Tnx Loki Spikkel fijn een update! En ik stuur geen sms omdat ik een reactie wil, gewoon om even te laten weten dat ik aan jullie denk. Geen probleem dus. Fijn dat het beter gaat, sowieso fijn hem weer thuis te hebben. Ben inderdaad benieuwd wat er uit het oorzaken-onderzoek gaat komen. Sneu voor het ventje, wel fijn dat je de voeding vergoed krijgt. Grappig van het dekentje, Druif wil ook een dekentje over zijn hoofd Was ook al vanaf heel jong. Bij Kersje nog niet veel ontdekt. Behalve dan dat ze alleen op mij wil slapen Fijn dat met J ook alles goed gaat, trotste grote broer dus! En naar de PZ, wat worden ze dan groot!
Net ff wezen volleyballen, de griep eruit zweten. hoop dat het helpt want voel me echt belabberd. Zondag... Opa's en oma's waren er, erg gezellig, veel kadootjes enzo. Mini heeft een prachtige zandbak gekregen die papa in elkaar heeft getimmerd 's ochtends. 2x2m!!! Verder een traptrekker met aanhangwagen, vind ie geweldig Dus de komende weken gaan we de tuin in orde maken, speelhuisje en schommel op de goede plek zetten en een mooi speelparadijs voor hem maken. Zoek nog een grote glijbaan (en een kleintje) en dan heeft hij vast genoeg. Hopelijk leert hij snel op de driewieler fietsen, dan komt de trekker ook snel genoeg. Uhm, ohja, natuurlijk hahaha aan het eind vd dag de familie ingelicht Ze waren blij verrast!!
Spikkel, wat fijn dat kruimeltje thuis is!! We komen aanstaande week een keer langs, spreken nog af. Heb nog een maat 56 setje gevonden, gewassen en al, is weer mooi wit geworden. Als ik t niet vergeet neem ik die voor kruimeltje mee Maar eerst weer even aan elkaar wennen thuis. Laat maar wat via FB horen wanneer je er aan toe bent. Ik werk ma-di-wo. Voorwaarde van mijn kant is wel dat we de griep kwijt zijn hier, meer ellende kan jij er niet bij hebben nu.
De echo van nieren en blaas is goed, geen schokkende dingen. gewoon normaal. Ze zijn ook n og erg zoekende, waarom hij nou een infectie heeft. over 2 weken moet ik weer komen met hem. dus dan zullen we verder wel horen, hoe en wat. over 6 maanden weer check nieren en blaas, om te zien over er veraderingen plaats zjn gevonden. Heel veel onderzoeken is eigenlijks rond deze leeftijd amper te doen. oa de maagspier.. een moeilijke leeftijd met 4 weken (vorigeweek) de spier is pas na 6 weken ontwikkeld.. maar dat zag er wel goed uit.. Ik zei al dan heeft hij sterke spieren. juju: weet ik.. maar ik ben iemand die altijd probeert om terug te reageren.. Heb afgelopen week vaak dat ik iets wilde schrijven hier of smsén dat ik het weg heb gedaan, me vingers konden niet de letters vinden.. haha uk: beterschap en rustig aan..eerst wel beter worden, idd geen zin in ziektekiemen..
uk: glijbaan even op mp kijken.. (misschien bedoel jij een andere) maar deze (een losse) maken we aan hun schommel vast. in maart gaan we eindelijk een plaatsen.. heeft ons 10 euro gekost..
Leuk uk! Familie blij verrast dus, mooi! En mini goed verwend dus. Lekker vanalles in de thuis voor hem, ideaal! Spikkel: Oke nog niet echt iets bekend dus. Afwachten maar weer. Maar gelukkig al veel opgeknapt dus. Hier vast een beginnetje gemaakt aan het sorteren van Mummels kleding. Bijna een hele verhuisdoos vol met 50/56 . Denk wel 20 broekjes/leggings en zeker 25 shirts/jurkjes . Moet wel aan de schrob ben ik bang, zitten (vooral in de witte kleertjes) vergeelde spuug vlekken/kraagjes in van het liggen . Beetje gegoogled en dat schijnt inderdaad door de tijd weer 'sterker' te worden. Weet zeker dat het zo niet was toen ik ze opborg, anders waren ze al weg . Gelukkig ook wat tips gelezen om het te verwijderen. Juju/Spikkel/Bloom hier misschien ook ervaring mee en nog tips voor?
Ja was hier ook, nachtje in vanisch, wasje draaien en ze zijn weer als nieuw! Ligt het trouwens aan mij of vind ik je selectie maat 50/56 wat aan de karige kant? Fijn dat Kruimel teurg is SPikkel, en een betje huilen hoort er ook bij natuurlijk. Fijn dat er neits gevonden is, al blijft het natuurlijk vreemd. Goed dat ze hem in de gaten houden en je terug mag komen! Uk dat klinkt als een leuke dag voor Mini! En een heerlijk speelparadijs dus Zandbak is hier groot succes!!! Speelhuisje (een kleine vorm die hier past ) wil ik ook nog halen maar die krengen zijn duur (grom). Even rustig Marktplaats in de gaten houden enk ik de komende tijd.
Spikkel, wat fijn dat Kruimel weer lekker thuis is bij zijn pappa, mamma en J! Zal een heel ander kind geworden zijn met andere voeding. Fijn hoor. En gelukkig geen gekke dingen uit de echo. Uk, beterschap. Grote nieuws verteld = leuk! !! Ben ook blij voor jullie dat het weer zo goed gaat. Poosje terugbhad ik dit niet verwacht bij jullie. Kim, je kan die kleertjes ook weg doen en nieuwe kopen. Heb je iig een goed excuus om te shoppen. Juju, geweldig hoe je omschrijft dat Druif Kersje opeist! Rest, later meer. Me time is ruimschoots voorbij.
mooie foto juju.. Inderdaad huilen en spugen hoort er bij.. beetje spuug mag..wat hij deed was echt xtreem.. loki: euhm.. in de zon hangen.. trekt vaak de vlekken eruit.. of iets met zout kan ik me herinnerne. Ik ga j zijn rompers verven.. verder.. ben ik nog niks tegen gekomen met vlekken..Maar heb nog vele dozen te gaan.. maatje 50 gaat zo weer terug de doos in.. boehoe.. snik snik... zo late rmeer. ga nu ontbijten.. hele ochtenritueel gehad. kruimel slaapt, j slaapt, die heeft al wel gegeten..beide in bad geweest.. ik gedouchte.. kruimel fles en medicatie gehad.. dus nu ik.. pff wil ritme anders.. iemand tips.. Ik begin de dag om 8 uur...maar dan...loopt het in de soep..
Hier gaat het zo: - Druif wakker rond half 8 - allemaal naar beneden. Samen ontbijten (Kersje meestal ook ) - Jujuman naar werk Dan de volgende varianten; 1) Mama douchen,Druif mee, Kersje in wieg 2) Mama douchen, Druif op kamer spelen, kersje in wieg 3) Mama douchen, Druif op kamer spelen, Kersje mee douchen 4) We zijn een keer met zijn drietjes gaan douchen -> geen succes Meestal slaapt Kersje daarna, in wieg of in draagdoek. Ik doe een was in de wasmachine (samen met Druif). Raam op kamer Druif open. Speelgoed opruimen op zijn slaapkamer (bij 2 of 3) en naar beneden. - Ontbijtspul opruimen - Vaatwasser aan of uitruimen - Stofzuigen (samen met Druif) Rond 10 uur: Even Druif-tijd: kleuren/duplo/boekje lezen Rond Kersje wakker: voeden. Druif krijgt dan zijn fruit. Dan gaan we met zijn drietjes naar buiten. Eendjes voeren, boodschappen doen, zoiets, meestal is het nu rond 11 uur / half 12. Tussen 12 en half 1 lunch ik met Druif. Kersje slaapt dan. Met een beetje geluk niet boven op mij Voor het lunchen ruim ik samen met Druif zijn speelgoef op. Om half 1 ga ik met Druif naar boven. Raam op zijn kamer dicht. We halen de was uit de wasmachine (helpen vindt hij erg gaaf). Deze was hangen we 'samen' op, de was van gisteren gaat in de wasmand mee naar beneden straks. Druif gaat op bed. Voeding voor Kersje. Ik haal een snelle dweil door het huis. Was van gisteren opvouwen en op de bank ploffen. Voeding voor Kersje + Kersjetijd Druif wordt wakker. De was opruimen. Druif schone luier en mee naar beneden. Druiftijd. Meestal puzzelen ofzo. ALs ik erg moe ben filmpje kijken (bijna nooit). Rond 17 uur ga ik bezig met het eten. Druif helpt als het kan. Groente snijd ik bijvoorbeeld aan tafel, hij ook een mesje (een kindermesje ) erbij. Om 18 uur komt JuJuman thuis en eten we. Kersje wil ook eten rond deze tijd, meestal ergens tussen 17 en 18.30. Dat is dus of voor, of tijdens het eten. Net hoe het loopt. Rond 18.30/45 zijn we klaar met eten. Ruimen samen de zooi op. JuJuman speelt nog even met Druif. Om 19.30 is het tanden poetsen en pyama aan. Ik lees een verhaaltje met Druif en om 19.45 brengen we hem samen naar bed (Kersje gaat mee als ze niet slaapt). Eigenlijk doe ik dan niets meer in huis. Rond 21 uur ga ik me omkleden voor de nacht en kruikje maken voor KErsje (waarom? ze slaapt toch neit in de wieg..). Die komt om 21.30u voor een voeding, daarna gaan we naar boven en begint de nacht. Wat ik belangrijk vind: 1) Mama is gedouched. Kindjes moeten dan soms even wachten, ook al vinden ze dat niet leuk 2) We gaan 's ochtends even naar buiten 3) Ik doe één was per dag wassen, ophangen, opvouwen en opbergen. Dan houd ik het overzichtelijk. De bedden doe ik in het weekend. 4) ALs Druif slaapt dan rust ik Klinkt een beetje dwangmatig zo wel he?? *schaam*
Juju: Hoopte al dat het jou bekend voor kwam aangezien Druif ook redelijk wat spuugde in het begin (toch). En BV geeft best wel vlekken, nooit verwacht eigenlijk! Agressief goedje Maar er is goede hoop dus voor de kleertjes . Haha ja het is eigenlijk te zielig dat het kind zeker 2 keer per maand, een maand of 3 lang, hetzelfde broekje moet dragen, he? Heerlijk Druif jouw melk *wil ik oooohoook* (die bv -langvoed-mamas zijn echt geschift, ergens is er toch een steekje mis gegaan.... ) Deli: Hihi Alles nieuw shoppen zou opzich geen straf zijn, maar stiekem ben ik nog echt verliefd op een hoop van Mummels mini-kleren en heb ik ze echt met pijn in mijn hart naar boven gedaan . Ben dus blij dat Frummeltje ze dadelijk weer aan kan, al is het maar een paar weken... Spikkel: Ogh meid, ga het jezelf nou niet moeilijk maken met een ritme! En ja, dat zeg ik, ''mevrouw plan alles'' . Nee serieus, Kruimel is net thuis en iedereen moet weer even terug in de oude situatie komen. Daarbij laat Kruimel zich vast nog niet plannen, dus maak het jezelf niet onnodig moeilijk om alles ''op tijd'' gedaan te willen hebben. Al gaat J savonds pas in de douche, niks mis mee toch! Overigens gaat Mummel niet iedere dag in bad hoor? Om de dag met papa savonds, de andere avond washandje erover, meer dan genoeg!
Ja Druif spuugde veel! meer dan Kersje (maar kan nog komen natuurlijk). Trouwens SPikkel, dat ritme hierboven klintk geweldig maar zowel Kersje als Druif willen vandaag niet slapen dus alles loopt in de soep. Ga toch even een dweil proberen want over een uurtje bezoek (joy)
Hahahahaha Juju ik schrik er van!! Jij was altijd zo tegen de schema's en alles op vaste tijden Kan me wel voorstellen dat je er zeker met een 2e bijna niet onderuit komt om alles voor elkaar te krijgen. Ik hoop dat dat straks hier ook een beetje soepeltjes loopt maar het zal er ook een deel aan liggen hoe druk je jezelf maakt als het anders loopt natuurlijk... Ben erg benieuwd!
Hihi... Ik kan me best voorstellen dat mensen soms echt grote ogen opzetten... Sterker nog, ik denk dat ik dat ook gedaan zou hebben als iemand me 3 jaar geleden zei; "Ik voed al 1,5 jaar en als de 2e komt wil ik mijn peuter graag BV bijgeven ipv koemelk" Dan zou ik ook heus gedacht hebben; "Die is nog ergens blijven hangen een paar 1000 jaar terug"
Wauw Juju wat doe jij veeeeeeel op 1 dag! Dit red ik nog niet eens in een weekend (die 3 dagen duurt) Knap hoor. Ik zorg vaak dat ik eet wanneer Spruit (oef net zn naam op t nippertje verbeterd )aan de borst is en het liefste wil ik me aangekleed hebben voor hij uit bed komt. Maar mijn dagen vliegen voorbij, huishouden verslonsd, vind mezelf erg druk en achteraf vraag ik me af waarmee het zo druk was, ik nog niet gestreken heb en weer een vieze badkamer binnen wandel...... Moet je nagaan hoe dat bij mij zou gaan als ik 2 kindjes zou hebben...... O, ik haak maar gewoon weer in hoor. Als ik eraan denk wat ik terug moet lezen en op moet reageren..... dan blijf ik achter lopen. Haha. Ik ga nog wel alles bijlezen hoor, alleen blijft de reactie even weg (denk ik). Sorry.
j doucht meestal met mij.. Nu had ik hem in bad, zonder stop.. douche aan en wat boven opgeruimd. meer bedden afgehaald en was in de mand etc.. Daarna j aangekleed. Naar beneden gebrahct brood gesmeert.. Kruimel fles in de magnetron.. Zijn medicatie klaar maken.. Weer naar boven kruimel halen. medicatie en fles geven. In badje en slapen. j op bed gbracht.. Hier gekeken.. Naar beneden was opgehangen.. Eten. Ik had al gedoucht.. en aangekleed enz.. Oja tussen door nog paar telefoontjes gehad en gepleegd... Nu was naar binnen halen, gaat regenen.. zon scheen zo heerlijk.. is niet datik perse een bepaalt ritme wi hebben, maar is 2de dag dat ik pas ntbijt bij lunch tijd...met kruimel is ritme toch anders.. hij vroeg net al om de fles.. nu slaapt hij weer. Kruimel doe ik altijd eigenlijk savonds in bad. en dan om de 2 dagen ivm zijn huid. jmet mij douhen.. laatst ook met zijn 3en.. oeps snel de was naar binnen halen het hagelt....tot zo
Deli,.. pfoei ben iet de enige haha... heb al een hele ochtend op zitten en denk.. wat heb ik nou gedaan.. borstvoeden en gelijk eten is makkelijker dan eten en de fles geven... nu ga ik echt...tot zo
Ik voed op verzoek hoor, dus dit is globaal Maar een vaste dagindeling is fijn, ook voor Druif. Die stapt na zijn broodje de trap al op, naar de wasmachine, en daarna hup zijn bed in. Voorspelbaarheid is handig anders worden peuters dwars Enne: ik zeg altijd dat ik een soort van per ongeluk zo lang bv heb gegeven haha.