Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Er zijn sites waar je ze kunt lenen en je hebt ook inloopdagen waar E advies geven en je dus meteen kunt proberen.

Uhm, liggend wordt afgeraden. Evenals vooruit kijken. Dan blijven dus buik-buik, rug, heup en buddha houding over. De meeste dragers ig buik-buik en rug maar je hebt er ook die heup kunnen al wordt dat snel zwaar (ik meen de marsupi maar dat moet je even googlen). Buddha is voor de kids wel een leuke houding tot het heup dragen (last zeggen van 4 tot 7 maanden) maar voor die korte periode dat dat kan, zou ik daar je keuze niet op laten vallen.
    Uhhm mis ik nog manieren? Juju?

Het is idd best ff een aanschaf maar bij gebruik is dat het zeker wel waard ;).

Je mag komen testen hier hoor maar dat is zon eind he!

2. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Uk, hoe gaat het met je? Voel je je al wat beter?

Wassen Ik was bijna altijd in het weekend en soms draait er 's nachts een wasje.

Bloom Veel plezier het weekend!
    Gisteren is Boefje zo heerlijk vroeg gaan slapen.
    Hoe laat werd hij dan vanmorgen wakker?
    Fijn trouwens dat je mooie afspraken gemaakt hebt op je werk!

Juju Leuk met Druif naar de film! Benieuwd wat hij daarvan vindt. En inderdaad als het niks is, ben je zo weer weg.
    Druif die jouw melk drinkt is wel super. En hij vindt het nog lekker ook?!
    Wat hebben jullie voor kinderstoel (Die groene waar Druif op zit)?

Spikkel Fles geven en zelf tegelijk eten is inderdaad wat minder makkelijk als borstvoeding geven en tegelijk mijn brood eten.

Meeting Plannen we nu definitief 30 maart? En waar?

3. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Bedankt Loki.
    Als we wat dichter bij elkaar hadden gewoond, had ik graag komen testen.

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Google maar eens rustig rond, als je nog vragen hebt helpen we je graag ;)

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Helaas nog niet beter. Oorpijn, keelpiijn, hoofd vol, buik doet gek. Bluh. Goed ziek.
    Later meer wanneer ik me wat beter voel.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    DeLi 30 maart is wel ver weg om te proberen. Ik bedoel anders had je de dragers van Loki en van mij kunnen testen, dan had je wel een idee gekregen haha.

Wat handig is om te bedenken:
    - Ga je alleen dragen of ook DeLi-man? Verschillen jullie veel in lengte of postuur?
    - Zie je knopen zitten of vind je dat een eng idee?
    - Zijn het lange of korte stukken?
    - Hoe is je rug/schouders? (ik heb daar bijvoorbeeld snel last van)

Draagopties:
    - kindje buik-tegen-buik
    - kindje in de wieghouding (liggend) zoals in de MiniMonkey wordt afgeraden wegens stikrisico. Is geen optie in een SSC ook.
    - kindje op je rug kan zowel met doeken als met SSC
    - kindje op je heup kan met een korte doek (lange kan ook maar dan is het ingewikkelder, ik heb ooit een poging gedaan maar wat een gedoe zeg) en met enkele SSC. Was voor mij nooit een must want asymmetrisch dragen is voor mijn rug en schouders toch te belastend vrees ik
    - Kindje van je af kijkend: Kan in de boeddhahouding maar heb ik nooit gedaan. Als ze wat groter zijn kun je ook rugdragen en kunnen ze over je schouder meekijken. Van je af bungelend is niet ergonomisch, al is er nu een SSC (Beco Gemini oid) die die optie wel biedt. Maar dus wel afraad. (beetje vreemd vind ik dat maar goed)

DraagKrachtig voor draagconsult en draagdoek » Dragen van pasgeborenen
    DraagKrachtig voor draagconsult en draagdoek » Vergelijkingstabel maten ssc’s

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    joehoe! iedereen draagdoeken aan het kopen> :D

8. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

zwaai.. * niet zo veel puf* lees wel mee..

draagdoek.. ja die had ik al...kruimel geniet er van..

euhm..tnx voor de tip juju..helaas is daar ons badkamer te klein voor. maar de jongens hebben ieder eigen wasmandje.. is die beide vol.. samen de was in..verder wasmand voor de 60-90 graden was..en de rest van ons is 30 graden was..ik probeer elke morgen machine aan te doen.. ook al zijn de mande niet helemaal vol..

verder eerst weltrusten

9. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Juju, geen draagdoek, maar een fiets. Haha
    Wil voor mn verjaardag een nieuwe.
    Aant oriënteren of het een gewone, mammafiets of elektrische gaat worden.
    Wat hebben jullie allemaal voor fiets?

Gister proefritje gemaakt op een elektrische fiets. Gaat vriend ook een stukje, komt hij lopend terug met een lekke band! Zoiets verzin je toch niet!
    Nu heb ik pang gehoord tijdens fietsen....... zat gewoon een spijker in!
    Hahaha

Wel bedankt Juju en Loki voor alle info over de draagdoek! !

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Een zitje op mijn 'gewone' fiets, kan prima :D

Hoe gaat het daar verder Spikkel?
    Uk weer wat beter?
    Loki schoon huis?

Joehoe mijn Freestyle is binnen';) Kolf is in 2011 gekocht maar 3 mnd geleden via garantie nieuwe motor erin dus die is praktisch nieuw. overgenomen incl véél bewaarflesjes, magn.sterilisator bvan Avent en flessenwarmer (beide nooit gehad vij druif) voor 168 euro incl verzenden. Als die kolf het gewoon blijft doen dan kan ik straks zonder verlies doorverkopen ;) Moet alleen nog een opbergplek bedenken voor al die flessen ;)

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb een batavus weekend. Een gewone fiets dus. We gebruiken hem puur voor de lol dus ik vond de periode dat je kids voorop vervoert zo klein dat ik er geen mama fiets voor wilde kopen liever een goede gewone.
    Overigens heb je ook losse moeder sturen mocht je wat extra ruimte willen voor een tijd op je gewone fiets. Ik vond de ruimte niet tegen vallen dus doe het gewoon zo :)

12. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

mama fiets: ideaal..Heb ik hard voor opgepast.. dus wilde mezelf een nieuwe fiets geven..Voormij soiweso fijn ivm lage instap zeg maar.En fiets heerlijk.. en heb gewoon ruimte nodig.

Hier gaat het wel goed. Kruimel heeft af en toe nog van die schelle huilbuien. maar vermoedt dat het ook beetje door de AB komt.. daar heeft hij last van..darmen vandaag de laatste dag.
    Verder slaapt hij dus gewoon boven..en erger nog alleen op zijn buik.. doodeng.. maar hij draait erg goed met zijn hoofd.. is erg sterk daarin..En ik loop veel naar boven..goede bewegingen..Smiddags wanneer j slaapt en kruimel toevallig ook, ben ik ook boven. of even neuzen op internet, of zelf tv kijken en liggen.. 6 maart naar de kinderarts... Ook even vragen of er voor langre tijd voeding voorgescrheven kan worden.. heb 2 x 800 gram pakken.. kun je een maand mee doen.. maar ik zit nog in de fase dat kruimel niet alles op drinkt en 2 uur later weer wilt.. dus het gaat nu wat sneller.. weet niet of dit via huisarts kan.. dus daar ook even naar vragen..Volgende week moet ik zelf naar d gyn en loop dan via de kinderafdeling dus kan daar ook nog even vragen..

gister wilde ik even alleen zijn.. dus de zolder opgekropen en opgeruim.. wat een zoooooooooooooi... Nu alleen de kinderhoek nog even.. Heb alle spullen bij elkaar gedumpt.. van die hoek komt straks nu de rest..

Gisterochtend naar de kapper.. heb niks betaald: verven en knippen.. had al een gratis knipbeurt.. ivm kruimel eerste baby van de gemeente.. maar die hoef ik pas de volgende keer te gebruiken.. Me haar is er af..tot aan de kaak zeg maar. is heeeeeeel veeel er af gegaan..

Toen de glijbaan gehaald via mp...10 euro dus in maart maken we hier een paradijs..

Over 2 weken gaan we met zijn 4en naar de dierentuin. kaartjes via vakantieveilingen voor 20 euro:D.. even eruit... even met zin 4en..hopen dat er geen sneeuw is.. ben hier wel klaar mee.

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Fijne kapper ;).

Dierentuin is leuk, hopelijk beetje weer!

Zo even lekker in bad chillen...

14. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Pfff, ben vanaf 4 feb niet meer hier geweest zie ik... :)

WA is ook zoveel makkelijker, sorry!

@ Spikkel; fijn dat Kruimel weer thuis is en dat het goed met hem gaat.
    Nog spannend dus hoe de vervolg onderzoeken gaan, maar hopelijk komt ook dat goed!
    Nu lekker genieten van je gezin :)

@ Uk; klinkt als een erg leuke verjaardag voor Mini en wat is hij lekker verwend :)
    Blij verraste reacties op jullie trouw nieuws = leuk!

@ Bloom; wat heb je toch lieve mannetjes!
    Je bent nu een weekendje weg toch, heb je het leuk?
    En hoe gaat het nu tussen jou en manlief?
    Super van de afspraken op je werk!
    Als ik het zo had kunnen regelen had ik wel als vpk willen blijven werken ;)

@ JuJu; wauw, jij hebt het schema-technisch goed voor elkaar zo te lezen!
    Kind in draagzak biedt veel mogenlijkheden door je vrije handen, slim (en gezellig lijkt me).
    BV die zo goed en makkelijk loopt = heel fijn!!!

@ Nieke; wat is jullie Mopje toch lief (foto's WA).
    En lekker ondergepoept dus, haha :D
    Fijn dat je collega's zo vaak langskomen en dat je wat dat betreft wel zin hebt om te gaan werken.
    Bij Mopje weg is daarentegen niet leuk, wanneer moet je weer werken?

@ Loki; wauw :$ dat is niet genoeg kleding voor Frummel hoor, LOL!

Ben benieuwd naar de naam van Frummel, zit er steeds aan te denken, hihi!

Verder happy voor jou dat je nu meer kunt genieten van je zwangerschap.
    Enne, vandaag 24w1d is fijn!!!

@ DeLi; wat is Spruit toch een vrolijk mannetje (foto's WA) lief hoor!
    En jij hebt echt veeel melk, lekker de vriezer vullen ;)
    Ik moest wel lachen om je proefrit verhaal van manlief op de fiets, haha!

@ fietsen; doe ik amper (lees; nooit!) maar misschien deze zomer? Dan wil ik wel een goede 2e hands mama fiets hebben, lijkt me het lekkerst fietsen.

@ hier; afgelopen week weer gewoon 24 uur gewerkt en het ging prima!
    Niet te confronterend (waar ik wel een beetje bang voor was) en gewoon gezellig met patienten en collega's!

Verder gister heerlijk uit eten, naar de bios en naar de kroeg geweest met manlief, ivm ons 2 jarig jubileum, morgen trouwdag ♥
    Was super gezellig!!!

Liefs,
    Laris

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Fijn dat het weer zo goed met je gaat Laris. Je pakt het heel goed en sterk op. Lijkt me ook het fijnste maar goed, dat heb je niet altijd in de hand natuurlijk...

Hoe gaat het met je vriendin?

Gefeliciteerd met jullie 2 jarig jubileum morgen, lekker weekendje al gehad dus!

Hier:
    Rustig dagje gehad. Gisteravond met vrienden en de kids naar pannekoekenhuis geweest. Geen carnaval voor ons dit jaar, niet ideaal voor mijn buik...
    Vriendlief morgen nog lekker vrij.

16. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Gefeli Laris!

Spikkel, fijn dat het wat beter lijkt te gaan met kruimeltje. ab speelt altijd lekker op de ingewanden, hopelijk is dat ook snel voorbij.

@Hier: heb me maar alvast ziekgemeld voor t werk. scheelt morgen weer. morgen eerst de ha bellen voor mij en mini, want mini is ook lang niet fit. is nu bij opa en oma maar oma belde me dat hij nog steeds niks heeft willen eten sinds vrijdag. wel heel af en toe een hapje maar vrijwel niets. drinkt wel, plast ook en is blij en alert, maar zal ook last van zn keel hebben en oortjes misschien. daarom maar even met zn allen naar de dokter want we zijn er alledrie slecht aan toe :(

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gefeliciteerd met je trouwjubileum Larissa!!!

Uk: En al uitslag bij de HA? KLintk niet goed :( Beterschap in ieder geval.

Spikkel fijn dat het beter gaat met Kruimel. Klinkt als leuke plannen voor de komende tijd! Wij gaan maandag naar de dierentuin (volgende week).

Bloom hoe is je weekendje?

DeLi en Nieke: Neeheee, foto's niet (alleen) via WA doehoen! Dan minimaal op FB..

Loki: Hmm klinkt goed. Heb begrepen dat morgen nationale pannenkoekendag is dus die staan morgen op het menu hier ;)

Ego: Nachtje uit logeren geweest bij mijn ouders. Kersje heeft lekker in het ledikant geslapen. Nu alleen nog wat meer tijd tussen de voedingen en mama heeft niets te klagen ;) (heb ik sowieso niet ;))

18. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    We zijn weer terug!
    Weekend was heerlijk!

Afgezien van het feit dat Boef in z'n pyjamaatje is weggelopen en Boefje uit z'n reiswieg op de grond is gevallen omdat zijn grote broer hem uit z'n bedje wou halen...

Maar we zijn heelhuids thuis en hebben genoten! :)

Larissa;
    Nogmaals gefeliciteerd! Alweer 2 jaar!

Uk;
    Balen, nog steeds ziek... Wat zegt de ha?

Rest;
    Zwaai!!

19. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Heb voor morgenochtend een afspraak omdat Mini nog bij opa en oma was. Dus nog even een nachtje geduld.

Fijn dat je een goed weekend hebt gehad Bloom! Wel even schrikken van boef en boefje!!

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Uk:
    Jullie blijven lekker bezig met 3e... Morgen dus maar eens naar de HA!

Bloom:
    Fijn dat het weekend geslaagd was maar de jongens hebben het zwaar gehad, zo te horen? ;)

Juju:
    Vind Druif pannekoeken lekker? Mummel heeft niet 1 hap op (wilde alleen mijn tomatensoep en papa's frietjes ;)).

Deel Deze Pagina