Hahaha hier is "DIE!" ook nog voldoende om alles aangereikt te krijgen . Ligt vast aan mezelf dus . Al worden het wel steeds meer woorden zoetjes aan. Meest schattige is toch wel "Kleurrr" (ja met rollende R, van wie ze díe nou heeft?) als ze gekleurde hagelslag op haar brood wil . Ach, komt allemaal vanzelf Trek jij Druif zijn schoenen aan Juju? Pff, stofzuigen en dweilen is klaar. Er moet nog zoveel meer maar de zin is ver te zoeken...
Geluks momentje: Als je sochtends om 9 uur op de deur hoort kloppen en "Heh? Mama?" hoort. Je de deur open doet en dan komt er een klein slaapzakje met aap onder de ene arm en konijn onder de andere arm aangeschuifeld met een big smile op haar gezichtje. Zwijmel
Ach wat heeeeeeeeeeeeeeerlijk Loki!!! Hier is; "mama, kuffuh" of "Mama lief!" toch wel favoriet hoor Als we gaan eten zegt ze "Eesase mama, eesase papa" Eet smakelijk dus En deze dan; "Nialia moe, slapen" dan legt ze haar hoofd op de bank of op de tafel en als ik dan vraag of ze naar bed wil zegt ze "jaaaaaaaaaa, Nialia trap lopen!" en dan rent ze naar de deur waarop een "deur open!" volgt. "Mama douche" of "Mama blotie (als we gaan douchen of als ik me omkleed oid) "FLES!" als ze honger heeft "Pizzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" als we pizza eten "Mama Piet zingen" (is een liedje over clowntje Piet) Soms zegt ze allerlei woorden uit het liedje achter elkaar. Vanmorgen werd ze wakker om 6.30 uur en ik hoor ineens: "Ivan EN Linde EN baby Amy EN baby Lissa (Larissa heet die baby dat zijn kindjes van haar groep op het kdv). Maar dus ook echt die EN ertussen en alle namen uitgesproken zoals het moet... Oke, dan is 6.30 uur (te) vroeg maar dan kun je toch niet anders dan smelten?! ♥
Ahh ja dat is wel fijn vroeg wakker worden! Kyara zegt echt al heel veel! Pizzaaaaa vind ik ook wel reuze grappig
De beco is binnen en hij ziet er erg mooi uit, zo goed als nieuw. Alleen zit er toch geen babybuidel bij, maar dat is ook niet per se nodig toch? Ik ga hem eerst even wassen en daarna proberen met ons mopje. JuJu; ik had een link een paar pagina's terug neer gezet daar zie je welk motiefje.
Hehe Mini trekt hier zijn eigen laarsjes net aan, maar is wat boos want hij krijgt de tweede niet aan. Zal hem even gaan helpen. Hij zit heel zielig tegen het laarsje te praten...
Super nieke! Ben benieuwd naar een foto van mopje in de beco! Ben jij al wijzer geworden qua drager Deli?
Ah die Nieke! Ik weet niet hoe groot Mopje is maar kan zijn dat de Beco nog te groot is. ben benieuwd! Pratende kindjes; leukleuk
Hopelijk is hij niet te groot. Mopje is nu ongeveer 60 cm en denk dat ze 5,7 kg ongeveer weegt (misschien iets minder of iets meer). Hij is nog nat dus kunnen nog niet passen. Weet ook niet of je ergens los zo'n babyinsert kunt kopen. Heb wel een mailtje gestuurd naar babybij om te vragen of dat kan. Wat schattig hoe jullie kindjes praten. Kyara kan echt al veel zeggen, lijkt op mama JuJu; leuke foto's van druif en kersje op FB! Leuke momenten met wakker worden, soms inderdaad wel wat vroeg maar als de kindjes dan zo schattig zijn maakt dat het veel minder erg. Hier 2 mindere nachten gehad. Mopje gaat niet meer goed slapen nadat ze gedronken heeft. Ze heeft dan echt genoeg en slaapt dan een half uur waarna ze weer krijsend wakker wordt en wil eten. Uiteindelijk zijn we dan 2 uur verder vanaf het wakker worden de eerste keer voordat ze weer gaat slapen. Pfff vermoeiend. Overdag gaat het slapen ook echt nog minimaal. Met wandelen slaapt ze wel en ook op de arm in bed blijft toch echt een ellende. Vanmiddag weer huilen, huilen en huilen. Ik troost haar dan in bed en als ik bij haar blijf en haar aai valt ze in slaap, ga ik weg is ze ook zo weer wakker. Toen al snel weer honger dus gevoed en terug in bed, maar toen weer huilen, huilen en huilen. Toen weer er uit ze had ontzettend last van de voeding want ze spuugde flink. Misschien heeft ze hier vaker last van als ze in bed ligt, dus ik wil het bedje nog iets meer gaan verhogen. (maar waarom heeft ze er 's nachts dan geen last van??) Moeilijk hoor als je niet echt weet wat er aan de hand is. Morgenavond gaan we samen uiteten en passen mijn souders op. Vind het niet fijn omdat mopje zo slecht slaapt. Dan zit ze waarschijnlijk de hele avond bij hun op schoot (net als bij ons eigenlijk) maar toch voelt dit anders. Hun blijven ook veel tegen haar praten en aan haar frunniken dan slaapt ze nog niet rustig. Dus dat gaan we wel zeggen dat ze dat niet moeten doen. Voordat we gaan voed ik haar nog en dan hoop ik dat ze niets nodig heeft als wij weg zijn zodat ze daarna weer bij mij kan drinken. Ik zet voor de zekerheid wel wat melk in de koelkast voor het geval dat.
Nieke, wat gek,ik dacht toch echt dat ik die inzet zag! Maar ik heb al een oplossing! Je mag die van mij lenen! Ik gebruik hem toch niet meer en de kans dat we hem samen ooit nog een keer tegelijk nodig hebben, acht ik vrij klein. Mijn reuzen kunnen toch al snel zonder, als onze 2e en 3e toch tegelijk gaan komen. Kan hem in een bubbelenvelop naar je toesturen, kost denk 2,-?
Rode schoenen zijn gaaf! Pratende kindjes ook! Kindjes die veel huilen en onrustig zijn, is niet leuk. Kruimeltje die goed slaapt natuurlijk weer wel. Kindjes die meehelpen met het huishouden ook! Voor de rest mis ik de helft... Ben echt een zeef en veel te druk. Gisteren avonddienst gehad. Morgen en zondag dagdienst, maandag weer avonddienst. Daarna een week vrij en hoop dan bij te komen Boef is nog steeds erg uit zijn doen. Lag om half 8 op bed, sliep tot 21u en is sindsdien al een paar keer brullend wakker geworden. Als je er bij bent, pakt hij zijn knuffel en gaat hij weer lekker liggen... Afgelopen nacht hetzelfde verhaal... Met bloomman ging het vandaag weer mis. Kwam huilend thuis en in al die jaren dat ik hem nu ken, heb ik hem nog nooit zo zien huilen. Weleens tranen in zijn ogen, maar nu was het echt huilen... Dit was de druppel, we zijn samen naar de psycholoog geweest en vanaf maandag zit hij voorlopig thuis... Gaat allemaal dus even wat minder... Maar misschien komen we nu een beetje tot rust, er is 1 stressfactor weg, hopelijk helpt dat. Boef brengen we voorlopig nergens heen, lekker thuis en de drie R's even handhaven. Als ik hier weer weinig ben, weten jullie waarom! Whatsapp is tussendoor wat makkelijker, maar vind dat niet leuk voor JuJu en Spikkel...
Ohhh Bloom wat verschrikkelijk... Een man die huilt vind ik altijd zo zielig. Vrouwen die huilen is normaal maar mannen huilen nu eenmaal niet vaak. Super dat jullie direct actie hebben ondernomen en dat bloomman nu thuis blijft. Eerst aan zichzelf werken en daarna pas het werk, dat is nu even niet belangrijk. Ik hoop dat het op deze manier snel weer beter met hem gaat, en dus ook met jullie gezin. Een hele dikke knuffel voor jullie!!!! Hopelijk vinden jullie zo de rust. Wel balen dat je nu even zo veel moet werken. Gelukkig na maandag vrij. Nog even een reactie op de rode schoenen: Super!! Ik zag ook overal super leuke meiden schoentjes, maar wat zijn schoenen duur!! (wil straks echt goede schoenen voor ons meisje kopen want je voeten zijn zo belangrijk). Oh ja en wat doe ik mopje aan in de beco? Als we op de beurs zijn zal het niet super warm zijn binnen denk ik (ook niet super koud maar haar beentjes hangen er natuurlijk uit dus ik denk dat alleen een broekje met sokjes te koud is of niet?
Het is warm genoeg voor Mopje in de beurs hoor! Maar je moet er een eindje naartoe lopen, dus zou haar wel goed inpakken. Eventueel een legging oid onder haar broekje? Of een groter broekje over haar gewone broekje, kun je die daar weer uitdoen. En slofjes over haar sokjes, of gewoon twee paar sokken? En je kun je handen/armen om haar beentjes leggen, wat de kou haar misschien een beetje weert! Ik ga naar mn werk en je baby-inzet op de post doen!
Nieke: Ik denk dat de beco met 5,5kg al wel moet passen hoor! Maar op de beurs is het echt niet koud, enkel de weg erheen. Op de beurs zelf is een pakje meer dan voldoende. Zelf vind ik een maillot altijd fijn want door het in de drager zetten trekt het broekje altijd omhoog en heb je een stukje koude beentjes (heel de dag sokken hijsen ). Misschien een slofje eromheen nog. Dat lijkt me echt voldoende hoor. Jij bent als een kruik met jouw lichaamstemperatuur en de beco is ook een jas (/bodywarmer). Schoenen zijn inderdaad een rib uit je lijf... Je kunt wel een beetje opruiming shoppen maar dat valt ook niet altijd mee omdat je niet 3 maanden met open schoenen wil lopen in de winter he? . Echt een half jaar vooruit kopen durf ik nog niet.... Maar, je hebt nog even . Bloom: Och jee, manlief helemaal gebroken dus Moeilijk hoor! Gelukkig meteen stappen ondernomen samen en voorlopig even thuis en dus een stresfactor die van hem afvalt. Hopelijk komt hij er uit, lijkt me zo erg om zo met jezelf in de knoop te zitten!
Bloom wat erg om je man zo te zien Goed dat deze stap gezet is. Sneu van Boef ook. Spendeer jij je tijd maar even aan het in balans brengen van je gezin en jezelf! Ja ik ook -> dus koop ik in de aanbieding. Ik wil persé leren schoenen voor Druif, maar ga echt geen 80 euro betalen voor die 3 a 4 maanden. Sale dus, altijd wel ergens te vinden online. Maat van voetjes is eenvouding op te meten, en als ze niet goed passen kun je zonder problemen terug sturen. Ik ben fan. Becö: Vergeet niet dat je eigen lichaamswarmte er ook nog is! Je kleedt je kindje al snel te warm in een drager. Ik zou wel slofjes aandoen maar het antwoord op al uw vragen zijn natuurlijk..: Wollen beenwarmers : Bloze Kriekske, draagdoeken, draagzakken, draagconsult Beenwarmers! Heb zelf een paar groene voor Druif, gebruikt in de drager maar ook op de fiets. Ideaal! (overigens wel goedkoper te vinden en met leuke prints dan deze hoor). Makkelijk aan en uit te trekken zonder gehannes met broekjes
Schattige gele beenwarmers - €4.95 : Pookies boxpakjes Streepjes - €4.95 : Pookies boxpakjes Beenwarmers : Babybij, Draagdoeken Beenwarmertjes | Dragen enzo - draagdoeken en meer NatureBabies, voor draagdoeken, ergonomische dragers, co-sleepers en borstvoedingsproducten. Beenwarmers Nou keuze genoeg
Ja dat is inderdaad wel iets voor beeb-2 straks, beenwarmertjes . Gebruikte bij Mummel meestal noppies of hema-kiekousen, die trok ik dan over het broekje heen. Ook niet erg modieus (beenwarmers ook niet imo ) maar wel practisch. *maakt weer even van de gelegenheid gebruik om te spammen*