Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Loki haha de pakketjesbezorger kent ons ook bij naam denk ik ;) Wel blij met deze schoenen itt die van jezelf?

uk: WOW dat is pas slapen haha! Hoe was de dag van ukman2be?

Nieke: ehh de grond was bevroren dus weinig geharkt inderdaad.. hoe bavalt je beco?

2. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Kersje is goed gegroeid zo te zien! Jurkje past veel beter.
    De beco bevalt goed. Mopje heeft er gister de hele middag in gezeten. Veel geslapen en lekker rond kunnen kijken, erg leuk.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ohhh nu is het jurkje toch super leuk Juju! Met een effe maillot/legging ook leuker dan met de orginele vind ik persoonlijk (maar wie ben ik ;)).
    Kersje is flink gegroeid, zo kun je dat verschil helemaal goed zien!

Super dat de Beco zo goed bevalt Nieke! En dat het Mopje ook bevalt, minstens zo belangrijk :). Helemaal top!

Mummels schoentjes zijn super leuk die vandaag gekomen zijn :). Zijn nog wel te groot, denk dat ze goed zijn over een maand of 2, misschien nog een maandje met extra zooltje er in.
    De sandaaltjes zijn ook super leuk maar daar vind ik de maat moeilijker van, van 't weekend nog eens goed kijken en vriendlief/moeder advies vragen (kan ook ff foto maken, kunnen jullie ook mee oordelen ;)). Bij sandaaltjes zie je het zo goed als ze nog wat ruim zijn ook, die zijn eigenlijk alleen mooi precies passend (maar dan meteen weer te klein met een spurtje, pff...). En het is natuurlijk pas voor over een paar maanden, voorlopig vriest het nog :cool:.
    Morgen komt paar 3, als het goed is ;).

Heerlijk Uk, zo lang slapen! Jullie hadden het duidelijk even nodig!!
    Ben benieuwd hoe je mannetje de dag vond! Gaat hij iets soortgelijks doen?

4. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Ohhh meiden wat is het toch moeilijk om mama te zijn.
    Vanmiddag dacht ik even het gaat goed ze gaat lekker slapen helaas was dat maar van korte duur. Nu net had ze gegeten en daarna nog even gespeeld en viel ze bijna in slaap op de arm (dus moe was ze wel) toen bracht ik haar naar bed en toen ze het bed voelde begon ze te huilen. Ze was niet stil te krijgen, niks is dan goed. Ik ben uiteindelijk toch maar even naar beneden gaan en heb haar laten huilen :(. Later weer terug en weer proberen te troosten. Toen toch maar even uit bedje gehaald om te troosten (wel op haar kamer) en toen kwam er een dikke boer (die ontstaan wel als je zo hard moet huilen en zo veel lucht hapt dus denk niet dat ze daar last van had). Toen ze rustig was weer in bed en toen ging het weer hetzelfde bij het voelen van het bed meteen huilen. Nu uiteindelijk na een half uur huilen slaapt ze (maar voor hoe lang??) Mijn moederhart breekt echt als ik dit zo doe, maar ik weet ook niet hoe we het anders op kunnen lossen. Ik hoop echt dat het snel beter gaat. En ik ben heel blij dat ze hier later niets van zal herinneren. Het is echt gewoon dat ze niet in haar bed wil slapen dat is heel duidelijk... Maar als ze wel in de box of wandelwagen zou slapen zou ik het prima vinden, maar dat doet ze dus ook niet.
    Pffff..... Ik nu tv kijken en hoop dat ze nog even lekker blijft slapen..
    Nu ik dit type begint ze alweer te huilen (5 min. geslapen).....

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wist je maar waar je goed aan deed he? :(

6. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    ja precies. Als ik zou weten dat het zou helpen om haar te laten huilen bijv. zou het minder moeilijk maken (nog steeds niet leuk, maar als het helpt is het maar even).
    Toen ze net weer wakker was toch maar even uit bed gehaald en aangelegd en ze begon meteen flink te drinken (dus toch weer honger, maar ik weet zeker als ze op mijn arm in slaap was gevallen was ze echt niet wakker geworden om te drinken dan zou ze gewoon verder slapen. Maar ja huilen maakt hongerig). Toen ze naar bed ging had ze geen honger, toch raar. Daarna nog maar even verschoond (eigenlijk niet nodig) en toch weer in bed gelegd. Weer huilen maar na 5 min. was ze stil en nu slaapt ze weer een kwartier.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja vind ik ook, de originele legging is veel te hysterisch.

Sandaaltjes: lastig.. vooral met echt lekker-weer-schoenen.

Nieke: Fijn dat de Beco bevalt.
    Zwaar van het huilen :( Lijkt me heel lastig :( Je kan niet van tevoren weten wat werkt he helaas. hopelijk de komende dagen de effecten van de behandeling?

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Klopt Juju, de rokafwerking moet de aandacht trekken vind ik, niet de benen ook nog.

Klopt Nieke. Het is proberen en hopen dat iets werkt... :(

Meiden, hoeveel eten jullie kindjes aan boterhammen per dag?

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    in de ochtend havermout pap, smiddags 1 soms 2 volkoren boterhammen met kaas.

Nieke bedenk goed wat je wil, spreek dat af met jezelf en houd minimaal een week vol. Bijv: ik leg Mopje op bed. Eerst verschoon/voed ik zodat ik weet dat dat niet speelt. Ieder x minuten ga ik bij haar kijken en dan doe ik xxx. Of: ik ga naast haar ziteen en doe xxx. Schrijf het op voor jezelf als houvast. En houd het vol, ook voor Mopje.
    Hier hielp dat. *Knuffel*

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ja ik denk inderdaad ook dat je iets (wat dat iets ook mag zijn) iets langer dan een paar dagen moet volhouden. Beide moeten er even aan wennen en pas dan kun je vooruitgang echt zien (of niet).

Dat er altijd iets kan dwars zitten (boertje, vieze broek ed) maakt heel dubbel en onzeker maar volgensmij ga je daar heel nuchter mee om "Als ze op mijn arm sliep, dan was ze nu echt niet wakker geworden" en dat lijkt me het juiste. Inderdaad, tuurlijk drinkt ze weer na een poos flink huilen en onrust. Al is het alleen maat voor de troost en geborgenheid (borstvoeding is meer dan voeding he ;)).
    Moeilijk he.....

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oke thanx Juju.
    Mummel krijgt er nu sochtends 1 (nooit pap gehad) en 2 smiddags.

12. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

boterhammen: smorgens 1 soms 2 met beker melk en smiddags 2 en beker melk. en soms maak ik wat lekkers tussen de middag: wentelteefjes, poffertjes, broodje knakworst..

nienke: he.. wat naar. Helpt babymuziek misschien?? J had er baat bij.. gewoon instrumentaal. zachtje op de achtergrond. Hij wilde en nog steeds geluid hebben. Kruimel vind het ook fijn.. in ziekenhuis had hij een ding met rust gevende muziek. dit vinden ze beiden fijn:bol.com | Feng Shui - Muziek Voor Baby's, Mel Ashton | Muziek

juju: leuk meisje in een leuk jurkje. ziet er beter uit.

uk: dat is lang slapen, hadden jullie nodig.

slapen: j slaapt amper meer smiddags..baal ik beetje van. hij gata wel naar zijn kamer en op bed.. na half uur is hij weer wakker.. bij me ouders ligt hij ook wakker..

met kruimel naar de ha geweest en heb zalfjes gekregen.
    dus ben benieuwd!!

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Dat is wel snel voor geen middag slaapje meer he? Misschien gewoon een fase..

Mummel krijgt ook nog steeds 15 min muziek (babyfoon) bij het slapen gaan, vond ze ook erg fijn en nogsteeds!

14. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Nieke;
    Moeilijk hoor!
    Maar maak idd een schema, zodat je ergens een houvast aan hebt en mopje ook.
    En probeer ook te accepteren dat ze maar korte slaapjes doet. Ik kan verkeerd hebben en zeg dat dan maar eerlijk, maar ik krijg het gevoel dat je dat namelijk niet doet... Bedoel het niet rot hoor! Natuurlijk heb je het beste met haar voor en wil je daarom dat ze goed slaapt, maar op het moment dat jij accepteert dat het nu eenmaal niet zo is, krijg je rust en mopje ook. Dan kun je zonder stress mopje helpen om beter te gaan slapen, wat jou echt gaat lukken hoor!
    Misschien helpt een muziekje idd! Was hier ook een succes!

Loki;
    Ik ben voor foto's van Mummel haar schoenen!

Juju;
    Kijk! Nu zit het pakje als gegoten! Wat een flinkerd is ze aan het worden! Hoe zwaar is ze nu?
    En wat lijkt ze op Druif zeg! Vind ik tenminste...

Eten;
    's morgens nog steeds een papfles... :). Ik was er stellig van overtuigd dit nooit te accepteren, maar toen Boefje zo klein was, waren de ochtenden vooral erg hectisch en wist ik niet hoe ik een ontbijtmoment met Boef moest organiseren... Het is er eentje met een ochendhumeur, dus ontbijten kostte al de nodige energie en dat had ik toen niet... Aangezien het ontbijt het beste begin van de dag is en hij een papfles wel nam, hield ik me maar voor dat dit tijdelijk was en ik het wel weer opnieuw op zou pakken, maar dat is tot op heden niet gebeurd...
    Het is nu 's ochtends ook het eerste wat hij wil als hij beneden komt; hij loopt naar de kast, pakt daar zijn slab uit en zijn fles, loopt naar de koelkast en wijst naar het melkpak. Staat dan vol verwachting bij de magnetron te wachten totdat die klaar is en staat te trappelen van ongeduld als ik de bambix in zijn fles giet...
    Ik geniet daar stiekem toch best van en er is al zoveel veranderd de laatste tijd, dat ik het voorlopig ook maar gewoon zo laat!

's Middags eet ie 2 boterham met appelstroop, jam of kaas, met een half bekertje melk.

15. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Boef z'n schoentjes zijn binnen!
    Toch maar degene die ik pas hier liet zien, heb ze hem nog niet gepast, maar ze zijn leuk!
    Zal een foto maken zodra hij ze een keer aan heeft!

16. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Bloom; dat mag je best zeggen hoor. :) maar een kwartier of vaker zelfs 5 min. slapen lijkt me ook niet genoeg en dan is ze nog super moe dat zie je gewoon. Als ik ze dan op de arm neem slaapt ze zo weer in dus dan vind ik inderdaad dat ze nog wat langer moet slapen. Net heeft ze toch 2 uur geslapen. Nu krijgt ze de fles van papa ik heb gekolft en ga lekker slapen.
    Schema is een goed idee.
    Truste meiden.

17. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Wat je beschrijft is idd ook wel tekort hoor, dat ben ik zeker met je eens! Vooral als je ziet en merkt dat ze gewoon keimoe is, dan moet ze zeker meer slapen.
    Maar het is meer dat ik bedoelde met wat ik zelf echt heb moeten leren... Mezelf erbij neerleggen dat het nu eenmaal niet anders was dat hij maar hazeslaapjes deed en dat ik er dus veel mee bezig was om hem goed te laten slapen. Toen ik daar eenmaal rust in had gevonden, kon ik veel rustiger met hem omgaan om hem in slaap te krijgen. Klinkt misschien een beetje zweverig, maar zo heb ik iig ervaren.
    Betekent natuurlijk niet dat dit voor jou ook zo moet zijn hoor!

Maar ze heeft toch maar weer mooi 2 uur geslapen! Nu lekker weer een lange nacht voor jullie hopelijk!

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bloom:
    Hihi groot gelijk met die papfles hoor! Hier krijgt Mummel ook nog steeds smiddags en savonds een flesje warme melk :). Ze vind het heerlijk en telt er echt op! Waarom zou ik dat afnemen als ze ook prima uit een beker en rietjesbeker kan drinken? Ik zie die noodzaak ook nog niet :).

Ik zal eer daags foto's spammen van de schoenen, jij ook dan he :D

Nieke:
    Slaapjes van 5-15 minuten zijn inderdaad wel echt te kort. Ze komen dan niet in de diepe slaap die de rust biedt. Juist omdat ze wel inslaapt maar dan ineens weer wakker is, denk ik dat (soft)bakeren haar kan helpen de komende weken. Mummel deed exact hetzelfde. Zo zonde als ze dan zo'n strijd heeft moeten leveren om in slaap te komen en dan weer snel wakker is....

Wat Bloom zegt snap ik ook trouwens, ik had dat bijvoorbeeld met het clusteren in de avonden. Vrienden met kids om ons heen snapte niet dat Mummel om het uur dronk savonds (ik ben van heel de groep de enige die -langer dan 2 weken- borstvoeding gaf). Ik voelde me dus raar en een slechte moeder, werd zelfs onzeker of mijn BV wel goed genoeg was voor Mummel (sterker nog, dat werd ook gesuggereerd door anderen). Achteraf las ik dat het vaker voor kwam en had ik me die weken veel beter en minder gefrusteerd gevoeld als ik er gewoon aan toe gegeven had zonder steeds op die klok te kijken en te bedenken "Het is pas ... tijd geleden".

Ego:
    Mummeltje bij oma spelen en mama zo aan de poets. Hoop beneden weer op orde te krijgen, bedden verschonen, wasjes draaien en dan nog even Mummels kleding sorteren in dozen op maat voor Frummel straks (ben al op de helft ongeveer).
    Net helemaal gelukkig dat er een pakket post briefje op de mat lag (pakket bij buren). Zijn het de koffiebonen van vriendlief. Grom :x. Maar, de TPG moet nog komen, gelukkig *Houdt hoop op schoenen* ;)

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ahh koffiebonen.. zo'n downer ;)

Nieke je gaat je weg wel vinden!

Flesjes: Oef hier al een hele tijd niet meer. Ook geen rietjesbekers trouwens. Maar goed hij drinkt ook geen melk dat scheelt misschien ;) (alleen rijstemelk en.. mamamelk ;))

Loki over clusteren: ik word er nu nóg onzeker van.. vooral mijn moeder die zegt dan geef je toch een speen..

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Geen melk? Wil hij dat niet of wil jij dat niet?
    Ik moet eigenlijk ook wat gaan minderen denk ik. Ze drinkt nog 2 flesjes van 150 moeiteloos leeg maar krijgt ook smeerkaas (1 boterham per dag ongeveer) en een toetje wat zuivel is natuurlijk. Best veel voor bijna 2 denk ik, toch?

Vooral die mensen die allemaal weten hoe het wel moet maken het zo onzeker he? Hier ook beide ouders die geen borstvoeding hebben gegeven (nouja, mijn moeder een week en toen stond ze onder de vlekken van de stres omdat ze helemaal niet wilde maar ''gedwongen'' werd door de kraamverzorgster en mijn schoonmoeder 10 dagen en toen was het ''op'') dus die zijn ook wel van de opmerkingen hoor. Wellicht puur uit onwetendheid maar toch, je wil eigenlijk niet apart en vreemd zijn, zelfs niet in hun ogen ;).
    Ach, tis allemaal goed gekomen, mijn kind oogt best normaal inmiddels ;):D.

Deel Deze Pagina