Wat is het toch stil laatste dagen . Goede voorbereiding is het halve werk nieke . Welke kolf heb je? Koelkast/koelbox is idd wel belangrijk, ik bewaarde mijn vries elementen daar in en dat bleef acceptabel (half ondooit ong). Heb je al een kolf keuze gemaakt juju? Ego: Controle bij vk was goed. Maar ja die doen ook niks (bloeddruk, gewicht, hartje, bm voelen.. ) Over 2 weken weer cervix meting en gyn gesprek. Tot 34 weken iedere 2 weken cervix meting. Zaterdag 24 weken. Weer kleine mijlpaal!
Loki: fijn dat alles goed was. Nee die doen verder ook niks nee. Als alles goed verloopt hoeft dat natuurlijk ook niet, maar in jou geval wel. Maar extra een keer het hartje horen is ook fijn. Welke kolf? Ik weet het niet precies heb hem te leen van een vriendin. Is een electrische van medela in een rugzakje. Je kunt er dubbelzijdig mee kolven maar doe nu enkel. Wil straks op het werk wel dubbel gaan doen we hebben daar zo'n professionele op de afdeling. Pasfoto's van ons mopje zijn gelukt. Haha... Lijkt net of ze geen nekje heeft en wel een heel dik bolletje. Hier sneeuwt en hagelt het, bah. Meeting; Veenendaal lijkt mij prima, maar ik snap spikkel ook wel. Denk dat het heel moeilijk is om het voor iedereen goed te doen.
Hoe voel je je loki? Heb je veel spanning? Ik hoor je wienig over de zwangerschap, net als bij Mummel destijds. Is dat omdat het goed gaat of omdat je het er liever niet over hebt? Het lijkt me toch weer heel spannend.. Loop je nu bij de vk én de gyn? En ben je er al uit: wordt het definitief een keizersnede? Meeting: Tja ik zit ook redelijk centraal he Al staat die kampeerdate bij Uk natuurlijk nog wel open he, met hot tub experience Kolf: Ja ik ga een Freestyle van iemand overnemen. Toch Medela dus. Heb het gevoel dat je daar toch gewoon goed mee zit en anders verkoopt het ook goed door. Voelt toch als een betrouwbaar kolf-merk. Larissa: Haha nou ik heb 1x stwuing met de hand weggedrukt en toen een missend onderdeel van mijn swing gekocht en dus de overige 2x afgekolft. De druk moet er soms toch even af. En dan kan je invriezen (maar waarom zou ik), weggooien (ahh zonde) of aan Druif geven, voor extra vitamientjes. Heb een hele leuke foto maar ben te lui om ze op mijn laptop te zetten, maar hij zit echt te stralen Ego: Moe Vannacht weer met Kersje op mijn borst geslapen. Ik kon er van genieten en dat scheelt een hoop. Wat ruiken baby's bijvoorbeeld heerlijk En ze is zo lief als ze zoekt (hoofd optillen, wiebel wiebel.. HAP haha). Voeden loopt gewoon weer supergoed, wil er niet teveel over opscheppen omdat ik het super naar vind dat het niet iedereen die zou willen zo gegund is.. maar het is zonder problemen op gang gekomen, Kers is een perfecte aanhapper, geen pijn, geen kloven, weinig overproductie dit keer en ze groeit als kool.. de eerste 2 broekjes, broekpakje en romper zijn alweer te klein.. Ze gaat ook steeds meer op Druif lijken nu ze een bolle toet krijgt. Toch heeft ze een ander koppie. Vandaag even in de tuin gewerkt. Ik ben wel toe aan het voorjaar (ook weer aan het bedenken wat voor lekkers ik allemaal ga planten. Nieke dat klinkt als de PISA (pump in style advanced ) Goede kolf, is voorganger van de Freestyle.
Nieke: Klinkt idd als de Medela Pump in Style Advanced. Heb ik ook, fijne kolf . Heb je (/ze) er geen klein koeltasje bij met een bijbehorend koelelement toevallig? Dat past allemala precies, dus koelt mooi . Juju: Toch een Medela. Slimme keuze . De Freestyle is idd de nieuwere versie van de mijne, schijnt een heel fijn apparaat te zijn! Ook stukje minder herrie begreep ik. Kaartje, sorry enorm laat weer . Schoot er steeds bij in. *schaam*. Super dat de BV weer zo lekker loopt. Ik snap wat je bedoelt met opscheppen hoor, maar praat er wel over als je die behoefte voelt! Dat het niet bij iedereen lukt, betekend niet dat het een verzwegen onderwerp moet worden vind ik meid... Ik voel me opzich wel goed. Beleef het compleet anders dan bij Mummel. Kan er best veel van genieten en sta er een heel stuk nuchterder in. Heel erg fijn! Maar, dit zijn wel enge weken nu. Dit vond ik ook de ergste weken bij Mummel, leven naar de veilige zone zegmaar. Ik leef een beetje tussen een heel goed gevoel ("Het is al ooit 38 weken gelukt, waarom zou dat nu niet zo zijn?") tot heel angstig ("Als er nu iets gebeurt, is het verloren"). De harde buiken zijn er weer in flinke mate (denk aan 50 per dag excl nachten). De dagen dat het tamelijk rustig is, voel ik me ook sterk, maar de dagen dat het sochtends al zuur begint, heb ik ook een zure dag. Ik probeer een beetje te blijven doen (denk aan; voor Mummel zorgen, huishouden, was) maar neem ook erg veel rust (zoiezo als Mummel slaapt doe ik niks). Bij Mummel lag ik nu al weken écht plat dus ik teken er voor op deze manier. Maar op slechte dagen komt dan mijn schuldgevoel omhoog "Breng ik mijn 2e meisje hier niet mee in gevaar?" "Kan ik niet beter net als bij Mummel plat gaan liggen zodat ik zéker alles gedaan heb?" De gyn's zeggen dat ik moet stoppen met activiteiten als ik mijn buik voel. Zodra ik dan ga liggen/zitten en het zakt af, is het goed. Ik vertrouw hier maar op maar de angst om dan ritmische harde buiken te krijgen zoals vorige week is zo nu en dan wel groot, want die leveren het gevaar. Ik doe dan ook geen dingen waarvan ik bang ben dat het op komt zetten en ik niet 'weg' kan. Om deze rede bv familiefeest van zondag afgezegd, terwijl dat toch grotendeels zitten is. Kortom, het valt me zeker niet tegen, maar zo nu en dan een 'paniekaanval' is onvoorkomelijk.. In het ziekenhuis hebben ze verpleegkundigen, vk's, gyn's en echoscopisten en in principe heb ik met allemala te maken. Om de week dus eerst de echoscopiste voor de bmm meting (en groeiecho's maar die hebben nog niet echt een rede) en daarna afwisselend de vk of gyn. In principe voegt een gyn nu weinig toe, zolang alles verder loopt zoals het moet lopen. Vorige week dus wel een gyn gezien bij de 'spoedcontrole' maar anders kan het gewoon een vk zijn. Wel allemaal op dezelfde locatie dus (dus zéker niet diegene die me zo belachelijk behandeld hebben bij en voor Mummel). Snappie? KS is nog niet zeker. Ik ben er ook helemaal niet mee bezig eigenlijk. De kans dat Frummeltje in stuit of dwars gaat(/blijft) liggen is zo'n 75%. Als dat zo is, dan heb ik al geen keuze. Stuitbevalling of draaipoging mogen absolute niet. Die 25% die over blijft daar beslis ik zelf over. Als alles soepel blijft verlopen, de baby goed gaat liggen en ik heb er een goed gevoel over mag ik natuurlijk bevallen. Er begint wel geregeld een stemmetje te zeggen dat áls het kan, ik natuurlijk ook wel graag mee zou willen maken. Maar het stemmetje dat ik gewoon géén keuze krijg (ook omdat er dan de meeste plek is voor de baby) overheerst. Ik haat keuzes waarin je ''iets riskeert'' . Wel lekker dat ik het even kan uittypen. Ik merk dat mijn omgeving het soms moeilijk vind om er mee om te gaan omdat ze niet zo goed kunnen pijlen hoe ik me wanneer voel (niet gek, want ik kan dat zélf vaak niet eens ). Gelukkig zeggen ze wel allemaal dat ik er zoveel nuchterder en positiever in sta, dus dat is wel de overhand blijkbaar . Ik kan er nu ook beter over praten en verwoorden wat ik waarom voel. Zo'n stuk zou ik bij Mummel niet uit mijn vingers gekregen hebben. Sorry voor de lap tekst
Nee die lap tekst vind ik juist wel fijn. Ik heb een tijdje getywijfeld of ik je er naar zou vragen namelijk. Soms is het fijn om je kop in het zand te steken en gewoon door te gaan. Het is zoals je zegt: als het nu fout gaat is alles verloren.. niets iets wat fijn is om bij stil te staan. Het pakken van je rust is veel lastiger als je nog een kindje rond hebt lopen. Ik zou het huishouden echt even minder prioriteit geven. Dat laat je makkelijker liggen dan je kind, om het zo te zeggen. Tenminste is mijn ervaring. Fijn dat je het even kwijt kon in ieder geval. Snap het nu ook van je gyn/vk (en gelukkig niet meer die dramatische). Als je er maar een goed gevoel bij hebt, hoe het gevolgd wordt. MIsschien kan Frummel beter in een stuit blijven liggen. Liever zo lang mogelijk in de buik en dan een keizersnede dan risico lopen, toch? Zo fantastisch is bevallen nu ook weer niet Kolf: Ja weet je, ik heb het idee dat het dan goed zit en ik mag me dat ook wel gunnen denk ik. Risico is dat ik hem nog wel even ga gebruiken namelijk. Kaartje: We krijgen nog iedere dag kaartjes binnen hoor, dus 'laat' is ook maar iets relatiefs
Haha ja dat kan ik me voorstellen want ik ben nogal goed in kop in het zand steken en op de automatische piloot verder . Heb ook zeker momenten dat ik echt zo denk hoor, maar je vraag kwam op een ''goed'' moment dus dan kan ik er ook gewoon over praten . Huishouden heeft idd geen prioriteit, wordt ''toch wel opgelost'' anders maar het gekke is, het is niet zo dat het op dagen dat ik huishouden doe het erger is (of juist de dag er op). Het is zo slecht ergens aan toe te wijden, zo apart! Maar huishouden moet je ook weer niet te serieus nemen hoor, zo piek fijn ziet het er op het moment niet uit en ik doe het meeste op de vrijdag, als Mummel standaard bij oma speelt. En zodra het niet fijn voelt, doe ik het ook gewoon niet, simpel.. . Je hebt groot gelijk, die medela ga je er wel uit kolven . KV is ook erg duur, toch? Vind dus wel dat je hem verdient! Ik hoop dat de mijne ook nog een ronde mee gaat, toch heel wat uurtjes gebruikt dat apparaatje! Zo, nu even lekker in bad chillen
Overigens: ik was dus niet expres niet over de zwangerschap aan het praten hoor . Er lijkt gewoon zoveel minder te vertellen dan de eerste keer? Voelde jij dat niet zo? Ik geniet nog minstens zo intens van het leven in mijn buik, mijn boller wordende buik en de fantasieen over straks als bij mummel trouwens maar de rest is zo'n bekend terrein al! En tsja, het shoppen staat ook op een laag pitje want ik heb alles al *zuur* . En geen babykamer in de maak, waar moet ik dan nog over praten?? Ps: Nichtje heeft vandaag gehoord dat er geen uitzaaiingen zijn! Dst is wel heel goed nieuws!
Hallo meiden. Ook weer eventjes hier. Sorry voor afwezigheid. Gewoon echt heel druk. Lees en schrijf wel mee op de app. Dat gaat net wat makkelijker en beter bij te houden. Zit ff in me time (kolven). Zie toevallig een stukje over kolfapp. Juju ik heb ook de freestyle van Medela. Fijn apparaat, maar geluid maakt hij nog best wel hoor. Verder lekker klein. Ik heb er een schoudertas bij waar alles prima in gaat. Zo wilde ik ff melden. Veel verder met lezen ben ik niet gekomen. Me time is alweer om. Zwaai zwaai
Ja Juju, VANDAAG dus Deli: Het is gewoon even druk zo met een kleintje en 3 dagen werken meid. Komt weer goed! Spikkel: Hoe gaat het met kruimel? Fijn dat hij weer thuis is!! Uk: Nog steeds geen update over zondag gehad!! :x Even Mummeltje in bed leggen. Ben zo trots trouwens, ze doet het echt super goed in haar grote bed. Ze is er zelf ook zo trots op. Als er iemand komt kijken wordt ze helemaal gek. Springen, gillen, erop en er af, knuffels platknuffelen. Zó lief! Ze komt er ook zelf niet meer uit de laatste dagen (alleen de eerste ochtend toen ze wakker was en 2e avond toen ze het even eng vond) en ze slaapt nagenoeg de uren die ze voorheen sliep. Mijn knappe kleine grote meid!!
UHm ik ga straks fototoestel erbij pakken??? Geen puf, sorry. Heerlijk buiten geweest grootste deel van de ochtend, nu even niets doen op de bank. En heel veel bijzondere foto's zijn er niet hoor. Echt, ik beloof het (okay een paar hele leuke van Druif )
Vanmiddag is ook vandaag, lief he? Ik ga ook weer bank liggen. Zal straks nog wennen zijn als mijn middag dutje er niet meer in zit!
sorry, griep, lamlendig, oorpijn, keelpijn, hoest mn longen uit mn lijf. update volgt. nu oogjes dicht.....
een stilte hier... heel fijn om kruimel thuis te hebben. Hij doet het goed. Rustiger.. af en toe nog huilmomenten, nog wel wat last van zijn buikje, maar ja de nieuwe voeding heeft gewoon tijd nodig en de AB is natuurlijk ook niet alles voor zijn darmpjes. Tt zondag moet hij dit hebben. Gisteravond om 22 uur fles gehad.. zou om 2 uur weer gemoeten, maar hij werd zelf pas wakker om half 5. Ik bakeren hem in en dan ligt hij op zijn zij in de zijligkussen en dan over zijn oortje, hoofdje.. niet bij mond en gezicht een doekje. En dan zo diep mogelijk onder de lakens. Hij vindt dit erg fijn.. Gezich is wel vrij. Elke morgen in het ziekenhuis, lag hij onderuitgezakt in het wiegje en dan dekentjes over hem heen.. Wel genoeg lucht. Erg aangenaam. Een van zijn verpleegsters, vertelde dat ze de gordijnen open had gedaan en dat ze naar hem toe liep en dekentje van zijn hoofdje deed om te kijken hoe het gaat, lag hij te piepen enz.. ze deed snel lakentjes terug en klaar was het.. Heb bedje ook zo opgemaakt net als in het ziekenhuis, een veilig nestje gemaakt.. met katoenenluiers opgerold en zo neer gelegd dat hij zich beschermd voelt. Het gaat goed.. We krijgen voeding vergoed van de verzekeing.. is erg prijzig. 31 euro per pak..Voor een maand heb je 2 nodig. Over 2 weken controle en over 6 maanden weer scan van nieren en blaas. Juju, nog bedankt voor je sms.. ik wilde terug reageren, maar kon het niet opbrengen.. ALs ik je soms hoor over druif hoe hij met kersje om gaat, lijkt het net of het over j gaat. Hij is net zo. Gisteren kwam hij naast me zitten, ik had kruimel, armpjes uit naar krumel. deze== van kom op schoot.. Sowieso hoe ij over druif praat zie ik veel van j terg komen.. leuk.. uk± beterschap.. Loki, klinkt gezellig mummel op nieuwe bed Niet aldoor allemaal op d slimme foons he... heb ik nog niet zal niet eerder dan mei zijn..als het kan... verder, maandag leek dat ik weer ongi werd, maar is niet doorgezet, was beetje maar,, het zeurt erg in me buik en rug.. Ga j opgeven voor de peuterspeelzaal.Hij is vorige week meegeweest met oma om mijn neefjes te halen en hij stormde daar binnen en trok gelijk de kasten leeg en ging spelen.. Het is wel goed voor hem. Ook al heeft hij genoeg kids om zich heen.. Voor mij is het ook wel goed, een begin van klein stukje los laten. Heb net de papieren ingevuld, morgen op de bus doen. Wil hem de dinsdag en vrijdagochtend heen hebben. Donderdagmorgen zwemmen we.. nou k ga was opvouwen.. bleeeeeeeeeeh
Juju: Braaf geweest Uk: Beterschap meid, ben zo benieuwd naar je verhaal over zondag! Spikkel: Fijn dat het zoveel beter gaat met je kleine mannetje. Weer lekker thuis, gelukkig maar! Is er nou nog iets meer uit de infectie gekomen de waarom zegmaar? Peuterspeelzaal is vast er leuk voor J!