Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Nieke; hopelijk kunnen de bv mama's je helpen met de dingentjes waar je tegenaanloopt, sterkte!

@ Bloom; heb je verhaal over manlief gelezen en ik vind het zo moeilijk om je advies te geven, ik word er al moedeloos van als ik het lees...
    Je bent echt een hele sterkte vrouw en ik hoop dat Bloomman zich dat heel binnenkort realiseert en echt aan zichzelf gaat werken.
    Voor zichzelf en voor jullie gezin zou het zo fijn zijn als dit alles achter de rug is!
    Natuurlijk hebben de meds en gesprekken met de psych tijd nodig, maar hij kan er misschien zelf ook nog wat extra aan trekken denk ik dan?
    Het lijkt me zo vermoeiend, leven met iemand met een depressie...

Heb heel veel respect voor jou lieve Bloom, bewondering hoe je jullie gezin draaiende houdt en hoe jij jezelf wegcijfert... ik zou het niet kunnen!

Hele dikke knuf,
    Laris

2. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

En de roze wolk gevoel is bij mij ook sterker dan bij j toen en idd pasgeborenbaby's ruiken heerlijk.. heb de hele tijd aan kruimel geroken. Kruimel lag ook veel bij ons in het begin, nu wel weer mer in de wieg, j wil ook zo nu en dan bij ons liggen..dan lig ik daar met 3 mannen:D:D heeft ook wat..

3. spikkeltje

Ik herken het. Man zei van de week ook tijdens ons conflict: ja het zal wel aan mij leggen, natuurlijk altijd...

Hoop dat het sneller weer rustig word tussen jullie..Ik hou ook niet van de conflicten en onzekerheden.. mijne is al geen prater en moet soms alles eruit trekken.. moe word je er van.. meid denk om jezelf en kids.. Daar heb je energie ook bij nodig, maar gezelligheid in huis word het allemaal makkelijker en leefbaar van. Zit jij lekker in je vel, de kids, want die merken hoe dan ook, ook wel iets van de spanningen..

knuffel!!

4. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Dank je wel Laris! Zo lief wat je allemaal zegt!
    Hij moet idd aan zichzelf werken, maar dat moet hij zelf doorkrijgen en dan ook echt willen. De manier waarop hij vaak zo in dingen/gevoelens/moeheid blijft hangen, is zó vermoeiend. Ik ben een persoon die dan zegt, gewoon doorgaan, schouders eronder en aan leuke dingen denken. Maar hij komt niet uit die negatieve spiraal...
    En samenleven met zo iemand, die normaal gesproken altijd positief was, is soms erg moeilijk.
    Maar we hebben ook goede momenten hoor!
    En ik hoef echt niet alles alleen te doen, ik moet alleen wel alles alleen bedenken. Als ik hem vraag wat te doen, doet hij het, maar soms heb ik gewoon geen zin om alles te vragen...
    Maar het is een een vent met een gouden hart hoor, jullie moeten niet denken dat het alleen maar kommer en kwel is, want dat is niet zo... Maar er zijn de laatste tijd gewoon veel down-momenten en doordat nog lang niet alle hormonen uit mijn lijf zijn, ben ik gewoon een stuk gevoeliger daarvoor...

Spikkel;
    Jouw man zegt dat soort dingen dus ook...
    Wat zeg jij dan op zo'n moment?
    Ik weet daar dan niets op te zeggen, of eigenlijk wel, maar dan gaat het er heel rot uitkomen.
    Want eigenlijk doet hij ook iets verkeerd, maar doordat hij het zo zegt, maakt hij zichzelf zielig, terwijl ik op dat moment eigenlijk vind dat ik zielig ben...
    Maar wat je zegt dat de kids het merken, dat is idd zo en dat probeer ik zoveel mogelijk te mijden, maar soms is dat onmogelijk. Gisteren hadden we een onnozele woordenwisseling, met stemverheffing en toen ik naar Boef keek, zag ik ik twee bange oogjes omhoog kijken en wou hij een knuffel...
    Oei, dat deed zeer... :(

5. spikkeltje

bloom: ik zeg dan: och gaan we weer op die toure,wat zijn we weer kinderachtig bezig en soms zeg ik ook: ja soms is de waarheid hard en ligt het wel even nu aan jou en moet je maar eens onder ogen zien hoe ik me voel en hoe ik er over denk..ik kan niet altijd maar accepteren hoe je gedrag is. je moet praten.. daar kan ik wat mee.. niet zwijgen..ik wil gewoon verder met ons als gezin en dat kan ik niet als je steeds zo doet, ik wil dit niet.We moeten het met zijn 4en doen, ik wil een stabiele leefomgeving voor de jongens en niet wat ik heb meegemaakt.. We moeten samen door en als je niet kunt veranderen zal op een dag dat ik zeg wel sorry man, ik ga verder met de jongens en dan zul je spijt krijgen..en als je ooit dan een nieuwe relatie krijgt, zul je tegen het zelfde aan lopen..en je kunt niet in 1, 2 of 3 veranderen.. maar zet je eens in..

soms nog veel meer. ik kan dan erg hard zijn..
    En wil ook niet eerder slapen of iets tot dat het weer normaal is.. Hij is van morgen is het wel weer over en daar kan ik niet tegen..

6. spikkeltje

bloom, ik vind dat je best mag laten merken hoe jij er over denkt. Mannen vinden zich zelf in de meeste gevallen altijd het zieligst, net alze ziek zijn.. dat is 10 keer erger wanneer jij ziek bent.. jij gaat door, de kinderen moeten verzorgd woden, huishouden moet draaiend blijven, maar is man ziek..pfff dan is de wereld te klein en kunnen ze niks..Mannen kunnen niet zonder ons. Dan kunnen ze niet zo goed functioneren..

knuffel meid.. Herken veel in je schrijven over je man..

7. spikkeltje

moet hij er niet eens in zijn uppie eruit..niet van lekekr vakantie vieren, maar even zijn dingen op een rij krigen ofzo.. ik hoor laatste jaar veel dat mannen of vrouwen alleen er even ergens uitwaaien om na te denken, bij te tanken..om alles op orde te krijgen..Niet om jullie, dat jullie te veel zijn, ofzo hij heeft een "probleem"om zo te zeggen, die hij zelf aan moet pakken, met behulp van medicatie, pschygoloog en jou als steun en toeverlaat..Maar het grootste deel moet hij echt zelf doen..

8. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Spikkel;
    Ik heb ook al zitten denken dat hij misschien eens even alleen moet zijn.
    Maar 'vrij' nemen van zijn werk kan niet, dus ik denk er al over na dat ik met de kids een paar dagen naar m'n ouders ga, zodat hij alleen thuis is en zijn gedachten eens op een rijtje kan zetten.

Maar veel alleen zijn voor hem is ook niet goed en hij gaat ons erg missen...
    Dus of dat goed is...?

Daarbij moet Boef ook naar de peuterspeelzaal, dus dat wordt wel puzzelen wanneer, want mn ouders wonen op ruim 3 kwartier rijden. En vraag me dus ook af of ik wel de goede keuze maak dan...

Even over nadenken dus nog!

Vanavond weer werken en voordat ik naar m'n werk ga, maar weer even langs de huisarts... Met Boef, heeft overal uitslag op zijn lichaam. Op zijn buikje heeft hij ook jeuk. Ik denk exceem, is het bij Boefje bijna over, kan ik waarschijnlijk bij hem aan het smeren!

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ogh dat "Het zal wel aan mij liggen allemaal" klinkt zo bekend ;). Volgensmij weten ze dan dat we niet zo goed meer weten hoe of wat, grrr.
    Ik probeer dan altijd ook wat goede dingen op te noemen ( ;) ) want als het alleen maar negatieve dingen zijn die ik op noem (niet snappende dat je voor positieve dingen geen serieus gesprek hoeft te beginnen...) dan is hij beledigd en is het helemaal af....
    En ja ook geld hier, zo snel mogelijk stoppen met een gesprek en 'gewoon doorgaan of er niets aan de hand is'. Mannen, soms.... :)

Ons Mummeltje is echt sneu.. Gister heel veel gehoest weer en rond half 11 werd ze echt wakker. Even er uit en weer terug toen we naar bed gingen. Om 1 uur weer wakker en toen tussen ons in gelegd en nog een paar uur geslapen (zij wel ik niet door dat gewoel, gehoest en gesnotter ;)). Vanmorgen half uurtje geknuffeld en wat gedronken en toen heeft ze nog tot half 11 geslapen.
    De snot loopt er gewoon uit, ze hoest zich suf, vuurrode wangen en vanmorgen voor het eerst ook wat koorts. Mn arme mupke toch.

Hoe snel geven jullie eigenlijk een zetpil? Als Mummel zich einde van de dag niet lekker voelt zegt mij vriend al snel "Pilletje er in kan ze lekker slapen" en vaak klopt dat wel maar ik hou daar niet zo van om zonder koort al naar een pilletje te grijpen. Vanacht was hij dan ook boos op mij omdat ze niet kon slapen maar ik wil niet haar immuunsysteem afbreken, ze moet toch ook zelf over dingen heen kunnen komen? Ik vind 39+ graden en dan de nacht in rede voor een aspro, verder niet zo snel... (voor mezelf idem, hou er helemaal niet van maar áls ik dan iets gebruik werkt het ook als een tierelier).

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    #2610 Omelet, 21 jan 2013
    Laatst bewerkt: 21 jan 2013
    De verloskundige en kraam vonden me erg gezellig gedurende het ontsluitingsstuk, verbazingwekkend aanwezig (was bij druif ook). Persen is niet zo mijn ding, deed erg veel pijn (idd door haar houding nog extra) maar nu nergens last meer van.
    ik zit nu braaf op de bank, poging om kersje te laten drinken (heb stuwing) maar ze slaapt liever. Mijn moeder is even met Druif op stap en JuJuman is aangifte doen van de kleine dame.
    Net wel een was er in gedaan (kraam vond dat geen gied idee). Ik viel me gewoon goed, beetje draaiierig af en toe. Hopelijk komt kersje snel aan. Kunnen we naar buiten. Weet dat rust nemen belangrijk is en dat doe ik ook wel hoor. Laat de kraam lekker poetsen in huis ;) Koken vind ik wle leuk om te doen, dus dat scheelt. Enne de kraam had alles voorbereid dus was pannetjes aanzetten en niet veel meer dan dat ;)

Spikkel spugen is naar :( Je hebt goede tips gekregen maar het hoort er helaas ook bij.

Bloom knuffel lieverd, en gewoon spuien hier, als je dat helpt in het echte leven!

Nieke ik denk clusteren, misschien om je productie weer even op te krikken.

Larissa haha ja dat vruchtwater is wel bijzonder, waarschijnlijk een piepklein gaatje bovenin geweest ofzo, of het was geen vruchtwater ;) Nou ja, de bealling was in ieder geval wel begonnen haha. Herstel gaat wel goed, heb geen last van de hechtingen en de wc al gewoon bezocht enzo.
    Samen slapen: geen keuze, het is samen slapen of niet slapen ;)

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Nieke:
    Klinkt bekend wat je noemt. Hier was het na de middag en de avond ook altijd raak qua meer drinken. Ik heb me er lang druk om gemaakt "Dat het niet zo hoorde" (heb alleen maar FV mama's in de buurt) maar weet inmiddels dat het clusteren heel normaal is en dat er aan toe geven makkelijker is dan proberen de tijd te rekken!
    Ik geloof dat het met een week of 10 minder werd en ze na de voeding van 7 uur in haar bedje ging zonder problemen. Daarvoor sliep ze altijd op mijn borst :)

Juju:
    Koken leuk of niet, er zijn nu belangrijkere én leukere dingen ;). Gun jezelf de rust van kraamvrouw!
    Het persen klinkt inderdaad erg pijnlijk maar de rest lijkt voorspoedig gegaan, gelukkig!

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Zie dat ik van zaterdagavond de helft vergeten was

Spruitje heeft hele leuke nieuwe kleertjes. Die met dat vosje is geweldig :D

En Mopje ook al klaar voor haar zwemavontuur. Super schattige tankini en daarna lekker warm in vest! :D

Mummel heeft vanacht tussen ons in geslapen. Gisteravond was ze al tig keer even wakker geweest (wel weer slapen zonder dat we er heen geweest waren maar ze zat zichzelf zo in de weg :() dus ik vond dat fijner. Tussen ons in heb ik haar niet gehoord, dus lekker kunnen slapen. Ze is nu ook wat fitter ondanks dat ze al over de 38.0 graden zat bij op staan.

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Morgen moet je op controle he Laris? Zie je er tegen op?
    Hoe voel je je verder?

14. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Ben je heerlijk aan het genieten van jullie meisje JuJu?!!! :D

@ Bloom; ik geloof gelijk dat jouw mannetje ook echt een lieverd kan zijn hoor!! Anders was je vast niet op hem gevallen ;) Het is natuurlijk ook een ziekte, een depressie, niet hoe iemand 'echt' is.
    Maar ik ben zelf erg gevoelig voor de stemming van anderen, dus ik krijg al de kriebels bij het woord..
    Komt vast goed met jullie, hopelijk hoef je daar niet al te lang meer op te wachten! Knuf!

@ de rest; ik lees hier mee en op de what's app ook, maar ik ben steeds zo moe! Voel me verder wel goed, niet emo (verbaas ik me nog steeds een beetje over...) Ben het vloeien inmiddels wel zat (vandaag dag 16 alweer!) en ik ben benieuwd wat de echo morgen laat zien (12.00 uur ben ik aan de beurt).

Vrijdag weer aan het werk. Heb er zin in, maar ben ook een beetje bang hoe het zal gaan in de drukte. Ga sowieso met mijn leidinggevende afspreken dat ik kijk hoe lang ik het volhou. Dat ik naar huis mag zodra het niet meer gaat.

Ik denk aan jullie allemaal hoor!

Liefs,
    Laris

15. spikkeltje

rustig aan laris. Neem de tijd!!

Loki: zetpil bij koorts: geef ik niet zo snel.. tenzij ik merk wanneer J er hinder van heeft en niet kan slapen.. Ik heb het niet zo op al die pillen. Ook bij prikes heeft j nog nooit zetpillen gehad.. Zijn ichaam moet ook de kans krijgen om het zelf op te lossen. Ik zelf neem ook niet zo snel pijnstilling..

beterschap voor mummel!!

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Inderdaad gewoon je wensen aangeven Laris. Misschien vind je de afleiding juist wel erg fijn maar als dat niet zo is moet er de ruimte zijn om nog even langer rust te nemen. Dat is voor iedereen anders...
    Ik hoop dat je morgen hoort dat je helemaal schoon bent en je verder kunt voor je gevoel.

Bedankt voor je mening Spikkel. Ik vind ook dat hun eigen lichaam de kans moet krijgen er tegen bestand te raken en het zelf op te lossen maar als ze dan zo ziek en zielig is en óók vriendlief nog eens zegt dat ik het ''zo'' op kan lossen met een pilletje (kortom, dat het mijn schuld is dat ze zich zo ellendig voelt ;)) dan vind ik het wel erg moeilijk om bij mijn standpunt te blijven. Tís immers ook wel een beetje zijn kind ;):p

Yeah, 2e Noppies setje voor Frummeltje ook binnen. Wat is het toch allemaal weer schattig *zwijmel*. Heb me voor genomen in iedere maat een setje of 3/4/5 bij te mogen shoppen en het daar bij te laten. Dat als we feestjes hebben ze niet in Mummels vroegere ''feestsetjes'' hoeft te verschijnen maar die gewoon 'dagelijkse setjes' worden en de minst leuke gewoon niet te gebruiken. Vind dat best netjes van mezelf ;).
    Ook voor Mummeltje nog wat clippies binnen gekregen, zo schattig!

17. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Larissa; ik dacht dat je vandaag moest. Maar heel veel succes morgen, hopelijk is alles schoon morgen.
    Wat een leuk filmpje weer van jullie mooie meisje.

Nog even een vraagje wanneer ben jij naar de gyn geweest voor die hersteloperatie na Kyara? Ik ben namelijk op nacontrole geweest vandaag en het zit ook niet helemaal goed van onderen dus ik vroeg wat ik ermee moest. Nu had ze een paar tips maar mocht dat niet helpen dan moest ik naar de gyn. Dus even aankijken.
    Verder ook naar de bekkenfysio ivm die verzakking waar ik het eerder over had. Die is er dus nog en dat zou nu toch weer hersteld moeten zijn. Dus bekkenbodemspieroefeningen doen en de fysio heeft nog gerichte oefeningen daarvoor schijnt. Dus ga zo even een afspraak maken

Loki; Gelukkig heeft mummel weer goed geslapen, jij (jullie) dus ook.
    Leuk dat je weer kleertjes voor frummel binnen hebt. En natuurlijk mag je een paar nieuwe setjes kopen, je hoeft je hier niet te verantwoorden hoor ;)

Ik krijg het Noppies pakketje als het goed is ook vandaag. Yeah!!
    Gisteren nog wat pyjama'tjes gekocht en het staat haar super schattig. Gisteren snel gewassen en 's avonds al aan, super cute! Ga vanavond even een foto maken was gisteren te donker toen ik er aan dacht en vanmorgen was het huilen van de honger dus niet zo mooi op de foto :)

Spikkel; hoe is het met jou en de mannen? En je grote man?
    Goed dat je de keuze hebt gemaakt om te stoppen met de BV, je moet wel kunnen genieten van je gezinnetje en het voeden. Als het een opgave gaat worden is het dat niet waard (zo denk ik er over).

Bloom; natuurlijk is je mannetje ook lief, maar nu het allemaal even niet zo lekker loopt met hem heb je gewoon even wat meer te 'zeuren'. Prima toch dat je dat hier doet. Hier kun je je gevoelens kwijt zonder dat er iemand vervelend op reageert of zich gekwetst voelt (of zoals mannen er niet over praten...) We kunnen niet veel voor je doen maar een knuffel op zijn tijd is dan wel fijn.
    Moeilijk om de keus te maken of het verstandig is even met de boefjes naar je moeder te gaan. Jullie moeten daar natuurlijk allebei achter staan anders is het denk ik niet verstandig.

DeLi; nog druk met werk en spruitje?

JuJu; lekker aan het genieten van kersje en druif? En hou je je ook een beetje rustig? ;)

Vanilla; hoe is het met jou? Al lang niks meer gehoord??

Uk; zwaai! Geen spierpijn van het schaatsen?

Hier; Lekker aan het genieten van ons mopje. Ze heeft vannacht weer goed geslapen (vorige nacht vanaf 4.30uur wakker geweest). Nu was ze om 4.30 uur wakker, gedronken en direct weer gaan slapen en toen weer netjes om 8.30 uur wakker. Een heerlijk nachtje dus.

18. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Juju; Wat heb je je bevalling mooi omschreven. Is allemaal goed en snel gegaan zo te lezen.
    Super dat je Kersje zelf opgevangen hebt en tegen je aan hebt gelegd. Geweldig lijkt me dat. Geen verloskundige voor nodig dus. ;)
    Samen slapen hebben wij nog nooit gedaan. Altijd in zijn eigen bed. Veel te bang dat we op hem gaan liggen of dat hij onder het dekbed verdwijnt.
    Super dat jij je verder zo goed voelt, maar kijk wel een beetje uit dat je niet teveel doet en daar later de gevolgen van voelt. Je lichaam moet zich wel kunnen herstellen.
    En dat je de was wilde aanzetten snap ik nog wel. Je vind het gewoon leuk om met die nieuwe machine te spelen. :D

@Nieke; Spruitje heeft dat ook erg gehad dat hij 's avonds onrustig was en vaak wilde drinken. Nu heeft hij dat af en toe nog wel eens hoor.
    Gewoon aan toegeven. Kan een regeldag zijn of klusteren voor het slapen gaan.

@Bloom; Dikke knuffel. Hoop zo dat je man snel verbetering krijgt. Dit is echt niet leuk voor jullie.

Eindelijk iemand die zegt dat Spruitje op mij lijkt. Nu krijgen jullie Delivriend niet meer te zien. Haha. Meestal wordt er gezegd dat hij op z'n pappa lijkt namelijk.

@Laris; Geef lekker toe aan je vermoeidheid. Tis denk ik ook niet niks wat er in je buik allemaal gebeurd.

@Vanilla; Hoe gaat het met je?

@Loki; Arme Mummel, ziek. Hopelijk knapt ze snel op.
    Noppies is leuk!!

19. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Heerlijke nachten zijn fijn Nieke!!! :D

Wat balen dat de verzakking er nog steeds is en dat het verder ook nog niet helemaal lekker zit van onder...

Ik was tever dicht gehecht (fijn :)) dus dat moest open gemaakt worden. Is 3 maanden na Kyara's geboorte geweest, maar kwam ook omdat mijn gyn eerst 3 weken op zomervakantie ging en daarna nog een kleine wachtlijst bij haar. Het had eerder gekund bij een andere gyn, maar dat wilde ik zelf niet.

Met een verzakking moet je erg voorzichtig zijn!!
    Geen zware dingen tillen en echt zsm speciale bekkenfysio!
    Je kan aan een verzakking worden geopereerd indien nodig, maar dat doen ze liever pas als je geen kinderwens meer hebt (ivm opnieuw persen wat de verzakking terug laat komen en in de zwangerschap wordt sowieso alles weer weker).

Hopelijk valt het allemaal mee voor je!

Liefs,
    Laris

20. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Ooooooooooooooooooooooow, MAAR 3 (of 4) (of 5) nieuwe setjes PER MAAT? :p

Ja, mensen weten vast allemaal nog precies welk setje Mummel aanhad op welk feestje, stel je vooor dat Frummel daar dan ook in verschijnt, dat is uiteraard not done :p

Whahaha, sorry meis, ik moet even heel erg lachen om je verhaal :D Mag wel toch?

Shopverslaade! (hier ook hoor, maar niks gevonden in Kyara's maat in de Sale van Noppies).

Deel Deze Pagina