maar eens aan zicg zelf gaan werken ook.. Voor ons allen beter...maar hij ziet dat nog niet...en ik kan veel van hem hebben.. alleen soms is de maat vol...hij heeft een gebruiksaanwijzing..en die ken ik goed...maar soms....grrrrrrr Als ik goed heb. hebben we vanaf nu ook meevallertjes op financieelgebied. ik kan niet in mijn gegeven skijken want er is een storing.. maar na googlen en nadta het al ene keer in de krant heeft gestaan.. ga ik 300 euro netto in de maand omhoog.. ik hoop het echt zo.. ik weet niet hoe je netto bedrag kan berekenen en had een reken ding gevonden op internet moet je brutoi nvullen en komt er netto wat uit.. als het echt echt zo is..dan willn we even kijken wanneer de kraamzorg van me rekening wordt gehaald.. zodat ik het gelijk terug kan vragen aan me verzekering, ik krijg alles vergoedt.. En dan wil ik even meer aan de belastingdienst betalen.. als is het maar 100 euro meer..hoe eerder we er van af zijn...
Fijn Spikkel! Gefeliciteerd met je goede echo Loki. Wat is het hier stil Heb mijn 38 weken buikfoto geupload.
Tis inderdaad rustig hier! Ik zat vandaag in nagelbijt stand Gelukkig ging de dag snel en viel alles van me af toen we ons meisje zagen. We hadden ook een super lieve echoscopiste, die ken ik uit het ziekenhuis (zij herkende mij ook meteen, of dat nou goed of slecht is.. ). Als ze dan dingen als het hartje gaan bekijken dan slaat mijn eigen hart wel even 3 keer over maar gelukkig was alles goed . Frummeltje ligt exact hetzelfde als Mummel altijd lag (onvolkomen stuit, hoofdje aan mijn rechter kant). Rugje controleren was dan ook weer een probleem (voor Mummel 2 keer voor terug geweest) maar uiteindelijk toch gelukt. Metingen zijn cf 19.5/20.3 dagen (ben nu 20.4 maar eigen berekening blijft toch 20.1, eigenwijs he?) dus ook weer echt een Frummeltje. 337gr schoon aan de haak (mummel was 301gr maar wel met 19.5w) . Vind dat zo leuk om allemaal te vergelijken Foto's zijn niet geweldig. Frummeltje lag met haar hoofd precies tegen het tussenschot aan (ze ligt dus echt precies in het ''hartje'' . Hoofd in de ene holte, beentjes in de andere. *Love*). BMM hebben ze ook nog even gemeten en die was nu zelfs wer 2mm langer dan 2 weken geleden. Super blij mee aangezien ik toch wat gemene buiken heb gehad en nogsteeds niet plat lig. *Blij blij blij* En tegelijk voel ik me even heel zuur tegenover Laris Blijdschap en verdriet zo dicht bij elkaar . Ik denk aan je meis...
Dan is écht alles af, toch? . Helemaal gehaald dus!! Extra financiele ruimte is fijn Spikkel! Lijkt me ook een punt om veel ruzies door te krijgen....
Logisch de spanning Loki! Nu de naam nog en dan ben je klaar, zonder babykamer Al een paar uur om de 10 minuten harde buiken. Niet pijnlijk en heel kort, dus geen weeen ofzo hoor, maar het wordt nu toch wel spannend Net nog even met JuJuman over gehad. Dat ze toch wel erg welkom is
Jaaa, een goede SEO van Frummel! Ze zeggen dat je het gewicht van rond de 20 weken x 10 moet doen om het gewicht bij 40 weken te schatten. Dus 3010gram voor Mummel en nu 3370 gram voor Frummel. Klinkt goed toch! Het klinkt wel een beetje krap in je buik als je beschrijft hoe Frummel ligt, logisch dat je naarmate je verder bent in de zwangerschap meer last krijgt van harde buiken. Gelukkig heeft het geen invloed op je bmm! Maar alsnog is rustig aan doen wel goed voor je hoor Jij kwam trouwens pas met 2 discussiepunten van jou en vriendlief en je vroeg onze mening. 1) Ik ben het met jou eens dat vriendlief niet uitgebreid hoeft te gaan feesten waar jij dat niet meer kan door de zwangerschap. Een beetje met jou meevoelen op die manier vind ik niet verkeerd! 2) Een ex-roker is naar mijn mening zelf verantwoordelijk voor zijn (rook) gedrag, niet de persoon die hem een sigaret geeft als daarom gevraagd wordt door de ex-roker! Als hij er nog steeds zoveel moeite mee heeft, kun je je afvragen hoe graag hij echt wil stoppen... Wat betreft mijn 1e cyclusdag, jij zegt dat dit de dag is van curretage of de dag dat het vruchtje wordt verloren. Bij mij op de echo was het vruchtje echter al niet meer als zodanig te zien en sinds zondag verlies ik donker rood bloed met stolseltjes en fliebertjes (sorry voor de datails...) Ik zal dus ook niet het vruchtje in z'n geheel zien (gelukkig!) want alles komt er stukje bij beetje uit Volgens de assistente van de vk moet ik zondag aanhouden als dag 1, omdat het bloedverlies vanaf die dag aanzienlijk meer werd en anders qua samenstelling? Volgende week woensdag heb ik de controle echo om te kijken of mijn bm schoon is en dan vraag ik het nog even aan de vk zelf. Ook vraag ik of ze dan een blik wil werpen op mijn eierstokken, om te zien of er alweer wat eitjes groeien. Een beetje weten waar ik dan zit in de cyclus lijkt me wel zo fijn! @ hier; gevoel vanmorgen was heel naar, verder wel een goeie dag gehad. Lekker schoongemaakt (geeft ook rust in mijn hoofd) en heb de paar dingentjes uitgezocht die met deze zwangerschap te maken hebben. Heb een opbergboxje gekocht waar ik alles indoe, vind ik wel een fijn idee als herinneringsbox. Ik denk dat ik ook al mijn berichtjes van hier uit ga printen (vanaf de dag van posi test). Dat maakt het allemaal wat tastbaarder, want dat mis ik nu een beetje, het was nog zo vroeg in zwangerschap (opzich gelukkig maar natuurlijk...) De mooie echo van vorige week prijkt in een leuk lijstje op de kast, wat ik al speciaal voor dit kindje had gekocht. We hebben trouwens een koosnaampje bedacht voor ons 2e wonder; ons kleine banaantje Kyara is GEK op bananen en het is niet een naam die je doorgaans gebruikt. Misschien gek, maar wij zijn er blij mee. Ook een koosnaampje maakt het weer wat tastbaarder! Liefs, Laris
Blij zijn mag hoor Loki, is toch ook geweldig nieuws!!! Enne JuJu, ik ken dat bij jou met je 'harde buiken', je bent gewoon aan het bevallen meis!!! Kersje, ik ben zo benieuwd naar jou Laat je maar snel zien!
hahahaha ja jij vertrouwt mij voor geen meter meer Larissa Prachtig zoals je dat omschrijft, voor jullie Banaantje Nu ik ga slapen. Tot morgenochtend
@Laris: Knuffel!! Hoe voel je je nu? Hopelijk zet het snel door en kan je deze fase achter je laten. Vind het zo ontzettend kl*te voor jullie Net als de andere dames pink ik hier ook een traantje weg @Loki: Yay! een goede SEO! Dubbel natuurlijk op zo'n dag wanneer Laris met slecht nieuws komt, maar neemt niet weg dat ik wel ontzettend blij voor jullie ben! @JuJu: Ga eens bevallen jij @Hier: Vanmorgen weer bij de dokter geweest en nieuw doosje meds meegekregen voor de komende maand. Moet me over 4 weken weer melden en evt over 2 weken dosis ophogen omdat ik nu nog maar op half zit. Even nog het 2 weken aankijken hoe het gaat met deze dosis. Voel me vlak, maar dat zou moeten afnemen in de komende weken. Heb ook het idee dat ik al het slechte nieuws van de afgelopen weken niet echt een plekje kan geven omdat het me op de een of andere manier niet echt raakt. Ja natuurlijk raakt het me wel maar ik kan er niks mee. Vaag verhaal... Verder....... Ik heb net een ring mogen uitzoeken! omg... prachtige titanium ring met -tig briljantjes. vl nam me mee naar de juwelier na het boodschappen doen vanmorgen. Maar dat houden we nog even stil tot Mini's verjaardag.
Meeting: Zaterdag 2 maart; Larissa, Loki Zondag 3 maart; Larissa, Loki Zaterdag 9 maart; Larissa Zondag 10 maart; Nieke, Loki Zaterdag 16 maart; Larissa?, Loki Zondag 17 maart; Larissa?, Nieke, Loki Zaterdag 23 maart; Larissa, Nieke Zondag 24 maart; Larissa, Nieke, Loki Zaterdag 30 maart; Larissa, Nieke, Loki, Bloom Zondag 31 maart; Larissa, Nieke, Loki Haal de lijst weer even naar voren!