het doet me zo zeer om te zien.. wat doe jij met kersje?? Kruimel krijgt nu de fles in de draagdoek..rare houding, maar misschien werkt het.. Zo zijn boertje kwam gelijk... soms duurt het wel heel lang
Ogh wat zielig die kleine beebies zoveel last . Herken het nog van Mummeltje. Je voelt je zo machteloos als je kleintje zich rot voelt Enige nuttige wat ik er over kan zeggen is dat het vaak na 3 maanden ineens veel beter gaat *even doorbijten dus nog*. Osteopaat biedt trouwens ook wel wat verlichting bij sommige kindjes. Mini geniet nog vollop van zijn dag dus, groot gelijkt heeft hij!! Flink verwend zo te horen! Puzzels vind Mummel maar heel even interessant. Sommige stukjes vind ze snel maar vaak heeft ze er dan al weer genoeg van Geen spannende pakketjes hoor . Gewoon wat kleertjes voor Mummel en Frummel. Zal eer daags wel weer ff spammen (als er dan pakketjes geleverd worden ipv rekeningen ).
Nieke: Ik geef jullie groot gelijk dat jullie de natuur zijn gang laten gaan! Ik hoop voor jullie op een lucky shot zodat jullie niet opnieuw in de MMM hoeven! Kan me voorstellen dat je daar enorm tegen op ziet nu met een kindje. Maar het zal de eerste keer niet zijn dat het de 2e keer zonder MMM lukt! Ik duim voor jullie .
Spam is leuk Loki Spikkel overdag moet ze soms even huilen maar slaapt ze eigenlijk gewon door als ze krampjes heeft.'s Avonds en begin van de nacht is het veell haftiger. Boertje duurt hier idd vaak ook lang (en ze heeft dan ook regelmatig de hik). Ik weet niet zo goed wat ik kan doen. Ze accepteert een heftig tsr niet dus laat dan automatisch al los. Verder dirnkt ze maar een borst per keer dus zou ze genoeg vette melk moeten krijgen. Maar ga denk ik toch maar eens borstcomprssie proberen. Ik zou ook naar mijn eigen voeding kunnen kijken maar ben erg voorzichtig met kruiden, eet/drink niet veel zuivel en dan zou ik toxh goede/slechte momenten moeten herkennen. Ik weet dat het vanzelf over gaat, het hoort erbij. Maar het is zielig en niet zo praktisch met Druif. Denk dat ik wat later naar bed ga vanavond, eerst beneden de krampen afwachten. 's nachts zien we dan wel weer (met een beetje geluk heeft ze dan al een tijdje op haar eigen plekje geslapen) Overdag ligt ze op haar zij dus, op haar buik op mijn buik of bij me in de draagdoek. Draagdoek en de fles: geen idee of dat werkt. Laats kwam ze tijdens het avondeten en heb ik gevoed met Kersje in de draagdoek. Toch nog twee handen vrij. vind ik wle een aprtij stoer van mezelf
juju, hier ook, s avonds en snachts het ergst, overdag af en toe huilen. Kruimel ligt op zij of buik. snachts op zijn zij.Tijdens eten idd in de draagdoek.. en als ik met J bezig ben en gewoon. Dus meer van de dag. Kruimel ligt dus nu in draagdoek, recht omhoog, dus fles erin. het boeren ging nu gelijk.. en wel de helft laten staan, maar goed.dat doet er niet toe, straks gewoon weer wat... Dus we zijn samen gezellig bezig snachts.. hihi
Persoonlijk denk ik dat je de oudere broers 'meteen' moet laten wennen aan het huilen van een 2e kindje. Althans, niet eerder er uit halen dan je bij je eerste kindje zou doen om de 2e niet wakker te maken. Ik denk dat je er namelijk niet aan ontkomt dat ze elkaar zo nu en dan horen maar als dat eigen wordt, ze er niet meer wakker van worden. Maar dat is mijn opvatting hoor, misschien kom ik daar straks radicaal van terug! Misschien kan Bloom ons hier een goed advies over geven aangezien zij de enige is die al een poosje 2 kindjes heeft
Ik laat kruimel wel huilen.. maar zodra het echt hevig is, dan pak ik kruimel wel. Het is i=niet dat ik gelijk naast de wieg sta.. Even kruimel de tijd wakker te worden, soms met huilen. Even hem de tijd geven. Hangt echt van zijn huilen af. Heb het idee dat het voor J allemaal normaal is. Net of zijn draai al terug is. Ik denk ook wel dat we in bepaalde lijnen de draai redelijk terug is, op sommige dingen na: het weg gaan met 2 kids.. En het slapen van ons.. maar dat komt wel..
Zoals we het nu merken, sinds de komst van kruimel, hebben we J nog nooit gehoord in de nachten op het huilen van kruimelen..
Druif wordt regelmatig wel wakker en is dan ook overstuur. Waar kersje snel rustig is, lig ik dan alsnog wakker van een huilende peuter (reageert net zo goed op onderbroken slaap als zijn vader ) Nu laat ik Kersje eigenlijk helemaal niet huilen (of ik moet net met Druif onder de douche staan oid), bij Druif ook niet gedaan. Ik ben altijd in de buurt dus als ze honger krijgt en gaat zoeken leg ik aan (komt geen huil aan te pas ) en bij krampjes wil ik dus graag troost bieden. Maar ik denk iets te snel, heb mezelf ermee. Verder zijn er geen huiltjes nog natuurlijk (de in slaap val huil komt pas later, als ze wakker in haar eigen bedje moet ) Had al met JuJuman besproken dat ik vanaf nu toch wat terughoudener ben, want eenmaal uit bed is ze niet zo snel meer in bed natuurlijk. Hij zei: ja tuurlijk, ik troost Druif toch? Maar goed ik weet hoe goed hij reageert op slaapgebrek Het plan voor vanavond: toch het voedingskussen, strak tegen elkaar dmv hoes met kruik eronder (warm op het buikje). Doe er een shirt overheen met mijn geur (vandaag gedragen). Bij krampjes laten liggen, evt pink aanbieden als troost (zuigen helpt, mijn tepel wil ze dan niet, wilde Druif ook nooit bij krampjes). En.. accepteren dat Druif wakker kan worden. Arm kind Hopelijk gaat het dan beter met zowel de krampjes als het niet boven op mij slapen.. Morgen verslag Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van Bloom. Volgens mij werd Boef namelijk ook wel eens wakker.
Laten huilen vind ik ook verschrikkelijk. Ik heb mezelf voorgenomen om bij de 2e toch iets soepeler te worden want wat ik ook aan het doen was (eten/douchen enz enz) als Mummel begon met jammeren dan pakte ik haar op. Ik kon het ook gewoon niet horen, kreeg dan geen hap meer door mn keel dus was toch meteen klaar met eten . Best moeilijk hoor, mama zijn
Ja idd. als ik met j douche.. hoor ik kruimel soms, meestal probeer ik te douchen wanneer kruimel net goed 10 minuten weer slaapt. Maar lukt niet altijd. Huilen mag best wel, maar lang laten huilen doe ik niet.. eventjes maar.. maar ja nu met zijn klachte. kan hij heel lang ontroostbaar huilen.. ' doe net zoals bij j.. Volgende week zaterdag fotoreportage van kruimel. hadden we gekregen dankzij de eerste baby van 2013
Dat is nog eens een leuk kado Spikkel Ik heb voor mijn verjaardag een shoot gevraagd voor straks als ik ruim 30 weken zwanger ben, ook van Mummel. Blijft toch mooi.
heb ik niet verteld wat we gekregen van de gemeente?? oooooo wat slecht: geboorte Taart, fotoreportage, kapperbon, 5 x zonnenbank, kleertjes, slofjes van een echte dure schoenenwinkel, fietstoeltje, leesboek, bloemen.
Leuk Spikkel! Ja dat denk ik ook wel Juju. Heb er wel speciaal een schommelstoel voor aangeschaft, heb echt hoop dat dat de oplossing is tot even vrije handen voor Mummel . En de draagdoeken, natuurlijk.
Idd. Daarom probeer ik nu ook voor kruimel de dingen te doen die ik bij j deed. MAar nu heeft kruimel ook dingen wat ik bij j niet deed. Zoals fotoreportage. Ik ga straks op zaterdag met kruimel zwemmen en op donderdag met j. Ook ga ik met kruimel babymassage doen. Verder ben ik ook bezig met albums voor kruimel en bestel vanaf nu foto's dubbel: voor J en voor Kruimel..Ook heb ik zelfde boek mam en pap vertellen over jou gekocht had ik bij j gekregen. Ook wil ik een fotolijst het eerste jaar aanschaffen voor kruimel. En nog een naam treintje. In dat soort dingen wil ik wel het zelfde hebben. Ook krijgt kruimel een doos, met spulletjes oa, eerste pakje, enz. En die mogen ze ooit krijgen.. Verder kwa kleding, heeft kruimel wel wat van j, maar niet veel, meeste van j is zomer. Ook draagt hij wat van druif en boef e van kadobonnen gekregen voor de hema.. wat kleertjes gekocht. Wil geen kopieen, ze lijken al zo op elkaar. Heb hier een foto hangen van j toen hij 6 weken was. Vamiddag had ik kraambezoek en iedereen dacht dat het kruimel was.. Ik zelf draag een ketting met een jongenshoofdje en met aam vanj erop. heb zaterdag nog ee hoofdje besteld met naam vn kruimel erop. Ze gaan de 2 hoofdjes aan elkaar maken, ben erg benieuwd. Ik probeer voor beide jongens, het zelfde te doen ook kwa aandacht. Ga ik wat met J doen ga ik paar dagen later wat met kruimel doen. Ook willen we in het weekend, dat ik bijv keer wat me tkruimel wat ga doen en dat man wat met j doet dan een weekend andersom en dan wta met zijn 4en. En als j iets leuks krijgt van ons, dan krijgt kruimel ook wat. En dat is niet om jaloezie te voorkomen hoor en het is ook niet altijd feest natuurlijk.
Klinkt opzich wel logisch maar maak het jezelf daarin ook niet té moeilijk Spikkel. Tuurlijk probeer je het allemaal een beetje gelijk te houden maar zeker qua geld hebben ze geen enkel besef, dat gaat puur over jou gevoel dus dat zou ik niet te zwaar opnemen...
Juju; Moeilijk hè, je wil haar zo graag bij je hebben om te troosten, maar haar in gevaar brengen doordat je zelf ook omvalt van de slaap is natuurlijk ook niet wat je wilt! Wij hebben met Boef en Boefje het voedingskussen met aankleedkussenhoes gebruikt, maar we hebben geen buikslapers gehad. Nu ik trouwens terugdenk hebben we met Boefje s nachts trouwens bijna helemaal geen problemen gehad, ook niet toen hij nog zo heel klein was. Met Boef heb ik daarentegen de eerste weken heel wat nachten opgelopen... Druif dus ook overstuur wakker? Boef ook met periodes. Bloomman biedt ook wel eens aan om te gaan, maar helaas weet ik ook maar al te goed welke uitwerking een gebroken nacht op hem heeft... Succes vannacht! Spikkel; Het is idd goed om rekening te houden met wat je je jongens geeft, maar ze zijn nu nog wel erg klein om dat echt door te hebben. Als het je zelf nu geen energie extra kost, zou ik gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt, maar kost het je heel veel energie, moet je je wel bedenken dat liefde het enige is dat ze allebei evenveel nodig hebben hoor! DeLi; Vriendin woont in Rotterdam! En ze heeft een huis gekocht in jouw woonplaats! Wellicht eind dit jaar eens dubbeldaten! Nieke; Hoe is het nu met Mopje? Heeft ze nog lekker geslapen? Laris; Wordt de pijn al minder? Uk; Leuke dag gehad? Loki; Net bij de buren de fotoshoot gezien te ze 30 weken zwanger waren! Erg leuk! Af en toe een beetje spijt dat wij dat niet gedaan hebben... Maar ja, met mijn buik hadden ze wel heel veel moeten fotoshoppen! Mummel haar haartjes toch geknipt? Wordt het echt mooier van hoor! Schoonzus is kapster en herhaalt dit vaak! Fruithapje; Met Boef ben ik met precies 4 maanden met vast voedsel begonnen. En een week daarvoor met rijstebloem in zijn laatste fles. Ik heb Boefje 2 weken geleden voor het eerst rijstebloem gegeven, maar aan groente en fruit ben ik nog niet toegekomen. Het hoeft voor mij nog niet zo per se en hij is met dat wat hij nu krijgt nog heel tevreden, dus ik laat het nog maar een zo! Ik moet me trouwens ook weer helemaal gaan verdiepen is het vaste voedsel voor die kleintjes hoor! Heb al wel een babycook aangeschaft! Rest; Ik mis de helft geloof ik! Sorry meiden... Morgen een dagje werken op het secretariaat. M'n schoonmoeder komt hier om 7.45. Stelde ze zelf voor en vind ik wel heel fijn! Als de jongens dan wakker zijn, aangekleed zijn en ontbijt op hebben, neemt ze ze mee naar huis. Vind ik zoveel prettiger dan 2 slaperige jongetjes uit hun bedje te plukken, in de auto te zetten en daar af te leveren... Gaat toch nooit zo (snel) als ik het wil en al dat gehaast op de vroege morgen vind ik voor die kleintjes zo zielig... En voor mezelf ook niks! Maar het blíjft moeilijk, om vooral m'n kleinste ventje de hele dag aan een ander over te laten...