Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

leuk eigenlijks dat ze nu al opdrachtjes kunnen uitvoeren en je begrijpen (nietaltijd).. maar het is zo anders..

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha Druif pakt bijvoorbeeld zijn tandenborstel, zelfs toen hij nog in de fase zat dat hij tandenpoetsen verschrikkelijk vond haha *tikje suf*

3. spikkeltje

lolbroeken hebben we.. j pakt hem wel.. doet de wc deksel naar beneden, klimt op de wc. pakt zijn borstel en tandpasta.. ik doe het erop.. ik poets maar hij laat boven niet toe en dan wilt hij zelf...voordat wij boven zijn staat hij al in de badkamer..maar hoe doen jullie dat eigenlijks.. ik probeer van alles.. maar hij laat het nu echt niet toe..gromm

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahaha ja erg modieus is het niet, dat besef ik me ;).

Pff wat wordt je toch lui van bank liggen! Ik wil ook niet slapen want dan slaap ik vannacht weer niet dat schiet ookal niet op..

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Uhh weinig tips, mummel vind het niet erg meestal... Eerst wij poetsen en dan mag ze zelf nog even :)

6. spikkeltje

dat doe ik hier ook.. maar boven wil niet.. onder wel..grrr meneer laat het niet toe

7. spikkeltje

zo de oudste man is wakker.. de kleinste slaapt nog.. nu even er van tussen

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Houdgreep toen dat nodig was ;) Ik vind tandenpoetsen erg belangrijk.

9. spikkeltje

ga ik dat proberen.. ja ikook.. 2x daags..in decmber had ik een groepconsult van het cb allemaal kindjes van 18 maanden en was een jongetje had allemaal al gaatjes.. moeder was ook niet echt bezig met de welzijn.. maakte ik op uit verhalen.. sneu...

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier savonds na het melkje maar het is zeker niet vrijblijvend, ook als ze het niet leuk vind wordt er door gezet... Klein dreumesje zijn is niet altijd tof ;)

11. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    JuJu; bedoelde inderdaad kersje, hoe kom ik erbij ;) sorry
    Ga ik daar eens kijken.

Loki; zag de pyjama, leuk.

Spikkel; ook een handige drager lijkt me.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Soms is het gewoon bummer om kind te zijn. Hij hoeft niet veel van me, hij mag in zijn slaapzak blijven lopen na zijn middagslaapje, hij hoeft niet te eten als hij niet wil. Maar zijn tanden worden gepoetst, helaas.. Vanaf zijn tweede verjaardag 2x daags, al zit de ochtend nog niet helemaal in mijn routine ;)

13. spikkeltje

:x:x:x:x gisteren nieuwe pepti bij de apotheek besteld.. zou vandaag om 11 ur klaar staan.. me vader er heen.. ja morgen om 9 uur.. ik heb nog voeding tot vannacht.. en niet tot 9 uur morgenochtend en nu?? ze kunnen er niks aan doen..zeggen ze.. heb me vader naar de stad gestuurd naar andere apotheek...

echt kan mijn verzerking wat betekenen?? ziekenhuis?? huisarts?? wie weet dit... ik wli bellen naar de apotheek maar me tranen staan alweer te branden.. dus dat gaat mis.. ik ben echt laaiend... denk je nog vroeg te zijn.. dat je een dag moet wachten oke.. maar 2 dagen....

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ahh dat is erg!!! Hopelijk heeft de andere apotheek op voorraad!!!

15. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    spikkel; dat is echt balen. maar ik neem aan dat als je 1 pak bij een andere apotheek haalt dit ook gewoon via de verzekering kan. Hopen dat die daar wel op voorraad is.

Even een vraagje. Ons meisje slaapt overdag nog steeds niet in haar bed. Net was ze erg moe maar dan loop ik met haar naar boven en dan lijkt ze te snappen wat er gaat gebeuren en gaat heel hard huilen. Troosten en dan toch in bed. Opnieuw huilen, dus ik blijf bij haar tot ze toch in slaap valt. Na 5 minuten weer wakker en hard huilen. Dus maar uit bed gehaald verschoont en gevoed. Dadelijk ga ik het toch weer proberen. Hoe ging dat bij jullie?
    Na de laatste voeding gaat ze pas slapen in bed. In de box slapen is ook geen optie want ook dat doet ze niet (niet langer als een half uur in ieders geval).

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Spikkel:
    Oh wat balen! Heel zuur als je niet van andere mensen op aan kunt! Maar, heb je niet standaard een pak of 3 staan en nieuwe bestellen als je de laatste aanbreekt ofzo? Ik vind een dag speling zoiezo best riskant! Hopelijk hebben ze hem in een andere apotheek!

Nieke:
    Ik kreeg met 6 weken die omslag dat ik vond dat Mummel ook in haar eigen bed moest slapen. Gezorgd dat ze alles gehad had (eten, schone luier ed) en dan wakker in bed leggen. Ik bleef erbij tot ze sliep. Eerste dagen heb ik haar volledige slaapjes boven gezeten en ze mocht er pas uit als ze goed geslapen had (idd wakker schrikken na 5 minuten valt niet onder goed slapen!). Dit hield ik een week heel strak vol na iedere voeding en toen ging het steeds beter en kon ik steeds eerder naar beneden ;).
    Overigens maakte ik alles donker dat vind ze (nogsteeds) fijner en heeft ze een paar weken in de puck a baby geslapen (softe inbakering). Dat voorkwam het wakker schrikken.
    Met een week of 8/9 kon ik haar wakker neer leggen en ging ze goed slapen. Wel altijd beetje jammeren (in slaap huiltje) maar dat is ze tot een maand of 10 blijven doen. Nu is het 9/10 keer meteen stil als we haar in bed leggen.

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Druif sliep in de box en viel in slaap als ik hem op zijn buik legde.Ook wel een tijd in slaap gevoed. Kersje slaapt in de wandelwagenbak, leg ik slaperig weg en meestal slaapt ze dan snel in. Soms niet, dan draagdoek. Geen tijd voor langr wenaanjebed sessies met Druif erbij helaas :)

18. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Hmmm het is zo te lezen bijna altijd lastig.
    Maar ons mopje ligt nu toch in bed. Dus toch nog even gevoed en daarna compleet verschoont. Ze heeft na de voeding heel lief in de wipstoel zitten spelen en lachen en alles onder gepoept :D inclusief de wipstoel. toen nogmaals verschoont waar ze heel erg op tegen was en daarna in bed. Even gehuild en nu slaapt ze. Ik weet niet voor hoe lang maar we zullen het zien. Ik ga het dus gewoon iedere keer weer proberen. 's Morgens na de voeding van ongeveer 9 uur gaat het vaak goed dan slaapt ze wel een uur of 2 en dan is ze wakker en gaat ze spelen. Na de volgende voeding gaan we altijd wandelen dus slaapt ze onderweg en als we thuis zijn is ze weer wakker maar wel moe. Maar dan slaapt ze niet verder in de reiswieg dus ligt ze of bij mij of in de box naar de mobiel te kijken. Ja en verder is ze veel wakker of slaapt ze bij ons omdat ze echt niet in haar bed gaat. Nu ga ik het toch proberen om het na iedere voeding te oefenen, dus we zullen zie hoe het gaat. Ik wil toch iets meer kunnen doen.

Bedankt voor de tips.

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nieke het is even zoeken naar het perfecte moment. Als ik bij Kersje net iets te laat ben heb ik een kind wat dus wel moe is en niet wil slapen (helaas ervaring mee, ik mis nogal eens wat). Bij Druif ook heel wat aangemodderd.

Kersje slaapt nu de ochtendslaap in de wieg op zolder.
    Als ze dan wakker wordt ga ik haar omkleden enzo en voeden. Dan gaan we even naar buiten en slaapt ze in de draagdoek. Ik kan haar dan overleggen in de wandelwagen, die staat in de hal. Binnen is het te druk met Druif.
    Als Druif naar bed gaat komt ze weer voor een voeding. We gaan dan even spelen en dan gaat ze weer in de wandelwagen, die staat dan in de woonkamer. Als Druif wakker wordt en ze slaapt nog dan gaat ze weer naar de hal.
    's Avonds ligt ze wel in de box. Ik weet eigenlijk niet waarom, we hebben dan de tv aan en Druif is er ook. Maar in het donker heb ik haar graag bij me ofzo? Nou goed, ze clustert ook de hele avond zo'n beetje dus rond een uur of (half) 7 verhuist ze toch naar mijn schoot/borst (afgewisseld met de armen van JuJuman) tot we rond half 10/10 uur gaan slapen. Met een beetje geluk weer in de wieg ;)

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh en Deii die groene stoel van Druif is de Stokke tripp trapp.

Deel Deze Pagina