ik heb geen slimme telefoon verder dan wifi kom ik niet.. Juju:spannend!! Op welke dag (niet data) is druif geboren?? Loki: gewoon deken bij babydump weg. is wel korte dan de hoes, maar dat is bij het voeteneind en daar ligt j niet. Bloom: gaat wel goed volgens mij met afbouwen.. komt langzamerhand op bepaalde tijde minder voeding.. dubbele gevoelens krijg ik dan ineens..he bah..nou ja ik mek dat kruimel ook rustiger is op de flesvoeding.. dan op mijn voeding.. kan beter in slaap komen..daar ben ik blij om. hier: vanmorgen van ik aan het kolven en we lagen nog op bed met zijn allen, wijst j naar me borst en zegt: tieten...nou dan is het moeilijk je lag in te houden... Verder een telefoontje gehad van me ouders: het gaat absoluut niet goed met ons (oud) tante.. ze wil niet meer, ze kan niet meer, ze heeft zoveel pijn.. Me ouders zijn er nu heen om over het afscheid te spreken. Ze krijgt nog 1 pijnstiller te proberen, als die niet werkt, net als de rest.. is het voor haar klaar. Ze is net 89 geworden. Man en j zijn op 6 jan nog naar haar verjaardag geweest. We hopen dat we kruimel nog kunnen laten zien, dat is wat ze nog wilt en eigenlijk moet. Als het kan dan moet dat op een snelle korte termijn. Me ouders hebben vanmorgen gevraagd en op dit moment lukt het voor haar niet..
Spikkel: Wifi is genoeg voor whatsapp hoor, althans als je thuis bent. Maar dan moet je wel een smartphone hebben anders werkt het niet Zielig van je oud tante. Kan me voorstellen dat je het op zo'n leeftijd voort gezien hebt als je pijn hebt en compleet afhankelijk bent. Hopelijk kan ze kruimel nog zien en kan ze dan vredig gaan rusten. Deli: Ja die balans vinden is even moeilijk meid, maar ook dat komt weer terug. Ik weet trouwens niet of jullie de taken verdeeld hebben maar ookal werkt je man fulltime, een beetje hulp in het huishouden is niet vreemd hoor, dan heb jij ook nog wat eigen tijd!
Spikkel; Heel naar van je tante! Hopelijk kan ze kruimel nog wel zien! Fijn dat afbouwen goed gaat. Ik had bij elke keer dat ik minder kolfde ook heel dubbele gevoelens... Aan de ene kant was ik blij, dan was ik sneller van de pijn af, maar aan de andere kant kon ik mijn Boefje niet meer van mijn melk geven! Regelmatig tranen met tuiten zitten te huilen tijdens het kolven... Wel een geniale uitspraak van J!
Kan me goed voorstellen dat het steeds minder kolven erg confronterend voelt. Ja, dat is waar je heen wilt rationeel, maar emotioneel zal dat toch tegen blijven staan als je iets op moet geven wat je eigenlijk zo graag wilde... Eigenlijk had ik nooit verwacht dat borstvoeding nog zo vaak zou mislukken. Ik kende vroeger de keuze kv of bv, maar er nooit bij stil gestaan dat het ook zo vaak gebeurt dat iemand het wél wil maar het gewoon niet haalbaar is. Lijkt me zoiezo bij een 2e ook nog veel zwaarder. Ben erg benieuwd of het voor ons weer weggelegd is straks....
Even snel. Is het bij jullie ook zo koud vandaag? Smoeder belde net al dat ik maar niet met mopje naar buiten moet gaan, maar dat wil ik toch doen. Kan de regenhoes dan toch tegen de wind erop doen? En verder jas, wikkeldoek, laken, deken en winddek op de reiswieg?
Bij Druif had ik weeen, toen knalde mijn vliezen (kan het niet anders omschrijven) en had ik om de 2 minuten weeen, en na 2 uur 10 minuten ontsluiting. Nu lek ik vruchtwater, sinds vannacht, steeds kleine beetjes. Roze-achtig, dus ik denk vrichtwater en geen gewone afscheiding zoals de laatste tijd was. Vanochtend dus (deel) slijmprop. Heb nu wel af en toe een pittige harde buik maar nog geen regelmaat ofzo. We zullen wel zien hoe het loopt. Van mij mag het wel vannacht maar wie zal het zeggen he Spikkel Druif kwam met 40+1, maar vliezen breken enzo met 40 weken 's avonds. Loki: Tandjes.. ah altijd zielig, hier komen ze altijd met bosjes gelijk. Hopelijk snel voorbij (zuur dat ze dan ook nog moeten wisselen over een tijdje) Spikkel: Fijn dat het afbouwen goed loopt. Kan me wel je dubbele gevoelens indenken maar op zich is het ook wel heel fijn. Wat verdrietig van je (oud) tante Sterke, hopelijk kan ze Kruimel nog even zien. Hier zegt Druif nu steeds: "baby bosch (borst) eten mama" en "baby slapen, sssht" (en dan vingertje op zijn lippen). Hihi. DeLi: Welkom terug haha! Ook daar komt meer ritme in Idem! Nieke ik zou lekker naar buiten gaan. Er is echt niets mis met kou, daar kun je een kleintje lekker op kleden (en wat op de wangetjes smeren). Pas als ze gaan lopen enzo wordt het lastiger "*denkt aan Druif die in plassen water ging stampen en toen bevroren tenen kreeg**
@Bloom: idd rot dat de medicatie bij je man nog niet echt z'n werk doet, maar het heeft zo'n 4-6 weken nodig toch? Hier merk ik er ook nog vrij weinig van, behalve dan alle bijwerkingen. Ja alles vlakt af, maar beter voel ik me nog lang niet. Donderdag bij de dokter geweest en ze zei ook dat de werking nu in de komende maand moet beginnen, dus over een maand weer een afspraak. Ik hoop voor je dat de psych de vinger op de zere plek weet te leggen en je man ook echt kan gaan werken aan wat hem dwars zit. Vind het ontzettend sterk van je dat je je er zo doorheen slaat met 2 ukkies. Hoop dat er snel betere tijden voor jullie aanbreken! @Roken: ik zeg niks... @Sale: ik negeer alle sale posts hoor! Jullie hebben wel super mooie kleertjes gekocht @Larissa: sterke meid! *knuff* Ben blij dat je hier je hart kunt luchten. We zijn er voor je!! @Bloom: balen van je vakantierooster!!! Niet leuk wanneer je elk jaar maar weer moet schuiven @JuJu: je bent aan het bevallen hahaha @Slimme telefoon: HIER! @Whatsapp: JA! @Spikkeltje: wat zielig van je tante @Hier: De vooruitzichten qua werk zijn gister in 1 klap weggevaagd. Vriend zit thuis. Dinsdag nog te horen gekregen dat ze met hem verder wilden gaan en donderdag was hij vrij en besloten ze daar gezamelijk dat hij er maar uit moest. Zo ga je toch niet met mensen om? *kwaad* Maar straks gaan we aan de slag met een uitgebreide competentie/motivatiebrief voor een bedrijf waar hij is voorgesteld via via en hopen dat daar wat uit komt. Verder ook vrijdag al een gesprek dus we blijven positief. @Datum: nog geen flauw idee. Zijn dingen waar we ons nu nog niet mee bezig houden eerlijk gezegd. @Foto: zet zo een foto in mijn album
Tjonge JuJu, had jij na 2 uur wel 10 MINUTEN ontsluiting? Knap hoor! Je haalt vannacht niet hoor... Uk; Ja, medicatie gaat pas echt werken na 4-6 weken. Dus dat zouden we nu toch echt moeten gaan merken! Welke medicatie heb jij gekregen? Wat onwijs balen van je vriend en het vooruitzicht dat hij had! Lekker fout ook, hoe ze het hebben aangepakt! Werken we misschien bij dezelfde organisatie? Loki; Die bv gaat bij jou vast weer lukken hoor! Hoor heel weinig verhalen dat als het bij de eerste goed ging, de tweede niet meer ging. Garantie heb je nooit natuurlijk...
Ego; We hadden afgesproken dat 1 van ons 2, 1x in de twee weken met Boef zou gaan zwemmen. Bloomman vindt dat op zich wel leuk, maar houdt er niet zo van om ergens aan 'vast' te zitten. Vooral niet op zijn vrije zaterdag en daar kan ik wel inkomen, maar als we er niets over afspreken gebeurt het nooit en ik vind dat Boef ook quality-time nodig heeft met 1 van ons. Goed, zo gezegd, zo gedaan. Bloomman ging vanmorgen om even voor 11 uur weg. Vrij zwemmen is van 11.00-12.30. Stipt 12.45 stonden ze weer op de stoep... Aangezien het toch echt een kwartier rijden is, hebben ze dus niet langer dan 3 kwartier gezwommen. Ik zei heel opgewekt: hee, wat zijn jullie vroeg thuis! Maar ik zag al aan zijn gezicht dat het weer fout was... Het eerste kwartier in het zwembad, was het goed gegaan en ineens sloeg zijn stemming om. Hij heeft dan echt helemaal nergens meer zin in en is heel kortaf. Ook tegen Boef... En ja, haal die maar eens tegen zijn zin het zwembad uit! Gevolg; niet gedouched, drama geweest in het kleedhokje en chagrijnig thuis. En daar baal ik dan zo van hè! Ik denk dan, man verzet je, doe het voor je zoon, hou je in en ga zitten mokken als hij op bed ligt. Nog even wat gegeten toen ze thuiswaren, maar meneer zit gewoon met zijn ogen dicht aan tafel en ik mag het werk doen... Maar ik ben zo moe is dan het enige dat hij kan zeggen... Heb Boef en Boefje op bed gelegd en hij ging ook liggen, dus zit ik hier heel gezellig alleen op de bank. Verdorie denk ik dan! Ik heb deze week twee avonden gewerkt, waarop het heel druk was, 3 hele korte nachtjes gehad en ik sta vanmorgen wel weer om 9.30 in de supermarkt... Ik vraag hem om even een uurtje te gaan zwemmen met Boef en dat is teveel gevraagd... En nu ligt hij op bed en mag ik weer de huisvrouw uit gaan hangen... Sorry voor mijn relaas, maar als ik me hier maar zo af en toe kwaad maak, dan reageer ik het niet af op hem of de jongens. Het zal best moeilijk voor hem zijn, maar even zichzelf vermannen en een vrolijk gezicht opzetten is er niet bij. Dat hoeft echt niet altijd, dat kan ook niet, maar al deed hij het maar voor de jongens... Dat ik daarentegen wel altijd alles maar op de rit moet houden en mijn moeheid negeer om toch maar die boodschappen te gaan doen, dat ene cadeautje nog te kopen, die was nog weg te werken en de stofzuiger door het huis haal... Dat irriteert me mateloos... En met dat ik dit allemaal schrijf besef ik me dat dit misschien wel moeilijk is om te lezen voor Uk... Sorry meid, als ik je hiermee pijn doe...
Ben blij dat je het hier kwijt kunt Bloom! Spui maar gewoon!! Ja, het is wel confronterend want ik herken mezelf heel erg in het gedrag van je man. Maar ik trek er ook lering uit. Geloof me, het zal beter worden maar het is kei en keihard werken voor jullie allebei! Mijn dr zei dat het in de meeste gevallen na de start van medicatie eerst tot een dieptepunt moet komen, en dat je er dan langzaamaan weer uit moet krabbelen. Dat is lastig, maar hij heeft jou nu wel harder nodig dan je misschien denkt. Onthoud in ieder geval dat hij door de depressie absoluut niet zichzelf is. Denk aan de goede momenten van voorheen, en kijk door deze depressie heen. Dikke knuffel meid!!
Nieke; Lekker naar buiten is juist gezond voor Mopje hoor! Gewoon doen, oma is gewoon bezorgd, maar jij laat haar echt niet bevriezen!
Dank je lieve uk! Ik probeer ook echt te kijken naar de lieve vent, die hij gewoon wel is, maar soms is dat gewoon erg moeilijk... Maar ik heb de moed nog lang niet opgegeven hoor! We komen hier wel doorheen! Ik wel sterk voor hem zijn, dat heeft hij idd gewoon nu even heel hard nodig, maar ik merk gewoon dat ik mezelf vaak keihard voorbij loop en ben bang dat het voor mij ook een keertje klaar is en wat moeten we dan met de jongens? Dat is mijn grootste angst, als dit te lang gaat duren... Ook een dikke knuffel voor jou, uk, want dit is voor jou allemaal net zo moeilijk...
Lieve Bloom wat moeilijk allemaal! En goed dat je hier van je af schrijft, dat is helemaal niet erg. Wij kunnen misschien weinig doen maar luisteren (lezen) en een dikke knuffel geven is misschien al fijn. Ik kan me goed voorstellen dat je het soms echt gehad hebt. Balen ook dat Bloomman zich er niet even tegen kan verzetten naar de jongens toe. Nu merk je dus dat Boef het niet zag zitten om uit het zwembad te gaan maar als Bloomman nog wat langer 'gezellig' met hem gezwommen had was hij er waarschijnlijk wat later veel makkelijker uit gekomen. Maar ja zeg dat dan maar tegen je man, dat zal hij op dit moment denk ik niet beseffen (wel jammer). Ik hoop dat de medicatie snel zijn werk gaat doen en hij zich ook weer wat beter gaat voelen zodat jij ook weer op hem kunt steunen en niet alleen andersom. Ik zou je graag willen komen helpen Bloom, als we dichter bij elkaar zouden wonen deed ik graag een keer je boodschappen of je huishouden zodat jij ook even tijd voor jezelf hebt (of extra tijd voor de boefjes natuurlijk). Uk; fijn om weer wat van je te horen. Helaas geen goed nieuws voor vriendlief. Wel vervelend (zwak uitgedrukt) dat ze eerst zeggen dat het wel goed gaat komen en dan staat hij op straat. Hopelijk heeft hij snel een nieuwe baan. Ik hoop ook voor jou dat de medicatie snel aanslaat en jij je weer wat beter gaat voelen. Als ik je berichtjes lees lijkt het toch wel al iets beter te gaan? Misschien alleen al door het idee dat je eraan werkt (ook samen met vriendlief)? Hoe is het met mini? JuJu; druk aan het puffen of nog niet? Vind het wel spannend hoe kersje er uit ziet en natuurlijk hoe ze gaat heten! Probeer nog zo veel rust te pakken als gaat (als je nog niet aan het bevallen bent natuurlijk ) Loki; Borstvoeding zal wel lukken denk ik ook. Bij Mummel heb je het zo lang gedaan. Maar het is natuurlijk bij een tweede wel anders want Mummeltje loopt ook nog rond. Fijn om te horen dat het nog zo goed met je gaat. En wat betreft geen actie kan ik me dat goed voorstellen vooral met die vervelende buiken. Larissa; Dikke knuffel voor jou. Wat doe jij/jullie het goed! Je komt heel sterk over. En gelukkig hebben jullie zo'n geweldig meisje die jullie hier doorheen helpt. En een tweede wondertje gaat er zeker komen, alleen is de vraag wanneer. Fijn dat je lichaam het zelf allemaal goed lijkt op te lossen. Hopelijk op de echo komende week alles goed. DeLi; druk dus met werken, het huishouden en spruitje. Gelukkig is het hier nog niet zo ver (zou het werken er nu ook echt nog niet bij kunnen doen, zou niet weten wanneer). Spikkel; balen dat de financiële meevaller toch geen meevaller is. Maar wel heel fijn dat je ouders bijspringen als dat nodig is. En jij komt me ook echt niet over alsof je het geld zo maar voor dingen gebruikt, je denkt er goed over na en gooit het niet zo maar over de balk. Fijn dat je ook nog hulp in de huishouding hebt. Wat verschrikkelijk van je oud tante, hopelijk helpen de medicijnen. Smartphone; hier ook en ook whats app. Net lekker een stukje gewandeld, viel wel mee met de kou. Mopje lekker warm ingepakt en ze sliep heerlijk. Denk dat als ze slaapt ze het ook niet koud heeft anders gaat ze niet slapen. Op haar kamertje is het nu ook erg koud, net volgens mij 15 graden. Ze ligt dan onder een laken en een dekentje (3x dubbel), straks maar eens temperaturen als ze er uit komt kijken of het warm genoeg is. Verder gisteren heerlijk geshopt voor mopje samen met mijn moeder. Zal dadelijk even wat foto's in mijn album zetten.
Hahahahahahahaha, ik vind m goed JuJu Heel veel sterkte meis, je kunt het hoor! @ de rest; meiden, ik wil graag op iedereen reageren, maar t komt er even niet uit... Vandaag is mijn buik weer enorm opgezet (darmen, grrr) en een blik op mijn bolle buik doet pijn Bloom, voor jou wel even een hele dikke digi knuffel! Wat zal het moeilijk voor je zijn nu om alles draaiende te houden en wat moeilijk dat je bij manlief zo tegen een muur aanloopt... Het komt goed, maar hopelijk duurt dat niet al te lang meer! Snap je angst dat jij ook gaat instorten, KNUF! Ow en Uk, jij ook een dikke knuf vanwege de situatie met manlief! Schandalig hoe ze hem er zo uitwerken :x Later meer meiden, nu uit eten voor de verjaardag van smoeder... Liefs, Laris