Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Druif in de beco (zie je hoe zijn beentjes zitten?)
    Bekijk bijlage 304893
    En op mijn rug (ik heb wel betere foto's, dit was de eerste keer proberen, hij zat uiteindelijk meestal hoger dan dit
    Bekijk bijlage 304892

Heb nog wel betere foto's maar geen zin om lang te zoeken ;)

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Klopt, met de bondolino heb je een vaste tailleband (dmv sterke klitteband) en knoop je de schouderbanden nog om je buik. Tilje meer werk dan een kliksysteem maar voordeel is dat je niets hoeft te verstellen als er iemand anders mee draagt of je hebt ineens een winterjas aan ofzo. Zowel buik als rug dragen kun je alleen :).
    Ik vond vooral het nekflapje (bescherming tegen wind/miezer/zon, afgeschermd als ze sliep of dient opgerold als extra steuntje in de nek) doorslag geven (heb toen getwijfeld met de marsupi).

Hihi juju dus echt van de geweven doeken. Ik vind ze zo lelijk ;). Maar wellicht wordt ik verliefd als ik het geprobeerd zou hebben dat hoor je heel vaak (kortom: niet proberen, dure hobby ;) )

Zucht ik moet weer wat doen maar ik heb geen zin meer zoals verwacht :p

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ahh ze zijn juist prachtig! Ik vind het knopen van de schouderbanden erg fijn. Dat maakt dat ik mijn meitai wel fijn vindt dragen en de beco niet. Op het plaatje zie je trouwens bij de beco ook het zonnekapje bingelen, die kun je ook opbergen maar is handig als hoofdsteun bij kleintjes (en tegen de zon/regen).

Ik heb volgens mij nog nooit een negatieve review gelezen over de Bondolino trouwens. :)

PS Hoe kun je ze nu lelijk vinden, die PRACHTIGE geweven doeken! *geschokt*
    (knipoog)

PS2: Geweven draagdoeken is wel een beetje geiten-wollen-sok-ik-geef-mijn-peuter-afgekolfde-moedermelk denk ik.

PS3: Je hebt ook PRAcHTIGE meitais trouwens.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahaha ;). Ik ben niet zo van drukke prints. Heb wel 1x een ringsling gezien die ik prachtig vond (met fuchsia er in, hoe kan het ook anders ;) ). Maar ik geloof wel dat het fijn draagt, het vormt gewoon nog meer naar jezelf en je kind!

Beco heb ik ook overwogen, lijkt me ook heel fijn en mooiere prints dan de bondolino persoonlijk (die vooral effe kleuren hebben). Ik las alleen vaak dat ze pas vanaf een maand of 3/4 fijn zaten voor de kleintjes en aangezien ik al zon mini had, zag ik mezelf al een half jaar knopen voordat ik hem fijn kon gebruiken ;).

Flapje bij bondolino kun je niet opbergen trouwens. Of gebruiken (opgerold als steuntje bv) of over het rugpand laten hangen (zitten wel 2 knopen zodat het mooi glad egaal hangt). Dat mogen ze bij de volgende versie wel 'inritsbaar' maken als je het mij vraagt ;).

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Een meitai lijkt me ook wel wat ja, mits de schouderbladen gevuld zijn anders snijdt het denk ik?

Zo zweer ik ook nog bij mijn 7 slings hoor, in 30 sec zit mummel er in en gaan we ff snel met de hond wandelen, boodschap halen (vanuit auto winkel in en terug) of in de wachtrij bij de efteling ;).
    Ideaal vanaf 4 mnd (buddha houding) en daarna gewoon op de heup.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Fanatiekelingen die we zijn, Deli ziet straks door de bomen het bos niet meer ;).

Ik ga ook wat doen *ja nu echt*. Pffff...

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijne snijdt niet in ieder geval. Ik zat net te denken: het si voor mij belangrijk dat ik met gekruisde banden kan dragen. Als ik mijn meita tibetaans afknoop (dan zit ie net als de beco zeg maar) dan draag ik ook niet fijn. Heb zwakke rug/schouders en kan het gewicht beter verdelen als ik de schouderbanden dus kruis. Vandaar dat ik niet zoveel heb met de draagzak denk ik.
    **sorry Deli** ;)

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bondolino draagt gekruisd :D

*weer een positieve revieuw*

;)

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    ja dat is dus goed! :D

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb helemaal geen goede foto van de draagdoek (tricotslen) zo stom.

Wel nog even mijn 7Slings spammen ;) (en mijn kleine prinsesje, uiteraard ;))

1ste: 4 mnd in Buddha houding
    2e: 8 mnd op de heup

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat een heerlijk frummeltje toch :)
    Mummeltje bedoel ik. Oeh, ingewikkeld ;)

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Toch 1 in de rekbare gevonden:

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahaha ja ;) *Nog maar een spam*

Heerlijk hoe ze kunnen slapen in de dragers, lekker warm tegen mama aan :). Moet zeggen dat Mummel dat nog steeds heeft hoor, vanmorgen lag ze ook even naast me in bed te slapen toen papa ging werken en dan wil ze echt tegen me aan liggen, arm om me heen geslagen (op haar buik, hoe kun je slapen denk je...). Heerlijk *zwijmel*. Als ze ziek is wil ze ook niets liever dan gewoon bovenop me slapen (bed/bank). Knuffeltje.

Zo, huisje is weer schoon (genoeg) ;). Moest eigenlijk nog ff naar de kruidvat maar dat zoek ik niet meer. Nog eventjes lekker chillen tot vriendlief thuis komt...

16. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Bedankt Juju en Loki.
    Ik ga eens speuren op internet.
    Zag inderdaad door de bomen het bos niet meer (zei ik al op de WA).
    Maar denk dat ik dan toch voor een geweven doek moet gaan of een gevormde als de Mei tai of Bondolino......

Leuke foto's ook weer meiden!!

17. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Uhm, zoveel verschillende doeken. De een is makkelijker te knopen dan de ander. Dan denk ik: "een doek is toch een doek?"
    En waarom is het zo lastig om te knopen als je ermee begint?

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Omdat het snijdt als je niet goed knoopt. Is een kwestie van wennen. Wat vind je belangrijk, waar wil je het voor gebruiken? Misschien kunnen we helpen met het maken van een keuze (ipv die onmogelijk maken)

Loki: Hee dat Girl mutse heeft Kersje ook :)

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    De rekbare laten afvallen vind ik een verstandige keuze, denk dat je daar nog maar korte tijd plezier van hebt.

Prijs van doek vs ssc is niet schrikbarend. Belangrijk dus om te bedenken of je wilt knopen of niet, dat is daarna het grootste verschil.

We helpen je graag weer op het pad hoor ;)

20. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Blijft toch moeilijk om een keuze te maken als je het niet ervaren hebt.......
    Lijkt me dat je met een doek meer kanten op kan (liggen, zitten, buik, rug) of niet?
    Ik ga eens goed op internet kijken.
    Ben volgende week jarig, dus misschien leuk om daar verjaardagsgeld voor te vragen.
    Maar wil ook graag een fotoshoot met Sven laten maken. Is ook niet goedkoop....
    Pff wil nog zoveel!

Deel Deze Pagina