Hier ook flink veel sneeuw, ziet er wel mooi uit. Het is wel fijn dat de wegen al goed schoon zijn want het dooit wel. Net lekker met de hond gewandeld. Manlief die houdt niet van sneeuw dus die is bij mopje gebleven. Het sneeuwt hier nog steeds een beetje. Ik ben ook toe aan de lente (liever nog de zomer). BV; ben benieuwd of ze er hier een keer iets van gaan zeggen, geen idee. Ik sta er heel nuchter in zo lang het gaat wil ik het doen en als het niet lukt dan is het ook prima. Wat ze gehad heeft heeft ze gehad. Het fijnste zou ik vinden om het 6 maanden te doen en daarna te kijken hoe het gaat ivm werken enzo. Want dan heb je natuurlijk geen kolfrecht meer. Deli; gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. En als het nog goed gaat en jullie vinden het beide fijn lijkt mij het geen probleem. Uk; slapen tot 14.00 uur.... Dan hadden jullie het beide echt nodig. Mopje heeft vanmorgen tot 8.45 uur geslapen vanaf 1.00 uur ongeveer. Gister toch naar de verjaardag geweest en we waren om 0.00 uur terug. Mopje had toen net een flesje gehad maar met naar bed gaan toch weer erg wakker en zin om te drinken bij mama. Ik had al gekolft maar toch nog even aangelegd en toen naar bed. Ik werd al eerder wakker maar ons mopje sliep nog dus ben ook maar weer verder gaan slapen. Net lag ze bij papa te slapen en die heeft haar in de box gelegd en daar slaapt ze nu nog. Laatste voeding was dus rond 9.00 uur (ze houdt het lang vol). Dadelijk als ze wakker is voeden en dan straks kijken of ze weer in haar bedje wil slapen. Gaan het even voorverwarmen (het bedje) voordat ze er in gaan wie weet helpt het (even je tip uitproberen Deli, weet niet of het gaat helpen maar het is het proberen waard). Dadelijk komen mijn souders nog op bezoek. Hoe is dat bij jullie zien jullie ouders/souders de kleine ook iedere week/weekend? Bij ons is het weekend echt steeds een fam. weekend maar daar hou ik echt niet van. Het weekend is al zo kort en dan willen de opa's en oma's ook nog beide komen. Ik hoop dat het dadelijk wat minder gaat worden.
Kolfrecht is tot en met 9 maanden toch!?! Daarna redde ik het ook met alleen in mijn lunch pauze kolven evt. Niet veel later ben ik 1 dlesje kv gaan geven (2 mnd ofzo toen gewoon koemelk). Haha ja dat van de opa's en oma's klinkt bekend. Al kwamen ze ook wel savonds (mummel lag de eerste maanden toch bij ons dan ipv in bed) en de omas doordeweeks overdag als ik vrij was (of mummel en ik daarheen). Heel weekend vol familie is wel wat veel van het goede maar ik vind de band met grootouders wel heel belangrijk en leuk dat maakt veel goed. Mummel is ook echt super gek op ze . Heb ik zelf nooit echt gehad met mijn grootouders helaas..
Loki: haha en op setjesgebied faal ik behoorlijk haha Houdt elkaar mooi in evenwicht Nieke: Klinkt goed, een slapend Mopje! Kolfrecht is tot 9 maanden, daarna is je productie vaak stabiel genoeg om niet steeds te hoeven kolven. Ik ben met 9 maanden helemaal gestopt met overdag kolven. Bij Druif werd ik gestoord van de opa's en oma's, vooral als die 's avonds kwamen. Nu gaan ze vaak iets met Druif doen en dan is het minder doelloos (op een keer heb ik ook gewoon niets meer te zeggen )
Wat heeft Mopje goed geslapen, wauw! Mijn schoonmoeder elke week op bezoek, ik moet er niet aan denken!!! Gelukkig vraagt ze er niet naar en als ze dat wel zou doen, dan is ze gewoon niet elk weekend welkom. Sorry, maar jullie weten hoe ik over haar denk. Gelukkig heeft ze nu een 2e kleindochter via mijn szus en zwager en die ziet ze erg vaak. Ik vind het prima, die band met haar voegt voor Kyara niks toe in mijn ogen (jullie weten waarom). Vader van manlief hebben we amper tot geen contact mee, die heeft Kyara dus ook alleen maar 1x snel gezien toen we in het ziekenhuis op kraambezoek waren bij ons nichtje. Mijn ouders passen elke maandag op, daarom zien we ze in het weekend alleen met verjaardagen (zoals vandaag dus eventjes bij mijn neefje). Toen Kyara net geboren was, wilde mijn ouders haar wel graag elke week minstens 1x zien, omdat het zo snel gaat in het begin en ze gewoon helemaal gek op haar waren (en zijn!). Maar ja, dat zijn mijn eigen ouders, dat vind ik zelf ook leuk. En dan kwamen ze gewoon door de week, dus niet perse ons weekend gevuld daarmee (zei ik ook gewoon suptiel hoor, jullie weten hoe ik dat kan doen ) Persoonlijk vind ik het niet zo belangrijk dat een kind een goede band heeft met (alle) opa's en oma's. Niet elk persoon is namelijk een leuke / goede / fijne opa of oma en dan zegt een bloedband mij eigenlijk niks. Niet iedereen voegt iets toe aan het leven van mijn kind Nieke, als jij er een keer geen zin in hebt, moet je dat gewoon kunnen zeggen vind ik hoor. @ Loki; ja, het beertje lijkt wel erg op de jouwe he... Ik wilde erg graag een lief plaatje met de tekst mum of mama erop. Deze is het geworden, maar ik dacht net ook dat een berichtje van jouw was, terwijl het de mijne was, haha Duo wagen; dat is misschien mijn voordeel straks, als er een 2e kindje komt is Kyara al 'groot' (hopelijk niet te groot, geen 3 ofzo...) Dan is het misschien niet nodig (en indien als gezin op stap, dan kan Kyara gewoon nog in de buggy en de baby in de Maxi Cosi Mura!) Heb wel weer zin om achter de kinderwagen met klein baby'tje erin te lopen, zucht @ JuJu; haha, nou echt niet kunnen wil ik niet zeggen, maar hoe groter het kindje, hoe vreemder ik het vind staan bij BV, dat zeg ik wel heel eerlijk... Jij Druif dus uitgelegd dat hij je melk uit een bekertje krijgt en de borst voor baby's is? Wat is er gebeurd met je wens tandem te voeden? Matching kledingsetjes, biologische voeding, je moet het ergens druk mee hebben toch @ hier; verjaardag was gezellig en nu lekker binnen chillen met mijn mooie gezinnetje. Kyara ligt te slapen sinds 13.15 uur en manlief kijkt voetbal Liefs, Laris
hij weet toch niet meer hoe het moet, mijn productie is nu afgestemd op een kindje en ik denk dat JuJuman dan van me wil scheiden Druif heeft mijn opa 1x gezien, ook niet mijn type persoon dus ik snap je redenatie wel Larissa. Sommige mensen zijn meer welkom dan anderen (al is het ook zijn eigen keuze) Morgen fotoshoot van Kersje (die zojuist haar biologische voeding over mij heeft uigespuugd, ieuw)
Larissa: Haha ja ik moet ook goed kijken van wie van ons het berichtje nu is Maar hij is wel schattig! @ Duowagen: Hier hangt het ook tussen wel/niet nodig in hoor.. Miss is een buddyseat en draagzak wel voldoende maar ja, wil hem wel 2e hands kopen zodat als we hem netjes houden hij een goed jaar later nog redelijk wat opbrengt. Dan is het verlies niet zo groot en hopelijk het gemak wel . @ Band met Oma's/Opa's Mhh ja, ik vind die band ook ALLEEN belangrijk als het leuke mensen zijn die ik ook graag mag . Gelukkig hebben we met beide ouders goed contact en tuurlijk, iedereen heeft zijn eigenaardigheden en eigen opvattingen maar alle 4 zijn ze gek op Mummel, heel zorgzaam en voorzichtig en willen enkel het aller beste. Dus hun 4 gun ik heel graag een goede band. In jou s-moeder/s-vader geval zou ik daar ook totaal anders over denken hoor!! Juju: Wat leuk morgen!! Ben benieuwd! Ondergespuugd worden = minder Ego: Heerlijk relaxed dagje gehad. Weinig gedaan (goh wanneer wel op het moment ), gewoon lekker met 3e! Yeah! Morgenavond duowagen kijken/kopen! Hoop dat hij niet tegen valt want we moeten er best een stukje voor rijden. Ben reuze benieuwd!
Leuk Loki! Wat voor een is het? Is FB net zo makkelijk als WA trouwens? want die groep staat ook nog en kan iedereen wel zien.
Fb is via de comp, wa via de tel en super snel... had bloom niet ook nog een slimme foon te leen (ik ook evt, zolang mijn iphone leeft kan ik em qel missen dan is het opgelost toch? Vind het ook niet leuk dst jullie er niet bij zijn . De abc zoom design zie fotos. Hoop dat hij nog netjes is! Functies zijn super naar mijn zin. Echte wagenbak voor beeb ipv nestje wat je meestal hebt, 2 zitjes die beide naar je toe of van je af kunnen -of dus naar elkaar toe, reuze gezellig!-, zitjes verstelbaar in 5 ligstanden zo ook de voetensteun verstelbaar, ipv zitje of bak kan er ook een maxi cosi op, ruime boodschappenplaats. Deze heeft ook nog 2 voetenzakken, parasol, regenhoes en de adapters voor mc er bij voor een interessante prijs. Normaal zou ik wellicht geen oranje accenten gekozen hebben maar ach voor bijna 500 euro minder kan ik daar wel mee leven denk ik
Gewoon verven en als dat mislukt nieuwe kopen Mooie wagen! FB kan toch ook via slimme foons? Dat kan ik zelfs met mijn telefoon namelijk.. Was ideetje, voel me af en toe zo verlaten *snif* (nee hoor Als ik wil kan ik de oude van JuJuman gebruiken maar dan kan ik mijn wekrmail niet meer lezen) Kersje heeft een slechte avond
Ik loop ook weer enorm achter zie ik! Respect aan DeLi! Knap hoor hoe je alles naleest en apart op iedereen reageert! Ik ben bij het lezen aan het eind, het begin alweer vergeten halverwege het reageren, de rest... En voel me dan weer schuldig dat ik niet genoeg meeleef... Daarom ben ik ook best blij met WA, daar kan ik wat makkelijker zomaar binnenvallen... Maar helaas heb ik geen slimme foon over waar WA opkan... Dacht van wel, maar doet het niet. Dus kan hem niet uitlenen aan JuJu of Spikkel, helaas! Maar dan zal ik eerst maar eens even heel trots vertellen wat ik vanmiddag al heb ge-appt! M'n grote Boef plast op het potje!! Ineens heeft hij het helemaal door! Plast uiteraard ook nog gewoon in zijn luier, maar als hij op het potje of op de wc-verkleiner zit, doet hij echt bewust een plas, zo mooi om dat koppie dan te zien als hij opkijkt, nadat hij klaar is! Maar verder....; Nieke; Wat heerlijk dat Mopje zo goed heeft geslapen, daar knap je zelf ook weer helemaal van op! DeLi; Lekker voeden zolang het voor jou of Sven goed voelt en buitenstaanders lekker laten praten! Persoonlijk zou ik het na een jaar ook niet zo meer zien zitten, maar wie weet had dat wel anders gevoeld als ik die mogelijkheid wel had gehad! Uk; Wauw tot 14u slapen? Mini ook echt? Boef had allang de tent afgebroken, haha! Fijn dat ukman ook weer werk heeft! Is het hem bevallen z'n eerste dagen? En hoe gaat het met jou? JuJu; Vervelend dat Kersje zoveel spuugt! Heeft ze er zelf ook last van? Wat een leuke foto's ook op FB! Hopelijk krijgt Kersje na een slechte avond wel een goede nacht! Maar waarom kun je je werkmail niet meer lezen op JuJuman zijn oude telefoon? Zou wel gaaf zijn als je ook WA hebt hoor! Larissa; Zag een leuke foto op FB van Kyara op het potje! Als ik haar zo bekijk zal het vast niet lang meer duren eer zij daar ook echt wat op gaat doen hoor! Maar waarom geen grote meidenkamer maken voor haar en de meubels ergens anders opslaan? Te confronterend? Leuk setje met tafel en stoeltje van Ikea! Hebben wij ook! Alleen mijn slopertje heeft natuurlijk al weer wat kapot gemaakt... Opa's/oma's; Met allevier een hele goede band en de kinderen zien ze ook met regelmaat. Maar kan me wel voorstellen dat als je zelf al geen goede band met ze hebt, je er ook geen behoefte aan hebt dat je kinderen ze wel veel zien... Bloomman; Voelt zich eigenlijk best prima nu hij niet werkt... Van de week was zijn psycholoog ziek, dus zijn we nog geen stap verder helaas... Hij ziet in dat hij hard en lang moet werken aan herstel, maar hij weet gewoon niet hoe! Hopelijk krijgt hij snel wat handvaten en kan hij iets gaan doen, want dit is ook niks... Maar ondertussen genieten we best van ons gezinnetje hoor!
Super knap bloom van boef!! Kei goed! Ja heb ze vanavond te pakken gekregen . Morgenavond gaan we kijken! Mhh wie was dat toch die nog een slimme foon extra had liggen?! Maar, waarom zou je mail niet werken op andere foon juju? Fb is echt stukke omslachtiger weer.. Wa is gewoon sms'en...
Slimme foons.. op dit moment is het niet de een van de belangrijkste benodigdheden. Heb een, is wel op loop van de tijd aan vervanging toe en dan eens zien. Wil wel een slimme dan, maar gewoon prepaid.. dus kijk zo nu en dan rond...maar zijn even andere dingen... Loki: oja mooie wagen.. die wilde ik ook...maar kon hem op mp ook niet echt voor een leuk prijsje krijgen..ja alleen veel verder weg.. Dan maar gewoon simpel.. Meeting: wat was de bedoeling allemaal? Even naar kruimel, die is wakker geworden...tot laters