Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee ik wil graag biologisch vlees gaan eten maar dan niet uit de supermarkt want dat vind ik veel te duur (schaam). Kies nu de vleessoorten met 1 of 2 sterretjes.
    Wat ik op de kinders smeer wil ik wel biologisch hebben of in ieder geval zonder siliconen, pesticiden, parabenen, synthetische parfummetjes en dat soort troep. En tja Weleda vind ik errug prijzig en in Duitsland hebben ze een betaalbaar alternatief wat ik dan ook voor onszelf insla. Ook wel goed voor het milieu natuurlijk ;)

Daarnaast beperk ik de inname van gerrafineerde (witte) suiker bij Druif. Hij mag best eens een taartje ofzo maar als we zelf wat bakken (of bij stoofpeertjes bijvoorbeeld) gebruik ik liever honing of agavesiroop ipv suiker. Maar niet-biologische honing is eigenlijk suikerwater omdat de bijen met suiker worden bijgevoed dus dan scheelt dat nog niets ;) Agavesiroop eet Druif bijvoorbeeld ook op zijn pannenkoek, en soms eens wat in zijn yoghurt. In de natuurwinkel niet te betalen, in Du wel.

En geitenwollensokkentypes zijn kennelijk dol op havermout want er is een keur aan soorten en mixjes dus daar ook wat van meegenomen voor Druifs ontbijt :) Die eet echt geen Bambix alleen. En van havermout kun je ook koekjes bakken ;)

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Hmmm daar heb je wel een punt natuurlijk, over de honing. Onze bijen worden ook bijgevoed met suikerwater, maar dat is vrij standaard bij imkers.

Het biologische trekt mij ook wel, maar mijn portemonnee laat het momenteel nog niet toe. Eerst maar weer de groentetuin op orde krijgen zodra de vorst uit de grond is. Heb nog heel wat spitwerk te doen ;)

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oke duidelijk ;). Biologisch is helaas wel enorm duur ja.. Ik sta er ook wel eens bij te kijken maar meestal toch maar niet ;).
    Vlees vd slager bv, daar zie ik nooit op (/bij) staan biologisch of niet trouwens?

Mummel heeft wat in te halen volgensmij, ligt al sinds 1 uur te pitten.

4. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Uk; fijn dat vriendlief een contract aangeboden heeft gekregen, super!
    Als het beter weer wordt dus weer druk in de tuin werken. Ik hou niet van in de tuin werken (wij hebben een klein tuintje dus dan is het zo klaar dan vind ik het nog niet zo erg) maar de groentes die er uit komen zijn wel extra lekker omdat ze uit eigen tuin komen.

Loki; fijn dat alle schoentjes binnen zijn. Ze zijn super leuk nu hopen dat ze mummel allemaal passen als ze ze nodig heeft.

JuJu; biologisch eten klinkt goed maar ik doe daar niet aan mee. Als het net zo duur als de rest zou zijn dan zou ik het zeker doen. Maar nu nee.

Spikkel; fijn dat je nu wat meer voeding voor kruimeltje hebt want anders is het wel erg krap. En iedere dag naar de apotheek is ook een beetje overdreven ja, goed geregeld.
    En nog een kindje in de buurt met dezelfde naam dat is toevallig. Hier hoor je de naam heel veel dus dat zou geen uitzondering zijn.

DeLi; fijn dat het leuk was op de 9 maandenbeurs. En die foto op FB is echt heel leuk. Geweldig dat spruitje ook zo lief is geweest. Ons mopje ook, helemaal niet gehuild.
    En een draagdoek gevonden dus, mooi zo! Ben benieuwd hoe jullie het vinden.
    Mopje vindt het heerlijk in de beco. Op de beurs kon ze lekker rondkijken en ook heerlijk slapen en ik had mijn handen vrij. En ik kon haar heel makkelijk kusjes geven (heerlijk).

Hier; Ons mopje heeft sinds gisteren haar duimpje gevonden. Ziet er echt schattig uit. Eerst stopt ze haar hele vuistje in haar mond en dan gaan alle vinger er weer uit behalve de duim en dan van die heerlijke smakgeluidjes erbij *smelt*
    Het slapen ging iets beter dacht ik gister want toen heeft ze een half uur in de reiswieg geslapen toen ik aan het koken was en 's middags ook een half uur ongeveer. Gisteravond bij mijn ouders heeft ze een uurtje in de box geslapen. En vannacht helemaal geweldig om 0.00 uur voeding en toen werd ze pas om 7.30 uur wakker :)
    Nu ligt ze vanaf 16.00 uur in bed en sliep om 17.00 uur Na een kwartier slapen is ze nu weer wakker maar ze is aan het duimen dus hopelijk helpt dat haar om weer in slaap te vallen.
    In dat uur dat ze nu niet sliep huilde ze voornamelijk, het huilen is nu meer jengelig huilen dus dat is wel wat beter. Ik heb voor mezelf opgeschreven (en voor manlief natuurlijk) dat we ze in bed leggen als ze moe is met en schone broek en een volle buik. Dan een kusje, aai over het bolletje en een muziekje aan en het speentje als ze wil, welterusten zeggen en weg gaan. Als ze meteen gaat huilen direct terug en nogmaals het riedeltje doen. Als ze dan weer gaat huilen na 10 min. terug gaan en haar het speentje geven als ze wil en een aai over de bol en een kusje. En dan steeds na 10 min. terug tenzij ze echt gaan krijsen of er is iets natuurlijk. Dit hebben we net dus ook gedaan en uiteindelijk is ze gewoon zo moe dat ze wel moet gaan slapen. Hopelijk helpt het.

Vanavond moeten we naar een verjaardag maar we weten nog niet of we gaan. Waarschijnlijk sneeuwt het daar al vanaf 16.00 uur en hun stuurde vanmorgen al een berichtje dat het slecht weer zou worden of we wel kwamen... Dus dadelijk even checken hoe het weer daar is. Stiekem hebben we beide ook niet zo'n zin maar als het wel kan dan gaan we toch. Mijn moeder komt dan voor het eerst oppassen samen met mijn zus, dus die hebben er ook zin in.

Terwijl ik dit zit te typen is mopje nog druk aan het duimen (al bijna 10 min.) zonder te huilen en de oogjes vallen steeds bijna dicht.... Ben benieuwd.

5. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Toen ik op verzenden drukte bedacht ze zich en ging huilen :) nu lekker aan het drinken.

6. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ach arme mopje... wel schattig hoor zoals je het beschrijft! dat duimen is superlief :)
    Gebruik je geen speentje? Misschien maar beter ook. Mini loopt hier nog regelmatig met speen rond. Ik laat hem nu altijd zijn knuffel en speen in bed gooien voordat we naar beneden gaan want wil niet dat hij constant met speen rondloopt. Maar in de auto wel altijd beide bij zich. Soort van gewoonte geworden.

Sneeuw? Nou, dan maar lekker thuis blijven!
    Hier is het koud en waait het, brrrr rotweer. Wie weet morgen alles wit :)

Zag trouwens vanmorgen bij het tandjes poetsen dat Mini onder al 4 kiezen heeft! Boven kon ik niet zo goed zien maar laatst zaten er nog maar 2 onder!!! (mag niet in zijn mond kijken en als ik voel gaat hij bijten)

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ohh duimen ziet er zo super schattig uit! Mummel ging ook met een maand of 3 duimen maar gebruikte haar duimpje alleen om in slaap te komen. Inmiddels ook als ze verdrietig is of moe en op de bank zit. Ik heb er niet zo'n moeite mee, speen of duim, heeft allebei hun voors en na's.

Fijn dat je voor jezelf besloten hebt hoe je het wilt gaan proberen, dat geeft beide al wat extra rust :)

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Uk: Ja ik maak dus ook keuzes, wat wel en wat niet :)
    Nog wilde plannen voor je groentetuin? Jullie eten denk ik nog steeds van de oogst van vorig jaar of niet? (uit de voorraadkast dan wel)
    Hoe gaat het met je? Met met jou & ukman2be?
    Mini gaat goed dus. Hier mag ik ook niet kijken in Druifs mond hoor ;) Volgens mij heeft hij al zijn tanden en kiezen op de snij-exemplaren na .

Dat is niet biologisch en de meeste slagers verkopen ook gewoon plofkip. Je hebt wel biologische slagers maar die heten dan ook biologische slagers.

Nieke: Jaaaah kusjes geven.. die ik ook continu als Kersje in de draagdoek zit (en over haar ruggetje aaien)
    Goed dat je afspraak hebt gemaakt met jezelf en Niekeman. Hopelijk biedt het de houvast die je nodig hebt en Mopje rust! Schattig dat duimen :) Hier deed Kersje dat in de kraamweek wel maar ze is gestopt (stiekum wel gelukkig, scheelt afleren, maar kan zo weer komen natuurlijk). FIjn dat het slapen beter gaat!
    Oppassen: Jaah mijn ouders komen zaterdag en vooral mijn meoder kan niet wachten. Zucht en ik maak me zorgen over clusteren zonder mama ;)

Hier ging Druif met mijn vader een boekje lezen. Dus mijn vader wijst op een konijn en zegt: Kijk, een olifant! Hoor je Druif zo zuchten. "Nee opa. Een kangaroe!" Nou ik lag in een scheur haha.

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mn schatje even spammen ;)

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Superlief Loki!

11. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Sweeeeeeet!!!

12. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Gedichtje vanuit grote broer of zus; persoonlijk vind ik dat helemaal niet leuk!
    Ik zou het kaartje kiezen en de tekst samenstellen zoals je zou doen bij een 1e kindje, maar dat is mijn bescheiden mening :)

@ Uk; fijn van het contract van vl, gefeli!

@ Spikkel; de naam van Kruimel is hier absoluut niet origineel, grappig dat het bij jullie blijkbaar wel zo is...
    Wel toevallig dat het jongentje van het zwemmen nu ook zo heet.
    Gelukkig gaat het goed bij de fysio met Kruimel.
    Nou nou, jullie CB is wel erg complimenteus he ;) leuk om te horen voor jou.

@ Bloom; ik hoop oprecht dat het binnenkort weer beter gaat met Bloomman en daardoor ook weer met jou.
    Het is misschien moeilijk voor je man om nu te zien wat jij allemaal doet in huis en met de kindjes, maar eerlijk gezegd vind ik het wel goed als je man eens echt ziet wat zijn vrouw allemaal doen als hij aan het werk is...
    Fijn dat Boef weer beter slaapt 's nachts en wat is Boefje toch een vrolijk mannetje!

@ JuJu; op de biologische tour lees ik?
    Niks voor mij, sorry :)
    Ik smeer Zwitsal op Kyara en ik geef haar te eten wat ik ook eet.
    Grappig om te zien hoe jij je er helemaal in verdiept voor je kindjes (en jezelf).
    Kersje vind de breastflow dus ook nog te snel gaan?
    Verslikt ze zich erg, of stopt ze gewoon vaak met drinken?

@ Nieke; goed bedacht meid!
    Het is gewoon lastig hoor om je kindje een beetje in een ritme te krijgen en rustig en tevreden te laten slapen in haar eigen bedje (overdag).
    Je doet het goed, je bent een lieve en zorgzame mama voor Mopje!!!
    Leuke dag gehad bij de 9 maanden beurs dus, fijn!

@ Loki; wat een lieve foto van Mummel!!!
    Vandaag 26w zwanger he, jippie!
    En je buik :$ wauw
    Echt een stuk duidelijker aanwezig en ronder dan toen bij Mummel, maar wat goed dat je pas 5kg bent aangekomen!
    Trots zijn mag.

@ DeLi; jij ook al een leuke dag gehad op de beurs, fijn!
    Wel een gedoe om er te komen dus, klinkt vermoeiend, haha.
    Ik ga zo even kijken naar de leuke foto op fb waar de andere dames het al over hadden *edit* LIEF!!!
    Respect voor het bijlezen en je reacties, gaat mij niet lukken nu...

@ hier; sorry dames, geen puf en zin :) om hier veel te schrijven op het moment...
    Lees wel mee op de WA, is echt makkelijker vind ik.

Verder ben ik gewoon enorm chaggo door mijn ongi, komt vast wel weer goed, maar op t moment is t niet anders ;)

Vandaag bij de IKEA geweest, wil de grote meiden kamer van Kyara gaan inrichten!!!
    Maar ja, ik ga niet haar baby kamer spullen / meubels in ons extra slaapkamertje zetten zolang er geen 2e wonder op komst is...
    Kyara is daarbij ook nog volledig tevreden in haar ledikant, dus ik stel mijn kriebels om dingen te veranderen nog maar even uit.

Wachten, wachten en nog eens wachten, ik ben het spuug zat!!!

Maar goed, ben vanavond lekker met manlief de show van Najib Amhali aan het kijken en ik kan daar wel heerlijk om lachen :D

Liefs,
    Laris

13. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    "De lijst der lijsten"

NOD:
    15/03 Uk2011 (5)
    22/03 Larissa (7, ronde 2 na MA)

Afspraken:
    25/02: Mopje CB + 2e prikjes || Fotoshoot Kersje 11:00 uur
    26/02: Kersje CB
    27/02: Nacontrole JuJu81 VK
    01/03: Nieke weekendje weg met fam.
    02/03: JuJu en JuJuman avondje uit.. kids bij ouders JuJu
    06/03: Kruimel kinderarts
    07/03: Loki09 Echo+Verloskundige+Verpleegkundige
    11/03: JuJu draagconsult (rigdragen)
    12/03: Kyara extra afspraak bij CB arts ivm afwijkend(?) lopen
    18/03: Kersje CB+prikjes // Boef en Boefje CB
    30/03: MEETING!
    02/04: 1e werkdag Nieke
    23/04: Mini CB
    25/04: Boefje CB
    04/05: Mummeltje 2 jaar!
    06/05: Mummeltje CB
    08/05: Bloom familieweekend
    09/05: Nieke jarig
    25/05: JuJu naar Ouders Natuurlijk Beurs
    13/05: Larissa weekje voorjaarsvakantie (22 mei weer beginnen!)
    31/05: J jarig alweer 2 jaar
    03/06: JuJu ouderschapsverlof wordt gedeeltelijk (1 a 2 dagen p/w werken)
    12/06: Larissa laatste werkdag van het jaar contract. Hopelijk verlenging!!!
    14/06: Nieke 1 jaar getrouwd
    22/06: Kyara jarig, 2 jaar!!! :D
    29/07: JuJu Druif en Kersje weer 2 dagen naar KDV
    22/08: Bloom jarig
    06/09: JuJu famillieweekend (hele fam)
    07/09: Spikkel+fam: 15 dagen, zon, zee & strand
    24/09: Boefje 1 jaar!!
    04/10: JuJu famillieweekend (ouders en zusje)

Zwanger:
    Loki09 (sept '12 positief getest) 01-06-2013
    Marcha (okt '12 positief getest) 29-06-2013

Bevallen:
    Marcha: 26/08/2010 Justin (2690gr, 47 cm)
    JuJu81: 04/01/2011 (40w1d) "Druif"
    Bloom: 09/01/2011 (39w) "Boef" (4080gr, 54cm)
    Uk2011: 29/01/2011 "Mini" .
    Loki09: 04/05/2011 (38w) "Mummel" (2950gr, 49cm)
    Spikkeltje: 31/05/2011 (40w6d) J (3440gr)
    Larissa: 22/06/2011 (38w4d) Kyara Jade (3380gr, 50cm)
    Bloom: 24/09/2012 (40w3d) "Boefje" (4650gr, 53cm)
    Deli: 27/09/2012 (38w2d) "Spruitje" (2770gr, 47 cm)
    Nieke: 07/12/2012 (39w2d) "Mopje" (4345gr, 53cm)
    Spikkel: 01/01/2013(38w2d) "Kruimeltje" (3890gr)
    JuJu81: 19/01/2013 (38w6d) "Kersje"

Vlinders:
    Loki09 (*Feb '10 *Aug '10)
    Spikkeltje (*nov '10, 9w) I will always love you!!
    Larissa (* Jan '13, 7w2d)

14. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Loki; Je hebt een hele mooie buik! Maar inderdaad wel verschil met de buik bij Mummel. Gek is dat he?! Misschien dat je buik makkelijker groeit, omdat alles al een keertje uitgerekt is geweest bij Mummel......

Haha, leuk Mummel die kusjes geeft aan aap.

@Nieke; Klinkt heel leuk jullie beursdag.
    Ik vond het ook heel leuk. Zijn ook heel even de huishoudbeurs op geweest, maar dat vond ik helemaal niets. Misschien hadden we een verkeerde hal te pakken. Snel terug naar negenmaandenbeurs.

Moeilijk zeg dat Mopje niet in haar bedje wil slapen. Ze wil gewoon erg graag bij mamma zijn! Kan het niet zo zijn dat haar bedje te koud aan voelt en ze er daarom niet in wil? Misschien eens opwarmen met een kruikje? Zal het vast niet zijn, maar mss kun je het proberen.
    Spruit huilt ook wel eens enorm (niet in zijn bed, want daar slaapt hij alleen 's nachts in) en is dan zoooo moe, maar kan zich dan niet overgeven aan zijn slaap.

Je zegt huilen maakt hongerig, maar de borst geeft ook troost. (Ooo, lees verder en zie dat Loki dat ook schrijft)
    En wie weet heeft ze ook wel echt honger.
    Zo moeilijk idd waar je goed aan doet.

@Uk; Wat kan mini heerlijk slapen zeg. 14:00 Uur, ik zou ook schrikken, maar aan de andere kant ook wel eens lekker toch.
    Hoe was mans eerste dag?

@Spikkel; Fijn dat je toch wat extra voeding hebt kunnen krijgen. En hopen dat de zalf snel werkt.

@Bloom; Hoop zo voor jullie dat het Bloomman snel de goed kant op gaat. Jullie moeten heerlijk genieten van elkaar en jullie lieve kindjes.

JIPPIE IK BEN WEER BIJ. Voor zo lang als dat weer duurt.

Vl komt zo thuis. Dan lekker appeltaart eten die ik vanavond gebakken heb! Jummmmmmiieeeee.

Knuffel aan allemaal.

15. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    BV; Hier ook weleens opmerkingen waar ik kribbig van wordt.
    Pas mijn smoeder op mijn verjaardag;"Wanneer ga je stoppen met bv?" Ik beetje kortaf:"Geen idee, zo lang het goed gaat zie ik niet in waarom ik moet stoppen."
    Mijn svader ging zich er ook in mengen en mijn ouders en een vriend ook. Mijn svader vindt het volgens mij allemaal maar raar als je ermee door gaat terwijl het erg veel van mij zelf vergt. Nou ja ik val wat af.... so what?! Is dat dan een reden om te stoppen? Of dat ik altijd zelf maar moet voeden en het niet uit handen geef? Of dat ik moe ben? Of dat ik op mijn werk moet kolven wat toch wel een opgave is?
    Weet niet eens meer precies wat hij allemaal zei, maar kon er erg slecht tegen. Waarop mijn ouders lief zeiden; "Je moet doen waar jij je goed bij voelt hoor!"
    Ik ook nog; "Als het een jaar goed voelt, wordt het een jaar en misschien wel tot hij peuter is." Je had die gezichten moeten zien.
    Pfffff, bemoeials! Bah

16. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Zeker geen reden om te stoppen, wel een reden om beter voor jezelf te zorgen (lees, beter / meer eten en meer slaap pakken waar mogenlijk).

Verder moeten mensen zich er niet zo mee bemoeien, jouw lijf jouw keuze!

Persoonlijk vind ik BV geven prima kunnen tot 1 jaar.
    Daarna niet meer zo, maar dat is voor iedereen anders (he, JuJu en Loki ;))

Slaap lekker dames.

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahaha goed zo Deli :).
    Jammer als mensen zo makkelijk praten over stoppen met voeden om de kleinste redens. Gelukkig weet jij waar je het voor doet :). Tuurlijk zitten er ook nadelen aan, maar het is niet je hele leven toch ;).

Als er vooraf iemand gezegd had dat ik 1,5 jaar zou gaan voeden had ik ook gezegd dat die niet wijs was ;). Je groeit er gewoon en juist ook omdat het steeds makkelijker wordt stel je het stoppen uit, waarom zou je stoppen immers? Gewoon lekker doen zo lang als het voor jullie goed voelt! Ik heb nooit een 'doel' gehad, het komt zoals het komt :).

Snif mn internet ligt er uit :(. Heb alleen mn 3g op foon dus sorry als ik soms wat mis of veel typfouten heb ;).

Boh wat een sneeuw weer ineens! Mummel is ff met papa sleeen :)

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat heb je een schattig beertje laris ;)

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Larissa: Haha hier eet hij ook wat wij eten dus eten we al ruim 1,5 jaar nooit meer witte rijst of witte pasta ;) ik vind het leuk om me er in te verdiepen maar Druif heeft net gewoon een paaseitje op hoor ;) mijn nieuwste ding is vitamine D zonder smaak-geur-eb kjleurstoffen en conserveringsmiddelen, zo houd ik mezelf bezig :D

BV: Nee zeg, boven een jaar kan écht niet (grijns ;))

Deli: Laat je schildklier wel even checken bij de HA en pas op met je gewicht, ondergewicht is niet tof! Verder hielp hier het afbouwen van voedingen niets met aankomen (het syoppen wel, maar toen was ik ook al zwanger ;))

Gisteren wilde Druif trouwens uit de borst drinken, hij vroeg het echt (was Kersje aan het voeden). Dus uitgelegd dat hij uit een bekertje drinkt en de borst voor babys is en dat begreep hij wel.

Larissa; Ze knoeit enorm met drinken uit de fles.
    Ongi = knuffel!

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    De ene maakt zich druk om matchende setjes en de ander op eten he? Iedere gek zijn gebrek ;);)

Jeej, mn internet is er weer.

Mummeltje even te bed, straks hopelijk nog een klein rondje wandelen door de sneeuw *en dan hopen dat het de laatste dag sneeuw is van deze winter ;)*.

Deel Deze Pagina