Fruithapjes? Okay jullie mogen dus niet alleen WA-en en dan hier niets schrijven zodat ik alles mis. Nu eis ik een foto DeLi van het snoetje van spruitje Loki: Oh wat wordt ze groot! Een hele dame en dat gezichtje is zo baby-af he. Mooi koppie hoor! (en superleuk setje, uiteraard ) Spikkel: Fijn dat je meteen terecht kan! Ben heel benieuwd hoe het hier gaat op het CB straks met 2 haha. Druif peerde hem gewoon de vorige keer. Maar goed we moesten ook superlang wachten (heel irritant). Zielig van de pijn hoor En ook een buikslaper dus. Hier ook. Overigens laat ik Kersje gewoon zo liggen (maar ik ben een ontaarde moeder Nee hoor ze draait haar koppie goed). Prachtige foto's van jullie Kruimel! En op geboortegewicht: hoera! Nieke: Ja dat binnen zitten gaat je vervelen he Ik weet nog dat Druif op een keer de fles kon drinken met 4 weken dat ik iedere week 1 dag wat voor mezelf ging doen (lees: kleertjes kopen voor Druif). HEERLIJK vond ik dat. Flesje melk bij JuJuman en lekker weg Ongesteld: Hier 31 dagen na de bevalling al weer Bizar, had na 3 weken al een eisprong. Hopelijk nu niet, wil graag een spiraal laten zetten en dat kan pas na 3 maanden, maar ei en ongi gingen hier gepaard met productiedip en dat was echt niet tof. Tampons deed ik pas weer bij het zwemmen. Maar goed was ook net van het kraamverband af natuurlijk Larissa: Prachtig kado van je mannetje zeg! Morgen was toch je echte verjaardag? Of was dat Mini? *zucht, vergiet* Dat lege gevoel, dat maakt me verdrietig als je het zo omschrijft Ego: Vannacht Kersje weer bij me genomen.. ze was zo onrustig in haar wiegje. Rotkrampjes. En als ze op me ligt is ze rustig.. en laat ze 3 a 4 uur tussen de voedingen. Dus even goed nadenken hoe ik dat nu veilig op ga lossen, maar denk dat ze vannacht weer naast me ligt. JuJuman was toch weer beneden gaan liggen haha (en eigenlijk vonden we dat allebei wel prima, heb ik het hele bed voor spuugdoekjes, zoogcompressen en luiers )) Net met zijn drietjes en mijn moeder boodschappen gaan doen en even wat gaan drinken in het winkelcentrum verderop. Kersje in de draagdoek. Helemaal trots op mijn gezinnetje dan hoor Met mij gaat het goed. Vloeien is bijna over en mijn hechtingen geen last van (of nou ja, bijna niet, nu even rusten want de hele ochtend lopen en dan gaat het toch wat trekken). Kersje is een heerlijk tevreden baby. Ze slaapt dus beneden in de box, vanochtend weer even op haar kamertje zodat Druif en ik konden douchen. Alleen die krampjes zijn zo zielig. Kan haar dan echt niet laten liggen, dan hoor ik haar naast me kreunen en trappen met die beentjes en zachtjes huilen.. Oh NIeke heb je nog verder gekeken naar de wasbare zoogcompressen? Zal je even mijn review geven. Ik heb namelijk drie soorten (ja als ik het doe..) Imse Vimse® Zoogcompressen Wit - Katoen en Ko Deze van Imse vimse: te vergelijken met gewone pads kwa absopsie, antidoorlek maar als ze vol zitten dan lekken ze natuurlijk aan de onderkant wel door. Voelen erg droog aan (voel meestal aan het gewicht dat ze vol zijn) en drogen erg snel uit de was. ImseVimse Zoogcompres booster Dit zijn boosters, die doe je achter de hier bovenstaande pads. Zijn dik, nemen veel op maar ik vind ze natter aanvoelen. Drogen ook minder snel (maar goed, zijn ook een stuk dikker). Deze gebruik ik alleen snachts. Myllymuksut Zoogcompres klein - Pink Oval - Zoogcompressen - Wasbare zoogcompressen Deze heb ik ook (andere printjes) want bamboe schijnt meer te absorberen dan katoen. Alleen heb je grote en kleine en ik heb de kleine, is nu gewoon nog niet voldoende voor mij. Ik gebruik deze overdag in combinatie met de bovenste. Ook deze blijven droog aanvoelen en drogen vrij snel na het wassen (niet zo snel als de bovenste) Verder heb ik ook wollen zoogcompressen maar dat durf ik nog niet zo goed aan haha. Gebruik ik nu snachts maar kan er nog niet veel over zeggen. Ze klinken ideaal maar omdat ze niet nat worden heb ik zo weinig vertrouwen in dat ze wat doen
juju: ik lees je spiraal iets.. euhm.. ik weet niet wat ik wil.. maar is dat wat..hahahaha.. ik las hier en daar wel wat op het internet.. dat de ha of gyn het kan doen. mijn voorkeur gaat naar de gyn. ik ken de Ha te goed.. volet niet goed.. Maar was naar de kosten aan het kijken, maar daar kan ik niks over vinden. Ja hij is nu 3960. (geboorte 3890) Net bij de HA geweest.. een in opleidng. Nou nog even aan zien donderdag weer komen.. Alles wat zij voorstelde hebben we geprobeerd. Ze vond het nog vroeg om de kidnerarts bij te halen enz.. Nu ik zo laat bezinken.. ben ik er niet mee eens. ik wil m ijn fysio (ook gespec. in kinderfysio) benaderen.. maar ze neemt niet op grrrrr... Zal zo eens weer proberen..Misschien kan zij iets betekenen. misschien in zorgen dat kruimel kan ontspannen.. ik weet het echt gewoon niet even hoor. je ziet dat hij last heeft..
juju: wel rusten he op zijn tijd. Oe hechtingen.. heb ik niet veel last van gehad en bij dag 6 was ik alles al kwijt, gelukkig dacht nog straks krijg ik er last vn en moet de vk alles verwijderen.. want heb altijd wel iets met hectingen.. maar nee hoor ikkuh blij. 31 na de bevallin alweer ongi.. wow ook snel.. k weet niet wat ik van mijn pijntjes moet denken.. wel het idee dat het elk moment kan komen.. maar ja.. kan ook wel even duren... Ik zal J zo bij opa halen... en dan de bende opruimen.. nergens aan toe gekomen vandaag...bah bah bah
ik lees soms alles weer door en lees ik over somimige dingen heen. Hier het zelfde juju, zodra kruimel op mij ligt is het prima. Nuligt hij ook in de draagdoek.. ook zo;n heerlijke trots gevoel.. hihih geniet er van. Laris: echt een mooie ring.. wow!!
@JuJu: morgen Laris EN Mini jarig @WA: ik mis ook alles want heb de groep verwijderd vanwege het grote plingpling gehalte. Kan iemand me weer toevoegen? hahaha
Klinkt heerlijk Juju, even met de kids op pad Fijn ook dat jij je zo goed voelt! Ego: Hier was het even ellendig gister/vandaag. Voelde gister middag op de verjaardag al wat meer harde buiken en eenmaal savonds rustig op de bank zeker een half uur lang om de 3 minuten . In bed zakte het af en goed geslapen maar vanmorgen was het meteen weer aan het vervelen dus in de middag gebeld en we moesten meteen op de verloskamers melden. CTG gemaakt maar dat werkt niet met dit termijn, en gelukkig was mijn buik ook weer een stuk rustiger. Gyn kwam er bij en die heeft de BMM nog even gemeten maar deze was netjes 3,1 dus niets mee gebeurt. Hij schrok wel erg van mijn septum/tussenschot op de echo "Zo duidelijk zie je ze niet vaak" (is dat een belediging of een compliment ) maar omdat alles al 'opgerekt' is tot 38 weken en ook dit kleintje weer in stuit/dwars ligt (= meeste ruimte) verwacht hij geen problemen door deze contracties. Weer wat gerustgesteld dus en vlgd week weer terug...
Nee gewoon WA eruit gooien mensen. Kijk nou hoe weinig er geschreven wordt hier Larissa en Mini (Uk) een heeeeeele fijne dag gewenst morgen! Wat is de grotere mijlpaal.. 30 worden of peuter worden? Loki dat is toch even schrikken maar gelukkig niets aan de hand. Laat Frummel maar lekker in een stuit blijven zitten dan! Spikkel ik geef nog maar even toe aan het knuffelen, maar moet wel iets verzinnen wat veilig is 's nachts en toch genoeg slaap opleverd Hechtingen: Hier een grote strik die ik nog niet kwijt ben Had een tweedegraads ruptuur, dat klinkt best ernstig vind ik Irritant van de KA zeg Rusten: Als Druif rust, is het hele huis in rust Kidsit: Wat een geniaal ding (zie fb)
straks heben we de juju & spikkel topic ipv gestopt in september 2009 Juju: akelig zo;n strik.. net als katrien duck haar roze strik Ja erg naar van de huisarts.. nou donderdag weer zien. Kruimel ligt de hele avond al in de draagdoek te ronken.. hahah.. druif en j kunnen wel broers zijn.. als j rust is hier ook een hele rust.. Ik kan inet zonder j.. maar ben soms blij als hij slaapt.. ligt laatste dagen ook om half 7 er in.. oeps.. normaal om 7 uur..
Uk; Alvast proficiat met mini morgen!! Ook al 2 jaar, wat vliegt de tijd. Wanneer vieren jullie zijn verjaardag? Laris; ondanks alles toch proficiat met je 30ste verjaardag. Fijn dat je zondag al een leuk feestje hebt gehad. JuJu; wat heerlijk dat jullie er even tussenuit zijn geweest vanmorgen. En fijn dat jij je zo goed voelt. Wasbare zoogcompressen: ik had de imse vimse al besteld en inmiddels al flink in gebruik. Voor mij zijn de gewone voldoende, ik lek niet super veel. Heeeeeel af en toe lekken ze door (maar dat is tot nu toe 2x gebeurd). Ivm de spruw doe ik nu na iedere voeding nieuwe zoogcompressen in dus ik ben blij dat ik ze nu heb en niet meer die wegwerp want dan had ik er erg veel nodig en dus ook super veel afval. Leuk druif op dat zitje. Spikkel; wat vervelend dat ze nog niks willen doen voor kruimeltje. Het lijkt wel op reflux hoor! Toen ik met mopje naar de huisarts ging kreeg ik meteen medicatie mee en dat helpt echt super goed. Ze vind het wel erg vies dus ga denk ik morgen even bellen of ik niet ranitidine mag ipv zantac (in zantac zit alcohol en in ranitidine niet dat scheelt ook in de smaakt de zantac vinden kinderen vaak vies). Loki; Gelukkig was alles goed met frummel en met jou. Erg vervelend die harde buiken weer. Maar wel fijn dat de gyn zei dat de harde buiken waarschijnlijk niks doen qua verkorting van de bmm. Maar toch rustig aan! En wat betreft op de koffie komen, kan ik wel eens doen ja. Nog even kijken wanneer maar lijkt me wel gezellig. Mis ik nog iets? Ik weet het even niet meer dus ik laat het hierbij.
Ons mopje weegt nu 5350gr en is 57.7cm lang. Qua lengte groeit ze bijna op haar lijntje (net iets er onder) door maar haar gewicht buigt flink af naar net boven de gemiddelde lijn. Maar de verpleegkundige zei dat het prima was, dus daar gaan we maar van uit. Ze ziet er ook goed uit en ze plast/poept goed. Verder heeft ze haar prikjes gehad, echt zielig. Ze moest bij de eerste al hard huilen maar toen de tweede kwam was het echt brullen. Gelukkig bij mama meteen weer stil. Nu vanavond was ze weer erg hard aan het huilen met drinken, erg moeilijk dus of het weer zo'n onrustig drinkmoment was of door de prikjes kwam. Maar nu ligt ze weer lekker rustig bij papa. Denk dus toch dat het gewoon weer een onrustig moment was wat ze soms heeft. Ze heeft ook een ontstoken nagelriempje zag ik er zit een klein puskopje en haar puntje van de middelvinger is erg rood. Ze heeft er geen pijn aan en het schijnt vaker voor te komen las ik op internet. Menstruatie; er is tot nu toe niks meer gekomen alleen vanmorgen, dus ben benieuwd hoe dat verder gaat. Denk dat mopje daarom wel wat meer wilde drinken. Vannacht kwam ze ineens weer iedere 4 uur terwijl ze andere nachten minstens 5 uur er tussen liet. Morgenvroeg weer kraamvisite van een paar collega's, erg gezellig! Ze blijven niet zo lang dus dat is wel lekker dan heb ik de rest van de dag nog voor mezelf om weer wat in het huishouden te doen (niet dat dat leuk is maar moet toch gebeuren). Op het cb vroeg ze trouwens ook of ik al weg was geweest zonder mopje. Ik vertelde dus dat ik ander half uurtje zonder haar was geweest maar verder niet en dat ik dat ook nog echt niet leuk vind. Dat kon ze wel begrijpen maar ze gaf ook aan dat het wel goed was om het toch al een beetje te oefenen. manlief en ik waren dat ook al van plan, we willen binnenkort een keer gaan uiteten of naar de film en mopje gaat dan naar één van de opa's en oma's. Ik ga dan wel een schema maken hoe laat ze eet etc. Want zij weten ook niet hoe en wat natuurlijk en dat voelt voor mij wat fijner. Ik vind het belangrijk dat ze weten hoe ik/wij het doen met mopje en dat zij het ook zo doen. Vind het wel erg spannend. Eind februari hebben we ook een verjaardag waar ik mopje eigenlijk niet mee wil nemen dus dan is het fijn als ze ook naar opa en oma kan. Ohhh was is het idee al moeilijk zeg! Kan er nu al bijna om huilen.... Meiden ik ga zo lekker slapen tot morgen!
@Loki; Whahahah dubbele setjes! Shopverslaafd en zwangerschapsdementie! Gaan niet samen he?! Bewaar je 1 setje voor Frummel..... Of, o nee, dat ben je tegen die tijd alweer vergeten! Even schrikken vandaag dus. Maar goed dat ze alles even gecontroleerd hebben. En ben blij dat het allemaal goed is! @Vanilla; Gefeliciteerd met de goede echo en leuk dat jullie een meisje krijgen! @Laris; Kyara zegt hele bijzondere dingen zeg! Ze heeft alles goed in de gaten. Gelukkig was alles vanavond weer goed in het zkh! @Bloom; Moeilijk dat het met Bloomman nog niet zo lekker loopt. Kun jij niet eens een gesprek aangaan met zijn therapeut? Dan kun je kijken hoe jij dit het beste kan aanpakken. *Leest verder en zie dat Juju dit idee ook heeft.....* Toch nog een gezellige avond gehad in Rotterdam. Je had bij me langs kunnen komen! Hoe kom je eigenlijk verzeild in R'dam? Wonen je vriendinnen daar? *Knuffel* @Juju; Heerlijk die roze wolk. Moet ook een beetje grinniken bij het verhaal over je man. Zooo bekend. En o, o, o, o, wat hebben mannen het toch zwaar! Maar wat de dames doen, is allemaal heel normaal. Dat de kringen en wallen op de knieën hangen, zien ze niet eens! Leuke foto's op FB. Bedankt voor leuke kaart! Fijn dat de bv goed gaat en dat Kersje lekker in haar wieg heeft geslapen. Ook fijn voor Jujuman, weer gewoon in een bed slapen. Hij heeft het al zo zwaar. Hihi Oef was maar 1 nachtje lees ik nu. Hihi Krampjes = helemaal niet leuk! O jaaaa, je verhaal op FB vind ik geniaal. Jij schrijft zo leuk! Waarheid en zo grappig geschreven. Boek schrijven? @ZP op WA is leuk! En veel makkelijker bij te houden dan het forum voor mij. Schuld van Kersje..... Alle dames aan de slimme foon?! @Spikkel; Jij ook heerlijk op de roze wolk. Ook van Kruimel en J mooie foto's gezien op FB. Ook die van de beginnende fotograaf zijn erg leuk! Zielig van je tante. Gelukkig zijn jullie nog even met de kids geweest. Zal haar goed doen. @Uk; Weer een lichtpuntje. Fijn om te lezen dat het leven weer mooier lijkt te worden. Spannend sollicitatie van je verloofde! @Nieke; Ongesteld geworden ondanks de bv? Slik je ook alweer de pil of iets anders? Lekker naar buiten zit er weer niet in. Wat stormt het zeg. Hoewel het hier vanmiddag mooi weer was. Op Mopje laten passen is ook moeilijk! Ik laat hem nu wel met een gerust hart achter bij de opa's en oma's, maar aan het begin was het ook brullen hoor. Nu het kdv nog. Bah Prikjes = sneu!
DeLi; hier geen pil en ook niks anders, we zien wel is onze instelling. Kan me bijna niet voorstellen dat het nu opeens gaat lukken, maar als dat wel is prima hoeven we tenminste niet de mmn in voor een 2e wobdertje. Net toch maar een pcm gegeven aan mopje, ze was echt ontroostbaar vanavond en Temp 37.9 dus dan kan ze nu hopelijk goed slapen en papa en mama ook. Truste meiden
Ego; Afgelopen woensdag dus een middagje naar kdv geweest om te wennen. Mamma liep huilend naar buiten. Is echt niet leuk om je kindje bij een vreemde achter te laten. En als je dan gedag zegt, dat zijn onderlipje gaat pruilen! Alleen het idee al dat die vreemde knuffelt met mijn kind!! Brrrr Vond het ook niet fijn. Toen ik aankwam was er een kindje van 4 maanden die heel hard huilde. En ze lieten haar maar huilen. Helemaal hysterisch. Mijn hart brak. Toen we hem op gingen halen zag ik een speen op de grond liggen. Even later had een kindje die gepakt en heerlijk in zijn mondje gestopt. Bah! Nee niets voor mij. Maar we gaan gewoon nog even door. Even volhouden. Vinden we het dan nog niets, dan gaan we eens naar een andere oplossing kijken. Woensdagochtend weer wennen. Pfff @Fruithapje; Ik heb naar jullie geluisterd en hebben nog niet gegeven. Sorry Juju, geen spectaculaire foto's dus. @Ongi; Hier nog niet. Verwacht het wel een keertje. Maar ben heel blij dat het er nog niet is. Helemaal niet erg hoor. Verder ook geen pil o.i.d. Zijn aan de rubbers...... Mocht het een keer "mis gaan" en het raak zijn, dan is dat mooi mee genomen. Vandaag weer aan het werk geweest. Was erg druk en kom gewoon niet aan alles toe. Geeft de nodige stress. Donderdag weer een dag en dan vanaf volgende week 3 dagen. Zal best weer even wennen zijn. Die 2 dagen bevallen me eigenlijk wel prima. En nu maar eens slapen. Dromen over de lente. Ik snak naar mooi weer en het lekker buiten zijn en wandelen met m'n mannetje! x
Larissa!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Een fijne dag, samen met je gezinnetje! Later meer meiden!
Laris, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Mini natuurlijk ook, 2 jaar al weer!! Maak er een leuke dag van Vanavond meer, ik ga snel weer aan het werk!
Nieke: Jullie zijn welkom hoor, laat maar weten, gezellig. Ik ben toch 95% thuis! Op laten passen moet nog niet natuurlijk maar nu je met enkele uurtjes kan beginnen is dat wel prettiger en ben je straks rustiger als je weer aan het werk moet Gewoon een schema maken en zeggen wat je wel en niet doet. Ik voelde me ook best een zeur (had een A4 vol mee ) maar als ik dat niet zou zeggen dan zat ik niet gerust op de andere plek. Komt goed! En Mopje flink gegroeid weer, wow! Prikjes zijn altijd enorm zielig. Ik vond de eerste keer heel erg moeilijk . Heeft ze er vanacht nog last van gehad? Deli: Toch nog even door proberen dus met het KDV? Verstandig. Als het dan echt niet goed gaat voelen kun je altijd nog kijken. Het zal altijd een ander gevoel blijven dan bij 1 van de oma's. Immers houden die echt van je kind en een leidster op het KDV doet het puur als werk. Toch merkte ik hier wel dat ze erg begaan waren bij Mummel en ook echt goed op haar lette. Hier ook wel af en toe gezien dat ze een kindje lieten huilen maar ergens is het ook wel weer goed dat ze leren dat er niet íedere seconde tijd is om aandacht te krijgen als er niets aan de hand is. Maar ik herken je gevoel heel erg hoor, ik vond het ook vreselijk zeker de eerste maanden. Toen ze kon zitten/kruipen werd het beter, imo had ze er toen zelf ook iets aan. Fruithapje dus toch uitgesteld? Ach heeft ook geen haast toch, over een poosje is die eerste keer ook nog leuk Ego: Buik is wel wat rustiger gelukkig. Nog niet zoals de afgelopen week maar ook geen ritme ofzo. Ik vind het toch heel moeilijk wat ik wel/niet kan doen. Bij Mummel lag ik immers al weken plat en deed ik echt niets. Ik zou stiekem toch heel blij zijn als we 2 maandjes verder zijn en de ergste spanning van vroeggeboorte er af is. Tuurlijk hoop ik dat ze daarna nóg 2 maanden warm bij mama blijft maar deze weken (20-28) vond ik bij Mummel ook zó eng. Wellicht doet dat ook nog wat voor mijn buik want ik merk wel dat stres er geen goede invloed op heeft... Nog even doorbijten dus en hoop dat dat op de manier mag van de afgelopen weken want ondanks dat een spannend leven anders is () kon ik toch nog lekker wat in beweging blijven, met Mummeltje spelen en zo nu en dan eens weg in het weekend. En niet te vergeten, durven te genieten van Frummel .