Lieve meiden Bedankt voor jullie felicitaties! 30 jaar voelt oud... Verder mis ik vanalles van jullie en dat vind ik vervelend... Heb we redelijk bijgeschreven hier, maar niet zoals ik zou willen. Ben bijna elke dag de hele dag thuis, dus het zou moeten kunnen, maar mijn hoofd zit vol, wil niet zo... Ik lees en leef mee hier en op de WA, maar dat weten jullie natuurlijk niet als ik dat niet zeg. Bij deze! Ik hoop snel weer normaal te kunnen functioneren, mij weer een beetje nuttig te voelen in het huishouden, op mijn werk, als vrouw van en gewoon als Larissa. Nu gaan de dagen aaneengelsoten voorbij en voel ik me niet zo goed. Niet perse door het gemis van ons kindje, maar door mijn lichamelijke toestand (het begon al met de zware griep eind december) Het moge duidelijk zijn, ik ben hier wel klaar mee! Hopelijk gaat het vanaf nu ECHT de goede kant weer op, het wordt tijd! Liefs, Laris
Logisch dat je er helemaal klaar mee bent. Emotioneel zit het tegen en als het dan ook lichamelijk nog tegen werkt dan kun je helemaal geen kant meer op voor je gevoel . Hier een keer minder schrijven moet je je niet schuldig om voelen hoor, dat komt vanzelf weer.
Mini, van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag!!! Hele fijne dag gewenst met je papa & mama. Liefs, Larissa
Larissa eerst even jezelf op een rijtje krijgen meis! *knuffel* DeLi geen foto dus Heb ik toch niets gemist Nieke fijn dat de pads bevallen. Ik vind ze ook veel zachter en prettiger dan wegwerp. Even zonder Mopje.. dat went Met is altijd fijner natuurlijk Ze groeit heerlijk zeg! Loki die angst kan ik me wel voorstellen hoor. Laat Frummel maar even een paar weekjes bij mama blijven! Verder moe. Kersje slaapt nog steeds alleen op mijn buik 's nachts en dat vind ik helemaal niets, zucht. Maar de enige plek waar ze geen krampjes heeft lijkt wel. Vannacht toch maar in de wieg proberen weer. Nieke hoe hebben jullie dit gedaan?
Juju: Als ze slaapt naar je zij rollen en zo naast je laten liggen? Op aankleedkussen naast je en tegen haar aan gaan liggen? Of nog liever, wiegmatras? Met matras en al terug de wieg in daarna Liggend zij-voeden en zo in laten slapen? Bedje niet koud maar warm houden met een kruik als ze er niet in ligt zodat de overgang minder heftig is Herkenbaar 'probleem' iig, heeft bij Mummel ook fftjes geduurt!
Naast me leggen lukt ook wel maar ze wil me vast blijven houden en dus ligt ze alsnog bij mijn deken. Die vind ik zo eng. Aankleedkussen vind ik niet zo (plastic en buikslaper) maar zat te denken aan voedingskussen met een hoes eromheen? daar slaapt ze overdag ook op. Ik vind dat dekbed gewoon zo eng. Vannacht maar weer wat proberen. Krukjes enzo maken geen verschil helaas. Las nog ergens de tip om de baby een slaapzak aan te trekken en dan op de deken te houden. Dat kan ik ook nog wel proberen (wel nog een iniefrienie slaapzakje scoren) Ik heb haar graag bij me hoor trouwens, verwacht echt niet dat ze zo onder mama kan opeens na al die maanden in mijn buik. En als ik troost kan bieden voor haar krampjes dan geef ik dat met alle liefde. Maar wil haar ook niet in gevaar brengen
Dekbed kwam ze hier ook niet in de buurt, ik maakte haar stukje apart op tussen onze hoofden in zeg maar. Zelf gewoon iets lager gaan liggen en dan kun jij toch warm liggen. Aankleedkussen met buikslaper is idd niet ideaal nee. Is je wiegmatras groot? Want dat kun je wel opmaken. Voedingskussen en dan op de buik liggen? Dat lijkt me ook niets voor het rugje (dan ligt ze toch in een kuiltje zegmaar)? Of het matrasje van je kinderwagen? Misschien desnoods de wagenbak boven zetten kun je ze als ze slaapt op het matrasje zo ineens terug leggen. Mummel trapte daar in .
Nee het is niet helemaal plat maar goed in de draagdoek liggen ze ook opgefrommeld dus zou dat zo slecht zijn? van de kraamzorg mag het ook zo toch? (misschien die van Spikkel niet? ) ze ligt op het voedingskussen trouwens op haar zij. Op matrasje leggen en dan optilen in de wieg durf ik niet, straks glijdt ze er vanaf .. He verdorie. Overdag slaapt ze wel gewoon goed
Oh vergeet ik mini! Mini!! Van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag! Hopelijk heb je een fijne dag, samen met papa en mama!!
Loki; Lees tussen de regels door van je harde buiken die regelmatig werden... Gelukkig was verder alles goed! De rest; Ik lees en leef ook mee, maar momenteel te druk in huis en hoofd... Het gaat wel ietsjepietsje beter, dat wil zeggen dat we in ieder geval weer íets tegen elkaar zeggen, maar helaas ook niet meer dan dat.... Komt wel! Knuffels voor jullie allemaal!
Op rug en zij in voedingskussen kan wel ja dat deed ik ook vaak. Ik zag alleen voor me dat ze daar op haar buik in lag (buikslaper zei je) dus dat leek me niet zo comfi Had ik trouwens al bedankt voor het schattige geboorte kaartje? Die voor jullie komt er aan! Bloom: Alle stapjes vooruit tellen.. Was laatst nog vergeten toe te voegen dat ik mee gaannaar de psych een goed idee vond van de meiden! Ego: Baal, zit op pakketjes te wachten maar de brievenbus had alleen een rekening voor ons adres . Morgen nieuwe kans . Net mummels commode/kast opnieuw ingedeeld. Hopelijk vrijdagavobd matras halen en zaterdag op zetten met 3e. Eens kijken of ze er dan ook al in wil slapen maar dat kijken we wel, we zijn er iig bijna klaar voor .
JuJu; mopje sliep hier de eerste 4 weken op het aankleedkussen tussen ons in. Ook boven in bed en wij lagen wat lager en dan lag ze onder haar eigen deken. Ze lag op haar zij want op haar buik zou ik dan ook niet doen. Dit ging heel goed. Wel fijn dat kersje goed slaapt al is het dan bij jou, hopelijk verandert dat zodat jij ook beter kunt slapen. Bloom; fijn dat het ietsjes beter gaat, ook de kleine stapjes tellen! Knuffel. Larissa; ook vanuit hier nog een keer proficiat met je verjaardag, 30 alweer!! Hopelijk gaat dit jullie jaar worden jullie hebben in deze eerste maand al genoeg ellende gehad! Ook voor jou een knuffel. Uk; proficiat met mini zijn 2e verjaardag!!! Wat vliegt de tijd, mini ook alweer 2 jaar. Fijne dag! Loki; leuk vrijdag het matras halen, ben benieuwd wat mummel ervan vindt. Verwacht je leuke dingen met de post? (rekeningen zijn nooit leuk) Ik laat binnenkort wel weten wanneer ik een keer langs wil komen. DeLi; dus toch nog geen fruithapje, het mag wel hoor maar ze zeggen dat het beter is voor de darmen om wat langer te wachten.. Wel jammer dat we geen leuke foto kunnen zien van de eerste fruithapjes. Maar dat komt dan later wel Spikkel; Hoe bevalt het zonder man thuis (hij is toch ook weer aan het werk?)? Hier; mopje heeft goed geslapen vannacht (wel weer iedere 4 uur gedronken). Gisteravond dus wel paracetamol gegeven want ze was erg huilerig (zeg maar gerust krijserig). Nu voelt ze zich weer prima. Mijn menstruatie lijkt toch niet echt door te breken erg vreemd. Ik had gisterochtend wat bloedverlies (sorry voor de details) maar daarna eigenlijk niks meer dus weet niet wat het nu was. DeLi; wij wilden in eerste instantie ook aan de rubbers maar toch besloten om niks te gebruiken want rubbers is zo'n gedoe en het maakt ons niks uit als het per ongeluk toch lukt. (zou alleen maar fijn zijn). Als ik er nu aan denk om weer de mmm in te gaan zie ik hier wel tegenop omdat ik dan het gevoel heb dat we mopje te kort doen door bezig te zijn met een tweede. het kost zo veel meer tijd, energie en psychisch is het ook zwaarder dan spontaan zwanger worden (als het allemaal goed loopt natuurlijk). Daarom zou ik het liever niet willen natuurlijk (maar als het moet dan moet het). Ik ben gewoon bang dat de teleurstelling als het een eerste of tweede poging niet zou lukken mij erg verdrietig maakt en hierdoor minder aandacht voor mopje zal hebben en dit wil ik absoluut niet. Ik wil er dan ook nog echt even niet aan denken om weer de molen in te gaan. Heb jij dit gevoel ook?
Haha die bedoelde ik ook! Bloom fijn dat er vooruitgang in zit! KLeine stappen leiden ook tot het doel.. En iets tegen elkaar zeggen is in ieder geval wel beter voor de sfeer in huis. Loki: Ze is eigenlijk gewoon geen rugslaper In de wandelwagen ligt ze ook op haar zij. Ga vanavond wel weer wat proberen. Lastige is dus dat ze die ene nacht in de wieg meteen ook om de 2 uur kwam, en op mijn buik slaapt ze 4 a 5 uur achtereen. Da's ook wel lekker. Het lastige is dat ik haar niet wil laten miemelen ivm Druif. Maar misschien moet ik dat maar loslaten, dat hij dus gewoon af en toe wakker gaat worden van haar. Bloom hoe deed/doe jij dat met Boef en Spikkel jij met J? Bednakt voor jullie lieve kaartjes trouwens meiden! Erg leuk allemaal. We hebben al een hele slinger vol, haha ondanks de foto op ons geboortekaartje (ik ben dol op verfrommelde baby's, vooral leuk dat mensen vervolgs voorzichtig melden dat is in het echt een stuk knapper is haha. Was bij Druif ook zo ) *vreemd gevoel voor humor* Maar goed, bij een tweede hoeft het aantal kaartjes dus niet minder te zijn *leuk* Rekening ipv pakketje = niet tof.. Spannend met het bedje hoor! Nieke om de 4 uur is vermoeiend maar ook netjes hoor voor de leeftijd van Mopje! Sneu dat de paracetamol nodig was maar soms is dat zo en slaap is ook wel erg fijn he Raar van je ongi, maar kan ook gewoon weer voorzichig op gang komen. Ik had ook veel minder bloedverlies dan voor mijn zwangerschap. Geniet eerst maar eens volledig van Mopje voordat je bezig gaat zijn met een tweede kindje. Gun jullie wel een verassingsbaby
Kruimel ligt op aankleedkussen tussen ons in, Wij liggen op het randje te slapen. Vanmorgen tegen de ochtend heb ik hem op zijn buikje gelegd, dan ligt hij het fijnst. Verder veel in de draagdoek e op de buik in de box. Arm kereltje, heb het zo met hem te doen. Het lijkt dat zijn huidje ook erg onrustig word.In zijn wangen waren pukkeltjes, maar dacht door mijn hormonen, J had het toen ook. Maar het lijkt erger te worden, ook zijn romp. van direct na de fles tot een uur, is het huilen huilen en huilen, spugen, er onrustig. Hij lijkt zich ook te overstrekken.. En "vliegen" lees net iets op ee kinderfysiosite.. arm kereltje. Me fysio tevens kinderfysio is ziek. hoop dat ze morgen er weer is. Lees al wat tips: draagdoek voor ontspannen, wel na een lange tijd vermoeiend voor mij.. maar doe alles voro kruimel, als hij maar happy voelt. We zitten kwa slaap er wel eve door heen hoor. Man kwam net lijk bleek binnen en donkere ogen. Ik doe zo stil mogelijk snachts met kruimel.. maar hij hoort het wel.. Dus heb hem al verplicht om op logeer kamer te gaan en morgen even een dagje thuis te zijn.. maar meneer wil niet. .Dus denk dat ik straks de wieg naar de logeerkamer verhuis en met kruimel daar ga liggen. Loki: had jou stukje gemist, excuses. Fijn dat alles goed was. De weken zijn altijd spannend. Ik vond het leven naar elk momet spannend. Eerst de 12 weken, dan nnaar 20 weken echo, dan naar 26 weken, en dan eigenlijks 32 weke (ben toen zelf met 32 weken geboren) en dan naar de bevallig, elke keer periode was een soort van overleving zeg maar. balen dat jij je pakje nog nie heb. nienke: een verassingbaby zou ik jullie heel erg wensen geld ook voor DELI. eerst nog even genieten van jullie prinsesje!! trouwens jullie heb nu toch wel ons kaatrje gekregen.. heeeeeeeeeeel erg laat hahaha) Zonder man overdag: wel heelrijk af en toe zwaar. Vanmiddag heeft J de deur beschilderd, daarna al mijn 1000 foto's wat ik gesorteerd en wel had in de kast had gedaan, uit de kast gehaald en over de grond gedaan..dus ja soms heb ik me handen er vol aan. Juju: kruimel, huilt veel a de voedingen en probeer hem wel stil te krijgen ivm j snachts, maar lukt niet altijd.. J slaapt door heen..vermoed ik, maar goed de HA moet ons maar doorsturen aar de KA.. ben er nu klaar mee. euhm.. verder geen ideee...meer
Whoohoooo the big 3-0! Larissa, van harte gefeliciteerd Hopelijk hebben jullie een mooie dag gehad! Mini is nog wakker. Lekker druk ook. Straks nog even een klein stukje taart eten met de buren en dan gaat hij hopelijk lief slapen. Krijg me toch een lading knuffels de laatste tijd, echt schattig. Oh, en las laatst iets over hoe onze kindjes puzzels maken (JuJu?) Mini kijkt naar het puzzelstukje en dan naar de puzzel en draait het stukje en legt m precies op de goede plek. Verbaas me over hoeveel mijn kind snapt! Hij praat nog heel weinig maar hij begrijpt echt alles wat ik zeg. Net tante aan de telefoon "Heb je veel kadootjes gekregen vandaag?" En Mini begint druk te brabbelen en te wijzen op zijn nieuwe tractor en ander speelgoed. Slim kindje Zondag komt de familie, dan vertellen we hun ook "het grote nieuws" @Rest: ik lees eind vd week weer bij. Hopelijk alles goed met jullie. Liefs!
puzzels: begint J nu sinds paar weken mee. Hij heeft het nu door. erg leuk.. heb hem geleerd als het luk Yes te zeggen en dan high five... Ik zit er altijd bij..puzzels liggen ook apart anders be nik straks alles kwijt.. Hij komt nu ook bij ons als hij zich pijn heeft gedaan, dan moeten we een kusje geven..lief