Ja ik voed en chill/eet tegelijk, dat scheelt. WC: maak ik schoon als ik er toch ben Badkamer: 's cohetdns een snel dokeje over de wastafel, eens in de maand uitgebreid samen met Druif onder de douche. aan de trappen en bovenverdiepingen kom ik eigenlijk niet toe. In het weekend denk ik maar?
Nou tot zover mijn theorie Hoor ik opeens gerommel boven aan de trap, staat Druif daar! "Naar beneden" zegt ie. Slaapzak uitgetrokken, deur dicht gedaan. Dus ik boos geworden, gezegd dat hij als de wiedeweer naar zijn bed moest. Begon ie heel hard te huilen (ik word nooit boos), dus heb hem even geknuffeld, uitgelegd dat slapen toch belangrijk is en ben weer gegaan. Traphekjes maar dicht gedaan... nou goed het is nu stil. Zucht. Kinderen
Hahaha de theorie klinkt altijd heel mooi, de praktijk laat wel eens te wensen over . Gelukkig heeft iedereen dat, dat troost. Zo tijd voor mijn middagdutje hahaha....
Gelukkig is het dweilen gelukt, toch niet geheel gefaald Alleen het rusten gaat hem niet worden denk ik. Bijna weekend.. Oh wij gaan binnenkort met Druif naar de film Nijntje. Schijnt toch wel leuk te zijn voor tweejarigen (en ach als hij het na een half uur zat is dan vertrekken we eerder). Ben heel benieuwd, hij vindt de trailer geweldig in ieder geval
JuJu; wat een fantastisch schema zeg, echt knap hoe jij het doet met 2 kids. Ook al kom je niet altijd precies uit met dit schema maar volgens mij doe je wel heel veel. Hier net zoals bij Deli met 1 kindje al moeite om alles gedaan te krijgen. Ik weet echt niet wat ik de hele dag doe, maar het is niet veel. Mopje slaapt overdag ook niet echt goed (heeft ze ook nog niet zo goed gedaan). Ze heeft nog veel last van krampjes. Dan ligt ze in bed en slaapt ze maar wordt weer snel heel hard krijsend wakker is dan ook moeilijk te troosten. Nadat ze stil is probeer ik het nog een keer maar dan na een korte tijd weer hetzelfde. Dan gaat ze gewoon lekker met mij mee naar beneden in de draagdoek of op de arm. Dus dan krijg je ook niet zo veel gedaan. Maar ik ben al blij dat ze 's nachts goed slaapt (meestal). Vanmorgen weer kraamvisite gehad van collega's dus ben weer een beetje op de hoogte van de dingen op het werk. Mis de gezelligheid wel (het werken verder nog niet want ik heb genoeg te doen met mopje). Dadelijk gaan we even een pakketje terug brengen naar het postkantoor en dan wandelen met de hond. Maar eerst even de was ophangen samen met mopje (die helpt ook al goed mee ). Spikkel; rustig aan meid, volgens mij doe je het hartstikke goed met je 2 mannetjes. Kruimel is pas net thuis dus je vindt je ritme wel. Fijn dat de echo goed was en dat ze kruimel goed in de gaten houden. Loki; Ik vind het ook tegenvallen van de kleertjes, echt niet veel wat je hebt Leuk dat je nog steeds zo blij bent met de garderobe. Frummeltje zal er straks ook weer leuk uit zien, dat weet ik zeker. DeLi; welkom terug Uk; fijn dat mini een leuke verjaardag heeft gehad. En super dat iedereen nu van jullie nieuws weet. Al over een datum aan het denken?
Dweil jij echt iedere dag juju? Oef! Ik vind 1x per week mooi (lopen niet binnen met schoenen maar hebben wel een hond) wel voldoende eigenlijk! Nieke: Mummel was net zo als jij verteld. Hier ging het toen een stuk beter in de puck a baby (geborgen en ze sloeg zichzelf niet meer wakker). Daarvoor sliep ze ook vooral op mij of in de draagdoek . Bah het regent al weer. Ik zou het liefste in 1 keer naar april springen. Jan/feb/maart zijn nooit mijn maanden geweest *verlangt naar zomer en zon*.
Ik wil ook zon! Stofzuigen iedere dag, snelle dweil om de dag. Maar is niets heftigs hoor, ik verschuif mijn banken enzo dan niet.
Kennen jullie www.nextdirect.com al trouwens? Nieke ik bind Kersje in de draagdoek en ga dan dus nuttige dingen doen eerlijk: bij Druif deed ik ook stukken minder hoor.
Ik ga even hapsnappen, want komt totaal niet aan jullie toe, maar wil wel laten weten dat ik aan jullie denk! Ritme; Wat is dat? Ik heb mezelf al tig keer voorgenomen dingen een strakker schema te gaan doen, maar het komt nooit van de grond en heb het dus maar opgegeven. Was elke keer weer gefrustreerd dat er dan dingen niet afkwamen die op de planning stonden... Ik doe als de wasmanden vol zitten de was en als de vloer vies is ga ik dweilen en stofzuigen. De wc's doe ik twee keer in de week. De wastafel op de badkamer gaat een aantal keer in de week zo'n kant en klaar schoonmaakdoekje overheen. Zelfde geldt voor aanrecht. Boefje heeft redelijke vaste tijden met eten, maar slaaptijden volg ik hem zelf in, maar ik heb geen kind aan hem als hij wakker is. Dreumes die mamamelk drinkt is toch geweldig?! Lekker vertellen en opscheppen over bv die goed gaat mag ook. Ik filter dat wat ik gewoon niet wil lezen wel! Zin in zomer... Uh, vind dit heldere winterweer wat wij vandaag wel hadden (sorry) eigenlijk wel lekker! Voor mij maakt zomer en winter dan niet zoveel uit, want de zomers hier in nederland verregenen toch ook vaak... Fijn dat Kruimel weer lekker thuis is Spikkel, doe het maar lekker rustig aan met hem! J ook al weer naar de psz. Echt leuk! Boef vindt het geweldig! Leuk dat jullie het nieuws verteld hebben! Mini goed verwend? DeLi en Nieke; Meer tijd voor jezelf komt echt wel weer hoor! Misschien komt het dat ik er nu meer aan gewend ben dat er minder tijd is voor mezelf en het huishouden, dat ik het als meer ervaar als ik er wel tijd voor heb, maar er komen best wel weer dagen waarop je ineens weer lekker veel kan doen! Totdat er een tweede komt.... . Haha, nee hoor valt best mee! Ehm... Ben ik zo weer bij? Vast wel... We gaan morgen een weekend weg en ben bezig om alles in de tassen te krijgen. Hopelijk past het morgen ook allemaal nog in de auto... help! Zal er dus weer niet veel zijn! Maar dan weten jullie waarom! Heb trouwens toffe afspraken gemaakt met m'n werk! Ga op ma en di vast werken en 1 weekend in de maand! Joehoeeeeee! Heb geen vaste garanties, maar als het mogelijk is, gaan ze dit voor me realiseren. Bloomman krijgt maandagochtend vrij en brengt ze maandagmiddag naar de oppas. Ben er helemaal blij mee! En nu ga ik Boefje te eten geven!
Heel veel plezier Bloom, we zien je na je weekend (en de bende daarna die dat altijd mee brengt ) wel weer verschijnen! Super van je werk, heerlijk die vastigheid en weten waar je aan toe bent!
Dank je Loki! Ja... Die bende erna... Nog maar even niet aan denken! Echt heerlijk van m'n werk idd ja, betekent wel dat ik weer dagdiensten moet gaan werken en het is 2,5 jaar geleden dat ik dat voor het laatst doordeweek gedaan heb... In het weekend wel, maar dat is heel anders. Maar ach, dat went vast ook wel weer! Als wat meer regelmaat daar tegenover staat, heb ik dat er wel voor over! Mag ik trouwens even heel trots vertellen dat m'n kleine mannetje een kwartiertje geleden, na zijn laatste fles meteen in slaap gevallen is en nu in zijn bedje heerlijk verder is gaan slapen?! Normaal gaat hij pas slapen als wij zelf rond 22.30 naar bed gaan namelijk... Dan slaapt hij van 17-20, maar nu heeft hij van 14-17 geslapen. Is een wat fijner ritme, maar wil hem volgen dus komt vaak uit op het eerste. Maar dit is gewoon even genieten dus!
Bloom: Kan me voorstellen dat het lekker is om savonds nog even een paar uurtjes te ontspannen voor je naar bed gaat! Hier vond ik dat ook heel prettig, toen Mummeltje met een maand of 3 savonds in haar bedje sliep tot de laatste voeding (22.00/22.30). Eerste paar avonden waren saai en onwennig maar daarna vond ik het stiekem wel even lekker om gewoon met 2 handen te kunnen computeren of te gaan verzitten als me dat uitkwam Mummeltje is bij oma spelen vandaag dus ik ga een beetje aan de poets hier. Is hard nodig, zacht uitgedrukt .
En ook lekker ontspannen he Loki, is ook altijd hard nodig vannacht veel krampjes gehad, zielig Vandaag ghaat beter, vanochtend in de wieg geslapen en nu in de wagenbak voor zo lang het duurt..
Lees hoeveel jullie doen met de kindjes in de draagdoek. Welke hebben jullie ook al weer? En is dat voor Spruit ook nog leuk? Wil ook meer in huis doen, maar om nou iedere keer zn wipper door t hele huis te slepen is ook niet handig.
De draagdoek is super, kindje kan gewoon meekijken en je hebt 2 handen vrij. Je kunt kiezen tussen rekbaar of geweven. Rekbaar is goedkoper, dus misschien een goede om te kijken of het dragen wat voor je is? Verder nog een tip voor Spikkel. Ik weet niet of het bij jullie haalbaar is maar sinds de geboorte van Druif heb ik 4 wasmanden in de badkamer staan (naast elkaar onder de wastafel). Zijn geen grote wasmanden: wasmand vol is trommel vol. Eentje is voor 60 graden was (handdoeken, theedoeken, dat werk), een voor witte was, een kleur en een donker. De was scheiden we dus al van tevoren en zo kan ik meteen zien welke gedraaid moet worden. In iedere mand zit een zakje waar bh's en kidnersokken in gaan. Het enige wat ik dus doe iedere dag is de volste wasmand uitzoeken en die gaat de machine in. Ik moet iedere dag wassen ivm zoogcompressen en eigenlijk heb ik ook iedere dag een volle wasmand dus dat komt mooi uit. Misschien een idee?
Juju: Haha ja de was is opgehangen, nieuwe er in, opgeruimd beneden, gestofzuigt en gedweild en nu even eten en een uurtje zitten/liggen. Ik ga eigenlijk het liefste in 1 teug door (want straks opnieuw de poetslap oppakken is zuur ) maar dat moet ik gewoon echt niet doen dan geeft mijn buik protest... Deli: Ja dat is zeker nog leuk voor spruitje! Ik heb er 3 maar ben het meest fan van mijn Bondolino. Is een "SSC" (Soft Structured Carrier) oftewel een kant en klare drager maar wel ergonomisch. "Bijna hetzelfde" heb je ook nog de Beco en de Marsupi. Overigens zijn er nog veel meer die zich "Ergonomische dragers" noemen (BabyBjorn, Stokke (schaam) my carrier) maar voor veelvuldig gebruik zou ik die zeker niet aanraden. Een rekbare (bykay of tricot slen) draagdoek is een stuk goedkoper maar weer iets meer werk qua knopen en het wordt sneller zwaarder omdat hij rekbaar is (vooral de eerste 6 weken super fijn en geborgen). Daarnaast zijn er nog geweven doeken te koop. Die zijn niet veel goedkoper dan een beetje SSC. Ik zie er zelf de voordelen niet van (te duur, zelf 'moeilijk' knopen) maar sommige zweren erbij. En daarnaast heb je nog vele andere varianten (3 losse doeken zodat je niet hoeft te knopen, maitai (uhh schrijf je dat zo, drager maar niet voorgevormd), sevenslings (simpele heupdrager), ringsling (heupdrager). Kortom erg veel keuze. Juju kan je er ook nog wel wat over vertellen. Maar ik zeg, gewoon de Bondolino kopen, krijg je geen spijt van Foto 1: In de Bondolino (6 weken) Rugdragen (1 jaar)
Dat is inderdaad slim Juju! Zou hier ook wel iets zijn 4 manden. Nu ligt er 1 stapel op de zoldertrap met theedoeken ed, 1 grote wasmand (donker en licht) en daarnaast, gewoon op grond, de witte was. Kortom, rommelig. Binnenkort maar eens kijken bij de action daar hebben ze lekker goedkoop van dat soort manden
Ja de mijne komen daar ook vandaan Niet mooi, wel functioneel SSC: Soft structred carrier / ergoomische drager: zijn er véél van. Ik heb een Beco Butterfly maar zoals ikal zei: je hebt heel vee merken. Kernmerken: - zacht rugpand wat zich vormt naar je kindje - brede zit waardoor je kindje niet hangt maar in de kikkerhouding komt (je kunt ook niet met het gezicht naar voren dragen) - brede schouderbanden en heupband voor comfort ouders - niet te koop bij Prenatal of babydump oid. Meitai: - heeft een vast rugpand zoals de ssc maar je moet nog wel knopen. De Bondolino is feitelijk een tussenversie tussen de SSC (valt daar wle onder) en de meitai omdat je daar volgens mij deels ook nog moet knopen? - Ik heb een meitai, zelf gemaakt. Fijn toen Druif ouder was om mee op mijn rug te dragen. Rekbare draagdoek - bijvoorbeeld bykay (draagdoek.nl) of tricotslen. - makkelijk te knopen, laagdrempelig dragen - kan tot 6 a 9 maanden, dan wordt je kindje te zwaar en gaat het 'doorzakken' omdat het rekbaar is - erg warm en bij heet weer dus minder handig - je kunt niet op je rug dragen (ik heb er een, een groene van draagdoek.nl en draag Kersje daa rnu graag in omdat het zo lekker zacht is) Geweven draagdoek - Niet rekbaar, maar van een sterk materiaal en vaak inprachtige kleuren - Als je een goede lengte kiest kun je buikdragen, heupdragen, rugdragen en zelf kijken welke houding je het prettigste vindt - Gaat tot in peuterleeftijd - Is grandioos heel veel mooier dan welk ander draagsysteem dan ook (okay, sommige meitais zijn ook erg fijn) en draagt echt supercomfi. (ik heb een Didymos, andere merken zijn Hoppediz en Neobulle). Alleen mensen die nooit met een geweven draagdoek gedragen hebben zien het fantastische er niet van Wat ik je aan zou raden: - Zoek op Marktplaats een goedekope rekbare doek en kijk of je het knopen wat vindt - Als je een draagzak wilt (ik vind dat niet prettig zelf, maar JuJuman vindt de beco weer wel fijn) ga dan echt even een avondje googlesn (of meer) om te voorkomen dat je met dragen thuiskomt die maar tot 9 maanden ofzo meegaat voordat je krom gaat lopen - voordeel van een drager is dat het één keer afstellen is en daarna snel klaar. ook zie je er minder 'alternatief' uit dan met een doek (ik trek behoorlijk wat bekijks met Druif of mijn rug in de mei tai en zelfs met Kersje op mijn buik) als je daar gevoelig voor bent - nadeel van een geweven doek is dat het verslavend is.. oh wat zijn ze mooi en ik heb er maar één maar ik wil er nog 10