aah bah Laris. knuffel meid. Heb echt bewonderingen voor je.. lijkt me onankds je ook leuke berichten mee krijgt een zware afdeling om te werken. kost mij wel soms pijn hoor fitnessen.. maar het moet even.. toen kruimel in het ziekenhuis lag werd ik (dacht ik) ongesteld. had die pijntjes en 1 dag bloed. gisteren had ik na controle en had al weer paar dagen de pijntjes en ik ging naar de wc.. en ja hoor. maar gisteravond was het weer over..nu nog wat pijntjes.. hoort dit er bij?? kan me na j niet herinneren om eerlijk te zijn..
Valt niet mee om af te vallen als je weinig sporten mag doen Spikkel. Maar is dan alles slecht voor je? Bij fitnes heb je inderdaad zoveel verschillende trainingstechnieken dat er toch wel iets niet slecht voor de rest voor je lijf zou moeten zijn? Hoewel fitnes dan ook wel meteen het meest stomme is wat je je bedenken kunt . Na de 2e wil ik ook echt weer iets gaan doen. Heb alleen nog geen idee wat maar vriendin wil ook ''iets'' gaan doen dus als we al samen gaan dan is dat al minder erg dan alleen . Ik ben ook liever lui dan moe, hoor... Hoewel paardrijden ook heel intensief is (goed paardrijden dan, niet het mee-liften) maar ook enkel voor een paar spieren in je lijf (mn kont was toen een stuk strakker, bijvoorbeeld ). Pff heftig Laris. Zoiets hakt er dan even extra in he... Ex-collega die hier gister was zit ook midden in een miskraam. vorige week te horen gekregen dat vruchtje niet verder gekomen is dan 7 weken terwijl ze ook al hartactie gezien hadden. Zij wist ook van mijn miskramen en was er toen echt voor mij (terwijl ik nooit verwacht had steun te vinden bij haar vooraf, heel apart). Ze hebben al een zoontje van 1,5 maar de tranen sprongen haar meteen in de ogen toen ze het vertelde. Ze had het er duidelijk erg moeilijk mee. Nooit verwacht, hebben van thuis uit een boeren bedrijf wat ze enkele jaren geleden met haar man overgenomen heeft. Nogal een nuchter ''boers'' type dus. Maar zo zie je maar, emoties stop je niet weg.... Ondanks dat ik precies weet hoe het (kan) voelen, vind ik het toch altijd moeilijk op ''de juiste'' manier te reageren. Iedereen ervaart het anders en gaat er anders mee om...
Mag alleen fietsen, roeien en wat krachtspieren traningen doen.. roeien vind ik echt niks... Inderdaad fitnessen is niet echt mijn favoriet.. ik hou niet van de spiegels en de "van-zie-mij-nou even-sportmensen..want die patsers.. haha... Zwemmen is erg goed voor mijn lichaam.. niet belastend enz.. de internist zei ook.. ook al beweeg je de hele dag door..dus amper stilzitte is al goed.. dat gebeurt wel..
Fietsen lijkt me dan ook nog wel wat (oke, binnen zonder tegenwind en regen ). Roeien heeft natuurlijk het voordeel dat ook je armen getraind worden.... Maar echt spannend, nee dat is het niet. Nou nog maar even een uurtje liggen. Meting was gister goed dus vandaag wilde ik even iets gaan doen . Samen met Mummel lekker naar een dorp verderop geweest en wat geshopt. Leggingkjes voor de zomer, riem, zonnebril (mummel-mummel-mummel ) en nog even bij de action (helaas de manden die jij noemde Juju niet gevonden? Of zijn het echt die hele kleine van 30 breed bij 18 hoog (gevlochten plastic)?) en bij de AH (keukenmini's!) rondgestruind. Heerlijk maar nu moet ik even chillen voor mn andere meissie...
Oooooow maar dat geloof ik gelijk, het past ook helemaal niet bij jou om het huilen van je kindje 'makkelijk' te vinden! Ik weet alleen dat ik toentertijd na jouw verhaal (emo en al een paar weken post partum) nog harder zat te brullen, want dat wilde ik niet voor Kyara Emo doos die ik was (ben)! Wel had ik dus het het geluk dat Kyara overal makkelijk sliep en niet jengelig of onrustig werd, scheelt zoveel! En nee, ik vind jou niet hard hoor, RRR is voor de meeste kindjes gewoon erg belangrijk! En verder heb ik veel steun aan jou mbt mijn MK, want kan veel dingen vragen (zoals templijst, bloedverlies, pijn etc). Alleen geloofde jij op het allereerste moment volgens mij niet zo dat ik een mk zou krijgen (toen ik 's avonds wat rose verlies had) omdat jij dat 'gewend' bent tijdens de eerste weken van je zwangerschap. Maar ja, ik niet en mijn gevoel was al steeds negatief... Lastig om je ex-collega te steunen, maar een luisterend oor helpt vaak al!
Nou, het eerste wat ik denk bij bloedverlies in zwangerschap is juist miskraam.. Maar, om dat nou meteen voluit te roepen vind ik zo pessimistisch over komen... Ik hoopte het beste voor je en omdat je zelf positief wilde blijven (en dat ook bij mij deed toen ik frummel al kwijt was voor mijn gevoel) bleef ik zeggen dat het kon. Maar stiekem?? Dat frummel er nog zit vind ik nog steeds een groot wonder. Bloed betekende bij mij immers het einde, goede echo's of niet. Bij mummel had ik met 10 weken wel beetje roze afscheiding maar toen hoorde ik haar al met de angel sound dus dat voelde anders.
Bloed is gewoon stom, toen mijn vriendin een berichtje stuurde dat ze bruin verlies had, was mijn hoop voor haar ook gelijk weg... Natuurlijk, het kan, kijk naar jou met Frummel! Maar nee, liever zie je gewoon helemaal geen bloed tijdens je zwangerschap
O, loki, maar ik vind jouw manier niet hard hoor! Het paste gewoon bij jou en mummel en dan is het goed! Sneu, voor je ex collega! Toch kan ik me goed voorstellen dat je niet goed weet wat te zeggen, want eigenlijk is er met zo'n verdriet helemaal niets wat je zou kunnen zeggen... En dat weet je zelf denk ook en daarom is het nog lastiger om wat te zeggen! Maar je zoekt dus nog wat argumenten voor je nieuwe aankopen... Uhm... Ik denk er nog even over na goed? Laris; Bah, confronterend zo op je werk... Meestal kan je werk een goede afleiding zijn, maar in jouw geval werkt dat dus niet zo... Sporten; Vind een teamsport het leukst, heb jaren aan volleybal gedaan. Maar met mijn drukke bestaan nu, is dat niet meer te combineren. Fitness vind ik vreselijk, wandelen en hardlopen net zo goed... Kom ik ook uit op zwemmen en dat heb ik een poos trouw gedaan, maar de laatste drie weken is er weer niets van gekomen... Ach, beweeg ook genoeg, maar op een andere manier bewegen is natuurlijk wel goed! Ego; Boefje is de afgelopen twee dagen een beetje onrustig. Slaapt minder en komt eerder voor zijn fles. Groeispurtje (help! Hij zit al bijna in maatje 74...), sprongetje? Hij heeft ook weer meer exzeem op zijn hoofdje, dus er is wel iets, maar het gaat ook vast weer vanzelf over! Hij zit nu naast me in de wipper, aandacht te trekken. Boef ligt lekker te slapen en Bloomman is net naar het noorden vertrokken. Logeert een nachtje bij familie en komt morgenavond weer terug. Straks nog een tante die op verlate kraamvisite komt en vanavond heerlijk het rijk alleen dus!
Uhh ik haak even in weer.. wel bijgelezen vandaag maar steeds met Kersje aan de borst oid. Net met de bus naar winkelcentrum geweest, was erg gezellig maar Druif kan zo dreineren.. pff. Gaat ie heeeeeel langzaam lopen.. hij ging midden in het centrum opeens kruipen Pff. Onze uitstapjes eindigen standaard in dat ik hem aan de arm half meesleur naar huis. Daar ben ik wel zat van inmiddels. Kersje sliep heerlijk in de draagdoek trouwens, maar wil ook wel eens weer een blije Druif zien als we ergens heen gaan in plaats van een dwarsliggende. Goed. Uhm even nadenken. Larissa: Heftig van de MK op je werk zeg Ik heb de breastflow fles besteld, ben benieuwd. Loki: Jij tiran Welnee, denk niemand van jou. Uiteindelijk gaat het erom dat bij jezelf een knop omgaat tot hier en niet verder. En dan een methode kiest die bij je past. Bij een tweede is het weer anders, kun je niet de hele dag boven zitten. Kersje ligt overdag in de wagenbak beneden om die reden. Bloom: Uhm ik ben vergeten wat je had geschreven, sorry.. ahh! Edit: zie net je reactie hierboven. Sneu van Boefje Wel lekker van het rijk alleen Spikkel: DIe kilo's komen goed met dit doorzettingsvermogen! MAar geen Pepti, stapje verder nog? Ego: Vanochtend mijn skinny jeans aangetrokken.. en ze passen gewon. Lang leve de lage taille Maar goed dat ik geen nieuwe broeken heb besteld. Moet alleen nog wat shirts fixen waar ik in kan voeden (lees: waar mijn boobies inpassen)
Bloom: Ik weet nog dat ik het gewoon fijn vond om er over te praten, dat ze me geen zeur vonden na het zoveelste gesprek en ook horen dat ik niet de enige was (zo voelde het toen wel) en dat deed zij heel fijn. Hoop dat ik haar ook een beetje steun heb kunnen bieden nu.. Ogh boefje iets minder in zijn hum . Misschien gewoon paar daagjes? Heeft hij last van zijn exceem? Smeer je hormoonzalf? Ja toch? Juju: Oh pff ik vind dat altijd zo zuur als mummel dwars is met uitstapjes! Ik heb standaard de buggy mee, daar gaat ze in als ze dwars gaat doen hoor, ik heb daar niet heel veel geduld mee meestal . Hihi gelukkig vinden jullie mij geen beul nu . Oh mummeltje is wakker, tijd om weer in actie te komen .
Ik vind buggys enzo zo'n gedoe in de bus. Maar als het even kan bind ik hem ook vast op zo'n moment Eigenlijk heeft hij dit standaard sinds Kersje er is, behalve als anderen dan JuJuman of ikzelf met hem op stap gaan. maandag in de dierentuin was het supergezellig en was hij aan het huppelen en dansen.
Och, dwars doen... Praat me er niet over! Boef kan op z'n tijd een heerlijk mannetje zijn, maar kan ook superdwars doen! Buggy gaat dan ook altijd mee, als ik dan toch echt met hem een winkel in moet. Wandelend gaat ie mee op de kidsit, maar in winkels stapt ie daarvan af en is hij er met geen mogelijkheid op te krijgen... Boefje lijkt geen last te hebben van z'n exceem gelukkig. Smeer inderdaad met hormoonzalf, maar dat alleen als er echt rode plekken zijn. Die zag ik gisteravond al, dus toen Bloomman hem naar bed bracht, vroeg ik hem om de plekjes in te smeren, maar vanmorgen waren de plekjes nog even vurig... Hij was vergeten ze in te smeren, helaas... Vanmorgen maar gedaan en vanavond weer en dan is het hopelijk morgen een stuk minder!
Hopelijk helpt het Bloom! Pff vermoeiende dag vandaag. En mijn tepels doen pijn Niet bij het drinken ofzo maar gewoon pijn. Vraag me af od het door mijn zoogcmpressen komt, dat ik die niet vaak genoeg verwissel. Probeer er vandaag op te letten, want het is niet fijn. Verder MOE. Gewoon dof.
Niet leuk JuJu! Stekende, branderige pijn? Had ik ook af en toe, vooral als het kolven niet echt lekker ging. Drinkt ze onrustig ofzo, waardoor ze gewoon meer te verduren krijgen ofzo? Dan hoeft dat niet per se bij het drinken zeer te doen lijkt me, zoals je zegt. Ik had het ook nooit tijdens het kolven, maar pas erna. Moe-zijn wordt vast minder, maar zit je wel goed met je gewicht/vitamines/ijzer enz?
Ze drink vaak en onrustig ja. Niet prettig. Gewicht nog (ruim) voldoende Heb altijd extreem goed ijzer. Het is ook dat de muren een beetje op me afkomen denk ik
Tis ook echt tijd voor lekker weer en in de tuin spelen/wroeten/chillen!! Hier komen de muren zo nu en dan ook op me af, bah! Zomerrrr schiet maar op!! *nog maar 8 februari dagen, hoera!* Misschien verlicht bepanthen smeren na het voeden iets? Ik heb dat ook wel eens gehad maar weet eigenlijk niet meer wat ik daar aan deed? Waarschijnlijk was het snel weer weg, anders wist ik het nog wel . Mmmm ik lig ff lekker te chillen in bad! Dat is wel weer lekker van winter
Gelukkig heeft boefje geen last van het exceem. Beetje jammer alleen dat manlief vergat te smeren een nachtje inwerken kan exceem erg goed doen is mijn ervaring bij mummel! Vanavond nieuwe poging dan maar!
het is ook tijd voor mooi weer...naar buiten, strakke blauw lucht, zon, vogeltjes die fluiten.. gezelligheid op straat, spelende kinderen.. lachende mensen.. blije mense... Lol... ik moet van verschillenden mensen ook even man alleen laten met de kids..zodat hij ook even kan voelen hoe ik me soms voel. alleen.en zodat ik ook tijd voormezelf heb.. dus moest even boodschapje hebben en ben weg gegaan.. hij scheet hem al voordat ik de deur dicht trok..hahaha..VOlgende week zaterdag ga ik alleen naar de creabeurs..dus ben benieuwd...